Zdravim.
Muslim ze jiz muzu napsat kratkou recenze na motor YTW-06.
https://xiongdamotor.en.alibaba.com/product...
Koupil jsem ten motor s malym RPM (170-220rpm od 36V), motor ma najeto asi 700km, bezi v pohode.
Do kopce pomoha skvele (na sve 36V*7A), po rovince bezi skoro na XX (rychlost 30km/h) ale nejakou 100W muze dodat, s kopce (50km/h) jiz nepomuze. Na 1kg Lipo baterce (36V 5Ah) lze najet i 20km na stupen 5, i 50km na stupen 2.
Motor ma divny zvuk i kdyz bezi na XX rychlosti, i kdyz zabira do kopce, i kdyz je vypnut, a kolo se toci. Neni to moc prijemny zvuky, QQ100 a BBS-02 ma lepsi. Ale pravdepodobne to je vlastnost pohonu, nikoliv nejaka zavada.
Muzu doporucit ten pohon pro lehkou stavbu (do 18-20kg) jako mornou pripomoc do kopce.
Vypadá to, že má převod na poměry nábojových motorů i dost pomala Gear Ratio: 17.5, což přijde do kopce vhod. Středové motory BBSx mají sice interní převod 1:22, ovšem v základu je proti tomu velký 46 zubový převodník, který způsobí výsledný převod spíš do rychla.
Ten motor YTW-06 i díky ceně vypadá zajímavě, ale lidi asi odradí, že není v kompletním zapleteném kole.
Přidám zkušenosti s tímto motorem. Mým prvním. S pomocí místního zkušeného praktika Battle-Cruisera jsem motor koupil a instaloval začátkem srpna. Za 1,5 měsíce používání mám najeto 2120km s průměrem 19,3km/hod. Do letoška jsem jezdil bez motoru, sportovně, průměry 25km a víc. Jsem sedm let v důchodu, a po sestavení elektrokola jsem začal jezdit bez větší zátěže, na pohodu. V létě jsem jezdil 80 až 120 km výlety včetně jízd s velkým převýšením v Krkonoších, např. na Vrbatovu boudu, nebo na Černou horu. Po rovinách a z kopce jsem přípomoc vypínal, do kopců jsem jel dost za své, a s připomoci 1 a 2, vyjímečně 3 z pěti možných stupňů. V dlouhých prudkých stoupáních jsem jel 7 až 10km/hod. Motor na dotek nikdy nebyl horký. Teď za horšího počasí kolo používám na kratší cesty 40 až 60km, přípomoc nevypínám, jedu z poloviny na 2, a z poloviny na 3. Nejezdím ani tak náročná stoupání. Průměr se zvedl na cca 24km/hod., a nepřijíždím unavený. Spotřeba je při této rychlosti zhruba stejná, jako při původních dvojnásobných vzdálenostech s malou připomoci. Ale průměr nad 25km bych už asi nedal. Není nic odblokované. Po rovinách a z kopce jezdím pomaleji, do stoupání rychleji, než dřív na sportovním kole bez motoru. S motorem jsem spokojený, a doufám, že mi bude ještě další km sloužit. Jen zvuk a hlasitost se mi moc nelíbí, ale je to pořád stejné. Příští sezonu bych chtěl vyšší přípomoc využívat i na dlouhých výletech tak, jak jsem si to vyzkoušel teď na podzim na výletech kratších.
Je tam velmi mala RJ, polovicni velikost nez 36V12A a tretina od 48V18A.
Pokud spravne pamatuju, 11A max proud, 7A trvaly proud, 36V.
Pro porovnání Bafang motor, 250W s menším převodem 1:5, má kroutící moment přitom větší, 45 Nm, než ten YTW-06 s převodem 1:17,5 a 40Nm.
Docela zvláštní ne?
https://www.bafang-e.com/en/components...
Prečo by to malo byť zvláštne? Ten bafang je podstatne väčší a ťažší. Dosiahne vyšší krútiaci moment aj s menším prevodom.
Aby mohol byť motor menší a ľahší, musí ísť do vyšších otáčok a následne to musí byť viac sprevodované.
Aha, tak to mě nenapadlo, že je motor větší, tak už je mi to jasnější:)
A dalo by se zobecnit, že motor s převodem 1:17 je vhodnější pro pomalou jízdu do kopce protože motor bude mít vyšší otáčky, nežli ten Bafang s převodem 1:5, přestože ten má větší maximální točivý moment? Př. do kopce se bude kolo otáčet 60rpm, tedy motor bude mít přes 1000rpm, ale motor Bafang s převodem 1:5 pouze 300rpm, což už asi nebude stačit pro efektivní provoz a poskytnutí plnýho výkonu 250W.
Takto zovšeobecniť to nepôjde. Pokiaľ by boli motory identické až na prevod, tak by to platilo. Takto je tam kopec parametrov ktoré ani nevieme a majú na to vplyv.
Porovnať motory je možné celkom jednoducho, pokiaľ sú v databáze na ebikes.ca v motor simulator. Je tam dokonca možnosť modelovať vlastný motor, avšak to predpokladá znalosť určitých parametrov ktoré bežne nie sú uvádzané. Takže jedine ak by ste si ich na motore zmerali a následne vložili do simulátora.
Poznámka k simulátorům: Tento simulátor na : https://www.ebikes.ca/tools/simulator.html
je pro HUB motory. Mám středový BBS02 a zajímala by mě charakteristika verze motoru 750 W. Domnívám se , že nemá smysl změřit parametry BBS02 a vložit do uvedeného simulátoru pro HUB motor. Nemá totiž kadenci klik jako jeden ze základních parametrů-má pouze kadenci kola. Potože účinnost motoru je silně kadencí ovlivněna, je použití tohoto simulátoru pro středové motory nevhodné-Zajímal by mě Váš názor-zda má smysl tento simulátor pro BBS02. Lepší simulátor , který by byl i pro středové motory jsem nenašel.
Pozn:
Cením si vašeho přehledu a potvrzuji Váš názor o trvanlivosti Lion baterií-závisí na způsobu použití. Zde často kritizovaná baterie Kinte 48V/13,4 Ah se 7A články mám 3. sezonu, najeto 23000 km za 3 roky a má ještě přes 10Ah, takže ještě rok asi vydrží.
BBS-02 pro spravnou praci potrebuje vysoky kadence, asi 90rpm.
Ja taki nikdy nevidel simulator pro BBS-02 motor.
Já jsem našel jen tu charakteristiku motoru BBS02 36V/500W-viz https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php...
Z ní se dá pro určitou kadenci odečíst účinnost motoru a následně pak další parametry-výkon, příkon, torzní moment, ... a tato data pak využít pro vyplnění parametrů jiného simulátoru-pro rychlost a dojezdy.
Ještě doplnuji-mám ten BBS02-přeprogramovaný dle Karla: https://electricbike-blog.com/2015/06/26/a...
a moje obvyklá kadence je spíš nižší kolem 65-75 RPM. ení tedy vůbec třeba trvat na té vysoké kadenci 90 RPM. Kolo mám dobře zpřevodované: vpředu 42/52 a 11 sp :11-42 nebo 11-50 vzadu. S touto mojí nízkou kadencí nemá motor problém a baterie také ne-využívám hodně šlapání, na plyn zatím prakticky nejezdím.
Tak maly kadenc muze zpusobit problemy s rychlym opotrebenim ozubeneho kolecka:(
Ale je to problem maximalne na 1000-2000kc pri 5000-10000km najezdu:)
stačí 2xročně promazat sekunndární převod u klik.
Me to nestacilo:(
Za 5 mesicu pouzity (5000km) nove ozubene kolo slo do kose, vymenene kolo vydrzelo jen 2000km.
Díky za sdílení vašich zkušeností s baterií.
Ano, tenhle simulátor je pro HUB motory. Nicméně se z něj dají udělat určité závěry platné obecně pro BLDC motory. Proč vás zajímá simulátor, když jste s BBS02 a jeho provozem spokojený ?
Chtěl jsem si jen ověřit v praxi , zda závěry ze simulátoru odpovídají realitě. Bohužel pro můj BBS02 750W je to složitější.
Konzultoval jsem možnost použití uvedeného simulátoru s Justinem z Grintechu-mají ten simulátor a doporučoval změřit ty konstanty a dosadit do custom motoru. Není to sice až tak složité to změřit (multimetr a měření otáček + různá napětí) ale vzhledem k možné chybě .,není navázáno na kadenci a tedy účinnost) jsem přesvědčen, že to nemá smysl.
Vyšší otáčky motory => vyšší účinnost => účelněji využitá kapacita baterií ?
Platí to pri jednom motore a tiež len po určitú hranicu. Medzi rôznymi motormi to takto porovnať nejde. Tiež treba rátať s tým, že vysoké otáčky treba prevodom znížiť a tam zase sú určité straty. Vždy je to o kompromisoch - váha, cena, zložitosť, spoľahlivosť, výkon, účinnosť...