se zaváděním celodenního svícení jako prostředku aby vozidla byly vidět nastává problém pro cyklisty že řidiči budou očekávat že všichni účastníci svítí,, jenže cyklisti ne,, mohou nastat nebezpačné situace? co si o tom myslíte
Myslím si, že světla, která se běžně používají na kole, nemají srovnatelnou svítivost se světly aut. Za denního světla nejsou moc vidět. Aby byl cyklista dobře vidět za dne na silnici,měl by být oblečen ve VÝRAZNÝCH BARVÁCH.
To se už diskutovalo tady: http://www.nakole.cz/diskuze/tema.php3?id=2465
Tam si najdeš názorů...
Může mi někdo napsat, kde v zákoně (vyhlášce) je uvedeno, že jízdní kola nemusejí svítit?
411/2005 Sb., $37
" MOTOROVÉ VOZIDLO musí mít za jízdy rozsvícena obrysová světla a potkávací světla nebo obrysová světla pro denní svícení, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního předpisu 2) . Tramvaj musí mít rozsvícena potkávací světla nebo světla pro denní svícení..." Atd.
A nemotorové? (ne nemotorní, ale bez motoru)
Já už tu vyhlášku nemůžu najít. Ale měl jsem z ní dojem, že bicykl není povinně "vybaven světlem podle zvláštního předpisu". Takže jízdní kolo pořád svítit rozhodně nemusí. Že musíme svítit za snížené viditelnosti, to ještě není "vybavení světlem podle ..". Tam jsou na to povinné vybavení přesné požadavky, a my můžem v nouzi svítit třeba baterkou.
Pokud nejsou nějaké změny, tak stále platí vyhláška 341/2002 sb., příloha 13.
donlyres/8FF6B685-39BE-4360-9D6D-9C56A33FFE96/0/v34102.rtf
Sakra !
Oprava:
http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/8FF6B685-39BE...
Docela by mne zajímalo, jak bude příslušník zjišťovat jestli to moje světlo vydrží svítit déle než 1.5 hodiny ;-))) To mne na tu dobu zadrží, počká jestli to bude tak dlouho svítit a pak mne teda pustí...? ;-)))
A z toho plyne bod 3 z přílohy 13
"Světelná výbava jízdního kola se nepovažuje za výbavu ve smyslu ustanovení § 32 zákona č. 361/2000 Sb."
Ten konkrétní § 32 zákona 361/2000 Sb. právě hovoří o povinnosti řidičů motorových vozidel svítit celý den...
Jestli si to vykládám špatně, tak mně hned někdo opravte...
Teď na to koukám pořádně a není to §37, ale jen číslo změny v zákoně s odkazem na 361/2000 §32... Sorry za zmatky...
No, za poslední 3 dny nejsi jediný, komu se trošku pomotali zákony :o)))
Je-li pod mrakem, tak už svítim i ve dne. Ublížit to nemůže. Jinak nikde není řečeno, že motoristé očekávají, že všichni svítí, to je blbost. Chodci třeba svítit nebudou. Ale svítící auta lépe uvidí, to je aspekt, na který se zapomíná.
Jinak jsem teď slyšel další historku, jak řidič z vedlejší nedal přednost a bezohledně to napálil do mé známé, která jela po hlavní. Prý ji vůbec neviděl.. Ten řidič z vedlejší jel na kole a ona známá v autě. To ale snad na věci nic nemění. Zda svítila, to nevím, bylo to ještě před prvním.
Souhlas. Já teda rozsvěcím až za snížené viditelnosti, ale silnicím se tady v Praze co nejvíce vyhýbám, takže riziko snad o mezuji dostatečně.
P.S. Ten nový silniční zákon platí až od 1.července...
Tak že bych jako cyklista měla také svítit, to mě tedy nenapadlo.
V autě svítím nonstop již několik let - auto je lépěji vidět. (Paradoxně jsem ale jednou zaplatila v zimním čase pokutu, když jsem od benzínky vyjela a zapomněla rozsvítit... :o)))
Mít ale na kole zapnutou zadní blinku i ve dne - to by asi k bezpečnosti také přispělo. S předním světlem je to diskutabilní, tam by se asi muselo použít něco silnějšího, jinak si myslím, že by asi byla viditelnost velmi nízká.
No to ze nesvitici objekt (at uz kolo nebo auto) je v kolone sviticich aut hur videt je realita,takze bych rekl ze se zvysi pocet pripadu kdy se v protismeru budou navzajem predjizdet auta jako bych tam nebyl.Je ale pravda ze ty auta budou lip videt takze muzu snadno prchnout do skarpy :-)
www.novapravidla.cz