Ahoj,
shanim horske elektrokolo popr. prestavbu klidne i bazarovou tak aby bylo kolo legalne provozovatelne na silnicich tj. s omezenim 250w.
Potrebuji s tim jezdit do prace 8km pres les kde se prekonava cca 300m prevyseni po nezpevnenych cestach sterk / lesni pesina.
Baterii bych urcite rad videl co nejnize kvuli usekum 10% stoupani kterych je po ceste nekolik (napr. na ramu misto bidonu).
Myslite ze bude vhodnejsi pohon zadniho kola nebo motor stredovy u klik ? Z pohledu toho terenu a z pohledu spolehlivosti ?
A maji legalne provozovana elektrokola tlacitko kterym lze dostat plny vykon z toho motoru (samozrejme s omezenim na 25km/h) ? Co jsem videl tak klasicke prestavby a levne modely funguji v tom nastaveni ze clovek musi prislapavat jinak motor nepomaha - do tech stoupaku by se hodilo mit k dispozici plny vykon tam tech 250w stejne nebude 100% stacit na vahu ~95kg.
U toho kola mi jde o to jak prekonat rychle 8km v lese abych se do kopcu blizil tem 25km/h. Cipovat to nechci, jednou do me na kole najel na krizovatce maly moped a kdybych mel nelegalni kolo byly by z toho opletacky...
kdyz nad tim premyslim vlastne nehledam kolo na sport ale spis 250w elektromotorku ktere obcas pomuzu do stoupaku :)
Ja jezdim rad na klasickem horskem kole ale obcas jsou dny kdy potrebuji byt brzo doma a tam je to ekolo velmi dobre vyuzitelne.
Vaše zadanie si protirečí, ja by som na Vašom mieste upustil od tých 250W. Potrebujete poriadny výkon aby jazda bola taká ako si predstavujete. 250W na to určite nestačí. Navyše v lese je každému jedno koľko kW tam máte a na ceste väčšinou stačí neprovokovať a nerobiť nehody. Zvážte si čo je pre Vás dôležitejšie.
berte to tak ze stalych 250w a me obcasne slapani je pro me dostatecna 'rozumna' rychlost. Bez elektrokola jedu 30min tam a cca 60minut zpatky - kdyz to srazim na polovinu 15min tam a 30min s mou klidnou pomoci v kritickych usecich tak je pro me ok, samozrejme si musim takove kolo nekde pujcit a zkusit si to ale jestli muzete pomoci s temi dalsimi otazkami tak budu rad.
Cilem me cesty je vlakove nadrazi okolo je husty provoz, semafor, krizovatka tam se civilizaci nevyhnu - pres 250w nejede vlak.
250W je jen relativní pojem. Kup si e-kolo s motorem yamaha a budeš mít regulerních 450-600W.
Těch takzvaných 250W je jen nominální výkon a nikoliv špičkový, který činí více jak dvojnásobek nominálu.
https://www.akumo.cz/haibike-sduro-hardnine-3-0...
Když to chceš řešit přestavbou a ne kupovat komplet elektrokolo, tak pro motor není limit 250 w, ale můžeš mít motor do 1 kW. Jediné co by se mělo na silnicích a stezkách dodržet je maximální rychlost 25 km pro pomoc motorem.
Přesně tak, na tuhle alternatívu jsem si nevzpoměl, je to semnou už špatné:-)
Myslim ze MAC12T v zadnim kole (4kg)/QQ128 s malym RPM (3kg) a lipo baterka 36-48V5Ah (1-1.5kg) klidne bude stacit na 8km vylet v terenu s 10% kopci.
Limit 25km/h lze jednoduse nastavit nejen na RJ/LCD, ale taki i pomoci spravne zvoleneho napeti baterky.
Jeste lehci sadu do 10% kopce v terenu nedoporucil bych.
MAC je moc drahej a špatně se shání. Tento potřebuje 48v 201RPM a jede jen 26km/m víc nedá, zato za něho můžeš zapřáhnout ještě žebřiňák.
https://bmsbattery.com/45-48v
Nějak to nevyšlo repete
https://bmsbattery.com/ebike-kit/351-bafang...
Nebo tohle, skoro to same:) Dekuji za dokaz.
Pokud zapojit jen 36V - tak to bude skoro jen 250W, ale do kopce pojede vpohode.
Při celkové hmotnosti (jezdec, kolo, zavazadla) 120kg, soupání 10% a požadované rychlosti 20km/h, je potřeba cca 750W výkonu.
S výkonem 250W pojedeš s tím nákladem a do stoupání sotva 7km/h.
https://www.gribble.org/cycling/power_v_speed.html
Osobně bych doporučil hotové kolo se středovým motorem.
To mohu jen potvrdit, i když s jistou malou modifikací. Mám "hotové kolo", tedy komerční se zadním nábojovým motorem na 48V a přepínáním z nominálního výkonu 250W na 350W. Motor má dávat při off-roadovém modu těch nominálních 350, ale maximum má právě 750W. No a při celkové váze 100 kg (kolo 25 s bagáží, jezdec 75) jsem jel do kilometrového stoupání 14% rychlostí 18-20 km. Tedy jde to i s nábojovým motorem.
Mlčky předpokládám, že motor má převodovku a volnoběžku.
Nahlas potvrzuji, že motor má převodovku a volnoběžku a zadní kolo devítikolečko.
Pokud povrch cesty (asfalt) dovoluje jet takovou rychlostí (20km/h) a motor má na takovou rychlost do kopce dostatečný výkon, tak je nábojový motor celkem efektivní. Ale někde na lesní cestě, když vzhledem k terénu rychlost ve stoupání poklesne třeba na 10km/h, už to nejsou pro nábojový motor vhodné podmínky pro efektivní chod. Pak se spíš uplatní středový, je asi univerzálnější.
Pokiaľ ten "zlý" úsek nie je dlhší, nábojovému motoru to nevadí, a pokiaľ to nie je hodne strmé alebo veľmi ťažko prejazdné, dá sa to vyšliapať na ľahkom prevode s pár sto wattmi bez nejakého prehriatia alebo iných problémov. Samozrejme 100kg jazdec bez pedálovania rýchlo skončí.
S príšľapom sa dá ísť aj s nábojovým motorom pekne pomaly do kopca, skúšal som to nie tak dávno, a keďže mám computer ktorý mi ukazuje príkon aj teplotu motora vidím či je to OK alebo nie. Problém je ísť rýchlosťou 10km/h pri príkone 1kW, ale to sa len tak bežne nedá dosiahnuť a normálne nie je tak dôvod jazdiť dlhšie...
Celkem jsem s výše zmíněným kolem se zadním nábojovým motorem vyjel řadu lesních pěšin i s kamínky a příčnými kořeny, i když "efektivní chod" nedokážu posoudit. Prostě to slušně jelo i nižší rychlostí, cca 12-15 km/hod. Podotýkám, že tam mám torzní senzor.
Kolega je ryzí teoretik a nerozlišuje přímé motory a motory s vestavěnou převodovkou.
Mám ještě kolo s nábojovým motorem s převodovkou a skutečně není problém jet do slušného kopce rychlostí 12-15 km/h. Mám senzor otáčení a je to totéž - člověk se s tím musí naučit jezdit, poslouchat motor a vyhovět mu.
Já tomu věřím, mám své oblíbené místo na rybách, kde při zpáteční cestě jedu lesní cestou asi 400m většinou stále rozrytou od prasat se stoupáním kolem 12% a místama i více. Mám zařazen lehký převod a jedu rychlostí 8-12km/h.Když jsem kontroloval teplotu motor i ř.j. byly jen vlažné. Váha celkem kolem 150kg a proto se snažím vždy vše sníst,vypít a vychytat všechen šrot :-) Nedávno jsem svezl i 7kg kapra a motor si stím poradil. Motor mám Bafang BPM 500w/48v převoďák.