nazdar, rozhodol som sa zostaviť bike z hi-ten ocele(cross) na expedičné účely. Chcem zakúpiť nižšiu radu kellys, author a povimieňať tam súčiastky (rafík,plášť,prehadzovačka...). Zostala by iba vidlica a samozrejme rám.Prosím vás má s tým niekto nejaké skúsenosti a je to dobré spraviť takú prestavbu? Neviem sa ešte rozhodnúť či mám kúpiť kellys, alebo author. To ma vyjde lacnejšie ako kúpa samotného rámu. neviem však ako sa bude takýto rám správať pri väčšej záťaži.vďaka všetkým.
Hele nemyslím si,že je to dobrý nápad.Rozdíl mezi HI-TEN a CRMo ocelí je přece jen velký.Pokud nový rám je pro tebe drahý,tak 2-3 roky starý bude určitě kvalitativně stejně dobrý a cenově přijatelný.Už ses skusil poptat @ některé cyklokluby?Nebo třeba internetové bazary?Na netu je spousta možností.
Skúsim niečo pozrieť. neviem sa však rozhodnúť aj akú veľkosť rámu na výšku 175cm, váha 70kg. Používal som zatiaľ 19", neviem či by som nemal ísť radšej do 20".
Luboši, tyto zásadní věci by jsi měl už mít dávno vyřešené z jíz na kole a vlastních zkušeností. Geometrie rámů je u různých značek různá. Např. Author je vyšší, Merida nižší atd. Psalo se to tu víckát. Zkus si najít čas na půl dne a hledat přes vzhledavač tady, v seznamu a na google všechny pojmy a pak s detaily založit nové vlákno. Vše tu už skoro bylo.
I tento odkaz na přesné stanovení rámu dle účelu tu byl nedávno, odkaz : velikost kola
http://www.wrenchscience.com/WS1/default.asp
dík za odpovede a prepáčte, keď som vás obťažoval. je to fakt super stránka.mňa chytil bicykel asi pred rokom a niektoré technické pojmi ešte neovládam, ale šlape sa mi dobre.mám už za sebou zbehanú celú SR,západnú časť Ukrajiny,JV Poľska a trochu aj Maďarsko.Potrebujem však zostaviť dobrý bike zatiaľ ma na cestách nešťastie obchádzalo, ale nič netrvá večne :-)))
Výstižný nadpis threadu. Svař si to z jeklu.
Chovat se rám z HI-TEN moc dobře nebude,je měkký,kroutí se jak hadice.Fakt nevím,proč se tak bráníš hliníku,ale pokud ocel,tak jedině CR-Mo!Ať už nový,či starší-pozor na korozi(vnitřní),i rámy se vylívají přípravky na dutiny aut,protože takový triple butted má v některých místech sakra slabé stěny.Máme tady "maníka" co jezdí na seriovém crossu,rám je ALU-double butted několikrát za rok Dubrovník a zpět,teď je s kolem v Anglii,objíždí tady maratonky a NO PROBLEM.Je to normální seriový rám SPRINTER CROSS.Žádná závratná suma za něj.
Lubosi a ty mas naky problemy se stavajicim ramem? Kdyztak je popis, to by me zajimalo. Jinak ja mam vsechny kola s ocelovejma ramama, ale je to pro to ze jsou stara...Ramy vsak prezily bez uhony vsechno mozny. Ja byt tebou tak se potam na ebazarech jak uz ti tady nekdo radil a nebo bych si nechal ram postavit u nakyho zkusenyho borce. Mas takovyho stavitele v okoli?
písal som do kenzelu, čo a ako.zatiaľ jazdím na aluminium 7005(kellys).chcem sa však vybrať na východ a neviem, čo ak by mi náhodou praskol rám-čo potom.keď máš oceľ, tak to zvaríš hocikde.chcel by som celý bike postaviť na dobrej oceli.
To neni tak jistý, že ti rám ze speciální oceli hocikde svařej. Myslím, že tak jednoduchý to neni. Něco se ani nesvařuje, ale letuje stříbrem. Jak je to s těma levnejma Hi-Ten rámama a na jaký zatížení jsou vlastně navržený, to by asi nejlíp poradil výrobce.. Zatím si tu ale nikdo z expedičních turistů na prasklej hliníkovej rám nestěžoval.
v SR tu ocelové tátoše cross,cestné aj MTB - http://www.kenzel.sk/
Hledáš problém kde není,jak ti to píšou výš,dej kvalitní ráfky,nerezové výplety,pokud možno ložiskové náboje,ale v rámu bych to neviděl!
Ahoj. Neco ti tu napisu o kolech s kterejma jezdime natezko.
Ja mam serioveho Authora Basic (model 2003 - tusim). Vsechno jsem na nem nechal, jen jsem odpruzenou vidlici vymenil za pevnou. Nechal jsem si preplect kola. Pevne 2mm draty, rafky Remerx Grand Rock (opravdu drzej, maj vyssi profil). Ram se chystam menit, protoze se Al trosku bojim. Ale jen z duvodu opravy, protoze jinak je v pohode. Mozna vic tancuje, ale pri jizde nic necejtim.
Pritelkyne nasla ve sklepe sveho stareho horaka s ocelovym ramem. Tipoval bych to na prvni horsky kola v CR. Vsechno, krome stredu, klik a hlavoveho slozeni jsem vyhazel (hlavovy jsem jen promazl a dotahl, ale chystam ted vymenit loziska). Nahazel jsem na to Aceru, kola zase Remerxy. Kolo ma oprejskanej ram, takze vubec nevabi zlodeje, ale je na nej spoleh. Kliky jsem nemenil z toho duvodu, ze me a mechanikovi pripadali dokonale "sedle" za ta leta. Proste drzej a nevypada to, ze by jim neco bylo.
Jedine, co bych chtel menit je ten muj ram. Takze az nekde na nejakej v bazaru kapnu, tak to akorad jen prehazu.
Jestli me to vyslo draze, nebo levnejc. Chtel jsem kola spolehliva, tak jsem si je upravil podle sebe. Na dnesnim trhu nesezenes kolo site na cykloturistiku. Vzdy je nejaka moucha...at uz v rafkach, dratech... Ale cyklopoustevnik tu nedavno daval odkaz na zajimave kolo, ktere se nasim cykloturistickym idealum hodne blizilo. Ale uz si nepamatuju, co to bylo.
Ahoj lubo, tak toto nie je dobry napad. pred par rokmi som riesil ten isty problem. najlepsie je si kupit ocelovy CR-MO ram od dobreho vyrobcu. ja som si kupil FORT aj z pevnou vidlou a navarkami na nosice. osadil som to komplet aliviom, rafiky som tam dal remerx dragon 622-18, ostana vybava ako predstavec, sedlovka a riadidla Kalloy Uno no a sedlo Brooks B 17, nosice Sport Arsenal a plaste rubena vinner 700/35. bol nadherny akurat mi ho v rumunsku hned pri prvej ceste ukradli. cirka ma to kolo vyslo na 2O tisíc. jaaaj a stred bol kinex ocelovy to je dolezite.ak ti mozem radit sprav to presne ako ja.tym ramom od forta v tomto smere chybu neurobis.