Střed s kónusy
https://www.youtube.com/watch?v=ckq6fCqBeak
A s takovoudle vůlí ne jen dotáhnout, ale rozebrat a podívat se, jak jsou na tom kuličky, nebo věneček (nepíšeš jestli přední, nebo zadní).. pokud by byl zozšmelcovanej, nahradit novým, nebo větším množstvím sypaných kuliček (než je ve věnečku). No a pokud si na to netroufáš, cykloservis to vyřeší ....
No pokud už je to o rozšmelcovaném ložisku, tak jediná rozumná volba je nové zapletené kolo. Neodejdou do věčných lovišť jen kuličky ale i ty misky jsou na odpis. Přeplétat unavený ráfek na novou nábu je nesmysl.
Nejlepší bude nový celý kolo.
Docela by mě zajímalo, jak z popisu závady poznáte:
1) že jde o náboj na konusech a ne o průmyslová (zapouzdřená) ložiska
2) že jsou ložíska špatná, vydřená apod. Co když je to jen povolené a proto je tam vůle?
Při takové velké vůli, byh spíš předpokládal tohle.
To je prosté. Každý chlap má dvě koule. sice ani jedna není křišťálová ale i tak.
ad1) kvalifikovaný odhad je přesnější než sebelepší výpočet.
ad2)viz ad1)
:-p
...na nepřesnou specifikaci a popis závady jsou možné jen nejčastější rady na odstranění a je pravda, že nejvíc závad býbá právě u ložisek na konusech. Závada na zapouzdřených ložiskách na kole či středu jsou spíš výjimka- na to netřeba ani kouli. Popisovaná vůle není nic zvláštního u neudržovaných konusů- u ložis. nábojů spíš jde o "zbožné přání"...;-)
p.s. Z čeho usuzuješ ty, že jde o zapouzdřený náboj, jen podle vůle? :-O
Podle popisu závady - vůle jen na ose - se taky přikláním k těm průmyslovým ložiskům. Pokud by byly uvolněné kónusy, pak by se to projevilo i na "vaklu" celého kola.
Projevuje se ti stranová vůle když uchopíš kolo za ráfek/plášť? Tam by musel být vakl do stran určitě několik milimetrů....