http://www.vseprokolo.cz/plast-rubena-v81...
https://hollandbikeshop.com/cs-cz/plaste-a-duse...
....ještě by bylo dobré vědět, jaký druh pláště sháníš, na jaké kolo, ne jen velikost obvodu kola....
Takže na vysvětlenou: přítel si chce koupit skládačku, osciloval mezi Ternem Linkem C 8 (kola 20") a Linkem Verge D 8 (22"). Kdysi jsem se o tuhle značku skládaček zajímal a pamatuji, že byl problém s plášti 22". Takže jsem pokoukal po e - shopech a nic. Zavolal jsem do Azubu (který mimochodem tyhle Terny mají rovněž v nabídce) a tam mi na rovinu řekli, že pláště 22" problémové jsou, a to nejen u nás, ale hlavně v cizině, zatímco pláště 20" se dají koupit v širokém sortimentu. Náhradní pláště 22" nemají ani přímo v Azubu. No a protože můj kamarád chce tohle kolečko vozit autobusem hlavně do zahraničí, tak kdyby tam třeba říznul plášť, bude nahraný.
Zřejmě asi půjde po tom Linku C 8.
Pláště 22" jsem sháněl letos na svůj Tern Verge P10 a musím trochu polemizovat. Značku Schwalbe, která je na Ternech, jsem našel na několika e-shopech a pologalusku Durano také velikost 22" sehnal zcela bez problémů a ještě ze vynikající cenu. Rád zašlu linky na prodejce. Proto jsem se ptal i na kolo. Tak trochu jsem předpokládal, že se bude jednat o skládačku. Ale co má vlastně tenhle Tern za rozměr pláště???
O těch schwalbech vím, ale nikde není záruka, že se (v případě nutnosti narychlo do druhého dne) seženou, cenu jsem viděl pouze v eurech a není zrovna malá. Krom nich ten rozměr v současné době vyrábí pouze náš Barum (Mitas), tam je cena nízká, ale kde chceš v zahraničí shánět barumku, že jo...
Prostě na tomhle kolečku, byť vypadá velmi dobře, se holt soudruhům něco nepovedlo :-)
Myslím, že to s těmi plášti zbytečně dramatizujete. Já si koupim kolo a obvykle hned si k němu koupím sadu náhradních pláští a duší a nikdy jsem s tím neměl následně problém. Takže asi tak to doporučuji provést i ostatním. Spoléhat se na dálkové trase na to, že když plášt´ prorazím, budu ho někde najednou shánět, je problém a risk i u dostupných pláštů. Prostě náhradní plášt a duši koupit a vozit s sebou.
Mimochodem to 22" Durano neměl prodejce standardně v e-shopu, ale po mém dotazu jej obratem opatřil a do několika dnů i zaslal. Samozřejmě 20" je jistější,ale na 22" pláštích i když to obvodově zrovna moc nevypadá, kolo daleko více uhání a jede. Já mam na tom Ternu pologalusku a nosič vpředu a vzadu a jede to v pohodě i s nákladem. Samozřejmě na bikové sjezdy to není, tenký plášt´, ale na delší cestování po silnici i s nákladem zde není problém.
Tak přesně tenhle problém jsem řešila od loňska. Dokonce jsem se letos kvůli tomu vypravila do Prahy na For Bikes, abych si tam obě velikosti kol vyzkoušela. Odjela jsem tam odtud nadšená z jízdy na Tern Verge D9 (22").
Takže domů jsem jela děsně natěšená a začala zjišťovat co a jak podle mých potřeb a hlavně kolik si budu muset ještě připlatit. Protože na výstavě mi bylo u stánku Azubu řečeno, že na moje požadavky jezdit na tomhle kole na těžko, to bude chtít pár úprav (vyměnit pláště, zadní+přední nosič, odpružené sedlo + ještě nějaké drobnosti).
No a nakonec to vše ztroskotalo právě na pláštích, protože na mých cestách se nevyhýbám ani polňačkám i terénu a na spaní zásadně zahučím někam do lesa. Tím pádem jsem chtěla pláště 22x2.00 nebo 22x2.15, ale ty se zkrátka nedělají.
Rozhodla jsem se teda pro Link DD24. Bohužel po telefonátu do Azubu mi bylo řečeno, že ani ty se už nedělají a tak jsem skončila u Tern Link D8 s 20x2.00 plášti. Myslela jsem si, že asi nebudou stačit převody a kupodivu na moje pohodové jízdy stačí. Ještě než jsem kolo dovezla domů, tak jsem si říkala, že zkrátka nebudu jezdit tolik km jako na trekovém kole, ale dám jen kolem 50km za den (když jsou tam ty menší kola). No a už jsem sama sebe překvapila. Po natrasování projeté cesty do Bikemap (ještě jsem si nekoupila tachometr) to hodilo 103km na těžko za den a navíc na pohodu i s tří hodinovou kochačkou okolo Moritzburgu.
A to prosím nejsem ranní ptáče, takže většinou vyjíždím až mezi 10-11h (to se zkrátka musím ráno po probuzení pokochat výhledem ze stanu, pak ještě krásně zarochňaná ve spacáku si udělat ranní kávičku se snídaní a teprve potom se tedy milostivě začínám balit, někdy tato procedura zabere i víc jak dvě hodiny) no zkrátka pohoda. ;-D
Kolo je skladné, krásně ho dostanu do výtahu v paneláku, manipulace s naloženým je i ve vlaku pro mne snažší než s velkým kolem a na noc je schované ve stanu a tak nemusím brát plachtu na zakrytí. Takže zatím s velikostí 20" spokojenost.
Díky za informaci, potěšila mě, dám mu to dneska večer přečíst :-)
V jeho případě to nebude určené k jízdám natěžko, ale k "poznávacím" jízdám v zahraničí, důvodem koupi je ta skladnost a možnost přepravy autobusem, když mu odmítají brát velké kolo.
Oproti velkému kolu je ta skladnost výrazná.
Dokupovala jsem ještě zadní nosič Tern Cargo Rack (20"/24") - je trochu jinak postavený, než ten základní: liší se v tom, že je posazen více dozadu a pokud se na něj zavěsí jakékoliv brašny, tak se patami do brašen nekope. Ve výtahu vlastně kolo stojí na zadním kole a nosiči (neskládám kolo). Do práce na nosiči vozím mojí první brašnu Sport Arsenal ART. 480 roztaženou i do boků s věcmi proti dešti, obědem, menším batohem a domů tam narvu i nějaký nákup.
No a pak jsem si pořídila místo předního nosiče od Ternu - "Rychloupínací blok na brašny Brompton" je geniálně vymyšlený, kvůli ovládání předního kola a ze všech předních držáků brašen unese největší váhu. Musela jsem si ho ovšem trochu přizpůsobit a hlavně jsem si podle videí na youtube brašnu Brompton T-bag ušila. Mám skládačku chvilku a zatím jsem nadšená, uvidím , jak to bude do budoucna, mám s ní velký plány... právě kvůli cestování a s tím spojenou přepravou vlaky, autobusy a dokonce dumám i o přepravě letecky... s věcmi na těžko, ale to musím ještě doladit... ;-D