1. Musíš zjistit zda tvůj rám a tvá přední vidlice mají úchyty na kotoučové brzdy. Pokud nemají, tak je tam prostě nepřišroubuješ.
2. Pro přidělání kotouče na kola musíš v obou kolech vyměnit stávající náby (středy s ložisky) za náby pro připevnění kotouče. To znamená tomu kolu rozplést výplet, vyměnit nábu a znovu zaplést výplet. Dráty musíš koupit nové, poněvadž ten výplet bude asymetrický a ty dráty budou mít jiné délky. Takže z toho kola ti zbude jen ráfek. To se nejspíš nevyplatí, takže nejjednodušší a patrně i nejlevnější bude koupit nová zapletená kola s nábami pro kotouč.
3. Nejspíš budeš muset koupit nové řadicí páčky. Stávající kombinované páčky s brzdami nepůjdou použít, poněvadž brzdové hydraulické páky nyní budou zvlášť. Pokud koupíš lankové kotoučové brzdy, tak by to možná šlo zachovat, ale závisí na převodu té brzdy a brzdové páky.
Shrnuto, zaplatíš hodně peněz a výsledek zase nebude tak skvělý, aby to ty peníze opodstatnilo. Dobré a seřízené V brzdy brzdí docela dobře. Prostě to asi nestojí za tu námahu a vynaložené prostředky. Musela bys k tomu odůvodnění ještě přidat nějaký závažný důvod, proč potřebuješ kotoučové brzdy.
Možná by byla efektivnější metoda koupit nějaké lepší V brzdy s lepšími gumičkami.
Díky moc,asi to vyřeším lepšíma večkama:)
Lepší véčka stojí stejně jako kotoučovky.
Pokud máš vidlici pro kotoučovky, tak je možné dát pouze přední kotoučovou a zadní nechat na véčku. To tě už o tolik dráž nevyjde a i ta obyčejná trojková kotoučovka je o dost lepší než než špičková véčková brzda.
Jak pro koho, ja mit možnost dát si Večka tak neváhám ani vteřinu. Kotoučovky jsou pro mně největši zklamání. Bohužel je mít musím.
Možná by pomohlo najít nějaké kvalitní kotoučovky ale na lanko. Hydry mít nemohu.
V čem je u tebe problém s hydryulikama?
Mechanické kotoučovky jsou nebo i kombinace hydrauliky s lankem.
Na treku mám hodně kvalitní véčka, ale rozhodně nedosahují kvality brzdění kotoučovek.
Páčka musí mit spinač na rekuperaci a odpojení motoru.
Potřebuji třmen který se neseřizuje na straně ke špicím.
A nejlepe aby se svírala obě ramena a ne jen jedno.
Něco jsem našel ale tomuhle ja moc nerozumím:-)
http://www.global-sport.cz/brzdove-trmeny-force...
Jo jasný, v tvém případě to je poněkud problém.
Že by přece jen nějaká změna v mechanikách? Může být, že tyhle force mechaniky budou líp fungovat. Asi by to chtělo sehnat někoho kdo je už chvíli má.
Problém je že potřebuji jen přední třmen a zatím jsem našel jen přední a zadní.
Pokud nikde nenajdeš jen přední, tak zase ta cena za pár je dost příznivá, že by se daly pořídit a zadní třeba pak zkusit prodat. Pokud by ti brzda dobře fungovala a vyhovovala tvým specifickým podmínkám, tak by stálo za to koupit celý pár.
Zřejmě to tak udělám, pokud nenajdu ještě něco lepšího.
V těch mechanických moc velký výběr není.
A co hydraulické brzdy s lankovým ovládáním a páčkou s lankem? Taky v nich není velký výběr, ale třeba by ti vyhovovaly.
Vůbec netuším co máš na mysli.
Páčka kterou mám musí zůstat.
Páčka je mechanická s lankem a hydraulika je až ve třmenu.
Jsou to třeba tyhle brzdy.
https://mtb.tools/cs/cyklisticke-komponenty/322...
Jsou poněkud dražší než ty mechanické force, ale podobné dělají i jiní výrobci a asi by se našli levnější.
Nebo tohle?
https://www.kupkolo.cz/brzdove-trmeny-force...
Ty tvoje jsou moc široké to by drhlo o motor.
To by určitě mohlo být a nejspíš i lepší, jsou užší, páky můžou být z původních véček a cena je o dost nižší.
A připadá mně že přední i zadní je stejný třemen.
Já nevim. Už na ně chvíli koukám, ale z obrázku to nepoznám. Mají napsané přední a zadní, tak bych řek, že tam nějaký rozdíl asi bude. Běžné hydrauliky jsou taky rozdílné přední a zadní.
Zkus jim napsat nebo zavolat, kupkoláci jsou docela ochotní, tak by ti to mohli říct.
Na hydrauliky taky existují páčky se spínačem, ale jinak se dá namontovat tlakový spínač na hadičku:
https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop
/4-1-Komponenty-pohonu-e-bike/-4-/5/246-Tlakovy-spinac-pro-hydraulicke-brzdy-Magura
http://www.elektrokola-michal.cz/tlakovy-spinac...
Já jsem ho potřeboval jenom pro rozsvěcení brzdového světla, funguje zatím spolehlivě a vůbec neovlivňuje chod brzdy. Mám ten první, i když taky není zrovna na moje Tektro, tak díly šly upravit.
Mechanické kotoučovky bych už nechtěl - konkrétně BB7, stálé seřizování, malá výdrž destiček a nakonec i třmenů, které byly po nějakých 60 tis. km už neseříditelné. Ale chápu, že při normálním používání kola se to nepozná.
Ja tam mám nejspiš ve spínači hall senzor a podle toho na kolik zmáčknu páčku tak rekuperuji. Jen spínač mně nestačí to by byla rekuperace najednou naplno a to by baterie dlouho nepřežila.
Ty semi hydry je přesně to co potřebuji.
Na svý starý krosce (žádnej zázrak, ale dobře se mi na ní sedí , jezdí a vůbec... nemám tedy důvod měnit rám - prostá Merida Roadster 500, najeto ca 25k km s pouhou jednou obměnou ožužlaných převodů a řetězu) právě absolvuju výměnu pohonu, řazení, kol a brzd (plastový véčka, co na tom byly) - ty za mechanický kotoučky - z důvodu snadné údržby a nouzové opravy kdekoli a kdykoli) a myslím, že ani mechanických kotoučků se netřeba obávat - měl jsem je i na motorové koloběžce, která jezdila 60 km/h a v pohodě... tedy černé sjezdovky nesjíždím, že, a neberu ten nejlacinější šunt co je.
Některé mechanické kotoučovky nejsou špatné, ale jak jsem zjistil, tak mě by docela otravovala nutnost jejich neustálého mechanického seřizování.
Mno, na koloběžce jsem jednou za rok pootočil šroubkem (vlastně dvěma).. na kole mě totéž s tou samou frekvencí počítám nezabije
Když nejezdíš a nebrzdíš, tak to asi jednou ročně stačí, ale když se jezdí a brzdí, tak co jsem viděl, tak běžně i 2 x denně.
No na kolobrndě jsem jezdil dost.. nechápu, v čem je mechanický kotouček na seřizování horší než Včko..... Pokud tedy neberu šunt, co brzděním mizí před očima. Navíc při seřizování mechanického brzdiče se jedná o velice jednoduchý a triviální úkon. Na krosce najedu ročně ca 2500-3000, celkem sakumprásk cca 3 krát tolik.
Samozřejmě, že záleží na podmínkách v jakých se jezdí a brzdí. Když po 2 dnech musíš měnit destičky, tak prostě musíš mechaniky 3 x denně poštelovat. Když ti destičky vydrží 2 roky, tak je jasné že stačí doladit 2 x ročně.
někdo jezdí, někdo brzdí....
Mohu potvrdit, stačí jedno prudké zabrzdění a je to rozhozené a šmajdá to.
Tak to zas potvrdit nemůžu. Aspoň avid bb7 v cajku. Pokud teda nejsou nějaké smejdske kotouče.
Co se týká cvakani na přiblížení destiček, když jezdím normálně do práce, tak mi to stačí tak jednou za měsíc. Ale na Chrybech nebo Beskydovani jsem cvakal i dvakrát za den, ale to už je zas extrém.
Šéf manželky si teď kupoval ty semihydrauliky od Force, tak se zkusím poptat a dám vědět. Mě spíš lákají trp hy/rd.
I když je fakt, že za cenu paru+ radicich pacek můžu mít tiagru s hydrama :-)
Ty BB7 jsem měl taky v merku ale nevím zda by ten zadní štelovací kroužek nedrhnul o motor.
Vyplati se predelat na tyhle brzdy?Mohl bych tu sadu koupit sundanou z noveho kola za cca 1000kc?Ted mam V Avid.
Jestli je to i s kotoucema tak je ta cena jakž takž přijatelná.
Neni to s kotoucema ty zustali na puvodnim kole.Kdyz koupim ty zakladni Shimano tak to bude za min.1200kc bez kotoucu a nevim jestli budou lepsi.Tyhle stojej novy 1800kc.
Na levna tektra kasli, radši vem něco od shimana, aspoň 4.. nebo radši 5..
A co kotouč? Jaký je kvalitní? A kterému se raději vyhnout? Poradí někdo?
Budu tam mit 180mm kotouč.
Vozíme tyhle
https://www.zbozi.cz/vyrobek/brzdovy-kotouc...
Nekroutí se, když utrpí ránu, snadno se rukou srovnají.
A co tento?
https://www.kupkolo.cz/brzdovy-kotouc-shimano...
Kup aspoň MT500 nebo M6000, ty mají servowave páky a sou diametrálně lepší než cokoliv z nižších řad.
To jistě jsou, ale ta cena už je hodně vysoká, i Zee, což je skoro totéž, jen páka nemá tolik štělovátek, jsou 2,5 - 3 tis za jednu brzdu.
Letos Shimano představilo novinku, čtyřpístkové brzdy BR-MT520, které by měly být za zajímavou cenu, ale i tak asi budou dražší než M6000. MT500 sou do litru za kus, M6000 dvanáct stovek. Rozdíl je pár stovek a přínos je výrazný, rozhodně větší než když místo kotouče za 400 koupím kotouč za litr.
pokud je to starej dobrej ocelovej rám ,držáky na třmeny se dají přivařit,musíš akorát vyměnit náby a samozřejmě brdový páky.
Pak je ještě otázka, zda si to ten rám nechá líbit,pokud to přeženeš umí to ulomit vidli.
Přihřeju si polívčičku okolo hydraulických brzd svým problémem.
Mám na kole brzdy hydraulické Tektro Draco a zadní brzda mi stále lehce sákne olejem ve třmenu. Stále je tam úbytek oleje a třmen se po 2 měsících zamastí. Konečně jí chci vyměnit za jinou. Můj nápad je koupit nový třmen nebo celou brzdu Shimano třeba BR-M396 a namontovat samotný třmen. Mám dotaz, průměr olivy a závit šroubu na stávající hadici bude stejný? Budu moci tu hadici jen přišroubovat na nový třmen a odvzdušnit brzdu? Rád bych alespoň zachoval stávající bílou brzdovou páku. Hadici klidně vymněním, stejně asi za moc nestojí, pruží.
Je brzda BR-M396 to pravé pro náhradu zcela obyčejných brzd Tektro? Chtěl bych něco, co je trochu lepší. Například aby hydraulická soustava sama tolik nepružila. Brzdí to dobře, ale doraz destiček na kotouč na páce necítím. Třeba je to mizernou hadicí? Ale zase je to jen zadní brzda, která z principu moc nebrzdí.
Teď jsem koukal, že na brzdy od různých výrobců jsou různé ty natloukací duté trny dovnitř hadice, případně ještě nějaký další adaptér. Ale na úrovni holé hadice to snad už kompatibilní bude. Takže kdybych si koupil tu koncovku na Shimano brzdy, lehounce zkrátil hadici a namontoval Shimano koncovku, tak to už patrně nasadím. Je to tak?
Jestli má hadice stejný průměr a použiješ olivu pro Shimano, tak by problém být neměl.
Tektro používá minerální olej jako Shimano ?
Je ještě otázka, jestli jsou shodné průměry pístků v páčce a v třmenu. To tvoří "převod" síly. Rozdíl by nebyl asi zásadní, ale nějaký by mohl být a pak by to asi zlobilo. Buďto bys musel při kraťoučkém kroku páčky bejčit, nebo by byla potřeba síla minimální, ale páčka šla až k řidítkům.
Leda zkusit.
A proč M396 ? To potřebuješ ušetřit na lízátko ? Však třmen deore je o kolik desetníků dražší ?
Právě proto se ptám. Na kupkolo mají třmeny vlastní názvy. Z třídy Deore je který? Nebo kde mám koupit samostatný třmen? To mohu najít sám, ale potřebuji to jméno.
Ale ten hydraulický převod je strašně důležitý. Pokud bude různý, tak to vůbec nemusí fungovat.
Takhle jsem si koupil tříprstové kombi páky k čelisťovým brzdám a skoro to nešlo umáčknout. Po bouračce jsem to musel vymněnit za mnohem horší, ale s delšími pákami a už to brzdí mnohem lépe. Moc si tu změnu k horším a méně vzhledným pákám pochvaluji :)
Asi bude potřeba namontovat celou brzdu.
Kupkolo má teď skladem prd výběr. Na Axitu mají slušný třmen SLX, ale na hadičku s banjem (takže Shimano hadici a pořídit olivu do té páčky)
http://www.axit.cz/D175862_Shimano_brzdovy...
Jak se to má ale s těma poměrama vůbec netuším. Mezi Shimanackýma věcma je to dost kompatabilní, dokonce i mezi dvou a čtyřpístama.
Hm, díky za radu. Zkusím to ještě někde zjistit, ale velkou naději tomu nedávám. Asi to skončí u výměny celé brzdy. Znovu si s převodovými poměry hubu nenabiju.
A co tahle kompletní brzda? Je celá, takže odpadá problém s hydraulickým převodem a je bílá, jako moje stávající brzda. Mohu jí namontovat a nebude to jako pěst na oko.
http://www.axit.cz/D132384_Shimano_hydraulicka...