Hodně jezdím a před měsícem jsem pořizovala nové pláště - Schwalbe Smart Sam. Od té doby série defektů, minimálně dva týdně :-(. Jezdím všechny terény, včetně kamení, ale díry byly malinký, párkrát trn.
Tak prosím o doporučení nějakých odolných plášťů na 26" kolo, aby zvládly i bláto a terén, nebyly zbytečně těžké....a nezruinovaly mi rozpočet ;-). Díky moc!!!
Schwalbe Nobby Nic
Nobby Nic v základní Pergormance verzi má menší odolnost než Smart Sam Performance.
Podle specifikace Schwalbe parametr Protection, Smart Sam Performace 3,5, Nobby Nic Performance 3
https://www.schwalbe.com/en/offroad-reader...
https://www.schwalbe.com/en/offroad-reader...
A to bude asi ten hlavní důvod proč většina off roudů používá Nobby Nic :-)
To máš těžký, odolný plášť je z logiky věci zároveň těžký.
Zpravidla to tak bývá.
Ale dá se pořídit levnější, k tomu pytel záplat a několik tub lepidla a častěji spravovat a to se vyplatí :-)
Za mě Continental Race King ProTection.
Ale počítej cenu 1000,-Kč. Za kvalitu se zkrátka platí.
Smart Samy jsou pláště nic moc - nejedou ani nedrží. :-(
Uplne stejny pribeh, na jare jsem kupoval Maxsis Crossmark kvuli tomu, ze na starych plastich jsem mel uz casto defekty. Pri prvni slavnostni jizde do prace jsem pichl o posypovy sterk. Takze ty Crossmarky ted jezdim jen na prednim kole, kde neni takove zatizeni a taky se lepe resi defekty aniz bych musel kolo otacet, oddelavat brasny atd. Uz jsem z nich tahal i trn z ostruziny, proste klasicky zavodni slupky. Za sebe doporucuju neco z rodiny Schwalbe Marathon Plus...ja mam verzi Tour, protoze jezdim tak 2/3 zpevnene cesty a asfalt a mam to jen na zadnim. Od jara jsem nemel jediny defekt, vzdy jen to predni s Crossmarkem. Na klasicky MTB jezdeni bych volil MTB verzi:
https://www.koloshop.cz/pneumatiky,-plaste-mtb...
Daji se koupit i v sirce 2.1, ale bral bych tyhle sirsi, oni z tou vyztuzi pusobi takovym tvrdsim dojmem, pri vetsi sirce budou mit lepsi prilnavost. Hmotnost neres, bud lehke + trenink pazi pri husteni a nebo tezsi a zadne problemy. :)
Nejlepším řešením tohohle problému jsou IMHO bezdušové pláště.
Já jsem koupil na elektrokolo s motorem v zadním kole 6,5 Kg váhy. Kenda K-898 26x1,95 50-559, foukám 2,0 zadek a 1,8 předek. Jezdím víc polní cesty než silnici, zatím najeto 600 Km. Vzorek zatím sjel jen špunty, chová se rozumně i v písku. Máte někdo nějaké zkušenosti?
Na elektrokole je asi jedno, že tyhle pláště jsou těžké a mají velký valivý odpor. Ale na normálním kole bych je opravdu nechtěl. :-(
To zase tak moc nevydrží, když po 600 km převážně na polňačkách mají sjeté špunty.
To se tyhle foukají tak málo, to mají tak tvrdé boky nebo to jsou bezdušáky?
Asi jsem se špatně vyjádřil. Mají sjeté ty otřepy co jsou na pneu. Vzorek je dobrý.
Jestli je málo foukám? Když mají 2,5 At tak to moc drncá.
2,5 vzadu je i pro mě málo a to nemám elektro a taky moc nevážím. Při 2,5 už na nerovnosti a třeba nějakém kořeni cvaknu. Na hladkém povrchu dobrý, ale tam zase není potřeba mít tak malý tlak, nízkým tlakem se ničí plášť, žvejkají se boky a brzo je na vyhození. Pokud má plášť silné tvrdé boky, tak určitě vydrží víc, ale i tak mu takhle nízký tlak neprospívá.
Ty plaste mam taky a taky 26".Ale jsem nadmiru spokojena,defekt zadny:)
Na kolik je foukáš? Zkusil jsem teď o výkendu zadek 2,5 At a předek 2,2 At. Jeli jsme okolo Kokořína 90% lesní cesty, zbytek silnice. Rozdíl mezi 2,2 a 2,5 na zadku jsem nepoznal.
Zkus to fouknout obráceně a poznat bys měl.