Pobere 11 - 36, mám již řadu let a bez problému funguje. Pro větší pastorek už musí být delší ramínko přehazky, nebo spíš prodlouženo.
Kde jsi potkal devítkovou kazetu 11-40 ? Mě se to ještě nepovedlo.
Pravda blbe jsem koukal.Nasel jsem max 11-36z tak to bude muset stacit.
Jo, tak ta je úplně v pohodě. A přehazku si hejčkej, je nesmrtelná.
Jeste me napadlo vlozit tam vicerychlostni naboj k tomu.Nejakej nazor na to?
https://www.cyklovybava.cz/naboj-sturmey-archer...:6964/
Nefunguje odkaz tak znova
https://naboje.heureka.cz/sturmey-archer-3...
Jestli máš vepředu trojtalíř, tak je vícerychlostní náboj zbytečný. Namontovat by šel a asi by i vydržel, ale tak velký rozsah převodů na MTB nevyužiješ, jenom si přidáš půl kila mechanismů navíc.
Vepredu mam jednotalir a vaha je mi ukradena.Pul kila sem tam je mi fuk.Spis me jde o nejakou praktickou zkusenost.
Co to máš za podivuhodnost, to je původní nebo si se dopracoval k převodu 1 : 9?
Ve predu je jednotac 44z a mensi tam nejde.Tak vymejslim jak to jinak zpomalit.
Proč by na horáka nešel dát menší, třeba 32? Pokud nejde vyměnit talíř když je pevně s klikou, tak vyměnit kliky a dát menší, to by snad neměl být problém a zrovna dát dvoutalíř, tak drahé nejsou a za tu pohodu z jízdy to snad stojí.
No nechtel jsem to sem psat protoze je na to spousta lidi tady alergickych.Nejde mensi protoze to je elektrokolo a mensi se tam nevejde.Proto resim jak to zprevodovat vic do pomala abych si nekde v lese nerozbil hubu.
Znal jsem člověka, co měl na lehokole vpředu 3tác, vzadu kazetu a ještě k tomu 3 rychlostní převodovku a fungovalo to (kolik převodů opravdu využil je otázka).
Otázkou bude hlavně životnost té převodovky, až se do toho motor opře. Zvlášť jestli patříš mezi ty, co tvrdí, že 250W je směšně málo... ;-)
Kdybych mohl dat dopredu 3tac tak tohle vubec neresim.Sel by tam ale ale jen vetsi a to je mi k nicemu.Nevim jestli to vydrzi vydrzi ten 3rychlostni naboj.Nerikam ze 250W malo ale je lepsi vykonnejsi provozovat na min W a rozhodne vydrzi dele.
Pokud nenajdeš někoho, kdo to už na elektru zkoušel, nejspíš budeš průkopníkem. Ve srovnání se zbytkem kola to tak závratná částka není, ne?
Není důvod, aby to nefungovalo, ale jako většina cyklovybavení bude navržená na výkon cyklisty, takže je otázka, jak dlouho si nechá líbit několikanásobek. Taky dost záleží, jestli vážíš 50 kg nebo 120kg, že... ;-)
Oproti běžné kazetě, myslím, že ta převodovka bude mít trochu snahu kroutit zadni stavbou, protože potřebuje opěrný bod podobně jako motor v zadním kole. Zda-li to je problém, netuším.
Ještě ti zbývá varianta vyměnit řetěz a řazení za X10, 11 nebo kolik ti rozpočet dovolí. To by ti rozsah určitě taky zvětšilo. Samozřejmě tenčí řetěz budeš měnit častěji, takže provoz to taky zdraží...
Mám středový bafang 250w a vzadu 3ryclostní páboj Sturmey a 8kazetu. Teď jsem to zrovna řešil. Umlely se mi takové čelní zabírací čepy. Ale to byla spíše chyba v pozdním řazení a už to řadilo do tahu. Jinak jsem s tím byl spokojený. Na silnější motor bych to nedoporučoval. Uvnitř jsou docela titěrné součástky. Zatím se mi to povedlo opravit a uvidím jestli to vydrží.
Sturmey neudává maximální moment, tak se asi tiše předpokládá něco kolem převodu 1:1. 44zubý talíř je celkem velký, s ním by mohla snést i ten motor.
Kroucení zadní stavby nehrozí, pobírají to podložky s nosem na obou koncích osy, které zapadnou do koncovek vidlice (v praxi tedy spíš svěrný spoj mezi maticí a koncovkou, ty nosy jsou jenom pojistka), a je to podstatně menší zátěž než třeba od kotoučové brzdy.
Já s tou převodovkou od jara úspěšně jezdím, mám talíř 38z, kazetu 11..34, ale bez motoru a kliky jenom 155 mm, takže vstupní momenty nejsou nijak extrémní. Jestli se nemýlím, horší zkušenosti má HonzaK - kdyžtak se ho zeptej.
Já jsem tuhle kombinaci udělal už před rokem. Bohatě to nahradí chybějící trojtác.Mělo to nějaké mouchy, ale už jsem je vychytal. Nesmí se řadit v tahu. Pružina uvnitř náboje je slabá a nezvládá vracet lanko .Nebo mám velký třecí odpor v bovdenu. To jsem vyřešil pomocnou pružinou u přechodu lanka na řetízek do náboje. Jinak spokojenost .Určitě se šetří baterie jak na spotřebu tak životnost.
Jakej konkretne ten naboj mas a co mas za motor?Nejede to v terenu moc rychle?Nejsou problemy vzhledem k vykonu motoru?Uvidim mozna do toho pujdu kdyz mi nevyjde levnejsi reseni a v terenu to pojede moc rychle.Asi bych na to postavil cele nove zadni kolo.
Tak bohuzel 11-36z se nevejde nejvetsi pastorek drhne.
To je divný, používám a nejen nedrhne, ale je tam ještě víc jak půl cm mezera.
Na přehazce máš u patky šroubek. Odlehčovat nadzvednutím přehazky a šroubkem otáčet. Nastavuje se tím v omezeném rozsahu právě ten odstup od pastorku.
Jestli toužíš po lehčích převodech, spíš než převodovku v náboji bych zvažoval přejít na 10 rychlostí. Tady koukám, že lze koupit x10 kazetu 11-46, což mi připadá jako pořádný skok. Pokud bys převodovku využíval pouze dopomala, budeš skoro na stejném poměru.
https://www.kupkolo.cz/kazeta-sunrace-mx3-10s...
Jenže přechod z 9 na 10 znamená komplet vyměnit všechno a to není moc levné řešení. A zbavovat se funkčního řazení x9 je skoro dost škoda.
To rozhodně ano. Ale platná varianta k zamyšlení to je. Já bych to nedělal, já bych si ale na kolo nedal ani ten motor.
Upřímně mi hlavně není jasné, že píše, že chce zpřevodovat dopomala, aby si nerozbil hubu, nikoliv, že by někam nevyjel, takže možná by otázka měla směřovat k regulaci, nastavení, snímačům... aby mu motor nepomáhal víc než chce... a převody nechat tak, jak jsou.
Presne to nechavam jako posledni moznost.To by byla kazeta,prehazka,razeni a kompletne zadni kolo.Dost drahe reseni.To vyjde levneji ten 3 speed naboj za 2tis a na nej pasuje ta 9s kazeta.Myslel jsem ze tu najdu nekoho kdo ji ma.S tim motorem je potiz ze potrebuje urcite otacky aby mel ucinost jinak se nici.
Jen pro pořádek, proč zadní kolo?
Treba pro to ze se musi vymenit naboj aby se tam vesla kazeta 10-11s?Tad je naboj na kazetu 7-9s.
Zajímavé, měl jsem za to, že MTB náboj bývá 8/9/10 kompatibilní, ale hádat se nebudu, třeba je důvod, proč to někde nejde.
Tak jsem nasel tenhle nastavec prehazky.Ta mi ted pobere max 36z vedel by nekdo kolik by pobrala s tim nastavcem?42z?46z? https://www.aliexpress.com/item/GUB-CNC-Road...
Pro 9s je to tady 40z
https://www.aliexpress.com/item/SUNSHINE-9S-11...
... a tady 42z
https://www.aliexpress.com/item/ZRACE-Bicycle...
.... tady 50z, objednat i nástavec
https://www.aliexpress.com/item/Bolany-MTB...
Jak ale zjistim jakou kazetu tam s tim nastavcem dostanu?Predpokladam ze to je ten nastavec co jsem dal odkaz vyse.
Když na stránce ve vašem odkazu sjedete trochu dolů je tam tahle věta :
"Applicable: 40T/42T/46T/50T MTB freewheel or 32T/36T road bike freewheel"
Což znamená "Použitelné pro: kazety mtb 40z 42z 46z 50z nebo silniční kazety 32z/36z"
... ať je nabídka úplná, 46z
https://www.aliexpress.com/item/BOLANY-9-27S-11...
Ufff ufff, to je brouk do hlavy. Jaká je asi přesnost a životnost těhle kousků, toť otázka... Nezbyde, než to zkusit.
S tou kazetou za 16 éček není problém, ta co by mě spíš oslovovala je za 24 a to už je kousíček nad limitem, takže 50:50, že tam přistane ještě DPH a dvě kila poplatku :-/