Pred tydnem jsem udelal sve prvni silnicni elektrokolo. Tento rok je to jiz moje treti elektrokolo (zelene kolo pro manzelku, a 2WD zlute kolo pro dojizdeni do praci), dohromady vice nez desate.
Udelal jsem ho proto, abych zjistil jaky motor a baterku potrebuju na 100km vylet za 3 hodiny.
Osnova - je starsi ale kvalitne kolo Cicli B (ram hlinik+vidlice karbon), Shimano Ultegra 2x9, 700Cx23 kola, SPD pedali, berany, vaha pod 9kg, cena pouziteho kola 7000Kc+2000Kc na novy plasty, retez a kazetu.
Pohon je starsi zprevodvany motor s malym rpm (27km/h od 36V) s prvniho zeleneho kola manzelky+8 kolecko 13z (bohuzel mensi kolecko neni k sehnani, jen 12z jako jednokolecko). Vaha asi 3kg, cena pouziteho motoru asi 3000Kc.+ Plast 700Cx28 (rafek je sirsi nez silnicni, tak 700Cx23 nemuzu tam dat).
RJ je levna RJ za 200Kc na 48V a asi 18A, RJ je v male brasne. RJ nepodporuje PAS:( Rukojet plynu je na riditkach.
Baterka je Lipo 44V5Ah (do male brasnicky), nebo lipo 44V12Ah (do vetsi brasny), nebo Li-ion 48V 27Ah (na nosic nebo do trojuhelniku ramu).
Celkova vaha s 3kg Lipo baterkou asi 15kg. Cena kolem 16000Kc.
Na plny vykon s prislapem 150W do kopce jede 25-30km/h, po rovince - 30-35km/h, maximalka s kopce - dneska jen 56km/h (prselo, prevod jen 50/13). Na 40km vyletu s primerem 32km/h spotreba byla 7Ah*47V, 8.2Wh/km, prumer 260W. Pocasi spatne (zacatek - zatazeno, +10 C, pak pul cesty dest az silny dest, pak zatazeno).
Na 100km vylet za 3 hodiny potrebuju alespon 1000Wh baterku. Pro prumer 260W jiste staci QQ100 motor (2.2kg), nebo mozno to vydrzi i Xiongda (1.3kg).
Pred par dni jsem vyskousel dojet do praci a zpet v svem sportovnim tempu (prumer 144 a 147bpm, max 168bpm).
Tentokrat pouzil jsem 1.5kg Lipo 14s (6+4+4) (52V) 5Ah baterku.
S 14s baterkou RJ opravdu potrebuje hall zondy na rozjeti:( Na 12S to neni nutne.
25km tam, -200m s kopce+vitr dozadu. 45min.+ nekolik minut na spoustu semaforu. Prumerna rychlost (average moving speed) - 33.6km/h. Spotreba 3.24Ah*3.95V*14=180Wh,
25km zpet. +200m do kopce+silny vitr v protismeru. 50 minut, prum. r. 30km/h.
Spotreba 5.1Ah*3.7V*14=260Wh.
Pro jízdu po rovině 33km/h a celkové hmotnosti 100kg je potřeba asi 250W výkonu, při účinnosti motoru 75% bude příkon 333W. Pokud pojedeš 3h, baterie 1000Wh bude akorát. Je to výpočet pro jízdu po rovině na hladkém povrchu pouze na motor. S příšlapem můžeme počítat jako kompenzaci při jízdě do kopce nebo horším povrchu.
https://www.gribble.org/cycling/power_v_speed.html
Ten výpočet je totálně k prdu.
Projel jsem si to se svými údaji, a na základě zkušenosti z 6000 km tvrdím, násob dvěma, a dostaneš reálné hodnoty spotřeby.
Tieto výpočty sú zaťažené rôzne veľkou chybou ktorá vzniká nesprávne nastavenými koeficientami a parametrami. Keď v simulácii nastavíte iba váhu, rýchlosť a stúpanie, tak je tam iba malá šanca že sa trafíte do niekoho reálnej skúsenosti, ale ďalších 5 ľudí bude mať úplne iné výsledky pretože tie parametre majú úplne iné. To je zásadný problém akejkoľvek simulácie, pokiaľ nie sú správne nastavené jej parametre, čo si vyžaduje im jednak rozumieť, a za druhé ich poznať, tak výsledok bude náhodný a jeho výpovedná hodnota bude nedostatočná.
Jo, jak říkal prof Schindler:
konstrukce nečte vaše výpočty :-)
Souhlasim.
Ja jen jednou projel 100km rychlej nez za 3 hodiny. Udelal jsem to na svem nejrychlejsem kole s BBS-02 motorem a pro tuhle cestu jsem mel 48V30Ah baterku, spotreba byla asi 1350Wh.
Na zlutem 2WD kole to jeste nikdy nevyskousel, ale obavam se ze budu mit nad 3 h (asi 3.05-3.10), protoze prumer nad 33km/h mam jen zridka, ale nad 32km/h velmi casto. Musim pripojit 14s baterku misto 13s. Ale 52V30Ah baterku nemam:( Muzu udelat 13s+1s a musim pockat na lepsi pocasi (bez zimneho obleceni).
Tak jsem schválně hledal a jo 100 km za 3h se mi podařilo zajet v 2014 na cyklo 24hodinovce. Bylo to bez motoru ale na lehokole na konci peletonu silniček.
Co se týče diskutované spotřeby vody, prvních 5 hodin (160 km) jsem jel nonstop, měl jsem sebou 1.5l vody, pak už ta zastávka byla opravdu nutná...
Následně už jsem samozřejmě jen zpomaloval a dělal přestávky delší a delší... :-)
Skvele:)
Docela casto jezdim za pelotonem - je to asi +5km/h k prumerne rychlosti.
Píšeš "do kopce" což není moc měřitelný údaj.
Délka kopce a převýšení.
Komerční e-silničky jezdí se středovým motorem, 500Wh baterií a dojezdem 60-120 km podle stupně přípomoci.
Váží od 16 do 18 kg.
Na ceste s domova do praci mam jeden kopec vice nez 1km dlouhy, stoupani je vice nez 5%.
Jen 3 moji elektrokola jedou tam nad 25km/h s prislapem asi 300-500W. Silnicni elektrokolo neni nejrychlejsi po rovince (BBS-02 je rychlejsi) - ale do toho kopce mozno I nejrychlejsi, obcas jede 30km/h:)
Na ceste domu mam nekolik vice nez 1km dlouhich kopcu, 4-5%. Vse jsem jel nad 25km/h.
Hmm, tedy mírně zvlněná krajina jako u nás.
Jak se to chová v kopci s 8 - 12% ?
Nerozumím větě, že není nejrychlejší po rovinę ale do kopce. To odporuje fyzikálním zákonům.
Přišlapuješ 300-500W?
Zahoď motor a můžeš na TdF!
2WD v kopci 12% to chova krasne, ale nemuzes jet dlouho na plny plyn (2*18A*50V), protoze vrze zadni kolo, a BMS je jen na 20A. Zadny 25km/h jiste nepojede:) Na silnicnem kole to jeste nevyskousel.
Asi tak:
BBS-02 po rovince mel max spotrebu 900W, a mohl jet rekneme 50-55km/h, ale hodne se prehreval:( Tak nejrychlejsi:)
2WD po rovince ma spotrebu max asi 300W (jizda skoro na XX), a jede 40-45km/h.
Silnicne elektrokolo s 60V baerkou ma spotrebu asi 200-300W (taki jizda skoro na XX), a jede 40-45km/h.
Ale do kopce to hodne meni:)
BBS-02 do 5% kopce mel max spotrebu te samy 900W, a mohl jet rekneme 20-25km/h, taki hodne se prehreval:(
2WD do 5% ma spotrebu max 1800W ale po rozjezdu do 20km/h jen 1000W , a jede 20-25km/h.
Silnicne elektrokolo s 52V (14s) baterkou do 5% kopce ma spotrebu asi 1000W, a jede 25-30km/h - tak nejrychlejsi:)
Na to jsem mic technik, abych pochopil, co píšeš.
Kdybys sednul na ten starý MagicPie vo jsem měl před 7 lety, taky bys dokázal jet 50kou asi 20 km, kdybys neměl žádnou větší zátěž.
Nechápu, v čem je ten tvůj pokrok a vývoj a "silniční kolo", s čím pořád čaruješ.
Strčím motor do zadního kola, připojím baterku, 4j a páčku, a pak už je to jen otázka pudu sebezáchovy, jak rychle si to troufneš rozjet.
Ten magic pie vazi neco pres 5-6kg...
Jiste neni problem jet 50km/h s tak tezkim motorem:) Ale kolo potrebuje na to obrovskuju baterku, ktera zvladne velky proud.
Podle meho nazoru takove kolo je to spis elektromotorka, ne elektrokolo.
Nepotřebuje těžkou ani obrovskou baterii, co zvládne odběr 30-40 A, jsou i lehké baterie co to dají, ale jsou drahé jako kráva.
Ano, všechno, co má hub motor, pokud na tom chceš jezdit rychle nebo do strmějších kopců bude mít spíš charakter motorky.
Proto všechna silniční kola, která jsou dnes vybavena motory používají motory středové.
Jdeš ve šlépějích Járy Cimrmanna
Jsem pouzival jeden DD motor na asi 500km. Zere to hodne, vazi hodne, do kopce skoro vubec nejede (20km/h od 18A), ma obrovsky odpor:(
Jaka baterka s vahou do 1.5kg je vhodna pro pouzity s Magic pie? Ted cenu neresim, resim dojezd nad 25km na rychlosti nad 30km/h po rovince.
Asi Lipo alespon 25-30C (Multistary 10C jiste pujdou do kose za 100cyklu) s mizernou kapacitou 5Ah, ktera staci jen na 10km jizdu?:)
Zadna vhodna baterka... O tom i bavim:)
Já ti dnes nevím, hledal jsem to před lety, tenkrát byly nějaké LiMn z německa, drahé jako kráva. Určitě by se něco našlo, ono to asi není tak v tý baterce jako BMS.
Ty LiFePo4 co jsem jezdil já byly těžké jako kráva, 6,5 kila, BMS i baterie zvládla ty velké proudy bez problému, ale čínský soudruzi tam hnali jeden vodič přes klíček tý škatule, kterým se to zamknulo k nosiči. A ten kabílek byl tenký sráč v hliníku a ten se asi po 300 km slušných odběrů utavil.
Váha motora a baterky má malý vplyv na spotrebu. Ja na mojom 39kg ťažkom bajku v pohode zajazdím s podobnou spotrebou ako jazdí ten 15kg elektro-cesťák... Pokiaľ nie je potrebné bajk nosiť alebo inak náročne s ním manipulovať váha nehrá takmer žiadnu rolu.
Priame motory sa robia v rôznej kvalite. Magic Pie je zastaralý typ a vyhotovenie ani materiály neoslnia. Pred pár rokmi to bolo "hodne muziky za málo peňazí", dnes už hľadám iné riešenia. Kvalitný hub motor je dobrá voľba pre jazdu po cestách, je to minimálne servisne náročné riešenie (aj vďaka rekuperácii a nezaťažovaniu prevodového ústrojenstva).
Motor to byl celkem slušný. Ručně vinuté cívky :-)
Slabinou byla kabeláž v hliníku, 6 silové dráty a u toho 5 tenounkých drátečků k hallům. Všechno vytažené z motoru zářezem v osičce.
Prakticky nešlo to nějak nedrbnout, takže pi pár stovkách km byly hally nefunkční. Nebyly potřeba, jen to občas při rozjezdu vibrovalo.
Po předělání do mědi to svištělo jak žihadlo.
Další průser byla ta řídící jednotka.
Nic jiného tenrát k sehnání ani nebylo, pokud šlo o silné bezkartáče.
Všetky hub motory z číny sú ručne vinuté. V prípade Magic Pie motoru sú slabinou výrobné tolerancie pri obrábaní (vôle v osadení ložísk na oske aj v púzdre čo časom vedie k nutnosti ložiská prilepiť), problémy s hall sondami, príliš hrubé statorové plechy - to spôsobuje straty ktoré sa prejavujú neustálym odporom pri otáčaní navoľno a v prípade neskoršej verzie kde sa nachádza priestor pre internú RJ ktorá nie je osadená aj nadbytočná hmotnosť. Musím ale priznať, že môj MP2 si svoje odkrútil a po tohtoročnej oprave a tuningu je z neho celkom slušný motor ak zanedbám skutočnosti ktoré nejde nijak ovplyvniť (a konkrétne na tomto bicykli je to nepodstatné vzhľadom na jeho určenie a používanie).
S riadiacou jednotkou Magic som spokojný a používame ich tu kopec bez jediného zlyhania. Treba si však uvedomiť, že pri práci sa zahrieva a je nutné ju umiestniť tak, aby to rebrovanie bolo priamo vystavené prúdu vzduchu pri jazde. Potom nie je možné aby sa prehriala. Umiestnenie v brašničke je prípustné pre použitie s 250W motorom.
No,
a na tohle všechno jsme si museli přijít před těmi lety sami, jaksi za pochodu, nebo spíš za jízdy.
A jeste, to silnicni elektrokolo s motorem a baterkou stoji levnejsi, nez vhodna baterka na magic pie:)
Na trhu neni zadne elektrokolo s vahou do 15kg, cenou do 20000kc (nove bych to stalo nad 50000kc), je to pravda:)), rychlosti nad 30km/h a dojezdem alespon 25km.
To není a nebude.
Rychlost je pro přípomoc limitována zákonem na 25 km/h, což mě docela stačí, ale jsou i komerční šidítka, kterými omezení zrušíš.
Váhu nemá celkem u elektrokola smysl řešit, od toho tam máš ten motor. Má smysl snad jen tehdy, pokud kolo musíš tahat do patra v teplejch.
Dát silnější nábový motor do karbonového rámu by tak jako tak byla sebevražda, utrhlo by ti to vidlice, takže celkem slepá ulička vývoje.
Proto ty očipované střeďáky.
Tady je něco, co by se dalo nazvat "silničním ekolem"
https://www.giant-bicycles.com/cz/road-eplus-1-pro
nebo tady
http://www.bianchicz.com/produkty/kola/2018/e...
nebo můj elegantní favorit
https://cycles.peugeot.com/road/eroad/er02-ultegra
Společný znak:
středový motor, baterie 500Wh abys ujel hodně rychle 60 km a ne jen 25.
Vysvětlím, jedná se o Járu Cimrmana (pioneera slepých uliček) nové doby
Jezdit na tvrdém (neodpruženém) silničním kole rychlostí 40km/h je už hazardování se životem. Obecně mi není jasný vůbec smysl silničních elektrokol. Na silnici můžeš jezdit rychleji a bezpečněji třeba na skútru/motorce a za mnohem nižší provozní náklady. Kolo má smysl tam, kam se s motorovými vozidly nemůže a pro relaxaci v přírodě. Ale jezdit po silnici na kole a vdechovat exhalace z aut mi smysl nedává.
To bys mohl zrušit všechny závody silničních kol, TdF počínaje :-)
Jezdí o dost rychleji než 40 km/h.
Spíš je problém, že ty vylehčené rámy nejsou stavěné na to, aby se do vidlic zadního kola opíralo víc než 500W, honit váhu tím, že si vezmu méně kapacitní baterii je takové trochu "normalizační" řešení.
Stejně, přiznejme si to otevřeně, honíme deka na rámu, a desítky kil máme v pneumatice.
Kolem pasu.
...tahat do diskuse profíky, co jsou po skončení kariéry adepti na ZTP není zrovna to "pravé ořechové"...;-)
S tou "pneumatikou" je to pravda- je pohodlnější piplat se se snižováním váhy kola než se svojí. To první stojí "jen" prachy, druhý už potřebuje zapojit hlavně hlavu(což je u někoho nadlidský výkon na který nemá). Výsledek je v druhém případě lepší-umožní další laborování s váhouu u samotného kola....;-)
Já myslím, že silniční kola smysl mají, je to prostě nejrychlejší dopravní prostředek poháněný lidskou silou, který splňuje pravidla UCI.
Nemyslím, že by odpružení mělo na silnici zásadní dopad na bezpečnost. Pokud se člověk nezabývá UCI, má samozřejmě výběr mnohem pestřejší...
Ovšem smysl silničních elektrokol taky nevidím. Obecně proti ekolům nic nemám, pro někoho smysl mají, ale na silniční kolo, kde se tradičně hraje o gramy, namontovat motor a několik kilo baterií, je prostě fraška. Navíc se ten motor musí ze zákona vypnout při 25 km/h, což na silničce ani jako průměrka není žádná sláva... :-)
Ano, smutně hledím, když si to šinu na e-kole, a kolem prosviští kluci na silničkách, a nechají mě daleko vzadu.
To, že na kluky jednou možná taky dojde, není útěchou ani nepatrnou
Hele brzdi, 40 na silničce dám taky (nemám žádnej superextrastroj, ale takovou z pohledu některých "bídu") a nemusím se moc snažit a to jsem cykloturista, co jezdí proto, aby se bavil a čistil hlavu.
Špatně!
Jezdímsi udělat žízeň, čištění hlavy nâsleduje Pod ledem
....na to není třeba ždímat se na kole- stačí přestat pít....;-)
300W muzu jet nekolik minut, 500W - nekolik vterin.
Na TdF 400W nekolik desitek minut je prumerny vykon.
Rozdil v prumerne rychlosti je az 17km/h (42km/h a 25km/h).
Vypadá, jak kdyby uteklo Jindrovi z dílny. :D
Kdepak, můj silostroj v konečné fázi vypadal takhle.
Neustále se přehřívající řídící jednotka vepředu, vzduchem chlazená, silné vedené v mědi jak od baterie k řj, tak od řj k motoru, ten stroj už nebyl "nemocný" jako když ho číňan vyrobil, protože veškerá hlína nahrazená tou mědí.
Svištěl taky tou padesátkou jako prd, jenže to bych nesměl mít v kalhotách, abych to tak rychle pouštěl.
Dojel jsem nikoliv na poruchu elektrosoustavy, ale na to, že se mi utrhlo to ucho na vidlici, jakkoliv jištěno fest. Prostě hliník nevydržel, odešel únavou, za stejnou vidlici jsem tahal i vozejk, takže dostala fakt dost zahulit.
Pochopitelně, kolega objevuje Ameriku, ale když ho to těší....
Hliník na stavanom ebajku je na hovno... Je len otázka času kedy to prdne...
Ne, tohle byl konstrukční vrub, nízkocyklová únava, nikoliv vysokocyklová, tedy "otázka času".
Evidentně tomu ublížil ten vozejk, střídání napětí v tahu a tlaku, jak se zabírá, nebo naopak vozík dojíždí a tlačí, zvlášť když veze 50 kilo.
Kdyby to zabíralo jen do vidlí v jednom směru, mohlo to přežít. Lepší je jistě použití oceli, ale u těhle silných motorů bych ještě doporučoval lepší jištění, než byly ty údajně "roznášecí" ramena fixovaná objímkou.
Viděl jsem slušně vymyšlené podložky, co byly přišroubované do těch otvorů na přichycení nosiče a blatníků, Pak se kolo nemá šanci hnout.
Jindro, délka "roznášecího" ramena je také důležitá. (délka páky)
mám za to, že tohle řešení, tedy přitažení objímkama, nebylo šťastné. Ty síly jsou dost velké, a ty objímky se furt povolovaly, tedy rameno vlastně nic neroznášelo.
Když jsem se snažil dotáhnot to na fest, ztrhnul jsem tu objímku, šlo jen o takové ty plíšky, co jima utahuješ hadici.
Asi by to chtělo víc domyslet, ale už he to pryč
Pri prestavbe bicykla s hub motorom je jeho dostatočné upevnenie v ráme kľúčová a aj najkomplikovanejšia záležitosť. Urobiť to perfektne bez výroby dielov na mieru nie je možné.
Čo hovoríš na toto Lubo ?
http://rhbike.jizdny.org
To jiz neni nova myslenka.
Na silnicnich zavodech jiz byla pouzita.
Ale v tuto dobu cena byla 50000eur:)
Problem je ve vetsi vaze na nejdulezitejsi casti elektrokola - na kole (na rafku).
Pro 50W pomoc na zavode extra vaha 100g je fajn, ale pro 1000W vykon 1-2kg magnetu na rafku to bych bylo jiz moc:(
Za 10000kc ja bych to klidne vyskousel na svem dalsim elektrokole:)
No myslím že kolegovia to zhodnotili správne... Je to kravina a nikdy sa to nepresadí. Keby to fungovalo na princípe indukčného motoru s kotvou nakrátko pričom hliníkový ráfik by bol tá kotva, tak by ma to možno trochu zaujalo, ale dávať magnety po obvode kolesa nie je cesta.
Technicky zdatní asi nejsou, ale doženou to fund-risingem, profi video :-)
Jo, jenomže ono to nefungovalo jako "roznášecí" rameno. Jak to bylo přiheftované těma objímkama, neustále se to povolovalo, mohlo se to prostě hejbat, takže ty rázy to dávalo. To rameno sloužilo jen hjako zajištění, aby kolo nevyjelo z těch žlábků. Potom někdo vymyslel za tímto účelem takovou podložku, co se šroubovala do otvoru pro uchycení blatníku.
Ono když ta kilowata zabrala, byla to dost síla a v tom žlábku to vlastně drželo jen tření a to, čemuvříkali to "roznášecí rameno".
Dneska jsem zucastnil zavodu na silnicnem elektrokole so skupinou Starku. Jeli jsme 20km dlouhou trat, zavodili jen asi posledni 3km. V dobu sprintu 8 minut jsem mel tep nad 165bpm (extremalni pro muj vek a vahu), max 179bpm. Do 2.2% kopce jsem jel na elektrokole 33-37km/h, muj vykon byl asi 500W, el. vykon motoru trochu pod 1kW. Prijel jsem prvni, ale vitez zavodu mel jen male zpozdeni.
Hele, to budou asi nějaký dost nepřesný počty. 2,2% není žádný kopec a při skoro 1,5kW bys musel letět daleko rychleji. Těžkopádná a asi i v součtu těžší Babetta (160kg s řidičem) má v ideálním stavu jen maličko přes 1,5kW (kterápak ale v reálu ?), přesto takovouhle skororovinku by vyběhla rychleji.
Kalkulacka
http://epowerbikes.ru/archives/1474
rika, ze pro rychlost 37km/h mechanicky vykon do 2.2% kopce musi byt 970W, coz docela dobre sedi s sumou 500W+1000W*0.7=1200W.
Pravdepodobne vykon motoru byl 800W, a muj 400W.
Mala oprava.
Celkova spotreba s baterky na 40km vylet byla 300Wh, tak pravdepodobne do toho kopce vykon byl asi 800W.
Ja taki mel prumer asi 150W cely 2h, dohromady te samy 300Wh:)
Moje silnicni elektrokolo ted ma 60V 23A RJ a 18S LiPo baterku. V roce 2019 jsem sehnal 9-kolecko s 11z - a ted jezdim na prevod 53/11.
Dneska jsem dorazil do praci na silnicnem elektrokole za 37 minut. Tak mam jiz 2 elektrokola, na kterych jsem dojel do praci s prumerem >=40km/h:)
Pokud bych nemel jednu cervenou, autodus s vedlejsi me by dal prednost, a auta ne jezdili by po cyklopruhu, urcite dorazil bych i driv - a mel bych novy nejlepsi cas:)
Rozhodne lepsi aerodynamika urcite umoznuje pouziti 1 motoru misto 2 pro dosazeni stejne rychlosti:)
Tohle pisu proto, ze chci rict ze i na jednem zadnim zprevodovanem 250W 3kg motoru lze jet s prumernou rychlosti nad 40km/h:))
Koľko Wh sa na tú jazdu spotrebovalo? V lete by to malo byť ešte lepšie, teplý vzduch je "redší" a hlavne menej oblečenia hodne znižuje odpor...
280Wh, 11Wh/km.
Cesta zpet do kopcu a proti vitru rozhodne vice, asi 13-15Wh/km. Do 20-30Wh/km u 2WD pohonu jeste daleko, ale rychlostne to jiz nad tim:)
Obavam se, ze v lete to bude jen hur kvuli o hodne horsimu hlazeni motoru a jeho pravidelnemu prehrati kazdy den 2 krat a tak do smrti motoru:)
Ano, mensi oblecenie je to plus, ale jiz neni tak vyrazne. I v zimem obleceni s 4% kopce kolo jede skoro samo 65++km/h (do kopce ~35km/h s 1000W) - ja dale jiz neslapam a naopak brzdim.
Ale nejvic na ten cas vadi ne odpor vzduchu, ale zacpy a spatny brzdy a nutnost v cas pribrzdit:((
Má to fajn spotrebu, ale nevýhodou je že pri takomto používaní je to celé na hrane. Motoricky aj jazdne. Nízka váha a cena vyzerajú lákavo, ale pokiaľ to nevydrží fungovať niekoľko sezón po sebe tak sa to začne predražovať. Tiež pri toľkých najazdených kilometroch by som vsadil radšej na viac bezpečnosti a pohodlia, predstava ľahkého cestného alebo trekového bajku s motorom iba na výpomoc sa mi pozdáva, ale na takýto účel by som ho určite nepoužíval. Príde mi to ako s autom, malá lacná plechovka je super na denné motanie sa po meste, ale na dlhšiu cestu poslúži lepšie niečo väčšie, silnejšie a stabilnejšie...
Mne to stále vychádza na poriadny priamy hub motor, široké gumy ale s cestným dezénom, solídne brzdy posilnené rekuperáciou a väčšia batéria ktorá má rezervu výkonu aj dojazdu... Pokiaľ je to na jazdenie a nie na nosenie tak váha je len číslo :-)
A zo skúsenosti viem že ani spotreba nemusí byť veľká...
Ja vzdy stavim kola na hrani:)
Na tomto silnicnim elektrokole na hrani jsou brzdy a motor (v lete motor bude moc teply), ale RJ a baterka to vpohode zvladaji. A ma najeto asi 5000km za minuly rok - i bez nehod, ale velmi casto na hrani.
Naopak na 2WD elektrokole nejslabsi cast ted je 2 roky stara 13s8p baterka, ktera po jizde ma teplotu nad 50C - a to 2 krat denne, i motory - ktery nechteji pracovat dobre pro rozjizdeni do kopce:( Jiz bych mel koupit novou - ale nevim, jakou:(
Za 2 roky mam 20000km a 2 nehody kvuli blbym ridicum.
Asi za mesic, kdy me dorazi vicekolecko s 11z, dam na 2WD elektrokolo s primym motorem - a jiz nebudu muset premyslet nad rozjizdenim - ale baterku proto opravdu potrebuju novou, starsi 13s8p nezvladne odber nad 20A.
Zdravim.
Prvni tema ma jiz 300 prispevku, takze pokracuju tady.
Pred tydnem jsem za beznou jizdu do praci prehral Bafang 4.3kg (nebo RJ, coz je malopravdepodobne). Jak obvykle pouzil jsem 18S baterku a asi 20A RJ, prumerna spotreba 15-20Wh/km.
Byl jsem velmi prekvapen, ocekaval ze tezsi 4.3kg motor bude mit vetsi zivotnost, nez bezny 3.5kg motory pri stejnem vykonu (prumer 500-700W). Ale bohuzel ne:(
Tazke musim jeste snizit vykon - a abych mohl jet s prumerem nad 42km/h potrebuju jeste lepsi aerodynamiku.
Urcite ja nemam zadny zajem o bezny elektrokola s limitem 25km/h:))
Info pro Lubo - ja mam zlute 2WD elektrokolo, ktere ma DD motor - a s tim kolem jsem spokojen. ALe tahle silnicni stavba musi byt hodne pod 20kg:)
Takze ted je cas na stavbu triatlonoveho elektrokola:) Bohuzel do zadniho kola motor jeste nesehnal, takze budu mit predni pohon:) Naposled jsem stavil kolo s prednim pohonem asi v roku 2015:)
Za posledni tyden ja to triatlonove kolo postavil, otestoval a hned rozebral:)
Pouzil jsem predni 3.5kg motor, dal RJ na riditka.
Baterku mel nejdriv na riditkach - je to hrozne.
Pak baterku mel na zadech v batohu - je to o hodne lepe:)
Ale bohuzel 3.5kg motor s 15S baterkou a 20A RJ na triatlonovem kole nejede s prumerem nad 42km/h, takze to neni dobra cesta pro me:(
Do kopce ten maly motor taky prehreva:( Skoda.
Zadni kolo pro stavbu 130mm jeste nemam.
Dobrý den. Já si teď plánuji koupit asi tohle elektrokolo http://trefasport.cz/elektrokola/307892-mestske... chci vědět, jestli je zásadní rozdíl mezi normálním a městským, popřípadě jaký? Budu ráda i za doporučení značek atp. předem děkuji! :)
první příspěvek, hned reklama?
A co je na tom? Můj první dotaz na fóru byl taky na výběr kola, to je tak nějak logický způsob jak začít s cyklistikou a překvapivě v něm byly odkazy na možné kandidáty.
Jseš tady nebo na netu obecně tejden ? Zkus s "tazatelkou" komunikovat. Vylepil/a sem reklamu a zmizel/a. Tisíckrát za rok se to tu opakuje, furt jak přes kopírák.
Na netu sem pětadvacet let, prostě mi nepřijde, že dotaz nového uživatele na nové kolo s odkazem na uvažovaný model by automaticky musela být reklama.
Moc rád bych se mýlil, omluvil. Ale vsadím tretry, že to tak nebude. Tyhle "dotazy" snad od sebe opisují, nebo z nějakého manuálu reklamního prudiče kopírují. Furt ty samé nudné tři řádky s odkazem. A víckrát se tu už neobjeví. A nebo za čas s nějakým jiným odkazem na něco úplně jiného.
A co čekáš od někoho,koho tady ihned takhle sjedeš? Jsou lidé,kteří o elektrokolech nevědí nic,uvažují o něm a pak objeví nějakou takovouhle skvělou nabídku. Tak se jednak chtějí pochlubit,co úžasného a levného objevili a za druhé chtějí posoudit,jestli to je skutečně tak skvělé,jak oni myslí. Nechce se jim něco studovat a hledat. Když dostanou ihned napoprvé vynadáno,tak je jasné,že už podruhé nenapíší.
Městské kolo má sloužit pro jízdu po městě na krátké vzdálenosti,má se na něj snadno nasedat a sesedat a má mít také nosič a případně košík na přepravu nákladů,třeba nákupu. Tohle kolo z reklamy není žádná převratná konstrukce,aby stálo takové peníze. Motor v předním kole,nosičovou baterii. V poslední době v televizi vyskakují reklamy na výprodeje elektrokol se středovými motory a baterií integrovanou v rámu za cenu cca o 8 tisíc nižší. Kupovat nové elektrokolo,tak svoji pozornost upřu spíše tímto směrem.
Proboha, pohon na předním kole. To přesně chceš aby ti na mokrých kolejích nebo kostkách motor cuknul, kolo podklouzlo a poslalo tě k zemi pod auto nebi tramvaj.
Ty elekro Véliny v Paříži mají taky takové šidítko v předním kole. Je to lehounký motorek, taky prd táhne, ale na ty rovinky tam stačí.
Silnější motor nepatří dopředu, píšeme to už deset let, včetně zkušeností s vzduchoplachtěním.
Silničních elektrokol je na trhu pár, ale spíše než silniçky, se dneska prodávají ty gravely.
Karbonový rám, středový motor.
Jde o to, aby to kolo bylo lehké.
To co kolega staví, je prostě spíše elektrický skůtr, ať si tomu říká jak chce.
Kolo z roho dělá totiž ta skutečnost, že motor nad rychlost 25 km/h přestane pomáhat. Takže pak jedeš za svoje, a tak to kolo musí být lehké, a abys někam dojel, taky musí mít slušnou baterii (500Wh je dnes standard).
Není na rom co moc vymyslet, jen odlehčovat motor i baterii,zbytek konstrukce je už na hraně a gramaří se.