V návaznosti na diskuze o problémech s přestavbou kola na elektrokolo s motorem BBS03-HD zakládám vlákno, které by se mělo zabývat optimálním nastavením tohoto motoru. Lubo990, který má zde s programováním těchto motorů asi největší zkušenosti, mi přislíbil pomoc s nastavením nejvhodnějších parametrů, ale vzhledem k tomu, že by to mohlo zajímat i další elektro-cyklisty, a motory BBS jsou z výroby nevhodně naprogramované, tak snad přinese toto vlákno užitek nejen mě.
Moje požadavky:
1. Změna procent přípomoci a zrušení omezení rychlosti u přípomoci.
2. Omezit výkyvy výkonu při přípomoci
3. Přípomoc na páčku 150%
4. Rovnoměrné zvyšování výkonu na páčku
5. Minimalizovat dobu reakce motoru na šlápnutí a po ukončení šlapání
6. Zpomalit náběh výkonu při rozjezdu
Určitě lze nastavit a zlepšit spousta dalších věcí, které mě momentálně nenapadají, aby se kolo nechovalo občas tak divně.
Přikládám nynější nastavení motoru.
Můžete prosím zde uveřejnit sken tří obrazovek, jak to máte ve finále nastavené? Děkuju.
Tak skúsme to nastaviť, samozrejme nebude to ešte definitívne, ale mali by sme sa niekam posunúť a po otestovaní doladíme...
Na karte "Basic" skúsme nastaviť Current Limit nasledovne: 0, 5, 7, 10, 15, 22, 33, 47, 69, 100
5% sa možno zdá málo, ale je to asi 72W, a to nie je až tak zanedbateľné...
"Limit Spd" 0, 100, 100, ...100
Priemer kolesa sa môže nastaviť podľa aktuálneho rozmeru, aj keď myslím že sa to nastavuje aj cez displej.
První lehce naivní otázka, ty procenta to bere z čeho? Pokud je 5% 72 W, tak to asi nebude z 1kW. Chtěla bych max. příšlap (bez páčky) tu kW, stejně si myslím, že je to až dost.
Dále přidávat výkon po 10 procentech, jak to mají nastavené, je nešikovné, ale tady mi zase přijde, že ze začátku jenom o 2% a ke konci skok o 31%, to už mi přijde zase moc. Zkusím vymyslet něco mezi.
Skúste najprv to čo som uviedol, je to matematicky aj fyzikálne presné a pocitovo dobré. Stupne sa musia líšiť násobkom, nie rozdielom. Každý ďalší stupeň je rovnaký násobok toho predošlého, a tak pocitovo to vyznie ako rovnaký rozdiel. Tie percentá sa počítajú z maximálneho prúdu (30A), RJ neovláda príkon, iba prúd, ale pre zjednodušenie nakoľko napätie sa až tak veľmi nemení môžeme to zanedbať a hovoriť o príkone. Tých 72W som spočítal ako 5% z 48V x 30A.
Zajímavé, takže když budu mít plně nabitou baterku, tak bude příkon 100% přes 1,6 kW, ale když už bude hodně vybitá, tak jenom kolem 1 kW, no to už je docela rozdíl.
Až taký rozdiel tam nebude, totiž: Plne nabitá baterka má síce 54,6V, ale len v kľude, pri plnej záťaži a odčerpaní len malého množstva kapacity napätie o niekoľko voltov poklesne takže reálne to bude možno 50V x 30A = 1500W. To isté sa deje aj pri vybitej batérii, s 1% kapacity Vás hneď vypne, takže batéria musí mať možno 20% kapacity aby to zvládlo plný výkon, a to bude napätie na spodnej hranici povedzme 42V x 30A = 1260W. Takže ten rozdiel tak obrovský nebude. Tie čísla sú len odhad, ale verím že nie sú ďaleko od reality a dostatočne ilustrujú danú situáciu.
Alebo ak chcete môžete obmedziť maximálny prúd hore z 30A na 21A. To bude odpovedať 1kW pri 48V.
Ak sa rozhodnete obmedziť celkový príkon motora na cca 1kW nastavením prúdu hore na prvej karte na 21A, bolo by asi vhodnejšie použiť pre jednotlivé stupne dopomoci trochu vyššie hodnoty, napr:
7, 10, 14, 19, 27, 37, 52, 72, 100
Na karte "Pedal Assist" by som odporúčal pre plynulejší nábeh výkonu motora v režime PAS znížiť Start Current na 1
Slow-Start Mode nastavuje, ako dlho bude trvať od aktivácie motora cez PAS po dosiahnutie plného výkonu, ak sa nemýlim zvýšenie čísla by malo spomaliť rozbeh, skúste 5 alebo 6.
Aby motor zastavil okamžite nastaví sa Time of stop na 0
Keep Current zatiaľ nastavíme na 100.
Pozrel som nejaké poznámky a ak by sa choval PAS nejak divne malo by pomôcť nastaviť "Time of Stop" na 5.
Tak Time of stop na 0, nebo na 5. Chtěla bych, aby mě motor zastavoval hned po ukončení šlapání, kvůli přeřazení.
Pozor na nastavení. Při hodnotě 0 dojde ke spuštění motoru až po cca 50 metrech jízdy, při nastavení 20 - 30 reakce na šlapání téměř okamžitá. vyzkoušeno v praxi stejné zjištění je i na blogu v USA k nastavení jednotek motoru Bafang
Nižšia hodnota vyžaduje vyššiu rýchlosť otáčania kľúk aby došlo k zapnutiu motora. Vhodnou voľbou tohto nastavenia je možné dosiahnuť, že pokiaľ je zaradený príliš ťažký prevod, motor sa nespustí a tým pádom je chránený proti preťaženiu (konkrétna situácia ktorú to rieši je napr. snaha pohnúť sa s PAS9 pri zaradenom ťažkom prevode.) Takéto nastavenie cyklistu núti používať správne prevody. To môže aj nemusí byť potrebné, záleží samozrejme od toho kto na tom bude jazdiť.
Pokiaľ je systém vybavený brzdovými odpojovačmi, vyššie hodnoty nie sú problém a môžu byť zase výhodné pri jazde horším terénom do kopca, kde krátke prerušenie šliapania a následný výpadok pohonu rýchlo vedú k zastaveniu a problémom s opätovným pohnutím sa.
Ještě k nastavení Time of stop:Při nižší hodnotě než 5 ms jsou obvykle problémy, při vyšších hodnotách např. 25 ms dochází ke zpoždění mezi otáčením klik a působením motoru, což je pak nutno řešit zapojením odpojovačů na brzdové páky. V případě nastavení Time of stop na 5 ms není nutno odpojovače vůbec zapojovat, protože motor rychle reaguje a zpoždění je prakticky zanedbatelné. Vyzkoušeno a používáno bez odpojovačů na BBS02 a Bafang Ultra.
Na karte "Throttle Handle" upravíme rozsah plynovej páčky "End Voltage" na 40, zvýši sa tým užitočný chod plynovej páčky a plynulosť regulácie.
Mode treba nastaviť na "Current", páčka bude plynule pridávať výkon miesto toho aby sa plným výkonom snažila dosiahnuť otáčky odpovedajúce polohe páčky čo je pri vyšších výkonoch a ľahkých prevodoch veľmi nepríjemné a škodlivé aj pre motor
"Designated Assist" rozhoduje, či bude výkon páčky limitovaný nastaveným stupňom PAS, alebo je možné ju priradiť ku konkrétnemu stupňu napevno. Priradením k stupňu č. 9 budete mať kedykoľvek k dispozícii plný výkon motora okrem stupňa PAS 0.
"Start Current" by som tiež nastavil na 1, je to hodnota od ktorej sa výkon postupne zvyšuje pri stáčaní páčky.
Ešte poznámka k bezpečnosti, odporúčam vždy pokiaľ nesedíte na bicykli znížiť PAS na 0, zabráni to "vystreleniu" bicykla vpred bez jazdca pri náhodnom potočení pedálmi alebo stlačení plynovej páčky. To je aj dôvod prečo neodporúčam nastavenie pri ktorom je plynová páčka aktívna aj pri PAS 0.
Aha, a já jsem zrovna chtěla požádat, zda by nebylo možné dát na 0 tu přípomoc 6 km/h. Už jsem to párkrát využila a držet tlačítko na ovladači jde opravdu hodně špatně, pořád vyskakuje, ta páčka by se držela daleko lépe. Stejně bych si asi nezvykna to vypínat na 0, raději jsem přesunula páčku tak, aby se mi to nestávalo.
Až to přenastavíte, tak pak můžete zkusit tu páčku používat při stupni č.1 jako asistenci při vedení do prudkých kopců, nemám bohužel kabel, takže netuším, jak to mám vlastně nastavené, ale když jedu na tu 1, tak jedu na výkon asi těch 75-100W, a když to vedu do prudkého kopce, tak ten výkon je na tu 1.na páčku tak akorát, abych to vedle kola stíhal jít. Sice to nemá omezení rychlosti, takže když už kopec není tak prudký a kolo by mě začalo ujíždět, tak tu páčku pustím. Ten výkon na tu 1. (75W) je tak akorát, aby to člověku neujelo pod rukama :-) A hodí se to, když chcete jet s neelektrifikovaným trénovaným cyklistou v závěsu po rovině, tak Vám to dodá tu energii, aby jste mu stačila.
Aby to takto fungovalo musí byť nastavené na karte "Throttle Handle" položka "Designated Assist Level" na "By Display´s Command". To spôsobí, že výkon páčky bude limitovaný zvoleným PAS stupňom.
Taky mě to napadlo, že by to tak možná šlo.
Ale hlavně by mě zajímalo, jak máte vyřešenou tu přípomoc na páčku 200% přípomoci PAS, škoda že nastavení neznáte.
Bohužel, nastavení neznám, jak píšu, tak mě to takto nastavili hned při koupi v EvBike, ta páčka fakt takto funguje - její výkon je ovlivněn nastaveným stupněm PAS, ale při použití páčky je výkon toho daného stupně "zdvojnásoben". Letos už to asi nestihnu, ale příští rok se asi vypravím za kolegou do Příbrami, chtěl bych snížit vypínací napětí (min.napětí baterie), protože jak už se zvyšuje u LiPo vnitřní odpor, tak to ke konci vybíjení píská a vynechává.
Lze tedy nastavit, aby byla páčka těch 150% přépomoci PAS?
Možno by to mohlo ísť, ale bije sa to asi s nastavením PAS stupňov bez obmedzenia otáčok, a bude si to vyžadovať trochu testovania, ja tu žiadny BBS motor nemám tak to nemám ako vyskúmať. Myslím že sme aj tak zmenili haldu vecí naraz, bolo by dobré to odskúšať takto a možno budeme ešte všeličo meniť a riešenie sa ukáže jednoduchšie.
Chtěla bych se zeptat, píšete tady o PAS stupních bez omezení otáček, otáčky omezoval ten "Speed Limit"? To se mi trochu nezdá, protože rychlost je přece závislá nejen na otáčkách motoru, ale především na převodu a sklonu terénu. Nějaké omezení otáček tam ale muselo být, protože když jsem jela po rovině na páčku s největší přípomocí, tak byl příkon kolem 300 W a víc to nešlo. Pokud pracuje motor při velkém příkonu 800 - 1500 W nejoptimálněji v nějakých otáčkách, bylo by možné nastavit, aby tyto otáčky motor nepřesahoval?
A druhý dotaz, co znamená "Keep Current" na kartě "Pedal Assist"?
"Speed limit" pri jednotlivých PAS stupňoch určuje maximálne otáčky motora, s rýchlosťou bicykla to nemá žiadny súvis. Pozor, je to závislé aj od napätia batérie, 100% pri nabitej bude viac ako pri takmer vybitej.
"Keep Current" by malo určovať hodnotu, na ktorú sa zníži prúd z hodnoty nastavenej pri PAS stupni pri dosiahnutí otáčok nastavených pri PAS stupni. Je to ale trošku zložitejšie, ovplyvňuje to aj položka "Current Decay" ktorá zrejme paušálne posúva nastavenú hranicu (% max. otáčok pri všetkých PAS stupňoch), alebo sa to tak aspoň vo výsledku prejavuje.
Mali ste už možnosť otestovať zmenené nastavenia motora?
První (velmi krátká) testovací jízda s novým nastavením motoru proběhla včera, tak přináším pár prvních poznatků:
1. Páčka - nové nastavení je mnohem lepší, páčka reaguje rovnoměrně a ne tak skokově, jako dřív, ještě to bude chtít další testy, ale zatím velká spokojenost, děkuji.
2. Příšlap - za jízdy asi celkem dobrý, taky to bude chtít delší testování, ale bohužel mám problém při rozjíždění. Byla jsem zvyklá při rozjíždění po rovině nebo do mírného kopce zařadit převod 3 (teď po výměně pastorku by to bylo spíš 4), přípomoc také 3 (po úpravě parametrů by to asi bylo spíš 4 nebo 5), šlápnout, motor sice zareagoval až po pár vteřinách, ale pak přidal dostatečný výkon na rozjezd. Nyní to nestačí, pokud se rozjíždím do mírného kopce (např. z domova), tak se ze začátku buď dost dřu, nebo musím použít páčku, dřív jsem šlápla a rozjela se bez problémů.
Řešení: Asi bych zkusila vrátit "Slow-Start Mode" na původní 4 (nyní mám 6). Netuším ale zda to bude postačující, asi to ovlivnil také "Start Current", který jsme měnili z 20 na 1, předpokládám ale, že větší hodnoty motor ničí (u páčky jsme to taky změnili na 1 a je to v pohodě). Mohla to ovlivnit změna ještě nějakého dalšího parametru?
add 2. to je klasika u snímače otáček, při rozjezdu je třeba si pomáhat páčkou, asistence nastupuje se zpožděním - je to ochrana před tím, aby motor nezabral pří nechtěném pootočení klikou.
Pobrdný psal, že ten interval jde nastavit, ale kvůli bezpečnosti nemůže být příliš krátký.
Nadále držím palce tvému počínání. :-)))
Tým "slow-start mode" to nevyriešite, keď si pozriete predošlé nastavenie uvidíte že jednotlivé stupne dopomoci mali vyššie hodnoty, ale boli limitované otáčkami. Teraz potrebujete na rozbeh vyšší stupeň, nakoľko na rozbeh potrebujete väčšinou násobne vyšší výkon ako na následnú rovnomernú jazdu. Tu by pomohla plynová páčka priradená trvalo k 9. PAS stupňu nakoľko Vám už ide plynule a je možné s ňou výkon citlivo dávkovať.
Zkoušela jsem vyšší přípomoc a moc to nepomohlo, prostě to začne zabírat až po chvíli. Přitom na šlápnutí to reaguje okamžitě, ale téměř neznatelným výkonem. Na páčku se rozjedu bez problémů a ani jí nemusím mít na 9. Holt se budu rozjíždět na páčku, ale stejně by mě zajímalo, proč to dřív šlo a teď to už to nejde?
No já co mám elektrokolo, tak se rozjíždím na páčku vždycky, protože mě přijde jednodušší se odrazit nohou od země, vzít za páčku, takže motor uvede kolo do pohybu a pak se teprv přidám já se šlapáním. Asi je to o zvyku, ale mě nikdy nebavilo si na klasickém kole "štelovat" pedály, abych se do nich mohl opřít. Je fakt, že s tímto nastavením je záběrový točivý moment nižší, což je ale dobré pro motor. Prostě ta páčka je báječná věc, jak už jsem tady psal, hlavně pro rozjezdy do kopců, teď už není problém se rozjet klidně do prudšího kopce.
To žere nejvíc.
Rozjezdy vyucnou baterii jako prd.
Nesmíš to při každém rozjezdu frajersky stavět na zadní kolo. :D
No, asi by se mělo rozjíždět s nastavením v režimu "eco" kdyby člověk chtěl šetřit, to prostě nedovolí motoru si cucnout víc.
Jenže pak by člověk mohl rovnou jezdit pez motoru, protože právě při tom rozjezdu dostanou klouby ten největší záhul.
Tak jen smutně koukám, jak ty černý čárečky vyjedou na maximum, kdykoliv se rozjíždím nebo prudce zrychluji.
Proto průjezd městem sežere o dost víc batetie, než plynulá cesta krajinou.
Aha, chápem, možno by malo zmysel zmeniť ten "slow start" a vyskúšať či to nebude lepšie. Prípadne dať aj "start current" na 10. Každopádne ak je rozbeh s páčkou dobrý, možno by som ostal pri tom...
Konečně jsem se dostala také k prohlédnutí videa k nastavení a měla bych ještě dotaz k "Mode". Píšete, že pro plynulejší přidávání výkonu je třeba nastavit "Current", jinak se motor ničí, ve videu ale tvrdí, že je naopak plynulejší "Speed", co je tedy správně?
A druhý dotaz se týká ukazatele nabití baterky, momentálně ukazuje plně nabitou až do napětí 48 V (včetně), psal jste, že by to také mělo jít nastavit, jak?
Vo videu je veľa vecí vysvetlených nesprávne. Chovanie záleží aj od ďalších nastavení, ak to má blbo, tak to nemusí fungovať plynule ani v móde "Current". Je to správne tak ako som Vám to napísal.
Mód "Speed" si môžete predstaviť ako že polohou páčky nastavíte na aké otáčky sa má motor rozbehnúť. Tým pádom ale pokiaľ stojíte alebo máte malé otáčky motora už aj posunutie plynu na 25 alebo 50% spôsobí, že motor zaberie plným výkonom a po dosiahnutí tých 25 alebo 50% otáčok prestane ťahať.
Mód "Current" funguje tak, že podľa polohy páčky riadiaca jednotka púšťa do motora určitý prúd, čomu zhruba odpovedá určitý výkon. Takže posunutie páčky do polovice pustí do motora 50% prúdu a to bez ohľadu na otáčky, záber je plynulý od začiatku až po koniec.
Děkuji za vysvětlení, snad to tak bude fungovat. :-)
A ten ukazatel nabití baterky, půjde s tím něco udělat?
Ak nie je niečo v návode k displeju čím by to šlo nastaviť tak to asi nepôjde. V riadiacej jednotke motora ide nastaviť iba napätie pri ktorom motor vypne.
Hm, tak to jsem asi nekoupila dobrý displej. Watty ukazuje jenom do 999, napětí baterky blbě. Tak teď nevím, jestli koupit lepší displej, nebo ten čínskej wattmetr, po pravdě se mi nechce ani jedno, ach jo.
Tento displej je dobrý, ale stojí 2090,- Kč + poštovné :
https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/3-1-Sety...
Instalace čínského watmetru který byl v odkazech znamená natáhnout silové kabely na řídítka. A taky to znamená další úbytky napětí, které jsou při proudech 10 – 20 A už i tak značné .
Původně jsem taky chtěl měřit Ah, popř. Wh, nakonec jsem naprosto spokojený s tímhle :
https://www.nakole.cz/diskuse/24887-trek...
Bohatě mi to stačí. Dává mi to kdykoliv dostatečně vypovídající informaci o stavu baterky.
V ČR je možné koupit např. zde :
https://www.nakole.cz/diskuse/24887-trek...
Já jsem spokojený s tímto displejem,který je o mnoho levnější a ukazuje i nad 1000W :https://www.aliexpress.com/item/36V-350W-C965...
A je opravdu jisté, že nad 1000 W ukazuje? Podle toho obrázku to moc nevypadá. Ale hraje všemi barvami, to se mu nedá upřít. :-) Kdyby raději výrobci, místo toho, aby se předháněli, kdo bude mít barevnější displej, tak na něj dali užitečné funkce, to by mělo daleko větší přínos.
Kometo,tento display je určen i pro váš motor ,tak pokud máte možnost, tak si vyhledejte jeho těch. data ve vyledavaci,jsou tam v PDF a tam by měly být napsané hodnoty.A pokud jsem viděl videa má YouTube, tento displey meli i na kolech s 2kW.
No on ten co mám zase o tolik levnější nebyl, stál 1400 Kč. Byla tu na něj docela chvála, tak jsem ho koupila, ale asi jsem se na něj měla taky poradit, jako na ostatní. Problém ale vidím dvojí. Sám píšeš, že měření napětí ti na něm nefunguje, takže můžu dopadnout stejně. Je ověřené že funguje nad 100W?
Na ten voltmetr není nutné vytáhnout silový kabel?
Mě displej 850 C nefungoval vůbec, protože nemám systém Bafang a mám úplně jinak konektory, takže jsem ho ani nebyl schopen zapojit a vyzkoušet. Jestli měří i nad 1000 W nevím , musela by ses zeptat u prodejce.
I nadále si však myslím že není v tvém zájmu prát do motoru takové obrovské příkony, protože ti bude všechno rychle odcházet, hlavně převodová linka. Že stejně budeš v pohodě jezdit s menšími příkony než 1000 W.
Takže bych teď instaloval jenom jednoduchý voltmetr (cca 100 – 200 Kč) a později se uvidí. Stačí přes auto pojistku 1 A vytáhnout 2 tenké dráty a pak na voltmetru srážecí odpor na napájení (pro 3 vodičovou verzi).
Náhodou, ten displej co má Jiříczech se mi líbí. Jo, možná trochu moc barev, ale zobrazuje přesně ty údaje co chci včetně aktuálního času.
Mě je jasné, že není dobré mít příkon víc než 1 kW. Na druhé straně nechci tlačit kopec, který je to schopné vyjet. A taky je dobré vědět, jestli tu kW překračuju jenom trochu, nebo už moc.
Měří ten displej co má Jiříczech taky ty Ah nebo Wh?
S novým pastorkem to pofrčí i do kopců pod 1 kW :-)
Ne, jeho displej neměří Wh ani Ah.
Uvidíme, snad máš pravdu a tu 1 kW opravdu nebudu muset často překračovat. :-)
Takový asi naivní dotaz, existuje nějaký displej pro BBS, který by ty Wh ukazoval?
Ale ano, pokud při jízdě do prudkého kopce včas podřadíš na nejlehčí převod a necháš se vyvézt na páčku. Stejně jako v autě nebo na mopedu, při jízdě do prudkého kopce nesmíš nechat poklesnout otáčky.
Z grafu lze vyčíst příkon do motoru kolem 1300 W, když se jezdec snaží šlapat do kopce při cca 80 rpm (oranžová svislá přímka). Když zavčas umožní motoru na páčku se dostat do otáček cca 140 rpm, je příkon do motoru cca 900 W při mechanickém výkonu cca 750 W (výkon téměř dvou profesionálních cyklistů), tmavě zelená svislá přímka.
To je rychlost cca 20 km/h při pastorku 22z, takže hodně velká. Škoda že BBSHD oproti BBS 01 a 02 neumožňuje montáž dvoupřevodníku pro dosažení dostatečného rozsahu převodů na rovinu i do velkých kopců.
Tak tahle bych se ten graf interpretovat neodvážila. Domnívala jsem se, že celý graf je pro páčku na maximum, takže pro co nejvyšší otáčky a příkon, a že na vodorovné ose je kroutící moment, tedy vlastně zatížení motoru. Obávám se, že tvoje interpretace grafu je chybná, a nebo chápu něco špatně já.
Jinak máš asi pravdu, že pokud bych jela po rovině, dosáhla bych zhruba těch 20 km/h, příkon motoru bude celkem malý, otáčky na maximu a účinnost velká. Pokud pojedu do většího kopce, bude při stoupající zátěži růst kroutící moment a mírně klesat otáčky. Když jsem ještě na starém pastorku jela do velkého kopce, tak jsem dosáhla 17 Km/h a ne 30, jako po rovině. Mimochodem docela by mě zajímalo, co se stalo, když kroutící moment dosáhl zhruba 90 Nm, že se najednou křivky tak zlomily, včetně příkonu. Myslím, že v tom okamžiku muselo zafungovat nějaké omezení. Každopádně při tom posledním výletě na Šumavě jsem měla v jednom okamžiku i přes maximální příkon tak malé otáčky, že šlo bez problému přišlapávat, pak se motor zase rozjel.
Takže nevyvracím, že když pojedu na páčku na vysoké otáčky, že bude mít motor velkou účinnost, ale také čím bude větší kopec, tím bude stoupat příkon. A co stále nevím, zda pokud bude kopec tak prudký, že mi příkon stoupne nad 1000W, zda se mám pokusit tento příkon omezit, aby přes tu kW, raději nešel a to i za cenu, že motoru začnou klesat otáčky a tím pádem i účinnost, nebo ho mám raději držet ve vysokých otáčkách a dát mu co si sosne. Na tuto otázku prostě stále neznám odpověď.
Začínám litovat, že jsem se nedržel svého kopyta, voltů a ampérů. Jestli to čte někdo, kdo tomu opravdu rozumí, tak se možná docela baví. …. :-)
Soudruzi z NDR, teda z Číny, nám docela zamotali hlavu svým uspořádáním grafu. Na vodorovnou osu, kde jsme zvyklí mít otáčky, nám dali kroutící moment. Na vertikální ose jsou pak ostatní parametry včetně otáček (červená křivka).
Na ukázku přikládám nám už známý graf kde jsou otáčky na vodorovné ose. Na něm vidíme rovněž v určitém bodě zlom křivky výkonu i kroutícího momentu.
Netvrdím že moje interpretace grafu je správná. Navíc otáčky, kroutící moment, výkon, jízdní odpory, jsou faktory které se vzájemně ovlivňují. Takže se snažíme ve dvou rozměrech interpretovat něco, co by chtělo 3D nebo spíše více-D graf.
Ale k tomu grafu. Já jej z popisky vpravo chápu tak, že test započal na maximálních otáčkách a prakticky bez zátěže. Ta se pak postupně zvyšovala (kroutící moment).
A už jsme zase nabrali vysoké otáčky teoretické mechaniky. Já preferuju praxi, jízdní testy.... :-)
Teď už to asi chápeme oba stejně. Problém byl v záměně kroutícího momentu za otáčky. :-)
Testy jsou fajn, ale abych při nich ten motor nezničila. Např. s tím příkonem nad 1 kW, ty radíš nepřekračovat, Lubo zase preferovat otáčky i za cenu překročení kW a jak to ověřit praktickým testem netuším. Možná až budu mít ten teploměr, tak udělám ještě nějaké pokusy, do té doby mi nezbude než ta teorie. :-)
Jo, ten graf je divný, zobrazuje všechny ostatní veličiny v závislosti na krotícím momentu. Mám pochybnosti, že z toho lze vůbec vyčíst závislost výkonu a účinnosti na otáčkách.
Ale obávám se, že tomu motoru prostě nejlíp sedí otáčky okolo 120 rpm, tedy dost za použitelnými otáčky i pro sportovního cyklistu.
Konec konců 1kW motor už prostě není pomocný motor, ale motor na moped a jestli cyklista dodává nějakých svých 150 - 200 W už na celkovou spotřebu a dojezd nehraje zásadní roli a výrobce s tím asi ani moc nepočítal.
Vaše chápanie grafu je správne. Bohužiaľ nemáme k dispozícii graf kde by bolo meranie urobené na "pol plynu". Je možné iba odhadovať na základe určitých zákonitostí, ako by to vyzeralo za iných podmienok.
Zlom v krútiacom momente bude zapríčinený zásahom riadiacej jednotky, ktorá dosiahla určitý limit.
Pri jazde do strmého kopca bude asi vhodnejšie dať prednosť otáčkam pred príkonom, nakoľko sa zdá že pri zvýšení otáčok 1,5-násobne je adekvátna účinnosť dosiahnutá zhruba pri dvojnásobnom príkone.
Obrátene to bude vyzerať tak, že pokiaľ pôjdete na polovičné otáčky, mali by ste ísť na 1/3 príkon aby bola účinnosť obdobná. To ale bude problém, lebo ak uvažujeme pomalú jazdu do kopca kde stúpanie je výrazne prevládajúcou zložkou záťaže pred odporom vzduchu, na polovičnú rýchlosť bude treba polovičný príkon a pre obdobnú účinnosť by sme potrebovali tretinový. Tento nedostatok v účinnosti je možné zlepšiť šliapaním, ale zrejme sa aj tak nedostanete na účinnosť pri vysokých otáčkach (nakoľko sa tu bavíme o dosť veľkých príkonoch aj výkonoch a to čo dajú nohy je dosť v nepomere s motorom).
Tak teď si nejsem jistá, jestli Vám správně rozumím, cituji:
"Pri jazde do strmého kopca bude asi vhodnejšie dať prednosť otáčkam pred príkonom"
Tím jste měl tedy na mysli, že mám raději jet na větší otáčky i za cenu, že příkon bude větší než 1 kW?
Jinak mít ten dvojpřevodník, případně dozadu dva pastorky, by se asi opravdu hodilo. Na jeden bych jezdila po rovině s příšlapem a na druhý do kopce na páčku. On ten rozsah převodovky není zase tak malý, pokud byh mohla jet do kopce na stejné otáčky jako po rovině, tak by ta rychlost na nejlehčí převod byla nějakých 8 km/h a to je myslím tak akorát, abych udržela bez problému rovnováhu. Tím, že musím mít otáčky kolem 140 RPM, tak vychází rychlost příliš velká. V praxi ale při velké zátěži budou ty otáčky menší a rychlost tím pádem také, ale optimum pro motor by určitě bylo, pokud bych tu menší rychlost dosáhla pastorkem a ne snížením otáček.
Áno, ideálna účinnosť motora bude vždy keď zaradíte taký prevod, že pôjdete na plný plyn na cca 500W. Pokiaľ by ste mali dostatok ľahkých prevodov, bolo by možné takto vyjsť každý kopec.
Jenže toho ideálu asi se současnou převodovkou nelze dosáhnout. I kdybych ještě vyměnila převodník za menší, tak sice budu jezdit do kopců bez problémů, ale musela bych jezdit na páčku i po rovině, protože bych se jinak hrozně plazila. No uvidíme o víkendu, není nad tu praxi. :-)
S motory BBS vinou jejich nevhodného (malého) redukčního převodu bohužel není jiné řešení pro jízdu v terénu, než osadit menší převodník a jezdit čistě na plyn. Jak bylo několikrát zmiňováno, pro motor jsou optimální otáčky převodníku od cca 120rpm a to je asi dvojnásobek kadence pohodlného šlapání. Když pojedete bez plynu a budete šlapat 60rpm, motor bude mít tak mizernou účinnost, že ačkoli budete "pomáhat" šlapáním, ve skutečnosti energii neušetříte.
Chtěla jsem možnost jezdit na páčku, nechtěla jsem moped. Proč mi to sakra nikdo nenapsal když jsem ten motor vybírala. :-(
Já osobně od začátku upozorňuji, že motor BBS s brutálním výkonem 1000W je pro běžné ježdění na kole k ničemu. Odkazoval jsem, že pro běžné rychlosti stačí mnohem menší výkon i pro jízdu do kopce a že 1000W motor má smysl pro ty, kdo chtějí jezdit 50km/h atp.
To je blbosť, okrem extrémnych podmienok a požiadavky na sústavne maximálnu účinnosť s tým možno normálne jazdiť a ten motor to zvládne... Max účinnosť 85% je hodne vysoko, aj 75-80% pri normálnych výkonoch a otáčkach je celkom v pohode a iné motory na tom ani nejak lepšie nie sú... Ja by som sa na tú maximálnu možnú účinnosť nefixoval... Tých 85% a 1kW sú len bonus ktorý sa môže a aj nemusí využiť. Nie niečo čo má byť neustále.
Mimochodem, dostala jste se k porovnání spotřeby, když jedete stejnou trasu/stoupání na kole s motorem Maxdrive a na kole s BBS?
Pokud máte obavu, že do kopce by slabší motor nestačil, nastala snad situace, že byste s Maxdrive nevyjela a s BBS ano?
Pokud budete jezdit na nejvyšší účinnost nebudete potřebovat teplotní čidla na motoru dodatečné měřiče spotřeby a podobné zbytečnosti a užijete si jízdu.
Zatím jsem tento test neudělala, ale mám to v paměti a v plánu, jenom co se zlepší na víkend počasí.
Pokud bych chtěla jezdit na nejvyšší účinnost, musela bych jet na plný plyn na cca 500 W. Vážně si myslíte, že bych si při tom užívala jízdu? A co bych udělala, pokud by přišel kopec, na který by mě ten výkon 500 W už nestačil? Slezla bych z kola a tlačila? No to bych si tu jízdu asi opravdu moc neužila.
Na plnou páčku bych musela jet na nejmenší převod 20 km/h, abych měla optimální otáčky, a to bych těch 500 W chtěla vidět. Myslím, že bude hodně velký úspěch, když do těch 14% pojedu 15 km/h na tu 1 kW.
Protože motor BBS-HD vnitřně není dostatečně zpřevodovaný, je třeba docílit výsledný vhodný převod externě - instalací většího pastorku (jak jste zřejmě již provedla) + menším převodníkem vepředu. Se 46 zubovou "pilou" efektivně jet do stoupání s tímto motorem nelze.
Už jsem to psala mnohokrát a asi už nemá cenu to omílat pořád dokola, takže naposled. Nechci mít z kola moped, takže po rovině, z nebo do mírného kopce efektivně (na max. otáčky) jezdit nemíním, takže menší převodník nepřipadá v úvahu.
Ano, motory BBS 02 a hlavně BBSHD mají nevhodné vnitřní zpřevodování. Ale kolega guwavi možná nepostřehnul, že už nějakou dobu řešíme další věc, která je při použití středového motoru zákonitá.
Instalací středového motoru se uživatel většinou automaticky dostává do stejné situace, jako by si pořídil v dnešní době možná moderní, ale diskutovaný jednopřevodník. To sebou samozřejmě přináší nutnost řešit ztrátu rozsahu převodů např. instalací 11s převodovky a kazety. Toto řešení je ale pro středový motor méně vhodné díky tomu že řetězová linka má menší životnost.
Zkoušel jsem na bezpecnem místě jet po rovině na páčku s max. přípomocí a vždy mi to ukázalo krátkodobě i nad 1080W, takže ukazuje! A celkově jej můžu hodnotit velice dobře, neboť je krásně vidět displey i když svítí sluníčko,, můžeš si regulovat intenzitu podsvícení a mnoho dalších funkcí,
Máte motor BBS02 - 750W? BBS03 dá totiž ještě o dost víc než tu 1kW. Kruh s výkonem už bude asi nadoraz, ale číselně to tedy ukazuje víc, jde o to o kolik. No ještě popřemýšlím, je opravdu hodně strakatý.
Teď mě napadá, po rovině 1080W? To už byla rychlost nad 50 km/h, nebo ne? :-)
Jak jsem psal,zkoušel sem to na páčku a mimo provoz,kde nikdo nebyl a bylo asi tak 15 vteřin nad 50km a na 9 přípomoc a ke konci i mírně do kopce.Ten motor by šel i dál,ale to je přes jeho Watt-limit a také i bezpečnost je v této rychlosti pryč.A tak jsem přišel i k výsledku a poznání,že stávající přední tác na motoru,který má 44 zubů je zbytečně veliký a že vlastně nepotřebuji takovou rychlost.Považuji rychlost,dle podmínek do 30km, za dost a dost veliké.Nejsme blázni,alespoň snad věřím,že mnoho z nás tady nepotřebuje jezdit velikou rychlostí a to z hlediska zdraví a bezpečnosti svojí i jiných lidí kolem nás se pohybujících.Objednal jsem přední tác na můj motor BBS02B 750W a to 32 zubů.Myslím,že i tak budu dosahovat i bez přípomoci kolem 20km na nejťěžší převod.A do kopců je to také výhodou.A pokud budu mít přípomoc,tak ten motor nebudu tolik zatěžovat.Jsem přesvědčen,že i vy KOMETO,ba jste měla jít touto cestou a dát dopředu menší tác.Zkuste nad tím vším přemýšlet.Nepotřebujete přeci rychlost nad 30km.Já tedy ne.
Dovolím si upozorniť na jednu nevýhodu ľahkých prevodov, a to skutočnosť že pri jazde po vetre alebo z kopca Vám to znemožní šliapať, a už ani nehovorím o šliapaní príjemne pomalou kadenciou nakoľko nie je potrebný nejaký podstatný výkon. Toto by mne osobne veľmi vadilo, ale je to vec individuálna a každý si musí zvážiť čo je pre neho podstatné. Za zmienku to ale asi stojí.
Ten nejtěžší převod bude 32 ku 11 zubům.Myslím,že to dá i po rovině dobrou rychlost kolem 20km bez pomoci motoru.Kola mám 29",tak i to je na optimální šlapání.
Těch 20 km/h je opravdu po hezké cestě málo. Myslím že optimum je tak 30 km/h, pokud se mi to rozjede rychleji, tak už nešlapu a nechám to jet setrvačností. Ale každý to může mít jinak. Není asi problém vypočítat, jaký současný převod by odpovídal tomu 32/11, zařadit ho tam na rovině nebo z mírného kopce a zkusit, zda je to na nejtěžší převod dostačující.
30km/h je pro obyčejného netrénovaného cyklistu pro dlouhodobější zátěž po rovině zcela strop. To se ušlape jen pár kilometrů. Už jste se, vy elektrocyklisté, lehce odchýlili od běžného reálu. Jste už kompletně v elektrorealitě. :D
No tak holt z mírného kopce s větrem v zádech. :-)
Já zase tak odchýlená od reálu nejsem a těch 30 km/h po rovině mi přijde rozumná hranice, rozhodně bych si to nefrčela 45. Stačí, že se mi to tak občas rozjede z kopce a přestože je mi to líto, tak raději brzdím. Přece jenom vysekat se v takové rychlosti už bych mohla dopadnout dost blbě.
Já mám na normálním kole 32/11 jako nejrychlejší převod, není to sériová konfigurace a je to poměrně hodně pomalý nejrychlejší převod, na sériová MTB kola s dvojpřevodníkem se montuje typicky 36/11, s trojpřevodníkem pak 40/11. Nicméně i s 32/11 dokážu na 29" MTB šlapat až do rychlosti cca 40 km/h, což vychází na kadenci cca 100 rpm, rychleji už to není úplně pohodlné.
Být vámi tak bych objednávku zrušil. Řešíte stejný problém jako Kometa a smates potom ve vláknu "Sram X9 vs.kazeta", nedostatečný rozsah převodů. Možná by jste sehnal vhodný dvojpřevodník.
Zkusím to a uvidím.Zpátky to můžu dát vždy.Pokud bych tam dal dvoutalíř,tak nevím,jak bych měl omezit na přesmykači tu třetí polohu páčky,tedy původně pro 3táci.Dá se to nastavit nějakým dorazem?
Já myslím, že ta výměna pastorku bude dostatečná. Ano, do kopce by ten menší tác byl určitě přínos, ale po rovině bych pak musela jet taky na páčku, nebo bych se moc plazila. BBS-02 má max. otáčky pouze 83 rpm, já je mám bohužel dvojnásobné. Ale zase když dám motoru pořádně zabrat, tak se tolik nepřehřívá, každé má holt své. :-)
BBS 02 má max otáčky cca 120 rpm.
Hm, a proč tedy prodejci uvádějí něco jiného?
https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/3-1-Sety...
https://www.sport-vysocina.cz/Prestavbova-sada...
http://www.bateriedoelektrokola.cz/sady...
U toho mého je tedy těch 150 rpm správně?
https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/3-1-Sety...
Proč ? To by měla být otázka na prodejce. Hodnota 83 rpm by mohla být pro verze motorů max do 350 W.
https://www.elecycles.com/bafang-bbs01b-bbs02b...
Pokud budeme vycházet ze zde několikát odkazovaného grafu, tak se jasně píše, že maximální účinnost je přes 85%, při 156rpm, a přitom dá motor výkon 480W.
http://www.cycloboost.com/media/doc-moteur...
Přímo na webu Bafang mají motory G320.750 a G320.1000 uvedeno:
n0 (Rpm) 160
nT (Rpm) 140/125
https://www.bafang-e.com/en/components...
https://www.bafang-e.com/en/components...
motor G340.350/500
n0 (Rpm) 120/126
nT (Rpm) 113/118
https://www.bafang-e.com/en/components...
Motory G340.250 a G340.250.CB
n0 (Rpm) 83/87
nT (Rpm) 78/83
https://www.bafang-e.com/en/components...
https://www.bafang-e.com/en/components...
Jedna hloupá otázka od méně znalé, jaký je rozdíl mezi n0 a nT:
Vzhledem k hodnotám pro BBSHD bych řekl že n0 by mohly být maximální otáčky, kdy motor už prakticky nedává výstupní kroutící moment.
nT by mohl být optimální pracovní rozsah. Oblast, kde se potkává velká účinnost s velkým výstupním výkonem, „sweet spot“ jak se říká v angličtině.
Ne tak docela. V obou případech, tedy jak v tom grafu testu BBSHD, tak i pro údaje na oficiálních stránkách Bafangu, jsou parametry platné pro jmenovité napětí 48 V. Což pro tebe znamená maximální stupeň přípomoci.
Pro nižší stupně přípomoci (menší příkony) se všechny parametry změní. Zkusil bych to ilustrovat na dvou přiložených grafech. Je to simulace pro stejný motor (nějaký H3540) a dalo by se říct dva různé příkony. Při menším příkonu se všechno posouvá do nižších otáček. Což zní pro tebe pozitivně, ne ?
Zde se mu sotva vešel převodník (lekkie) se 42 zuby - menší by už začal drhnout o vidlici...
https://youtu.be/0XQ40v2wW_A?t=350
My jsme kdysi s Bobem jezdili s tímhle
(asi některý ze starších modelů)
https://www.ebikes.ca/product-info/cycle...
Stálo to asi taky kolem 2500 Kč, ale umělo to o dost víc než prostý wattmetr. S očima na displeji jsem hlídal spotřebu, aź jsem zjistil, že ten motor vozí jen sám sebe, tak jsem přesedlal na bezmotoráče.
Nevím jestli Bob to ještě používá, ale byla to dost chytrá hračka.
Jo, to vypadá velmi zajímavě, tedy až na tu cenu. Obáván se ale, že silový kabel z motoru to ale bude potřebovat vytáhnout k přístroji také, nebo ne?
To se připojovalo pomocí takové věcičky, které říkají "shunt", fakt už si nevzpomenu jakým způsobem, ale silový kabel tím musel projít jinak by to nevědělo co do motoru teče.
Měl jsem ještě hračku co se jmenovala Speedict, to se taky připojilo k těm kablíkům a data to vysílalo přes BT do mobilu s Androidem, který sloužil jako displej.
Ale moc jsem si toho neuźil, nějak se mi kousli drátky a já to uvařil. Kolega Robikl ale s tím jezdil.
Teď už taky mají novější zařízení
https://www.speedict.com/
cena taky podobná
Tak to je asi lepší, že není nutné tahat silový kabel k řídítkům. Asi se ti už ten CycleAnalys nikde doma neválí, že?
Ne, dal jsem ho někomu už před léty, jak jsem to nepotřeboval, tak jsem to hned rozdal, řídíci jednotky, analysta, baterie a nakonec i to kolo s nabíječkama.
Jinak teď jsem se dočetl, že Bosch udělal rychlonabíječku na ty mé baterie, 6A, těch 500Wh nafláká za 90 minut, to už je docela zajímavé, protože by se opravdu nechalo přes oběd dobít, jenže zase ten krám stojí před 5 tisíc....
A furt mě děsí ta neustálá závislost na nějaké zásuvce, asi pořídím 4tou baterii a budu mít dojezd 200 :-)
6A nabíjačka, niečo cez 200W za cenu cez 5000Kč... Ani neviem ako to mám nazvať... Za tú cenu by musela nabíjať tri batérie 6-timi ampérmi naraz a mať veľkosť bežnej 2A nabíjačky, aby to bolo hodno tých peňazí... Nuž okrádať možno rôznym spôsobom...
To jsou Boschové, odrbou tě na všem, a ještě si k tomu něco (a docela dost) přihodí ti naši překupníci.
Ale zase to jejich řešení fakt má úroveň, nikde nespojuješ žádný konektory, je to dostatečně robustní, ta nabíječka nedělá kravál větrákem a neváží dvě kila.
Prostě je to čisté.
Musíš si uvědomit, že je to ze země kde 0,4 piva stojí 5 euro a tak to brát :-)
Přesně jak píšeš, čistá zlodějna co má úroveň :-) Ne, fakt bych to nechtěl, nejen kvůli ceně, ale i kvůli jejich přístupu. Ať si to soudruzi z NDR nebo NSR strčej do P***E
Nechci sem tahat moc politiku.
Ale je celkem k zamyšlení, kdo a kde vlastně krade.
S platem 3-4 tisíce euro je pivo za 5 euro (v lepší restauraci) v pořádku. No a láhvové stojí pod euro, tedy jako u nás.
Něco v pořádku není, a cena motorů nebo součâstek Bosch to nebude.
Ja si myslím že aj s tým čo máte si zatiaľ vystačíte, a časom ho môžete vymeniť za niektorý z tých nových farebných čo majú funkcie lepšie prispôsobené HD-čku...
Jistěže si vystačím, ale znát příkon i nad 1 kW a hlavně kolik už jsem vyčerpala z baterky, to by opravdu nebylo špatné vědět.
Mam ten druhej barevnej.Ten ukazuje co?Zatim to nemam v provozu.Je to dobra volba?
Který, myslíš ten750c co mám i já??
Vypadá ten displej pak ve skutečnosti takhle nějak ?
https://www.youtube.com/watch?v=Gv7AwoA_pYA
https://www.youtube.com/watch?v=Xc45jFYXYAE
Mě se moc líbí jak tam naskakujou stupně přípomoci, jako na přehazovačce. Už jenom kvůli tomu bych to chtěl !! .... :-)
Ale vážně, displej je přehledný, důležité hodnoty jsou dost velké, pokud dobře zobrazuje i na sluníčku tak je OK.
Tady jsou parametry toho dipleje TFT 750 C v PDF ::https://www.ebike-4you.de/wp-content/uploads...
Neumím moc dobře anglicky, ale přesto jsem se snažila najít limit pro příkon, bohužel jsem nebyla úspěšná. Může mi prosím někdo, kdo ovládá angličtinu lépe, zjistit, zda je to tam uvedené?
V tom návodu nic deailního o měření výkonu není.
Snad kdyby Jiříczech posadil kolo na nějakou štokrli, dal plný plyn a vyfotil displej pro Kometu (těch více než 1000 W).
Jo, a probourá mi to barák!!!
Na kolo se chystám,kopec je tady také,ale prší a prší...tak až to někdy půjde,tak to vyfotím.
Aby nám tady potom manželka neposlala parte. Zas tak moc to nechceme, fotit v plné jízdě, to ne... :-)
To Kometa:píšu to sem,neboť mě to nepouští napsat přímo na váš příspěvek.Mám vyčerpaný nějaký limit příspěvků,nevím jak to mám odblokovat.Kabel mám,ale musím počkat na kamaráda,který stáhne nějaký ten program(dejte i vy tip,který jste stáhla) a teprve potom se můžu podívat,jak je to teď naprogramované. Já ale jsem velice překvapen,že je to teď naprog.velice dobře.Nemám žádné výtky a nevidím celkově zásadní problém.Otázka je,jak by se to chovalo po přeprog.na jiné hodnoty.No,uvidím.
Myslíte tu značku Konec cyklostezky a text:
"Reagovat na komentář
Právě byl překročen maximální počet vnořených příspěvků. Pokud chcete v diskusi pokračovat, založte si, prosím, nové téma."
Pokud myslíte tohle, tak to není vyčerpaný limit, ale jak je uvedeno v textu, nelze udělat další vnořený příspěvek. Většinou se to zde řeší tak, že se příspěvek vloží k poslednímu, kam to ještě jde a on se zařadí nakonec.
Obávám se, že i kdyby to kolo roztočil na 100 km/k, tak že bez zátěže to víc než kW příkon mít nebude. Muselo by se to kolo brzdit, aby zátěž vzrostla. Ale pokud tam jsou dobré kotoučové brzdy, tak by ten pokus stál za úvahu a nebyla by nutná ani ta padesátka. :-)
To by asi šlo.Zkusím to a pokud to nevyjde,tak mám třetí vrata v garáži :-)
Začínám mít obavy a výčitky ... :-)
Poznámka k tomu brzdění!! Brzdit kolo brzdami a zároveň používat motor nemůžu.Mám instalované BRAKE SENSORS a ty vypínají motor.Došlo mi to v hlavě až teď :-)
A nemá to nějaký kabel, který by šel rozpojit? Já dnes dělala podobný test v garáži, taky jsem potřebovala mírně brzdit kolo za chodu motoru, tak jsem prostě rozpojila kabel a bylo to. Ujela jsem dnes v garáži při testu 2 km. :-)
Tak jsem dnes provětral kolo a zkusil jsem vymáčknout max.z displeje.A nešlo mi to víc než 1080W.Neukázal víc.Tak nevím,nechci ten motor přetěžovat.Všecny ty pokusy byly na rovině,přpomoc 9 a na páčku plný rozjezd z ryclosti na zhruba 45. Potom už Watty klesaly.Možná má někdo tento displey tady také:https://www.aliexpress.com/item/36V-350W-C965...
a možná i lépe vyzkoušeno, do jaké hodnoty měří WATTY.
Kometo,píšu to tedy sem.Ano,kabel mám,to už víte z naší nedávné komunikace .Budu muset požádat kamaráda,který na svůj počítač může stáhnout nějaký ten program k BBS02B 750W, Na můj notebook stáhnout nejde,tak to musím řešit přes něj.Pokud můžete,tak mi můžete něco(odkaz na program) poslat na mail: [email protected]. Něco už mám od Luba,ale hodí se vše,co může pomoci.
Ne ja mam displej P850C.Netusim co zobrazuje ani jestli je to dobra volba.Proste se mi libil.Jinak ty prevody resim taky.Davam ted kazetu 11-36z vic tam bez uprav nedostanu a tac mam 44z a kola mam 26".Stale mi to do terenu prijde moc rychle.Prekopavat to na 11s kazetu mi prijde dost nakladny.Tak premejslim vyzkouset 3 rychlostni naboj na kterej jde nasadit stavajici kazeta.Akorad o tom nemuzu naji jakekoliv info nebo zkusenost.Obavam ze ze ten naboj neustoji vykon motoru.Jinak bych se chtel zeptat Jiriczech jak tam chce nacpat mensi tac nez 44z.Soucasny je vyoseny smerem k motoru a mensi se tam nevejde protoze by drej o motor.Kdyz nebude vyosenej nebude zase na stred kazety a retez se bude krizit jeste vic.
Použiju toto:https://www.aliexpress.com/item/Bafang-104BCD...
https://www.aliexpress.com/item/WUZEI-single-1...
Nic se mi nekříží a běhá to krásně i při řazení.Až mi to příjde ,ten nový a menší tác,tak uvidím.Vše ve hvězdách ale člověk musí zkoušet a neteoretizovat.
No, ono to nejde s tím zkoušením místo teoretizování zase tak zevšeobecnit. Kdybych víc teoretizovala při výběru displeje tak jsem si mohla ušetřit 15 stovek. A pokud bych dlouho neteoretizovala při výběru baterky, tak bych prodělala ještě mnohem víc. Ale zkoušení je taky důležité, prostě nejdřív je třeba teoretizovat a potom zkoušet. :-)
Zvětšení rozsahu převodů u 9-sp je možné ještě pastorkem 11-40 zubů. Aliexpress dodává v ceně i nástavec na přehazku, aby šlo na i ten největší pastorek.
cena 19-23 USD s poštovným zdarma
odkaz: https://www.aliexpress.com/item/ZTTO-9-Speed...
Ten pavouk na převodníky neumožní správnou řetězovou linku. Už jsem si tím prošel a vyřešil to nakonec drahým dvoupřevodníkem 42/52 zubů a 11 sp řazením s kazetami na silnici 11-42 zubů a 11-50 zubů do terénu-mám 2 sady kol.
Jiný dvojpřevodník než 42/52 se zřejmě nedá sehnat. A proto jste dozadu musel použít ty rozsahy 11-42 a 11-50. Je to tak ?
Ano, dvoupřevodník pro BBS01/02 jen ten s 42/52 zuby.
Ono vyrobit menší převodník , než 42 zubů pro uvedené motory nejde při požadavku zachování řetězové linky-ten 42 zubový právě obtáčí motor, menšímu převodníku už ten motor překáží. Použití pavouka s malými převodníky vede k vyosení převodu od středu doprava, což při použití největšího pastorku v terénu při malých rychlostech vede k velkému křížení řetězu.
Řešením správné řetězové linky při použití pavouka s menším převodníkem(32-40 zubů) je přestavení pastorků kazety. Na ES foru popsáno-přehození pastorků tak, že se na místo 2 největších pastorků dají nepotřebné převody a ostatní se vhodně seřadí. Na přehazovačce se pak nastaví horní doraz tak, aby nešlo zařadit na 2 původně největší pastorky.
Tie malé taniere naozaj narušujú reťazovú linku, je to ale individuálne čo je ešte pre koho prijateľné a čo už nie je. Mňa nedávno napadlo že ak je možné trošku roztiahnuť zadnú stavbu a dať pár podložiek na druhú stranu osky zadného kolesa a prípadne trochu docentrovať koleso tak aby ráfik bol v strede pomohlo by to reťazovej linke pri použití tých malých tanierov. Proste by to vysunulo kazetu trochu smerom von...
Ja zase premejslel rozebrat kazetu a podlozit ji ze strany kola a tim ji vyosit,samozrejme nastavit doraz na prehazce.Jsou to teorie a nevim jestli by to slo.Pockam az jak bude behat stavajici prevod.Nicmene jsme tu uz trochu OT s timhle.
To by šlo,dobrý nápad pro případ,že by to bylo rozhozené.Ale pokud bude použita ta podložka,na kterou se připevní ozubené kolo,a je to přímo na ten motor doporučené,tak si myslím,že to bude běhat ok!!
Opravdu jde nasadit kazeta ještě na náboj? Nestudovala jsem to tedy pro tu 3-rychlostní, ale i ta musí mít řazení a pod to půjde asi jenom jeden pastorek. Pokud to tedy Shimáno nemá pro 3-rychlostní udělané jinak, než u více-rychlostních.
Ano jde.Jen nevim jestli to vydrzi ten vykon. http://www.cyklokomponenty.cz/katalog/naboje-s...
Nezkusíš, nevíš ...... :-)
Tady je odkaz kde autor použil verzi pro fatbike - SX-RK3 Sturmey Archer. Říká že tato verze by měla bez problémů s motory až do 3 000 W. Jen měl trochu připomínky na zvuk volnoběžky při normálním šlapání. Nevím co tím myslel.
https://electricbike-blog.com/2016/01/16/sx-rk3...
... tady je taky nějaké povídání o těchto převodovkách :
https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php...
A kolikarychlostní pohon máš teď?
KLIKY Shimano Alivio FC-M430, 44/32/22T
KAZETA Shimano CS-HG30-9, 11-34T, 9 Speed
To je irelevantni kolika mam ted.Jde o to v terenu jeste vic zpomalit neco jako redukce aby to dokazalo jet treba krokem pri nejakem rozumnem vykonu.
A co tohle ?
https://www.aliexpress.com/item/SUNSHINE-9S-11...
Vim o tom ale prehazka mi pobere max 36z.Takze mam objednano 9s 11-36z.Navic mam kola 26" takze to snad bude stacit.
Není to irelevantní, pokud by to byla desítka, stačilo by vyměnit přehazku za nový typ RD-M6000-GS a a do toho 10sp Sunrace kazeta 11-46, řazení a řetěz by mohlo zůstat, tj. náklady. cca jen 2000 Kč.
A i kdyby ne, tak upgrade na 10s vyjde levněji než na 11s.
Takhle by to bylo plus razeni a preplest novej naboj.Takze dalsi 2000Kc :-( To budu radsi bastlit.Je to 26" kolo a nechce se mi dotoho furt cpat prachy.Az se nastvu tak koupim nejaky levny 28/29" kolo a prekopu to.
U te prehazky pisou max 42z nebo je odzkouseno ze pobere i 46z?Jinak pokud to pobere i stavajici naboj tak by se o tom dalo uvazovat.Mozna by se dalo usetrit a sehnad neco jeteho.
Má to maximum 42z s dvojpřevodníkem stejně jako 11s SLX přehazovačka RD-M7000-11-GS, která zároveň má psáno 46z s jednopřevodníkem. Ramínko pro tyto dvě přehazovačky je identický díl a tělo taky vypadá hodně podobně. Osobně to vyzkoušené nemám, ale jsem přesvědčen, že s jednopřevodníkem by tedy RD-M6000-GS zvládla i kazetu 11-46, Shimano takovou nedělá a proto to nemá uvedeno ve specifikaci.