Prosím o typy jaké kolo si pořídit na cesty do práce. Bude to cca 20 km/den po cyklostezkách, případně polňačka, pár kořenů a tak. Ráda bych odpruženou vidlici a kotoučové brzdy. Kdybych se vešla tak do +/- 12 000 bylo by to super. Koukala jsem po ROCKRIDER 540 nebo 520 z Decathlonu ale jak to tady čtu, není to asi úplně nejlepší volba.. Co byste mi doporučili? Vůbec nevím čeho se chytit.. Případně jsem narazila na toto bazarové ROCK MACHINE - TSUNAMI - XC SERIES https://www.cyklobazar.cz/inzerat/263721/rock...
V tomhle případě je bazar opravdu dobrá volba a vybrané kolo je dobré, chybu neuděláš když ho koupíš.
Akorát má to kolo nesmyslně dlouhý představec, dá se vyměnit za krátký.
Nemůžu si pomoct, ale přijde mi to jako spam - takové ty věci co se tu občas objevují, „máte někdo zkušenosti s výrobkem XY“. Zajímavé je už jenom porovnat nick tazatele se jménem prodávajícího.
Já jsem jezdíval do práce těch 20km po Praze. Musím říci, že častěji než 2x týdně jsem to nedával. Vždy se našly nějaké objektivní důvody, proč jet autobusem. Takže bych volil to kolo co nejpohodlnější a nejrychlejší. Už takhle je to dálka a netřeba si to ještě ztěžovat blbým kolem.
Jak si přišel na to, že chce jezdit po Praze? Vy máte v Praze na cestě do práce polňačky a kořeny?
Nepřišel a nepředpokládám. Jen je to už docela daleko jet každý den 20 tam a 20 zpět. Já jsem to nezvládal mockrát za týden. To je všechno.
Nebo ty jsi z mého líčení vydedukoval něco jiného?
Já si pod "20 km/den" představím jako 10 tam a 10 zpět a to zvládám celoročně i jako netrénovaný ajťák… (přesněji to mám o něco blíž s tím že 1-2x týdně jedu ještě někam večer)
Jet pracovat 20 tam a 20 zpět jsem si taky párkrát zkusil a tam už souhlasím, že to každý nedá.
Doufám, že jezdit vydržím. Kolo mi bylo doporučeno jako rehabilitace po artroskopii kolene a jelikož je to jediný pohyb, který mám do další operace povolený, tak musím vydržet. Proto hledám kolo, které mě po prvních dvou cestách neznechutí..
Tak hlavně lehké převody a šlapat frekvenčně. Žádné rozjezdy ve stoje na zapomenutý zařazený těžký převod, žádné přejezdy terénních hupů jen větším příšlapem. 10km se dá zvládnout i s blbým kolenem, protože do odpoledne se to koleno zase vzpamatuje. Ať se to jen lepší :)
No nevím. Asi jako první bych si rozmyslel, zda budete jezdit i v horším počasí. Například ráno OK a odpoledne hrozba deště.
Horské kolo je zábavné a slušně projede prakticky vším. Jenomže s blatníky je to horší. Stejně tak batoh není optimální (zpocená záda), ale ne na každé horské kolo lze připevnit pořádný nosič (chybí návarky na rámu).
Já si teď taky užívám cesty do práce na MTB, ale moc dobře vím, že až začne častěji pršet, budu to muset přehodnotit. Jezdím lesoparkem, kde je i panelka nebo sešup se zaasfaltovanými kořeny v cestě. Na jiných kolech je to trápení, ale přijet co chvíli jako prase, to je nepřijatelné taky.
Pokud budete potřebovat blatníky a nosič, tak spadnete do kategorie trekingových / crossových kol. Finančně se vejdete, ale vidlice bude pružit neochotně a na hrbolech to bude nepohodlné.
Pokud blatníky a nosič oželíte, tak horské kolo s širšími plášti (2,0-2,3"), přitom žádný brutální vzorek a ideálně vzduchová vidlice. Když se nepodaří (což nové za požadovaný rozpočet opravdu nekoupíte), tak aspoň pružinovou vidlici s vyšším zdvihem. No a samozřejmě vzadu pevnou stavbu, tedy žádné celopéro. To je zbytečně těžké, drahé a na zamýšlené trase to nevyužijete.
Dají se pořídit i docela slušné blatníky co poberou vodu a bláto a v podstatě na většinu HT se dá přidělat nosič co zvládne 10 kg, víc snad ani není potřeba.
Souhlas, když se vybere správný rám, tak má návarky pro připevnění nosiče i dost místa mezi zadní pneumatikou a sedlovou trubkou, aby se tam vešel dlouhý blatník vedoucí až ke středu. Jen to asi nebude 29" rám, ale spíš 27.5". Na mém skoro novém horáku jsou dlouhé blatníky a turistický nosič. Za mokra nemám problém. Tak hlubokým blátem, aby se to ucpalo, se snažím nejezdit.
Skutečně funkční blatník pro každodenní ježdění nemůže být nějaký plandák, takže s tím musí rám i vidlice z výroby počítat. To, bohužel, dnes není vůbec standard, pokud řešíme sportovní kola.
Taky je dobré si připustit, že nic není dokonalé, takže je dobré mít nejen dobrý celoblatník, ale také méně hrubé pneumatiky.
A ten blatník samozřejmě musí kopírovat pneumatiku v co nejmenší vzdálenosti. Jakmile je blatník daleko, klesá jeho účinnost. Pro víkendové jezdce je to jedno, protože oblečení jde po vyjížďce stejně do pračky, ale při každodenním ježdění to nejde a jezdit jako prase (někteří tak skutečně jezdí), to také není únosné. Víkendový jezdec si navíc vybírá, kdy pojede. Každodenní cyklista si tolik vybírat nemůže.
Kdo tedy nemá ocelové MTB z devadesátých let (tehdy MTB potřebné návarky běžně měly), tak pro každodenní dojíždění do práce MTB asi nezvolí. Anebo si ho užije jako já na suchu a v problémovém počasí ho nahradí něčím vhodnějším. To ale zase předpokládá mít alespoň dvě kola.
Nosnost nosiče 10 kg a tomu odpovídající taška obvykle stačí. Pravda ale je, že ne vždy. Když už kolo je, tak se samozřejmě improvizuje. Pokud se kupuje kolo nové, je určitě lepší rovnou koupit kolo co nejvíce vyhovující.
Na tohle kolo
http://cz.author.eu/horska/mtb-27-5/author...
jsem po výměně přesmykače dokázal dát zadní blatník upevněný až ke středové rozpěrce zadní vidlice. Prostě přišroubovaný dlouhý blatník. Je třeba ten rám hledat, ale dá se.
Zajdi si do kameného obchodu. Nech si doporučit. Pár doporučených kol si projeď. Zeptej se na případný servis. Nespěchej, vyzkoušej, vše si ověř na své vlastní kůži. Jako kdybys kupovala třeba šaty nebo cokoliv jiného.