Zná někdo tuhle značku?Potřebuju kolo na dojíždění do práce cca 2km,jen mě příjde podezřelá ta cena,podobná kola bývají tak za dvojnásobek.Tak nevím jestli se to nerizsipe po pár kilometrech.
https://www.minibike-shop.cz/kola/432-16...
Kolo neznám, ale obecně - co můžu čekat od kola za tři a půl ? (jak párky za pětinovou cenu masa :-))
Měkký aušusový materiál, houby výdrž, nepřesnosti, rychlé opotřebování plastů. Asi dobrý na nějaké jednorázové dovolenkové použití při rozumném zacházení.
Za ty peníze bych opravdu použitelný produkt nečekal, tam se muselo šetřit snad úplně na všem...
Možná si ještě ujasni, zda opravdu potřebuješ skládací kolo. Z principu to výrobek vždy zesložití, zdraží a projeví se to i na jízdních vlastnostech. Pokud tedy chceš levné kolo, spíš zkus probrat inzeráty, tam za tyhle peníze slušný starší kousek najdeš.
No a pokud opravdu plánuješ kolo pravidelně skládat třeba kvůli cestě vlakem, zjisti si, co to složení kola obnáší a jak dlouho to (ve skutečnosti) trvá. Abys nakonec nezjistil, že je rychlejší jít 2 km pěšky (cca 20 minut) než jet na kole a pak se 10 minut crcat se skládáním...
Já si na kombinovanou dopravu pořídil skládací kolobrndu, složená/rozložená je za vteřinu a na krátkou vzdálenost jezdí dostatečně rychle.
https://www.decathlon.cz/kolobezka-town-9-ef...
Mate plne pravdu a musim Vas podporit.
Na rovine na hladkem asfaltu udelam inlinem me dcerys 200mm kolecky tak 12km/h.Kolovezku nemusite do vleku skladat,klobezky detskeho vzhledu do prumeru kolecek 12" jsou zdarma.
A nas 2 km,pokud nejsou hodne do kopce,by to melo stacit
Inline kolobezka s nejvyssi nosnosti 120 kg je Hudora Big Wheel-napr.
Já na té Oxelo town 9 mívám průměrku 15-16 km/h, když se neflákám. Po hladkém asfaltu tyhle tvrdá kolečka jedou parádně. Na inline bruslích jsem malinko rychlejší, ale časově to zabije přezouvání...
Jasně, kolo je rychlejší než koloběžka, ale na krátkou vzdálenost mi připadá důležitější čas ztracený skládáním a fakt, že koloběžka váží polovinu.
Ale to si každý musí zhodnotit podle toho, kudy jezdí. Na mizerném asfaltu inlinová kolečka drnčí a vibrují, přes dlažební kostky se prakticky jet nedá, o nezpevněném terénu bych ani neuvažoval. Tam už to chce nafukovací kola...
A co to je ne-inline koloběžka, tedy kola nejsou za sebou, tím myslíš segway?
Já to pochopil tak, že je myšleno koloběžka s velkými tvrdými kolečky, tedy stejné jako mají inline brusle jen větší (na brusle je max zatím 125 mm, moje kolobrnda má 20 cm).
Za protiklad beru nafukovací gumová - lépe tlumí, ale moc nejedou... ale třeba jsem mimo a myslí něco úplně jiného?
Nepamatuješ brusle s dvěma páry kolecek na každé botě ?
Já takové (quad?) brusle viděl jen na obrázku, jak se na tom jezdí netuším, jiné než inline brusle jsem u nikoho neviděl...
Nicméně koloběžkovou analogii bych si představoval nějak takhle https://www.decathlon.cz/kolobezka-b1-structure... tedy v předu dvě kolečka a vzadu jedno = nejsou za sebou, takže ne-inline. :-)
To pamatuju (já tedy bruslit vůbec neumím), ale jednou sem na tom byl donucen jezdit. Tedy jako ne-inline koloběžka musí být něco takového:
https://www.decathlon.cz/kolobezka-b1-structure...
Koupil jsem to detem na postrky po meste pred dvema lety. Protoze tehdy z nejakych duvodu zrovna nebyla 20" verze. Shrnuti:
i pro dite je to male. Doporucuji tu 20 verzi, kdyz uz..... Jinak kvalita odpovida cene. Napr. V brzdy jsou prakticky neseriditelne. Skladani ponekud nedomyslene a zdlouhave. Retez rachta. Jinak zpracovani podprumerne. Napr.ram byl pod lakem s dulky a potluceninami, ktere s klidem prelakovali. Typuji na cinskou garazovou vyrobu. Doporucuji priplatit si a koupit v nejake akci Dahon ci Tern = odvede spickovou praci jen za dvojnasobek ceny tohoto China garage produktu.
Aby mi bylo vereno, ze nekecam, zde foto -srovnani zrenovovana Velamoska 24' na postrky po meste pro moji dceru a vedle prave ta 16-kova skladacka Heipe. Upozornuji, ze ta divci Velamoska je uz dnes 10ti lete holce mala...Ta skladacka je pro dospeleho chlapa fakt mala. Zkousel jsem na tom taky kousek jet, ale pripadal jsem si na tom jak kliste na komarovi.;-) Prostym srovnanim, at si kazdy udela obrazek sam..
tu je o tejto skladačke https://www.nakole.cz/diskuse/21925-skladaci...
ANO je,jako pachatel se hlasim.
Ke koupi kola mne vedlo tato recenze:
http://www.hembrow.eu/personal/bicycles4u.html
a pohlidal jsem si ji na bazaru.
A moje zkusenosti - top to neni a priznam se,
musel jsem si s im pohrat.Kolo jsem kupoval v bazaru za 1500,- s tim,ze si kupuju nosnou kostru.Kolo ma nosnost 108 kg a ma hmotnost 13 kg.
Rozmery po "slozeni" delka 64,5 cm(co je o 8 cm vice nez Brompton,vyska 63 cm a sirka 30 cm.
Tak co jsem s tim vyvedl:
--rychloupinaky v kloubech jsem nahradil 6-kou sroubkem s matickou a vozim 2 desitkove klice
--predni vidlici jsem roztahl zavitovou tyci z 75 mm na 100(roztahoval jsem pomalu tyden a zaukoupil predni vypletene kolo za 300,-
--francouzakem jsem vzadu roztahnul parky z 130 mm na 135 mm,poridil 32 derovy rafek od kolobezkaru a nechal zaplest na horskou nabu
a nandal kazetu 11-32,s tim ze vyuzivam jenom rozsah 12-28 puvodni 6-indexevou shimanackou packu
--nandak jsem zapouzdrenou osu-ctyrhran
--za pomoci flexky a dalsi ocelove sedlovky jsem dostal jednu dalsi,jeste ted jsou v asfaltu pred barakem diry,kdyz jsem obe sedlovky mlatil palickou dohromady
--brzdy jsem vymenil a koupil hlinikove za 3 stovky
--gumy jsem dostal s puvodnim kolem-Schwalbe Racer.
Mam 180 cm a s prodlouzenou sedlovkou nemam problemy.
Pokud ji nekdo nechce vyrabet,tak Bromptni sedlovky maji stejny pruber-prodlouzena je tak za 500,-
Kolo je zkracene-88cm(Brompton ma 104,Dahon Curve 91 cm)-to ma 2 dusledky:
clovek ma hodne vzrimeny
Do prudsich kopcu (tak nad 8% ma kolo tendenci stavet se na zadni-clovek musi lezet pak na riditkach.
Kolo je samozrejme horsi nez Brompton,ale po
svych zkusenostech,pokud dam Bromptnu znamku 1-2,tak tomuhle smudlovi bych dal 3.
Ted ty vyhody:
--samozrejme cena a to nejen kola ,ale i nahradnich dilu
--soucastky,potom co jsem si roztahl predni vidli-sezenu v kazdem seriovem cykloservisu a znacne nizsi cenu nez u Bromptna(gumy,duse,rafky,kazetu,brzdy)
Prijemny den
Slušná operace.
Jestli to tazatel ještě řeší,tak by bylo dobré doplnit, jak je bytelný rám a skládací mechanizmus. Ten totiž častým skládáním trpí na všech skládacích kolech. Pokud tazatel nepotřebuje skládat, tak doporučuji nekupovat vůbec skládací kolo.
Ten zkrácený rám je velký handicap. Na Bromptonu se dá jezdit jako na normálním kole (ano, je to trochu jiné, ale dá se). Pokud je to ale kratší, má to velký vliv na jízdní vlastnosti a schopnost jezdce odjet na tom delší trasu.
Jinak na 2 km je to asi dostačující, pokud se to nebude často skládat. Je ale otázka, proč kupovat kolo kvůli trase 2 km, když na jiné trasy to nebude. I skládací kolo zabírá místo a dokáže překážet. Je tedy otázka, zda raději nekoupit něco s širším použitím.
Pripojoval jsem recenzi a s ni plne podle svych zkusenosti souhlasim.Ram je docela tuhy,
predstavec trochu pruzi pri jeho delce,ale jde to.
Jako dalsi uvedu recenzi "
https://www.youtube.com/watch?v=rfo3idAvqjI
Mam doma Terna a horskou skladacku,ale ty jsou do mezinarodnich rychliku moc velke.
Zadani tedy - kolo 16"-ram ocel.
Z techto duvodu jsem vyloucil Dahon Curve(hlinik).
Brompton jsem vyloucil nejen kvuli jeho vysoke cene,ale hlavne z dalsich duvodu:
1) nestandartni rozmery soucastek a jejich cena
2) v pripade pichnuti - oddelavani a pridelavani zadni naby.
Na Bromptna mam nazor,ye krome excelentniho ramu a jeho skladani nema nic dalsiho
Kolo Heipe jsem kupoval za 1500 z bazaru a "vylepsil" asi za 2500,z toho cele zadni kolo i s kazetou asi 1600,-
a vzorem mi bylo Curve SL
Rozumím. Kromě pevnosti rámu jsou důležité hlavně klouby skládacího mechanizmu. Pokud má kolo relativně málo jezdit a hodně často se má skládat, pak je to klíčová součástka. Pokud by to bylo skládání co dva kilometry, tak je to dokonce nejdůležitější na celém kole.
Já mohu srovnávat s Tern Link D8, na kterém jsem najel 18 000 km. Snažím se zbytečně neskládat, ale samozřejmě musím. Je to skládačka a proto jsem ji kupoval.
Nějaké to seřizování kloubů už proběhlo, největší závada ustřižený šroub kloubu a kolo rozpadlé na dva díly. Po výměně šroubu vše OK.
Slyšel jsem o problémech s volným pantem (vůle v díře kolem šroubu), ale to zatím vypadá ještě hodně daleko. Mám dojem, že to řešili u Bromptonu, ale podle mne je to otázka času u všech skládaček.
Do města zásadně Stridu!
každého
Na 2km ideální https://www.youtube.com/watch?v=U-XwvJC23CU
I na víc, tak do 10ti
I když se mi tohle kolo nelíbí, tak má pravdu :) Druhý, který funguje se jmenuje Brompton. Žádná láce to ovšem není (30+).
Nebo koloběžku s 16" koly. Třeba tuhle
https://www.sportobchod.cz/kolobezka-yedoo...
Už to jede jako ta Trida, přitom vás bez skládání vezmou do MHD a nikdo se na vás nemračí. Z kopce dolů to v poklidu jede 40km/h aniž se tomu rozklepou řídítka. Skládání to nemá, protože to nepotřebuje. Brzdí to opravdovými a kvalitními véčky. Dělají se na to blatníčky. Už se to chová jako velká koloběžka a přitom je to ještě tolerované jako malá. Na popojíždění skvělé.
Jenže to asi už balancuješ za hranou přepravních podmínek.
Třeba České dráhy za ruční zavazadlo považují "malá skládací nebo dětská koloběžka s koly menšími, než jsou u jízdního kola, nejvýše 12 palců", takže za 16" už můžou chtít zaplatit!
Jak to mají MHD nevím, bude se to lišit podle města. Se složenou Oxelo town 9 jsem tady párkrát autobusem (bez problému) jel, ale do limitu se nevejde, řidič by mi mohl napočítat příplatek za zavazadlo...
To, že ti něco opakovaně prochází neznamená, že to projde pokaždé všude, což nemusí každému vyhovovat... cesta bez jízdenky taky může hodněkrát projít... ;-)
Hlavně ale vůbec nevíme, na co autor tématu tu skládačku chce a zda trvá na kole nebo by se smířil s koloběžkou. Teprve pak se můžeme hádat, zda by mu velká koloběžka něco přinesla... :-)
Primární definice ručního zavazadla je, že je lze umístit nad či pod sedadlo nebo držet na klíně.
Ty ostatní (rozměry, koloběžka do 12 palců atd.) se uplatňují teprve v případě, že to té základní definici nevyhovuje. Běžná šestnáctka kolobka se nejspíš nevejde, ale ta skládací Oxelo by podle mě měla.
Tady se nám asi spojili dvě dvěci dohromady.
1) České dráhy
Jelikož se moje složená Oxelo kolobrnda vejde do 90x60x40 cm (stačí mi 90x31x15), je to ruční zavazadlo a ve vlaku není co řešit. Když se koloběžka do těhle rozměrů nevejde, ale má kola max 12", tak je to taky v pohodě.
Ano, je tam i možnost, že ruční zavazadlo umístíš nad nebo pod místo, které zaujímáš, případně na klín, pak by asi rozměry nevadily.
Tohle bych ovšem chápal tak, že pouze nad/pod své místo. Tak jako nemůžeš obsadit více sedadel ani na sedadlo ukládat zavazadla, pochybuji, že by prošlo uložení pod místa pro 4 lidi... a stejně je praktická proveditelnost otázkou...
2) Autobusy v IREDO
Tady mají v přepravních podmínkách, že skládací koloběžka s koly max 10" je zavazadlo, větší se přepravují jako jízdní kolo (na přívěsu).
Pro bezplatnou přepravu zavazadel mají omezení rozměry 20x30x50 cm, což moje koloběžka nesplní, ale nad/pod místo se umístit nějak dá a kdyby bylo nejhůř, tak pro nákupní tašku na kolečkách zřejmě omezení neplatí... takže stačí na koloběžku pověsit baťůžek... :-)
Máš pravdu, je to za hranou, ale kdo by vyhazoval staříka s dětskou koloběžkou z prázdného autobusu? Do plného se necpu.
Jasně, neříkám, že to nejde, ale pokud chce někdo skládací kolo/koloběžku, aby s tím pravidelně jezdil vlakem (nebo dokonce autobusem), vyplatí se to brát při výběru v potaz.
Z mého pohledu lepší o kousek menší koloběžka, než pokaždé nastupovat s obavami, zda nepotkám protivného průvodčího, který by chtěl řešit...
Přecijen na krátkou vzdálenost se ve vlaku za kolo platí víc než za osobu a když je to vlak s povinnou místenkou pro kola, účtujou ještě stovku pokutu...