Ahoj potřebuji radu při výběru nových dílů na kolo. Jezdím prakticky všude kolo mám na cykloturistiku. Jezdím jak silnice tak terén mám MTB ale je v základu (žádná výměna tak jak bylo koupené tak je). Potřebuji poradit jaký střed osy koupit (prioritou je odolnost při záběru do prudkého kopce) dále pak nové výplety s vysokou nosností a nové pneu a duše. Na kole běžně vozím 20kg brašny. Prioritou je vysoká odolnost.
Mnou vybrané díly:
Střed osy: https://www.bike-eshop.cz/ctyrhran/osa-stredova... NEBO https://www.bike-eshop.cz/ctyrhran/stredova-osa...
Výplety:
https://www.bike-eshop.cz/zapletena-kola/kolo...¨
Pneu:
https://www.kilometry.cz/cyklo-turisticke...
a nebo poraďte jaké aby to po silnici jelo a poradili si i terénu. Děkuji
20kg náklad je cestování nalehko, na to myslím snad ani žádných specielních zodolňovacích úprav netřeba. Nebo jsou s kolem nějaké problémy? Dal bych jen pláště s protipíchácí ochranou pokud tam takové nemáš.
ano 20 kg náklad po silnici je ok ale v terénu je to jiná prudké kopce často ani nejedu po cestě. Problémy s kolem jako takovým nejsou rám vydlice atd jsou super. Po posledním výletu ale zlobí osa středu kola je tam vůle vše jsem dotáhl zkusil naklepnout páky ale kýve se to na ose je to cca vůle 3mm. stejně to ale vadí protože když se to potom někde vysype můžu hodit kolo na záda i s batohem a jít pěšky. Pneu mi přijde že se extrémně valí po silnici ale jsou nafoukané dost proto bych chtěl tužší odolnější pneu s lepším vodícím vzorkem na silnici ale musí být i do terénu a výplety už chci měnit z principu za lepší opět kvůli odolnosti.
Taky rád sjedu z asfaltu do přírody, a ani tam s brašnami nemám problém. Asi to ale bude hodně individuální. Jinak na cykloturistiku jak silnice tak terén se mi hodně osvědčil Schwalbe Land Cruiser – uprostřed běhoun, po stranách špunty, ochrana proti defektu.
80kg vlastních +20 kg batoh na nosiči. Brašny nevozím protože se dostávám do míst kde kolo nestíhá tak musím po vlastních a v brašnách je mi materiál tak nějak k ničemu + hrozí že by ho někdo mohl ukradnout. Takže kolo se odstaví zamkne zakryje celtou a listím atd. atd. problém je ten že zátěž není rovnoměrně rozložena a váha je celá na zadním kole.
Když jedu nalehko jen s 20kg v trojkapse na nosiči za zadkem, jediné trochu mínus je že nevyšlapu to co bych dal mít i předek zatížený – po zadním kole jsem se ještě tancovat nenaučil :-). Jinak drát mi za posledních 15 let prasknul jen jediný – letos v létě ale to jen když jsem ten den už asi po třicáté kolo přehazoval přes plot – tenhle byl trochu vyšší – a drát se přitom zachytil o sloupek a nevydržel.
Když někde kde kolo nestíhá ho odložíš zakryješ a zamaskuješ a pak se k němu zase vracíš, to těch 20kg mezitím s sebou všude vláčíš na zádech? Já pro tyhle účely vozím malý batůžek který když jedu tak se veze spolu s brašnami, jen když kolo v roští na mne čeká tak ho beru na záda.
Bylo by fajn popsat výchozí stav a co konkrétně ti nefunguje nebo vadí.
Výchozí stav je takový že jsem cca před 3 roky koupil nové kolo a jezdil bez zátěže. Jenže časem se z odpoledních vyjížděk staly týdení akce a z 30 km se začalo pomalu jezdit od 80km do 130km za den. Vše je v základu tak jak to bylo koupené. Fungovalo vše až do víkendu kdy jsem málem nedojel střed osy se rozsypal a já začal uvažovat o tom že pokud nedám lepší díly tak mě to někde nechá. To je celé potřebuji jen poradit s díly co má smysl a co ne.
Mnou vybrané díly:
Výplety: https://www.bike-eshop.cz/zapletena-kola-cross...
Střed:https://www.bike-eshop.cz/ctyrhran/osa-stredova...
Pneu:https://www.bike-eshop.cz/plaste-a-galusky...
Pokud chceš vysokou odolnost, tak si nech zaplest něco na 36 drátu.
Já mám ráfky force disc basic, vepředu náboj XT, vzadu nějaké deore 525, 2mm nerez špice. A v podstatě nevím, co je to centrování :-)
A to vážím kolem 115 kg plus tahám nákupy z obchodu
pokud chceš odolné zadní kolo, tak si ho postav
- ráfek: dvoustěnný,kalíškovaný (ne nýtovaný) 36 děr
například - remerx grand rock
- výplet: DT Alpine III . nic jiného.
- zadní náboj... asi bych volil ložiskový,
nejlépe 4 ložisko i když já mám 2 ložiskový,
Ten Novatec co jsem dával já se už nevyrábí,
takže pokud má někdo něco konkrétního....
Paradoxně bych doporučoval nebrat DT.
vlastní, špatná, drahá zkušenost.
Zadní kolo dle popisu najelo se mnou 12 tis km
pouze s 2 docentrováními (po cca 500 km a po první sezoně) a s jedou výměnou ložisk, spíše preventivní, po 8 tis km. Zatížení 110+20 kg použití turistické.
Aký je rozdiel alebo výhoda kalíškovaného oproti nitovanému. Na samodomo leho som dal Remerx Better 622-ku, nerez špice 2mm CN spoke (už praskli 4ks asi urcite sú činske ), to mi doporučili (ten ráfik) Remerx-áci. Dík
obrazek Ti to ukáže asi nejlépe.
(bývalo to i na remerxu, ale teď to zmodernizovali a není tam...)