Chcel by som sa podeliť o poznatky ktoré som získal pri rozoberaní a oprave LiFePO4 trojuholníkovej batérie z Číny pred pár dňami. Tento zákrok bol plánovaný už dávnejšie, batéria sa chovala divne už od prvej chvíle a časom sa to zhoršovalo. Nebolo preto veľkým prekvapením, že batéria je vyrobená nekvalitne (neupevnené články, slabé bodovanie) a z recyklovaných článkov vybratých ktovie odkiaľ... V dôsledku toho sa niektoré spoje uvoľnili a to spôsobovalo problémy. Prikladám pár fotografií z opravy:
Kdo co mysli, jestli te Cinane ve takove sbirce vzdy prodavaji jen srot?
Jsem cetl spoustu recenze - ale zadnou dobrou baterku nikdo nedoporucoval.
Nemci maji 2-3 krat vetsi cenu, ale znackove cinsky clanky:)
Jiste v Cine lze koupit kvalitny sampotny Li-ion, LiFePO4 nebo Li-po clanky. Ale to bude skoro drazsi nez sestavena baterka se srotu.
Nazdar.
Som majitelom tejto baterie.Od marca 2018 som na nej nabehal 8700 km,ano boli s nou problemy od zaciatku ale sa javili ako ze nie su niektore clanky vybalancovane.Normalne sa nabijala na 60v a potom cyklovala na nabijacke.Baterka mi vypla prvykrat az ked som presiel okolo 130 km na jeden zatah,takze som to pripisoval nevybalancovanym clankom.Ked sme ju z Lubom otvorili tak sme videli ze clanky su tiez poskladane kde ake,ale problem nebol v nich,problem je v sfusovanej robote.Lubo mi ju celu polepil dokopy a prebodoval vsetky spoje za co mu velmi pekne dakujem.Kupoval som ju (Februar2018) cez Alibabu,poslali mi foto clankov,z vyroby,certifikaty,recenzie ale bohuzial to nebola pravda,bola robena dakde doma v garazi.Ale aj tak nelutujem,teraz ked je po "GO" slape dobre a dufam ze bude este dlho.LiFePo4 su najodolnejsie a najbezpecnejsie baterie,co sa aj teraz v mojom pripade potvrdilo,nic nezhorelo,neskratovalo,len sa rozpadla:-)
Kolega si kupil z Ciny priamo z tovarne 2 ks Li-ion 17,2 Ah a funguju mu vyborne a za polovicnu cenu ako u nas.Ja som za nu zaplatil 260 euro+150 za dopravu,clo,dph som uz neplatil.
Doporucujem ked bude niekto kupovat baterku z Ciny o velmi dokladne preverenie predajcu,materialu.Iste vedel by som ju hned vratit,lebo Alibaba ma na to procedury ale to by som ju musel hned po doruceni otvorit,rozrezat obal a tak zistit co mi vlastne poslali,mne fungovala aj aj s tou zavadou,kde som si myslel ze je iba nevybalancovana.
Bob to pekne povedal:kupa baterie z Ciny je proste vzdy loteria,nikdy nevies co kupis:-).
Ale aj u nas sa v EU veselo skladaju baterky z Cinskych clankoch.
Este raz dakujem Lubovi za skvelu pracu.
Majte sa pekne,vela stastnych kilometrov na bajku:-)
Zdravim.
Este som zabudol uviest meno firmy od ktorej som ju kupil cez Alibabu.
Je to "COOD POWER" takze bacha na nu!
Zdravim.
Tak mi este na tej baterke(LiFePo4 20AH 16S 4P)odisli 4ks clankov(jar 2019).Objednal som ich z Ciny za 16 euro,pospajal som ich do baterky.Odvtedy bateria sluzi ako ma.Robim aj tury okolo 140 km bez dobijania(odber 15000 mAh).Za dva roky som nabijal 296x a spravil na nej(Bafang 750w) 14510 km.Tak teraz dufam ze vsetko zle sa opravilo a baterka mi bude sluzit este 4-5 rokov:-).Inac ak by som potreboval novu baterku tak si clanky kupim zase z Ciny a poskladam si ju.LiFePo4 su neznicitelne baterky,ine by som nehcel:-).
Já před 7lety koupil 2 LiFePo4 10Ah/36v a 12Ah/48v. Ta na36v ještě stále slouží kolegovi v práci a ta druhá po mnoha pádech(většinou kola ze stojanu):-)odešla. leží už 2 roky u syna-že se na ni mrkne.
Škoda motor byl rychlejší živější a táhl v kopci stále a nevadl při poklesu napětí jako dnešní Lionky. Tak ať se stále daří.
Tak bateria skoncila v septembri 2024,posledna jazda bola 85 km a kaput.Najazdil som na nej 19000 km,takze to bola dobra kupa,vydrzala 6 rokov.Teraz si kupujem novy ebike Wallke H9 60Ah+22Ah takze ani 200 km vylet by nemal byt problem:-).
Lze poskládat dobrou baterii i z článků s proměnlivou kvalitou.
Dělaji to modeláři, články
proženou několika cykly nabíjení / vybíjení se záznamem a následně do jedné baterie skládají články s co nejbližšími hodnotami.
(nemyslím si že to v tomto případě bylo tak...)
toje ale historie, kdy se články kupovali samostatně a následně letovali do potřebných paku, dnes už pouze koupíš určitou danou sadu a změříš RI ruzných výrobcu a ruzných sad, nikoloi, že nakoupíš babilion článku a z nic poskládáš ideální 3 článek, ale jo, bylo to tak, když se věřilo tomu, že to má smysl.
nic méně life po 123 mám dnes už používané pouze v aku nářadí z roku 2009, temkrát jsem do nekonečna řešili, jestli je potřeba balancovat, nebo ne, já se tenkrát rozhodl nebalancovat, občas je balancerem proženu, ale systematicky ne, jediný sady, co mi odešli byly články, co jsem vysosal už v akučce a rok nechal vybitý--podvybitý, ty, co používám pravidelně žijou pořád---samozřejmě z puvodní kapacity --tuším 2300ma jsem už dnes na nějakých 1000mah
stejně tak jsem bez balancování jednu sezonu honil v elektro koloběžce sadu 10čl sony VTC 4 paralelně k další cyklo baterii, po sezoně bez balanceru všechny články na stejném napětí---ale jak se říká, proč dráždit hada bosou nohou, tak jsem je nakonec zapojil taky na balancer cyklobaterie.
paradoxně jinou cyklobaterii jsem záhy pohřbil--dvě sady článku právě na odešlém--nejspíš špatném kontaktu balanceru---po rozborce a výměně článku balancer funguje zase v poho--myslím, že opravdu špatný kontakt v balančním konektoru.