Tak tady pár postřehů po 600km z mé nové Meridy eOne Twenty 800 a motoru Shimano Steps E8000. Je to moje třetí elektrokolo po BH ebiku s Yamahou a Flyeru s Bosch CX Performance. Původně jsem toužil po Specialized Levu s Brose S ( dle mého názoru nejlepší motor na ebike, je neuvěřitelně tichý) ale naskytla se výnikající koupě skoro nové Meridy eOne Twenty 800 a zde moje zkušenosti. Shimano Steps je dobrý motor. Je skoro stejně silný jako Bosch CX ale podporuje více přirozeně. Naprosto stačí 3 stupně asistence a bonusem je nastavit si přes appku úroveň dvou levelů asistence ( Trail a Boost) . Volič asistence je mechanický a naprosto super, hlavně v případě deště to neni elektronická součástka kterou utopíte. Boost je velice silný a opravdu s tím vyjedete úplně všechno. Minimalistický displej je taky perfektní, jen škoda že neukazuje třeba rychlost a trip distance. Hodil by se tam ještě jeden údaj. Špatně se za jídy překlikává. Mód Eco je velmi použitelný a přirovnal bych ho k Boschackému Tour. Jeniné mínus je docela hlasitý projev motoru. Je minimálně stejně hlasitý jako Bosch a není to zrovna příjemný zvuk. Dá se to eliminovat když pojedete s kadencí tak po 65 rpm ale při makačce je hodně slyšet. Můj první ebike s Yamahou byl taky hodně hlasitý a tak zvláštně pískal. Je to něco na čem by měla většina výrobcu zapracovat , zde je jen Brose S opravdu tichý. Dojezd z 504wh je jen o trochu víc než můj bývalý Flyer s Boschem 400wh který má nyní moje žena a s váhovým rozdílem a jinym obutí ( 2.35 vs 2.8) najedem společně stejně. Řekl bych , že dle terénu a rychlosti je to v průměru tak 50-60 km. Rekord mám 72 km na jedno nabití. Pokud vás něco zajíma , please ptejte se.
Co to je dle terénu a rychlosti? 50 až 60 km fakt není moc. Po jakých cestách to bylo a kolok nastoupaných metrů? Ani těch rekordních 72, které zřejmě byly za hodně příznivých podmínek, není nijak moc.
Takže na nějakou celodenní vyjížďku na běžných 60 až 80 km v hrbolaté krajině to už bez druhé baterie nebude, nemluvě o 60 km v kopcích.
No na celodenní vyjižďku to určitě je. Záleží co jezdíš. Já jezdím většinou težší terén, hodně kopcovitý protože mě baví jezdít lední cesty a i v lese.Silnice, asfalt mě nebaví a vždy se snažím jet mimo takové cesty Často jedu i mimo stezky a proplétám se jinak na běžném mtb neprojízdným terénem. Většinou jedu na Eco a tak 30-40% Trail. Boost používám je na opravdu krpálech a docela málo.Je to skoro všechno po Vysočině a i v Beskydech kolem Ovčárny. Ty tlusté 27.5+ X 2.8 gumy taky udělají svoje. Na mém druhém ebiku Flyeru s Boschem CX a baterkou 400wH jsem kolem Brna na větší rovině dal taky 82 km a ještě mě zbývala baterka 20%. Kapacita baterky mě na moje ježdění přijde dostačující. Pravda 650wH jak se teď dělá by byla fajn ale to až asi v dalším kole....
"Eco" režim prakticky jen "vyvažuje" vyšší hmotnost elektrokola, takže prakticky dřete stejně jako na běžném kole;)
https://www.youtube.com/watch?v=YTTi5hhX4Rw&...
Osobně postrádám smysl tohoto režimu, pokud si pořídím za relativně velké peníze ebike, tak bych očekával, že mi jízdu usnadní. Ale holt je zde pořád to drakonické omezení dané kapacitou baterie. Pořád je třeba plánovat cestu s ohledem na minimalizaci převýšení.
U Shimana je Eco režim velmi použitelný. Mluvíš o něčem co jsi nezkusil ale to je v těchto diskuzích zcela běžné. Je to spíš jako Tour u Bosche CX. psal jsem o mých zkušenostech, vyzkoušel jsem hodně ebiku a všechny pohony kromě Panasonicu takže si umím udělat představu. Nejsem polykač kilometrů ale velmi mě baví jezdit pro radost v přírodě a baterka je pro mě dostačující.
Mě by spíš zajímalo kolik metrů s tou nějakou průměrnou přípomocí nastoupáš na baterii a jaké je průměrné stoupání na celou trasu třeba těch 70 km?
To je takový docela slušný ukazatel a na to jsem se ptal.
no já mám sice předchozí verzi (Shimano steps 6000) a s baterkou na 418 Wh ujedu na rovině s základní přípomocí ECO (při převýšení max 100 m) až 140 km, při převýšení okolo 800 - 1000 m ujedu cca 70 - 90 km. Váha kola s jezdcem cca 100 Kg. Celkem najeto 10500 km.
Pokud při pouze základní přípomoci ujedete 70-90 km při převýšení 800-1000 m, pak mám pocit, hraničící s jistotou, že elektrokolo nepotřebujete.
Omyl, potřebuje, jinak by na bezmotorovém nevyjel a seděl doma.
Elektrokola dostávají dost lidí zět do formy aniž by to tušili.
To je patrně hodně dobrý postřeh. Mne takhle dostalo znovu do formy a skoro původních schopností kolena ježdění na obyčejném kole 7km do práce. Dříve bych na takhle krátkou vzdálenost to kolo ani nevytahoval ze sklepa. Teď se bojím přestat, aby se mi ta schopnost zase nevytratila.
Mě před týdnem předjela nějaká cyklistka. Zkusil jsem se za ní zavěsit. Na rovině, mírně po větru držela stabilní rychlost 43-46 km/h, po třech kilometrech jsem (naštěstí) odbočoval, tuhle rychlost bych ani na Ibexu dlouho nevydržel...
To kolo rozhodně motor mělo, akorátže nevím jistě, zda ji ten motor (nelegálně) pomáhal nebo ne? Kdyby jela na silničce, tak bych jí tu rychlost asi i věřil, takhle jsem přemýšlel, co si tím dokazuje?
Asi nic, prostě jí to tak jede. Musíme si na to asi zvyknout a nehonit se za motorem.
No já nevím, mně to pořád vrtá hlavou...
Elektrokolistů jsem už na silnici potkal hromadu, občas i takové, co jsou i do kopce líní šlapat a 25 km/h limit jim nic neříká, ale nic mi nepřišlo od pohledu tak divné jako tohle.
Ta holka vypadala jako sportovkyně, posedem, stylem jízdy, kadencí šlapání... působila, že na kole určitě jezdí, dresík s nápisem nějakého cyklistického klubu a rozhodně to nevypadalo, že by se flákala...
Tudíš obvyklé e-důvody jako stáří, obezita, špatná kondice, necyklo oblečení, snaha stačit výkonnějšímu partnerovi... tu nesedí.
Zkrátka pořád přemýšlím proč?
Nebo třeba to bylo legální ekolo a těch 45 km/h šlapala za své jako trénink (motor jako zátěž), protože na silničce by ji už omezovala 50ka v obci?
Na tomhle kole tu rychlost stoprocentně za své nejela a motor pomáhal i při téhle rychlosti. Výkon motoru nemusel být nijak veliký, ale byl dost velký na to aby ji pomohl udržovat takovou rychlost i při té její nezanedbatelné váze a váze kola.
je docela možné, že jezdí na Stravě a trhá tam rychlostní rekordy v úsecích a pak se tím někde chlubí jak je dobrá, kolika jiným cyklistům to nandala :-))
Kde jen ty bereš tu jistotu?
Že by schopnost pozorovat okolí, zkušenost a znalost toho co to je držet tak velkou rychlost na takovémhle kole a ještě s tou její figurou? :-)
A jak víš že by to nedokázala?
Ty ji znáš?
To rozhodně z pozorování okoli nejde nijak odhadnout. Ne každý 250W motor je schopen dosáhnou 40km rychlosti.
Co víš, třeba je to maratonka:-)
Já jsem si tu fotku zvětšil a zdá se mi,že tam má střeďák a ten už těch 45 i v 250w dá.
Tady je nejpodrobnější obrázek, co z toho vydoluju. Měl jsem v kamerce už vybitou baterii, takže mám asi jen 8 sekund videa.
Rozhodně měla černý válec u středové osy a stříbrnou baterii na šikmé rámové trubce. Náboje kol vypadaly normálně. Co vezla v boxu na nosiči, je otázka, možná nic, možná náhradní baterie... :-)
Neznám, ale odhadnout téměř s jistotou se to dá velmi dobře.
Zkus se někdy podívat na cyklistky jak vypadají když jsou schopné na silničce držet rychlost 45 a nemluvě o těch horákách a pak se pozorně podívěj na to kolo na kterém ona jede a pozorně se podívej na její nohy, lýtka a boty :-)))
Ona fakt není typ rychlostní a už vůbec ne vytrvalostní cyklistky :-)
Jako na triatlonech v okolí mívají na kole lepší čas než já na Ibexu cca 3 holky/ženy, takže potkat na silnici holku, co mi dokáže ujet po rovině bez motoru je samo poměrně nepravděpodobné...
Lýtka posoudit nedokážu, ale ano ty tenisky moc cyklistické nejsou. :-)
A čo ak iba rada jazdí rýchlo? Alebo sa práve niekam ponáhľala? Alebo si chcela dať svoju obľúbenú trasu, ale nemala dosť času na to aby šla 30km/h?
Nie každý rýchly ebajker je šialenec s potrebou niečo sebe alebo niekomu dokazovať... Je tisíc prozaickejších vysvetlení takej jazdy...
Určitě jezdí ráda rychle, proto tam má motor aby mohla jet a držet rychlost 45 :-)
Tak teď by mě od těch 3 minusů zajímalo, jaký jiný důvod k motoru by mohla mít mladá sportovní holka než je rychlost? :-)
Tak jo, udělali jste z témata o zkušenostech s Shimanem soukromou diskuzi o úplně něčem jiném. Nebudu k tomu nic víc přidávat a děkuji za moudré komentáře. Jdu zpět na anglicky a neměcky mluvící ebike fóra, tam je to vskutku trochu jiná kultura diskuze...Téma tedy zamykám.