Jasně že děláš dobře.Vždyť je to jenom o pěněžích.Myslím že by ti stačil ten bez kotoučovek.Podívej se tady v historii a popřemejšlej o tom zda mech.kotoučovky nebo hliníková véčka.Jinak kolo je to dobré a pěkné.
.... jasně, ale já budu jezdit rychle jak se zdá, tak risknu ty kotouče, ale díky
No a to myslíš že véčky by tě nezastavili???Já měl na mysli kvalitu mechanickejch kotoučovek,aby jsi pak nebyl zklamanej.Vím že se to tady občas diskutuje.Za podívání do historie nic nedáš.Rozhodně jsem tě nechtěl odradit.Mě osobně se to kolo taky moc líbí.
... tak jsou od Shimana a doufám, že v Kellys nejsou tak blbý, že by na takové kolo dali šunty, ale pročtu to, nicméně jsem rozhodlej pro kotouče, přinejhorším je vyměním
Verzi DSC ma kamos a s brzdama nema po roce zadny problem, ja mam to same ve veckach a taky si nestezuju :o) Uznavam, ze kotouce vypadaji lip. Ono se to mozna nezda, ale 17 600 neni v dnesni dobe za kolo az tak moc, takze ty kotouce jsou zakladni verze. Ale i kdyby byl nahodou problem, mne myslim v obchode rikali, ze prvni rok je servis zdarma - ale nevim to urcite - ja byl akorat na garancce, kdy vsechno po zajeti dotahli a dostelovali, od te doby jsem nic nepotreboval.
ahoj toto kolo jsem dostal k narozeninám (40) ale ne DSC více méně jsem si ho vybral podle rad kolegů z práce a je to moje první nové !!! po 22 letech neježdění.Mám na něm najeto zatím pouze cca 700 km ale je super!Při mé váze lehce třímístné i v lehkém terénu není co řešit.
... díky za povzbuzení, já jen doufám, že bude trochu pohodlné
pouze je potřeba "osedět p...l" (velmi uzoučké sedlo) ale není problém dát jiné:))
Jj, s tou prdeli souhlasim :o) Prvni jizda byla peklo. Ale od doby, kdy jsem zacal jezdit v dresu, mi vyhovuje, navic se mi desingove libi :o) . Samozrejme se da sedlo vymenit hned pri nakupu, pak se plati nebo vraci rozdilova cena.
no ale ten bez DSC nema kotoucovky!!!
Pravda je, ze kdyz sem videl to DSC v obchode, tak sem se do nej na prvni pohled taky zamiloval.
Ale podle letaku na ktery sem pak doma koukal se mi zdalo moc tezky (nezkouseno v realu takze nevim jestli je nebo ne), a pak mi bylo doporuceno ze misto kotoucovek v teto cenove kategorii radsi obyc. Vcka a lepsi vybavou kola (viz. tema Zlakat se kotoucovkama v teto diskuzi).
Tak jsem si nakonec vybral jine kolecko, ale v zadnem pripade nechci rict ze by tohle bylo spatne.
Proste sednout na nej vyzkouset a rozhodnout se :-)
Abych ti to trochu (doufám :-) ) usnadnil. Mám horský kolo s mechanickými kotoučovými brzdami - Shimano Deore M475. Jsou vzhledově trochu jiné než ty M465, avšak funkčně naprosto identické. Všichni mi radili, že si mám koupit taky raději V, ale říkal jsem si, že i když ty brzdy budou slabé, tak alespoň nebudu muset řešit osmici kola, mokré ráfky mi nevadí a když si budu chtít koupit lepší brzdy, tak prostě jenom koupím třmeny, kotouče.....nebudu muset měnit náboj, výplet... Dostávám se k funčnosti, která tě zajímá určitě nejvíce. Brzdy se dají v celku jednoduše naladit (ty M465 - "tvoje" ještě lépe). Vážím 75 kg, na kole mám v celku měkkou vidlici (manitou splice super rtwd 2006) a když za brzdu celkem zaberu (dvěma/třemi prsty), tak vidlice jde dolů a potom já jdu zadkem nahoru (v sedě)....to znamená, že není problém postavit to kolo na přední, i když váha je vzadu. O zadním kole ani nemluvím, to dokáže zablokovat téměř každá brzdy. Takže asi tak, já jsem s těmi brzdami naprosto spokojen, brzdný účinek mi jednoduše stačí (a to jezdím těžším terénem než asi budeš ty, takže brzdy jsou s vidlicí moji největší přátelé). Jezdím s kolem i maratony a nikdy jsem neměl problémy.
Snad ti to tedy pomohlo, kdyžtak se klidně ještě zeptej. Diskuzi budu sledovat nadále :-). Měj se
Volně navážu. Stejné V-brzdy mají na crossech (kola 28") relativně větší účinnost než na horských kolech (kola 26"). Vyplývá to z prosté fyziky - rovnováha sil na páce. U stejných diskových brzd je to právě naopak - stejné diskové brzdy (včetně stejného poloměru kotoučů) mají na crossech relativně menší účinnost než na horských kolech. I to vyplývá z prosté fyziky. Takže srovnávání horského kola s crossem je v tomto případě poněkud ošidné. Výhody diskových brzd jsou zřejmé, ale nemusí být pravidlem, že brzdí lépe než véčka.
Teoretická vyššia účinnosť je mi tak na dve veci, keď tou brzou dokážem zablokovať koleso oveľa skôr ako sa k tej hodnote priblížim. To by som musel mať nejaké extra priľnavé plášte alebo priamo brúsný kotúč namiesto kolesa aby som vedel využiť maximálny brzdný účinok drvivej väčšiny bŕzd. Aj starými cantilevermi dokážem zadné koleso bez problémov zablokovať (predné málokedy ;D ). O brzdnom účinku viac rozhoduje druh požitých klátikov/doštičiek.
Ak už zablokujem koleso, nedajbože obe a/lebo brzdná dráha sa mi zdá príliš dlhá, je treba hľadať príčinu inde - v pneumatikách - buď opotrebované alebo nevhodný typ (hladké, závodné ,...)
Tiež mám lankové kotúčovky - M465 a som s nimi zatiaľ spokojný. Vôbec mi neprekáža, to čo väčšina ľudí uvádza ako výhodu (že ak kotúče, tak jedine hydrauliku) u hydier schopnosť automatického posunutia brzdových doštičiek pri opotrebovaní. Veď u klasických lankových ráfikových to musím tiež nastaviť ručne a nejaká tá minúta nastavovania raz za čas je úplne zanedbateľná.
No a hlavnú výhodu kotúčoviek oproti ráfikovým brzdám vidím pri rozcentrovanom kolese, chladnom a vlhkom počasí (mráz, dážď, hmla), ale stačí aj prejazd mokrou trávou, kalužou, brodom a účinnosť ráfikových bŕzd sa zhorší. A predovšetkým neopotrebováva sa zbytočne ráfik... už som videl zopár ráfikov zničených brzdením.
Jak dříve platilo,že kvalitní "cantilevery" jsou lepší než špatný "véčka",tak dnes platí,že kvalitní"V" je lepší než špatná kotoučovka.Ale pozor-pomiňme subjektivní pocity jak to brzdí.Člověk který teď brání mechaniku změní názor až zkusí hydrauliku,ale ne na rovině,nýbrž v horších podmínkách,v dlouhém sjezdu apod.Až mu to začne vadnout pod rukou a bude mít otlačené prsty atd.Ovšem obávám se ,že ani "V" na Kelly's není to pravé.Ono totiž Tektro v levném provedení je na hony vzdáleno Avidu nebo aspoň Altusu .Je to těžké vysvětlovat-mohl bych se rozepisovat o problémech s hydraulikou Hayes MX 1-v určité fázi vibrují destičky,je to takový "ABS" efekt a je to neodstranitelné,nepříjemné a hlavně těžko se lidem vysvětluje ,že se s tím nedá nic dělat.Holt "levná"brzda.Ale jak se to vezme,že?Jaké jsou problémy s drahými brzdami-je to utrpení třeba zase ze servisního hlediska-na jednom se však shodnem téměř všichni v branži-nejlépe z toho vychází hydraulika DEORE ať už 525 nebo 535.To jsou fakt jedovky,relativně levné a na servis dost dobré.Takže zpět-zkus si projet to kolo s kotoučovkou,nejlépe od někoho,ať to vyzkoušíš pořádně.A teď-vždy je nutné pravidelně odmašťovat kotouče a moc se dá nahnat výměnou origo destiček za jiné-BBB,KOOL-STOP,ale pozor,musí to být desky na mechaniku,ne nějaké sintrované pro hydrauliku-jsou mnohem tvrdší a nebrzdí v mechanice.Totéž platí i u "V" brzd-účinnost zvednete špalíky třeba od těchto výrobců.Další důležitá věc u mech. je lehký chod lanka,já na každém novém kole z krabice lanko rozeberu a mažu-udělá to strašně moc.Ale ne všude je taková praxe.Myslím,že při pravidelné údržbě a po mírném "tuningu" bude člověk s mechanikou spokojený-než pozná něco lepšího:-)))))))))
Rozhodně toto je výborný popis zase z jiného hlediska. Já jsem popsal hlavně, jak se to jeví mně, jinak hydrauliky jsem zkoušel - byla to doopravdy síla proti těm mojim, o tom žádná.
Dost dobrý elaborát...
Jen se divím, že do mechanických se nemají dávat sintrované destičky... U mých (a nesměj se mi, letos už konečně plánuji upgrade na hydry, možná na podzim...) Tektro IO byly už od prodeje právě tyto... A brzdí to jako ďas. Mně to bohatě stačí a i ostatní kdo si to kdy zkusil, tak říkal že jsou to jedovky... Ale zase porovnávali jen s V-čkama, takže možná trochu zkreslený názor...
Možné je všechno-v praxi to je tak,že na školení nám sdělí,co se doporučuje,co se přímo nesmí a co je možno tolerovat.Možná fakticky by bylo zajímavé vyzkoušet vše v terénu,ale kde na to v práci vzít čas.Mluvím teď ale pouze o brzdách Shimano.Za jedovky bereme když na 'tuknutí prstem stavíš kolo na přední a zadek jde do smyku.Ale to jen abychom si tady tak nějak sjednotili normy:-)))))))))
;-) Tak na "ťuknutí prstem" to asi nebude, protože nikdo včetně mne jsme se ještě nenaučili takhle brzdit... Já brzdím dvěma prsty a kamarádi, pokud si to dobře vybavuji, tak snad dokonce třemi. Ale myslím, že by se to kolo dalo zastavit i tím jedním prstem, jen si na to zvyknout ;-)
Však víš jak jsem to myslel,ne:-))))))))))))))))))))))))trochu té latiny neuškodí :-)))))))))))
mám hydry shimano LX a brzdím i ve velkých sjezdech jedním prstem, mechaniky jsem měl tektro, brzdily, ale už bych mechaniky nechtěl, není to ono, ani brzdná síla se nedá tak tavkovat atd.