Já myslel, že horníci světla fasují :-)
Řekl bych, že čelovka na kolo na cestu do práce určitě není nevhodnější. Slabá moc platná není a výkonná strašně oslňuje všechny všechny proti tobě, je to bezohledné k řidičům aut, jiných cyklistů a také chodcům. Občas takovýho potkám a je to dost velká prasečina.
Nejvhodnější je kvalitní a dobře nastavené světlo na řiditka.
No Lelku!?
Ptá se holek, tak co se sem vnucuješ?
...nebo neovládá spisovnou češtinu(jako více tu diskutujících)...:-((
Svítilnu na kolo mám,ale ta není dostačující
Tak si pořiď dostačující, čelovkou to nezlepšíš.
Správně, vždycky se podíváš, kdo proti tobě jede a přitom mu posvítíš přímo do očí. Nezaklopené světlo na řídítkách je zlo, ale proti čelovce je to beránek.
A vubec nejlepsi je, kdyz jedes v noci lesem slozitejsim terenem, sutry, srazy, koreny a partak s takovouhle ultrasupersvitivou celovkou ti neco chce rict a podiva se ti pri tom pekne spolecensky primo a uprimne do oci. To muze zrovna kolo na deset minut oprit o strom (pokud ho najdes a nespadnes do rokle) a dat svacu :-)
https://www.kronium.cz/led-svitilny-fenix...
Co nejsilnější , pouštět zásadně naplno a každému protijedoucímu hledět (svítit) do očí. Velmi brzo se dočkáš mechanického vysvětlení, jaké světla na kola jsou vhodná....
Kup si na řídítka Fenix BC25R
Na 6. prosince objednat Lucifera
http://www.luciferlights.net/
... a Mikuláš si "ani neškrtne"!
Škoda toho kabelu dozadu,jinak by dostal Mikuláš na frak.
Já myslím, že ty jejich čelovky smysl mají. Pokud to má pořádně svítit, je potřeba dostatečná baterie a kdyby velkou baterii dali dopředu, tak to na hlavě pořádně držet nebude, zvlášť když to má být i pro běžce. V ruce jsem to neměl, ale vypadá to bytelně a parametrům bych věřil víc než čínským lumenům.
Já jsem celkem spokojený s Fenix HL22, protože je malá, lehká a aspoň zužitkuju zásobu nabíjecích AA baterií. Ale na nočním orienťáku jsem si s tím připadal dost v nevýhodě... :-)
Čelovka je dobrá jako doplněk do terénu, kdy potřebuješ vidět i za zatáčku apod. V běžném provozu nemá co dělat.
Tato mě zaujala co vy na to?
https://www.led-expert.cz/ledshop/eshop/0/3/5...
Tak nevypadá papírově špatně otázka jak dobře drží v terénu. Já preferuji světlo na řídítka h kde mám pod palec vytazene dálkové ovládání abych v terénu nemusel pouštět jednu ruku. Na helmu mám viz. foto zivene powerbankou v kapse dresu
Čelovka navíc neoslňuje jen protijedoucí, ale za určitých okolností jako jsou mlha, sněžení především toho co ji má na hlavě. Protože pak musí prohlédnout přes světelný kužel přímo před svýma očima až na zem. Nakonec totiž přes to oslnění na cestu nevidí, nebo špatně.
V tehle souvislosti jeste budu varovat pred svetlama se silnym a ostre ohranicenym svetelnym kuzelem.
Sice to misto skvele nasviti, ale cyklistu tim oslni a o to hur vidi za hranici kuzelu.
Nejlepsi je svetlo s dostatecnym vykonem, ale bez vyrazneho kuzelu a rozptylem i do stran.
Potřebuji vidět a být viděn,nikoho oslńovat nehodlám,ale zároveň se auta budou více vyhýbat,když bych tedy oslňoval
A jak to chceš dělat s čelovkou abys nikoho neoslňoval? To budeš pořád koukat 5 m před sebe a nebudeš hýbat hlavou?
A ještě jeden dotaz, kdo myslíš, že je nebezpečnější řidič, který vidí a není oslněný, nebo oslněný co nevidí?
Potřebuješ světlo s oříznutým světelným kuželem, svítícím nejlépe jako tlumená světla automobilu.
To čelovka, díky pohybu hlavy neumí.
Odkaz na dvoudiodové Fénixe - jedna LED svítí "tlumeně", druhá je dálková.
Omyl. Dvoudiodový fenixy svítěj obě ledky stejně. Mám,mají stejnou optiku na obou očích (BC21R je půlkou BC30)
http://cykl.cz/item/pratelsky-ravemen-svetlo-test
https://www.youtube.com/watch?v=u1NS_mTIMCw
https://bike4u.cz/produkt/svetlo-predni-ravemen...
...než se najde řidič, který ti "ručně a stručně" vysvětlí, že i přes odhodlání oslňuješ....:-)
Čelovka s milionem lumenů za 300kč.
Vlastní zkušenost není,dávám to sem jen pro zasmání.
https://www.wish.com/search/cyklo%20sv%C4%9Btlo...
Registrovat se kvůli nakouknutí do regálů e-shopu ? Tak to je fakt k smíchu.
Proč jen kvůli nakouknutí.Spousta zajímavých věcí za rozumné ceny.Určitě nějaké objednávky udělám.
Na vidění daleko jsem dostal světlo, které namontuju jako pevné na levou stranu trojkolky. Čelovku (výrazně menší intenzity) používám hlavně na "podívání se" na šoféra auta přijíždějícího po vedlejší, nebo stojícího na ní.
Udržení auta na vedlejší před vjetím před kolo je základ pro přežití. Já na to ve sjezdech používám blikačku, pokud na to nezapomenu. Ale jak to děláš ve dne?
Tak i ve dne můžeš důrazně blikat. Sice nikoho neoslníš, ale s dostatečným světelným výkonem můžeš riziko přehlédnutí citelně snížit.
Když oni mne nepřehlédnou. Oni mne prostě ignorují, nebo si myslí, že se jen ploužím a že to stihnou. Ale mně to ve sjezdech jede 50. Já prostě potřebuji něco, co je i ve dne tak zaujme, že si rozmyslí, mi tam vjíždět.
https://www.thehornit.com/the-hornit-db140-new
https://www.loudbicycle.com/horn/
Vážně o tom horním začínám uvažovat, díky.
Klidně to zkus, ale za mě blbost. V době, kdy jsem jezdil na favoritu, jsem vyzkoušel několik bzučáků a houkaček (ovládaných tlačítkem vedle brzdový páčky) a výsledky nic moc.
Jo, tohle bude hlasitější, ale jediné, k čemu to nejspíš bude dobré, že se ti uleví, až zatroubíš na kreténa, co ti vjel do cesty. Na to, že by ti to v nějaký krizový situaci pomohlo zapomeň, stejně budeš vždycky brzdit ty! A jako prevence? Nechtěl bych zažít, že by to dělali všichni...
Když srovnám reakce chodců (a cyklistů), kupodivu nejlépe fungoval normální zvonek. Cinknu a oni se většinou začnou uhýbat, negativních reakcí minimum. Bzučák s nízkou frekvencí lepší nebyl (pro dostatečnou hlasitost by musel být veliký) a úplně nejhorší byla siréna od alarmu, kde se rychle střídaly dvě vysoké frekvence. Slyšet byla docela dobře (v místnosti k nevydržení), ale reakce chodců na nic = začnou se rozhlížet, co se kde děje nebo to ignorujou, ale ze silnice se neuhnou.
Určitě se najdou sirény, které i uvnitř auta budou slyšet, ale vozit třeba kilo navíc a jednou za týden si zatroubit, mi nepřipadá adekvátní...
No to druhé zní přesně jako klakson auta, ale je to nesmyslně velké, těžké a drahé. To první taky má režim co se tomu blíží.
A podle videjí co tam mají řidiči kteří cyklistu přehlédli a zahájili kolizní manévr reagovali na zvuk autoklaksonu celkem reflexivně tak, že zastavili nebo stočili řízení zpět.
Samozřejmě různá co střídají různé pazvuky lidi neidentifikují vůbec nebo jim to přijde jako alarm nereagují tak jak je potřeba. Čili jasná volba je zvonek, ale ty hlasité jsou zase velké a těžké a ty běžné uvnitř auta nebudou slyšet. Takže pak další jasná volba je klakson jako auta. Asi zbastlit, klakson stojí od stovky, k tomu powerbanka s výstupem 12V a tlačítko.
Reklamní video prostě není objektivní test, stejně tak hodnotit hlasitost čehokoliv z videa moc nejde.
Podle mě cokoliv, co má být spolehlivě slyšet uvnitř auta, bude na kolo hrozně veliké (kromě houkačky i baterie, která dodá dostatečný proud). Asi nejvíc bych si sliboval od houkačky na stlačený vzduch...
Tak tváří se to jako záběry z provozu při testování, samozřejmě může to být nahrané nebo vybraná jedna reakce ze sta by se jim to hodilo, zrovna tak ty chvalozpěvy zákazníků.
Sice relativně velké, ale lehké, levné a hodně hlasité sou takové ty trumpetky s balónkem, byť ten zvuk už je od autoklaksonu dost odlišný, takže je otázka jak by na to lidi reagovali.
Trumpetku s balonkem mám. Když to potřebuji, tak to stlačím moc rychle a ono se to nějak zahltí a nic to neudělá. Musí se to mačkat zvolna, klidně a spojitě a pak to troubí moc pěkně. Potom je také třeba dát ruku ze řídítek a mačkat balónek. Není to nic použitelného na odvracení kolize. Je to jen na to pozdní vynadání. Na chodce zcela nepoužitelné, poněvadž se leknou a začnou tancovat před kolem. Na chodce funguje skvěle jen ten nejmenší zvoneček a zdálky jednou cinknout. Když jim to dojde, tak uhnou a jsou spokojeni, že kolem nich neprojíždíš jako duch. Tenhle klakson by měl mít intenzitu silnější než automobilové fanfáry na stlačený vzduch a přitom ovládání na knoflík vedle palce na řídítkách. Dá se při tom i brzdit. To by mohlo to auto na vedlejší zastavit. Už jsem měl několik takových kolizí a je to hrozné. Je třeba s tím bojovat, dokud je ještě čas. V nemocnici je už pozdě. Nechám si to poslat od Ježíška.
Trumpetku sem si taky koupil, ale pak ji nenainstaloval, používáme to na chalupě, kde máme pozemek přes 100m na délku na svolávání k obědu, je to slyšet perfektně. Mačkat to v krizové situaci by ale skutečně bylo nepraktické, té mojí naopak nevadí když to zmáčknu prudce, naopak na pomalý stisk to neudělá nic.
Taky sem koupil tento zvonek
http://www.axit.cz/D134315_XLC_zvonek_mingun_83...
Zvuk to má hezký, hlasitý, ale při objednávce mi nějak nedošla ta velikost - přes 8 cm a přes 300g bylo monstrózní, takže sem to zase vrátil.
Na MTB vozím toto https://www.aliexpress.com/item/ROCKBROS... to první provedení, je to celokovové, bytelné, zvuk pěkný čistý, relativně hlasitý, ale hodně vysoký, takže mám občas pocit, že starší lidi na to moc neragují.
Na městskou skládačku sem teď koupil toto https://www.global-sport.cz/zvonek-petilistek... to zní taky celkem dobře jak zvonky co se měl jako dítě, reakce lidí v provozu zatím nevyzkoušeny.
Pak se měl ještě napodobeninu Knogu a levný plastový force a to je prostě nanic.
Zvonek za 7 dolarů?
No nekupte to za ty prachy, to se vyloženě vyplatí, zvlášť když tady takový koupíš za 10 až 30 Kč :-)
Myslíš ten rockbros? To mi tedy ukaž takový za 30 Kč?
Je to čínská napodobenina nejspíš tohoto:
https://www.cyklospeciality.cz/doplnky/stylovy...
Případně podobný model
čína
https://www.aliexpress.com/item/2015-ROCKBROS...
originál
https://www.spurcycle.com/products/better...
Krom toho aby byl zvonek zvonil, byl dobře slyšet a byl malý tak jaké máš ještě další požadavky na zvonek?
Já už žádný a proto mě velice vyhovuje
https://cyklisticke-zvonky.heureka.cz/zvonek...
Když se náhodou rozbije, tak mi nedělá vrásky vyhodit a dát nový
A do doby než koupíš nový seš bez zvonku.
Tohle má z plastu objímku i bicí mechanismus, o kvalitě kloboučku a jeho uchycení si nedělám iluze, o to blbě zavadíš a je v háji. Měl sem, dva plastové a oba byly špatné, už nikdy víc.
Není problém mít při této ceně doma náhradu- nebo i dvě.
...plast na kov by asi nezvonil- je tam vložený kov.Není mi jasné, co bylo na obou špatné krom zanedbatelné ceny. Plast. objímka drží dostatečně, uchycení kloboučkujsem po pádu(a třech letech provozu)nahradil pro ztrátu plast. pojistky) vrutem a slouží ke spokojenosti další dva roky...
Pro příště zase jen takový- na kole jsou jiné věci, kde netřeba šetřit na kvalitě...;-)
Zvonit to zvoní, ale opravdu je to šmejd, který nic nevydrží. To už snad koupit poctivej kovovej na aukru, ten zvoní aji po půl století.
nevidím žádný rozdíl mezi tímhle a nějakým jiným. Mám ho na obou kolech a používám už několik let. Na treku stále dobře funguje ten první, na horáku mám sice už třetí, ne proto, že by sám nevydržel, ale proto, že bohužel nevydržel mé občasné rychlé vystoupení z kola za jízdy, ale to by myslím nevydržel žádný. No a tohodle zase taková škoda není, prostě dám zase nový.
Mě je celkem jedno jestli má někdo zvonek za tři sta, mě ke stejnému účelu stačí za 10 až 20 Kč a ušetřené tři stovky dám do kvalitnějšího dílů kola nebo oblečení.
Pokud myslí bara jako šmejd tento zvonek, nenapsala proč- žeby nízká cena? To, že při pádu može vyletět pvc cuplík pojišťující kov. cylindr se dá odstranit vrutem(můj případ po třech letech). Když ho ztratíš(cilindr-pojištěný vrutem nehrozí ani náhodou), není problém mít doma náhradu,nehrozí ukradení a furt to vychází jako nepatrná položka. Zvoní dostatečně, systém je podobný a na to kolikrát se použije stačí ažaž...
Peníze taky raději utratím za potřebnější věci, kde už na kvalitě záleží a taky se projeví!!!
Mám podobný (stejný systém, jenom jiná značka) a neosvědčil se mi - reaguje na něj tak jeden člověk z pěti. Největší gól se povedl jednou na stezce u Vltavy (na dokonale tichém úseku poblíž Kralup), kde jsem za stále usilovnějšího cinkání pomalu dojel dvojici chodců, dva metry za nimi jsem přestal zvonit a nijak zvlášť hlasitě řekl "s dovolením" a najednou "jé, promiňte, my jsme si vás vůbec nevšimli". Hlasitost jsem testoval, slyšet je dobře. Asi to jeho jednoduché "cink" většině lidí nezní jako výstražný signál, na který by měli nějak reagovat. Zvonek s rotačním kladívkem udělá mnohem lepší službu, ten pochopí každý.
Ale to jsme od toho výběru čelovky nějak odbočili...
https://www.global-sport.cz/zvonek-chromovany
Ten mám taky a má horší zvuk než ten druhý z global sportu co sem odkazoval.
Teď sem ještě narazil na toto
https://www.baseshop.cz/sport/zvonek-clasic...
Ten vypadá, že má kovový i ten vnitřní mechanismus.
Mě se ten odkaz nenačetl.
Nemám ten zvonek (co jsem odkazoval), toliko jeho předchůdce z doby reálného socialismu ...
Já sem koupil tyhle dva
https://www.global-sport.cz/zvonek-petilistek...
https://www.global-sport.cz/zvonek-chromovany
S tím, že si vyberu co bu líp zvonit a víc mi vyhovuje zvukem ten pětilístek
Teď sem našel ještě toto
https://www.biketunel.cz/zvonek-clasic...
na rozdíl od předchozích má tu páčku kovovou, Ty předchozí mají jak páčku, tak ozubené dvojkolečko roztáčející bicí mechanismus a i ramínka bicícho mechanismu plastové.
Dolar 40 je hodně. Za 400 Kč můžeš koupit zvonek aj s kolem pro děcko k Vánocům :-)
https://aukro.cz/detske-6933176586
Alternativou k balónku může být být bombička se stlačeným vzduchem nebo CO2. V kombinací s pořádnou trumpetou (z lokomotivy a podobně), je to cesta, jak na pár vteřin vyrobit pořádný rámus...
pokud by to mělo řešit jen vyjímečné situace, třeba jednou za měsíc, tak by se výměna bombičky po použití třeba zkousla... :-)
Viděl jsem na celostátním slehu, myslím u Highlandera, tlakovanou PET lahev na benzínkách a rámusilo to po celý den.
Myslím, že zvuk klasického zvonku nebo klaksonu auta je nejlepší.
Byť hlasité pazvuky vedou akorát k tomu, že se lidi leknou a začnou se možná rozhlížet, ale ne po ostatních účastnících provozu, ale po tom, co ten zvuk asi vydává. Na zvonek tramvaje budou hledat tramvaj, na lodní sirénu loď, a protože tam tramvaj ani loď být nemůže, může ten zvuk vydávat kdokoliv, chodcem počínaje, přes fakany v parku a až nakonec si všimnou nějakýho cyklouna, ale to už ho mají před haubnou.
Cyklistický zvonek do auta neuslyší (to je dobrý na chodce, taky se neleknou, nepyskujou a uhnou). Asi nejúčinnější na auta bude klakson, ale stejně bude nejdřív hledat auto...
Přesně tak, ty vřeštivý trylky znějí jak bezpečnostní alarm, lidi si budou myslet, že někdo krade auto nebo nebo vykrádá obchod, klaksony mají i motorky, to je prostě na silnici nejlepší řešení.
Ba né. Mám odzkoušeno, že zejména na pražáky nejúčinněji působí zvonek tramvaje.
Měli jsme ho svého času v HK na jednom trolejbusu (polosoukromě, bez souhlasu vedení). Byla s ním největší sranda v Kuklenách, tehdy na hlavní příjezdové cestě od Prahy.
To člověk postál v zákroji na konečné, v zrcátku vyhlídal auto s SPZ začínajícím na A.. , dal levý blinkr a zazvonil. A obvykle se děly věci, pražák dělal velemyšku, nebo gumoval, poulil oči hledal koleje...
Na všechny nejlépe působí dlouhá dávka. Tomu rozuměj všude, netřeba překládat.
Jo, na chodce funguje normální cvonek nejlépe, na auta je přiměřený silný klaksón. Vysoké frekvence polovina lidí neuslyší a zbytek bude hledat, co by to mohlo být, ale celkem bych věřil, že pořádná houkačka z nákladního auta nebo lokomotivy přecijen většinu přiměje nejdřív se uhnout / přibrzdit a až pak hledat... ;-)
Tak jsem si tu elektrickou trumpetu, "nejsilnější na světě" nechal dát k Ježíšku. Už jsem to vyzkoušel a jednou dokonce i naostro použil. Splňuje to přesně moje očekávání. Je to lehké, velikost jako svítilna a je to skutečně slyšet srovnatelně s automobilovou houkačkou. Na odvracení kolize s řidičem, co kolo nevidí, ideální. Aktivuje se to tlačítkem na řídítkách, takže lze současně i brzdit či se vyhýbat. Jsem spokojený.
Jenom tedy aby nedošlo k mýlce, koupil si ten HornIt? Připomíná zvuk nějak rozumně klakson auta? Ty nahrávky na internetu někdy poněkud zkreslují.
Já sem strávil jeden večer procházením houkaček na Aliexpressu a následně dohledáváním recenzí na YT abych zjistil jaké to umí zvuky. A je tam krásně vidět, že ty různé pazvuky i když jsou hodně hlasité prostě nefungují, lidi nereagují jak by bylo potřeba.
Koupil jsem ten Hornit: https://www.mall.cz/zvonky-klaksony/hornit-db...
Má to dva zvuky, které se předvolí tlačítkem na tělese houkačky. Jeden je klasická automobilová houkačka a druhý je asi pronikavější a zní to podobně, jako co vydává sanita či policajti těsně před křižovatkou, když se prodírá zácpou. Prostě to zní jinak, ale dosti naléhavě. Na chodce je oboje nepoužitelné, pokud jim nechceš způsobit újmu.
"... Já prostě potřebuji něco, co je i ve dne tak zaujme, že si rozmyslí, mi tam vjíždět."
Doporucit lze jedine Tatru 148. Sklapecku. Nalozenou. Na jistotu.
Netvrdil bych jedině, najdou se i větší vozidla (Belaz 75710), případně lze u "lehčích" vozidel respekt dohnat trčícím kanónem nebo aspoň kulometem... jen to není příliš slučitelné s cyklistikou... :-D
Mně by se líbil nějaký holografický projektor, pak bys mohl jet na kole a přitom vypadat třeba jako ta tatra nebo cokoliv jiného. Jen mám obavy, že to stále funguje jen ve scifi-filmech. Nebo už někdo vyvinul něco skutečně použitelného?
Panzerkampfwagen.. použiješ ho jako motorového vodiče.
Jestli myslíš tenhle https://cs.wikipedia.org/wiki/Panzerkampfwagen_IV tak maximální rychlost na cestě 42 km/h by tě mohla trochu omezovat... navíc jet za ním by se mi nelíbilo ani kvůli smradu a hluku... ;-)
I Leopard je Panzerkampfwagen .. a 72 km/h by ti mohlo stačit ne?
Nevím za jakých pomínek ta rychlost platí, ale dobře, ten by tě asi nebrzdil, jenže problém hluku a smradu zůstává... :-)
Ale věřím, že pokud by jel za tebou, mohlo by to motivovat k hodně solidním výkonům...
A co teprv živej leopard :-) Ten by ho namotivoval k takovejm výkonům, o jakejch se mu ani nesní :-)
Na to by ale byla lepší šelma, která za ním poběží delší dobu a zkusí ho uštvat. Třeba vlčí smečka? Předpokládám, že u leoparda by do poslední chvíle netušil a najednou by už na výkon bylo pozdě... ;-)
Já jsem se jednou pokoušel ujet vesnickému voříškovi. Kdyby si ho panička nezavolala, tak by mne dostal.
Šlapací autíčko
https://www.youtube.com/watch?v=sjCjbV2EnJ4
Kdyz respekt, tak respekt...
Nerespektujicim se srotovne nevyplaci.
Jeremy Clarkson by nejspíš nesouhlasil... ;-)
Jsou větší znalci Topgearu, ale tenhle díl si celkem pamatuju - byl to původně vojenský stroj pro odminování, kterým se Jeremy rozhodl bořit domy... a jako vedlejší efekt tam sešrotoval i nějaké auto...
A hele mám to https://youtu.be/Diw2PS3FEuA?t=248
Vykašli se na světlo a namontuj https://agrometall.cz/sipova-radlice-sr-m
Oni si to pak rozmyslí, jestli tě budou nadále ignorovat.
Už jsem přemýšlel o nějaké formě majáku, a když už mám zase vlaječku, tak to mám i kam pověsit :-D
Modré policejní světlo by fungovalo určitě dobře.
Bohužel za to asi můžeš dostat pokutu i jako cyklista. A nemusí to být přímo policejní světlo, protože ty výstražné světlo s právem přednostní jízdy nesmíš ani napodobovat...
Jeden čas jsem uvažoval o zeleném blikátku, to formálně nic neznamená a zároveň pozornost taky může přitáhnout, ale zůstalo jen u úvah, bílé přední světlo je univerzálnější.
Zelene svetlo neni temer videt, na vetsi vzdalenost vylozene zanika. To muzes pozorovat treba na semaforech. Nic moc by to nepomohlo. To uz je zretelnejsi normalne bila blikacka.
To mi teda nepřišlo, ale nikdy jsem nezkoušel porovnávat zelenou s modrou na větší vzdálenost.
Vzhledem k tomu, že je ale zelená uprostřed spektra, čekal bych naopak, že zelené světlo se stejnými lumeny bude vidět lépe než modré. Aspoň za běžné viditelnosti, v dešti možná může být modrá lepší.
Zelené nebo oranžové strobo na tlačítko, ale jak by to muselo být silné aby to fungovalo i za slunečného dne.
Stejně jako u normálního světla bude záležet na optice. Pokud ti stačí pokrýt třeba kužel 10 stupňů před sebou, tak s nějakou výkonnou LEDkou by 1A impulsy podle mě vidět být měly.
Pokud bys chtěl širší kužel nebo dokonce viditelnost ze všech stran, bude to mnohem složitější...
právě že to riziko nemusí být vždy z přímého směru jako když se bude natlačovat někdo z boku, na tohle je ta akustika lepší.
V situaci, kdy je cyklista schovaný v mrtvém úhlu nebo za A-sloupkem by to musela být sakra záře aby to řidiče upozornilo.
Vůbec schovaný být nemusí. Prostě ho jen budou ignorovat. Nevšimnou si ničeho menšího než je osobák. A to můžu mít i žlutou reflexní bundu a být normální denní viditelnost.
Jako mně na lehokole přes den bílé dopředu blikající světlo subjektivně pomáhalo (bohužel na nový rám jsem to zatím ještě nenamontoval).
Určitě to neřeší všechno, ale situací, kdy mi někdo vjel z vedlejší do cesty ubylo. Případů, kdy se protijedoucí předjíždí a mě ignorují, bylo minimum. Teď je to zase všechno při starém, měl bych už konečně vyřešit novou krabičku pod sedlo...
Když se někdo tvým směrem vůbec nepodívá nebo tě vidí, ale ignoruje, tak světlo nic neřeší. Když se ale motorista rozhlédné jen laxně, může blikající světlo zafungovat i v periferním vidění a tím třeba někdy průšvih odvrátit.
Bylo by samozřejmě super udělat vědeckou studii, vyzkoušet různé barvy, frekvence blikání, umístění a směry... a vybrat to, co při nejmenší spotřebě přinese největší efekt.
Houkačka, která by byla v autě slyšet, by určitě někdy pomoct mohla, jenže musela by jít zapnout i v okamžiku, kdy už brzdíš a stejně to předpokládá, že nebezpečnou situaci poznáš s předstihem, jinak si motorista troubení všimne až bude po všem...
Leda to postavit jako majak. Ne nejake pulsy jednim uzkym smerem, ale otacejici se souvisle svetlo uzkym smerem. Pokryje 360 stupnu. Akorat teda ta spotreba...
Právěže spotřeba. Vozit baterku z elektrokola jen kvůli světlům je prostě pitomé. A v tomhle vychází světla i sirény podobně. Pokud to má být výkonné, bude to žravé a ve výsledku i velké a těžké.
Jinak pro 360 stupňů asi jedině na přilbu, kdekoliv na kole, bys v nějakém směru stínil.
Monkey Light
https://www.monkeylectric.com/m232_bike_light/
Baterka je problém u světla, zejména pokud by mělo být tak jasné aby poutalo i ve dne, tedy pokud se to nebude používat pouze jako světelný klakson.
U zvukového klaksonu bude provoz v sekundách za den, na to nepotřebuješ super kapacitu.
Způsob jak o sobě dát vědět úplně bez nároku na elektrickou energii je kelímek od jogurtu :-)
Světýlka do drátů jsou hezky vidět z boku. Ze předu a zezadu bude efekt minimální.
Na klaksón nepotřebuješ velkou kapacitu, ale má-li to být opravdu slyšet, chce to pořádnou membránu a na její rozkmitání veliký proud. To celé vede na velký těžký krám, který málokdo na kole chce.
Ten odkaz je na 90g houkačku v pouzdře od lampičky s intenzitou zvuku 140dB. To by mělo být na hranici bolestivosti, něco jako siréna. Pro nouzové zatroubení ideální. Spouštěč externím tlačítkem na řídítkách u palce. Možno současně brzdit. Na chodce bych to určitě nepoužíval.
S porovnáváním decibelů bacha, chce to vždycky koukat, jak je to měřené. Viděl jsem bzučák, kde to bylo ve vzdálenosti 10cm a pak sirénu, kde uváděli decibely ve vzdálenosti 1m, což určitě bude rozdíl a přepočítat to neumím. :-)
Já tehdá měl mikrospínač z boku na brzdové páčce na beranech, takže šlo snadno troubit palce při brždění. Jako 140 dB by bylo docela dost, není-li v tom nějaká zrada.
Vyrábí se leccos
- klakson na moped za 120 Kč 12V 1,5A 100 dB
https://www.alza.cz/auto/oxford-klakson-12v...
- plastová siréna 189 Kč 12V 0,6A 110 dB
https://www.onpira.cz/zbozi/magnetodynamicka...
Ale ten Hornit je hotové řešení, dá se tady koupit za 600 Kč, má to v režimu klaksonu 120 dB, je to na dvě AAA (to už mi přijde jako přehnané šetření, stojí stejně jako AA a mají třetinovou kapacitu) a komplet to váží pod 100g.
Tak 12V * 1.5A už trochu starost pro napájení bude. Znamená to buď olověný akumulátorek nebo měnič s baterií, který aspoň krátkodobě dá 20 wattů.
Záludné hlavně je, že nepíšou, jakou frekvencí to troubí, ani jestli jsou ty dB ve vzdálenosti 1 metr nebo jinde.
Pro vysoké frekvence se různých vřískajících sirének najde víc, třeba tady 105 dB https://www.gme.cz/sirenka-kps-553 jenže to se hodí spíš jen na alarm...
Tady https://www.autio.cz/34561-klaksony.html je shop s klaksony, kde se frekvence pohybují v rozmezí 300 - 500 Hz a mají tam i ukázky.
Ty sirénky sou fakt naprd, lidi na to nereagují tak jak je potřeba. Ono z malého zařízení vyloudit hlubší tón v dostateční hlasitosti a kvalitě asi je technický problém.
Chceš-li se nechat inspirovat:
https://forum.fotonmag.cz/index.php?showtopic=2543
Jinak z číny se dají koupit jednoduchá světýlka co se montují místo čepičky ventilku za pár desítek centů nebo napodobenina monkey light pod 5 dolarů
https://www.aliexpress.com/item/36-LED-Flash...
https://www.aliexpress.com/item/Bicycle...
Ve dne se modlím, aby mně tam nevjel. Naštěstí dost řidičů když vyjíždí z vedlejší zleva, nechá dost místa abych se tam vešel. Pokud nemá tmavší skla než dovolují předpisy, tak vidím, že o mně ví a je to v pohodě. Ale tuhle jsem to mastil z kopce od střešovické nemocnice a ten velkej meďák měl nějak malej rejd, málem jsem se tam nevešel a už jsem se viděl, jak mně do tý ÚVM ky veze zpátky sanita. Neměl jsem už šanci to ubrzdit, když se rozjel...
Používám čelovku Armytek Wizard druhé generace s teplým světlem. Max výkon 930 lm, jinak 1,8 lm, 30 lm, 185 lm, 380 lm volitelně. Používám ji na běh i na kolo. Na kole mám jednoduchý držák na řidítka na suchý zip. Používám jej i na zbraň. Výhoda je, že čelovku v takovém držáku okamžitě libovolně sklopím do polohy, aby nemohla oslňovat. Několik let ověřené řešení.
To sklopíš celkem libovolný držák na řídítkách. On ten rozdíl mezi oslňováním a už neoslňováním je pár stupňů. Nevýhoda držáku na suchý zip je většinou v tom, že to za jízdy klepe a tudíž se to samo rozštelovává a musíš to stále donastavovat. Dobré světlo na kolo na dobrém držáku na řídítkách při stmívání nastavíš trochu výše, aby tě viděli a když se setmí, tak to trochu sklopíš a dál už na to nemusíš sahat. Prostě to drží i když projedeš dírou.
Tak o tomhle mi chvilku vypravej. Muj postarsi Fenix ma prichyceni gumou okolo riditek. Casem povolila a pri sebemensim drncnuti svitim na veverky. Docela o nervy. Budu to muet nejak vychytat.
Neprodávají Fénixové náhradní držáky? Zjistil jsem, že světlo na kolo se skládá ze tří stejně důležitých prvků a to je světlo, dobré nerozbitné a vodotěsné pouzdro a dobrý držák. Bez to druhého a třetího je ten jeden celkem k ničemu. Je mnoho světel na velice dobré elektrické technické úrovni, ale ten držák je zbastlený kouskem natahovací gumy nebo suchým zipem.
Z Fénixích stránek:
https://www.kronium.cz/dalsi-nahradni-dily...
Tohle je desitka, ta ma trochu nedomyslene uchyceni na riditka jen gumou. Bez pevneho drzaku.
Jeste o tom popremyslim a mozna si koupim poradny drzak (i s nejakou lucernickou).
Mohla by jít sehnat samostatně I ta guma. Případně se poptej na kronik, bývají vstřícní.
Vdova má bt10 taky, to světlo má parádní kužel.
s bc30 ji do dálky nepresvitim ani omylem, a to mám 1500 lumenů :-D
Po bt20 se mi docela stýská, to bylo geniální světýlko.
Gumku prodávají, ale v ní chyba není. Ten systém je pošahanej, po hladkých řidítkách to prostě klouže. Další modely už mají normálně pevně chycený držák, do kterého se světlo cvakne. U desítky se musím při přehazování na druhé kolo babrat s tou gumou.