Zdravím,
letos se daří - tři defekty. Bohužel mám hydrauliky a po sundaní kola se musí brzda seřídit.
Proč je to tak hloupě uděláno? Konstruktéři kol už nejezdí na cyklo výlety?
Shánění kola s V brzdami jsem už vzdal. Ale dělají se aspoň nějaké pořádné hydrauliky co mají šrouby na seřízení polohy brzdy vůči kotouči?
Brzdu jsem nakonec pokaždé seřídil doma - v klidu s pořádným světlem se to dá doladit. Do hodiny to mám většinou hotové.
Bohužel to znamenalo jet 50 - 60 km jen s jednou brzdou. To se mi s V brzdami nikdy nestalo. Stačilo je trošku povolit aby nedrhly, nebo nejhorší co se mohlo stát byla výměna lanka.
Pokud jsou brzdy v pořádku a máš v pořádku i rám a náby, tak kola jen naklapneš a jedeš, nic neseřizuješ. A když už je něco ohnutého, tak je dobré si poznačit "funkční polohu" a tak kola nasazovat vždycky. A když ani tohle nepomůže, třmen brzdy je na dvou šroubech a dá se doladit i v terénu během pár minutek.
Tak, souhlas. A když už se to musí venku seřizovat, tak ve většině případů na hrubé seřízení stačí povolit třmen, silou zabrzdit a v tomhle stavu utáhnout, aby se to nepohlo. Definitivní dotažení už po odbrždění. Není to dokonalé, ale většinou to stačí na odstranění škrtání.
Souhlas, po nasazení kola nemám žádné problémy.
Doladuji max. když měním destičky a to stačí jen povolit třmen zabrzdit a utáhnout.
Mě se stává,že když jedurychleji tak občas slyším zvonit kotouč o destičky.Nedělá to když jedu kolmo.Jak to seřídit.
Co znamená, že jedeš kolmo ? A za jakých okolností (nejedeš kolmo) tedy zvoní ?
Nevím jak to popsat prostě jedeš trochu nakloněný na stranu,nebo jako když kličkuješ ze strany na stranu tak je to trochu slyšet.Snad je to pochopitelné,doufám.
To skoro vypadá jako když se ti vlní kola, měkký výplet, "gumové" ráfky?
Je možné poznat měkoučký výplet mám 109 kg a když se opřu do řidítek tak mě přijde,že to chytý o kotouč více.
Může být pružnější ráfek a v kombinaci s pro hnutím vidlice, která bude taky asi víc pružit ti pak škrtá kotouč když víc zabereš.
jj, jasně.
To vypadá, že se kroutí a prohýbá nába nebo osa. Vlní se kolo vůči vidlici. Tím se nahne kotouč vůči pevnému třmenu s destičkama.
Taky by se mohla kroutit celá konstrukčně měkká vidlice (jedna noha vůči druhé), potom by se vychylovala i jinak pevná nába. Někde tam to bude.
Co je to za kolo ? Jaká nába, jaká vidlice ?
Kolo je toto:https://www.akumo.cz/cube-acid-hybrid-one-500...
Na kole je najeto 200km
Je to nové kolo, tak by neměl být problém. Jenže vidlice na kole není žádný velký zázrak a tak nejspíš i dost pruží, tak s tím asi toho moc udělat nepůjde. Asi nebudeš moct tolik zabírat a když, tak se budeš muset smířit, že kotouč občas zazvoní.
Jak se správně šteluje mezera mezi kotoučem na brzdách.Povolíš oba šrouby a zmáčku páčku a pak dotáhnu ty šrouby?
Ano, ale zpočátku dotahovat hodně jemně a na střídačku oba šrouby a silou až po chvíli. On má jinak ten třmen tendenci se kroutit a nic neseřídíš.
Nekdy, kdyz se ti to pri dotahovani kroutido strany, tak si posvitis baterkou a bez zamackavani brzdy to nastavis okometricky na stred a dotahnes, aby byla na obou stranach kotouce stejnomerna mezirka.
Taky je potreba mit pistky ciste a pripadne nepatrne maznute, aby chodily stejnomerne a pravidelne, dobre a nastejno se vracely. To je videt okem.
Co bys jako chtěl od vidlice za litr? :-)
Na tvoji váhu je málo tuhá (nohy jen 30mm) a v zatáčkách se kroutí .
Turisticka lacina vidlicka na motorce... Kdyz kolo naklonis a naperes do nej dvoj az trojnasobnej vykon, nez od bezneho cyklisty, nemuzes se divit, ze se krouti. Jen fyzika. Dej tam poradnou vidli (cca 10tis a vys) a je sance, ze by to mohla ustat. Proste vyssi vykony vyzaduji tuzsi ramy, vidlice, kola. To se obejit neda.