Měl bys trochu objasnit, co od té navigace očekáváš.
Chceš jezdit podle šipky po vedlejších silnicích?
Chceš jezdit podle šipky po oficiálních cyklotrasách?
Chceš jezdit terénem po libovolných stezkách a navigovat si budeš sám. Budeš GPS používat jen pro určení polohy?
Chceš aby to vydrželo na řídítkách i v terénu a fungovalo to i v dešti?
Jak dlouho to má na jedno nabití fungovat?
Jak má být jasný display? Má být vidět i na jasném slunci? Jaké minimální rozlišení ten display má mít?
Ty dotazy jsou protichůdné a žádná navigace všem nevyhoví.
Zdravím, většinu tras se snažím jezdit buď neznačeným terénem nebo po cyklotrasách.Můžu se i dostat někdy na silnici, ale vyhýbám se.Mám představu, že na PC si vyberu trasu a pojedu podle GPS nebo zkusím nabídku z navigace. Navigaci chci umístit na představec, a výrobce uvádí krytí i do deště...
Tyhle navigace neznám, ale pročetl jsem si nějaké testy a povídání o Moi 200 a 205 a jak zjišťuju, tak je to dost podobné garminu. Jsou tam nějaký odlišnosti, ale ne nijak podstatné. Základní údaje o navigování, vyhledávání a výsledky trasy jsou zřejmě stejné. Jediný rozdíl je v mapových podkladech, ale to je jen o zvyku jaké mapy se použijí.
Cena je o něco příznivější než Garmin, který už roky používám, ale asi bych s navigací Moi 200 neměl problém a klidně bych ji i bral. U modelu 205 jsem nezjistil nějaký rozdíl v základní výbavě a funkčnosti, má ujen navíc pár funkcí, které bych já nevyužil (čítač kadence, tepů, apod.)
Momentálně nejlépe vychází mapy.cz. Jen potřebuješ držák na mobil V eshopech mají docela pěkný výběr za pár korun.
(Na vícedenní výlety mimo civilizaci stačí dokoupit powerbank.)
A ještě objednat hezké počasí aby ani nemrholilo :-)
Já si vždycky nastavím, že chci jet hezky přímo, vocamcať až pocamcať, vyhnout se nezpevněným cestám, a je šuma fuk, jestli garmin, google nebo tom-tom, vždycky mě občas odvedou do úplný prdele.
Řekl bych, že je nutné připomenout moudro pana Vodňanského:
"Je dobré znát archimedův zákon, a umět jej tvůrčím způsobem používat, přesto se však nauč plavat".
Teda nechci být nějak ošklivý a kazit ti radost z nákupu nové hračky, ale jednoúčelový přístroj je na nic. Lepší je aplikace mapy.cz v mobilu. Existuje verze na Android i Windows Phone a jak už tu někdo psal, stačí jen dokoupit si držák na mobil na řídítka. Mapy.cz mě nikdy nenechaly ve štychu. Loni jsem s nimi projel německou část Labské cyklostezky, letos pobřeží Baltu z Dánska do Polska a nikdy jsem nebloudil. Používám offline mapy, které jsou hodně podrobné a v pohodě :-)
Nestačilo se držet tý vody?
Nestačilo. Tu vodu většinou vůbec nevidíš.
Když jsem jel z Janova do Barcelony, poradil mě Širavík, zrcátko musí bejt směrem k moři a nezabloudíš, a fungovalo to :-)
Labe taky nemineš. .
Často jedeš za protipovodňovou hrází a k vodě to máš přes kopec.
Hele, však ty pamatuješ, že to šlo i jinak.
Jâ taky jezdím s navigací, jen vysírám
A co s tím mobilem děláš, když pořádně prší? A co s ním děláš, když to klepe podstatně víc, než na zámkové dlažbě německé stezky? A co děláš, když potřebuješ navigovat několik dní za sebou celý den a přitom to večer nemůžeš bez 220V přípojky dobít?
Jelikož taky používám telefon (s MapFactor Navigator), tak si dovolím odpovědět:
Déšť mi nevadí, používám starý vodotěsný S5 mini. V držáku se to neklepe, tenhle telefon je lehký. Nedostatek elektriky řeším powerbankou (ani ten Garmin nebo co neumí ject několik dní). No a nejčastějc naviguju tak, že mám telefon strčenej v kapse dresu (někdy v druhý tu powerbanku) s připojenejma starejma sluchátkama, který jsem vyloupal z takovýho toho hlavovýho mostu a všech zbytečností a tavným lepidlem jsem je umně přilepil do přilby... takže slyším co se kolem děje a i když mi navigace říká, že bych měl třeba zahnout.
Tak Garmin Oregon dokáže navigovat na jedny akumulátory 1.5 dne v celku. S náhradními akumulátory se dostanu na 3 dny a když vytáhnu ještě tytéž akumulátory ze svítilny (v létě na cestách jí moc nepotřebuji) tak jsem na 4.5 dnech. A Garmin nejezdí v kapse, ale je pěkně přidělaný natvrdo na řídítkách a je mu to jedno i v totálním terénu. Já ho používám jako mapu, protože v terénu po pěšinkách stejně žádný robot navigovat doprava a doleva neumí. To, že se necháš vodit hlasovým výstupem jen ukazuje, že to používáš na silnicích, kde to samozřejmě moc nehází a zdroj 220V je vždy někde po ruce. To je úplně jiný svět.
Ne každému tvé řešení vyhovuje. Já s sebou také vozím Androida s mapy.cz, ale vytahuji ho jen pro plánování cesty. Ta jeho obrazovka má mnohem větší rozlišení a lépe se ovládá.
Mýlíš se, Mapfactor Navigator umí navigovat i po cestičkách pro pěší, jen mu je musíš povolit :) Několikrát jsem takhle jel lesem po jakési pěšince, která vůůůbec nebyla vidět (počítám tak 1 chodec za jeden rok),a naprosto přesně, což soudím podle toho, že když bylo třeba pokračovat přes mostek (lávku), přesně k mostku mě doved a všude okolo jen souvislé spadané listí, ani tůristická značka nikde.
Nevím kolik hodin má tvůj cykloden.
Garmin Edge dá v režimu navigace tak 10 hodin, ale stačí mu půlhodinka a nasosá si další 3-4 hoďky z pwb, takže když zastavím, přikrmím ho.
Ale k navigaci ho stejně nepoužívám, funguje jako cyklocomputer se záznamem trasy.
...píše o Oregonu a ten dá na jedny momnočlánky kolem 20hod- takže při 10hod/den i dva dny
(záleží na kvalitě mono, pak možež připojit powerbanku a přikrmovat i za jízdy)...
Edge by šlo theoreticky taky krmit za jízdy, ale musel bych použít jinej držák na řídítka, ty právě překáží tomu kabílku.
20 hodin, to není teda bůhví co.
Holt když to má něco umět, žere to.
...to není- smartfon se zapnutou navigací a 4"-ovou obrazovkou taky asi dýl nevydrží, halt GPS je žrout a proto stačí zapnout a mrknou jen když "jsem v háji"(pak vydrží i týden...;-)
Výdrž baterií hodně záleží od toho co člověk požaduje a potřebuje.
Pokud někdo nechce uchovat záznam trasy a v pondělí ráno najedu na začátek cyklotrasy třeba č. 1 nebo 2, nebo dokonce nejaké té mezinárodní dálkové trasy, tak skutečně navigaci nemusím zapnout celý týden a pak mi na jedny baterky vydrží třeba měsíc.
Jenže když je záznam trasy, měří a ukazuje všechny běžné hodnoty a ukazuje kudy je trasa vedená, nebo dokonce trasu routuje a průběžně mění, tak nějakých 6 hodin na 2 tužkové a ani nějaké velké nabíjecí bloky určitě nevydrží dýl než 24 hodin.
Smartfoun dá tak 4 hodiny, ale problém s ním není, protože ho za jízdy krmím z pwb v brašičce na rámu.
Má líp umístěný konektor, takže dobíjet cestou není vůbec problém.
Nojo, ale ty s sebou taháš elektrárnu. Tvé zkušenosti a postupy rozhodně nejsou většinové.
Ale prd, mám pwb v rámové brašničce, nějakej Sony 10000 tech šmudlů, vydržel navigovat a nabíjet skoro 12 hodin a dojel jsem nabitej na 100%.
Fakt je, že večer mám dobíjecí peklo, baterie, pwb, světlo, garmin navigace, hodinky, a to jsrm si nehrál, protože by se nabíjel reprák.
Ale dlouhý den, hodně dlouhý den, už vydržím bez problému.
Jinak naviguji přes Google maps on line, data jsou v EU za stejný peníz. Funguje to dobře (u nâs ale ne, nemají tam cyklo pro ČR)
Dneska.
...i když vozím poslední dobou i Smartfon s Osmand mapama jako nouzovku- je přes dem "off". Jsem zvyklý na starého dobrého GarminOregona. Nemusím se bát poškození při pádu, dešti, mrazu, že mi dojde "šťáva"(sadu mono sebou a koupím všude),mapy států kam jedu +trasu nahraju na kartu v PC a zapnutý taky není nonstop.Konektor má přístupný na spodku a příp. dobíjení z powerbanky by nebyl problém, ale zatím nebylo třeba.
Pádu se taky nebojím, ani lijáku, to mají ošetřeno už slušně.
tvrzení "mono koupím všude" je nadnesené, já dnes 54 km nekoupil ani vodu, teda možná dýl, ale koupil jsem ji až 54 km potë, co mě začala voda trápit :-)
teda asi by to šlo, ale musel bych si zajet tak 8 km.
Ty powerbanky fungujou, ale musíš je občas nabít, pro případ, že bych nenabil mám kilovou "cihlu" ta tě udrží 3 týdny pod proudem, ale netahám ji s sebou, je hlavně k notebooku.
Já si s Garminem moc nerozumím, myslí jinak, než jsem zvyklej, tak to tahám jako tachometr.
Mám i ty Garmin hodinky, ty celkem slušně zaznamenají trasu, změří lecos, ale jako hlavní jejich výhodu vidím v tom, že mi třepou s prackou když mi někdo volá, zobrazí sms i emaily, prostě dělají to co jiné smartwatch, ale spolehlivě. Hodinky, které ti zobrazí sms jen když se jim chce jsou k prdu, teda pro mě.
...to jsi první, co se nebojí pádu- já se teda bojím i když se snažím mu předcházet- ale semtam se matičce zemi nemám šanci ubránit(hlavně v lese a terénu). Jo- a "všude" je myšleno v každým státě a civilizaci, ne v pustině...;-)
Mám slušnej futrál, křápnul jsem jen jeden foun, a to už je taky pár let.
Jo, s na displeji mám nalepený sklo, to zachrání hodně.
Můj cykloden má od 5 ti minut po 24 hodin přesně podle mé nálady a momentální bolestivosti :) Nejsem otrokem cíle, cíl je mým otrokem.
To je něco jako pracovní den v mé firmě.
Pracovní den mâ 24 hodin plus noc.
Tedy k tobě pracovat nepůjdu. U tebe to musí být horší než v Chaplinově "Moderní době" :(
No, nejdýl je se mnou Honza, 25 let, Libor jen 24 let, Petr 18 let a přived bráchu, Pavel kroutí 14 rok, a 3 studentíci jedou teprve druhý rok, ale vydrží na tuty.
Odešla jen Verča, protože se stala maminkou, a pak ještě 2x....
Něco asi funguje správně, když kdo přijde, zůstane
Všechno přes 10 let svědčí o spokojenosti zaměstnanců a uznalosti a slušném zacházení zaměstnavatele. Pokud je to opravdu tak, tak tu "moderní dobu" odvolávám. Já jsem zatím na takového zaměstnavatele nenarazil a už to asi dál nestihnu. Tak ať ti jde to takhle pěkně se zaměstnanci i nadále.
My totiž máme "firemní demokracii" o které se Šikovi nezdálo ani v nejdivočejších snech:-)
Problém je, že "nejsou lidi".
Proto lovíme mezi studentíky, a tři roky prostě musíme tolerovat ten studentdký pracovní rytmus daný zkouškovým obdobím. Jenže schopní třeťáci jsou už rozebraní, musíme tedy asi začít dřív, a víš jak to s těma v prvním a druhém ročníku chodí, mají dost záhul ve škole a taky jsou to mladí kluci, nemůžou furt jen makat.
No uvidíme jak to dopadne ale celkem jisté je, že o techniky bude rvačka zatímco kulturní antropologové budou zahřívat židle na úřadech.
Tak hlavně pečlivě dbejte, aby ti vaši studenti také dostudovali. Oni se snadněji motivují k dotažení projektu než k učení. Už jsem pár takových zažil, co té školy nechali a začali programovat na plno, k budoucí škodě své i toho zaměstnavatele.
Vodotěsné mobily jsou už běžné.
No, a powebanka to jistí.
Klepocání a vibrace mobilu nevadí, aspoň těm co jsem měl.
No, a když máš na řídítkách počítač, je už na tobě, jaký soft zvolíš, jsou jich mraky.
Já dávám přednost on-line navigaci.
Jojo, telefon má výhodu v tom, že jak HW tak i SW lze řešit přesně dle potřeby každého soudruha :)
...a "nepodnikatelé" jsou rádi, když si na dovolené sami určí, jestli budou "onlajn"...;-)
Všechno má svoje, v životě je prostě furt něco za něco a nedá se s tím nic dělat.
Tak tak, jedni mají svůj klídek, ale za míň peněz, druzí musí být ve střehu i o dovolené, ale zase to mají ohodnocené. Každý si tu svou cestičku životem musí vybrat a nelze říct, která je ta správnější.
Já už jsem "za vodou", tak se mi to rozumuje- osobně bych před stresem(starosti se zaměstnanci, firmou, smlouvama, odbytem, odvody ap. co se podepíšou na zdraví)upřednostil zajímavou práci (co mne baví) bez těchto "lahůdek" za míň bez starosti s jejich "utrácením"(měl jsem to štěstí, že se mi to povedlo)- ale chápu,jiné ambice a potřeby.
Už se taky nestresuji, ale "on line" zatím být musím.
To je daň za to, že jsem furt "někde" , a to mi za to stojí.
....to je na obdiv- já jet na kole s tím, že někde být musím v určený čas a "muset" urazit kopu km denně, tak bych o nějakým klidu moc nemluvil (taky bych takto na kole nikam nejel)....:-/
Ale to zase není až tak divné a podobným způsobem jezdí hodně lidí, možná i ty a ani si to neuvědomuješ.
Jednak je to nějaký výlet s návratem nebo přejezdem vlakem, lodí apod. Velmi často je ten časový bod západ slunce a nutnost někam v tu dobu dojet apod.
Faktem je, že i když člověk spí někde na divoko, stejně je v podvečer potřeba se kouknout do mapy aby náhodou před ním nebyla nějaká aglomerace. U nás třeba je nějakých 30 km jedna vesnice navazující na druhou. (Panský, Křečany, Rumburk, Seifhennersdorf, Varnsdorf, Grossschönau, Hainewalde, Mittelherwigsdorf, navlečené na Mandavě jak korálky na šňůře.)
Třeba krajní časový dojezd řeší každý víkend tisíce cyklistů v Orlických, Krkonoších a dalších horách aby stihly poslední cyklobusy, protože pro ně představa návratu po vlastní ose třeba 50 km je něco nepředstavitelného a neřešitelný problém :-)
…U nás třeba je nějakých 30 km jedna vesnice navazující na druhou. (Panský, Křečany, Rumburk, Seifhennersdorf, Varnsdorf, Grossschönau, Hainewalde, Mittelherwigsdorf, navlečené na Mandavě jak korálky na šňůře.)…
-----------------------------------------
Ale vlevo vpravo od šňůry kdekoli do 3km krásné spací lesy a kopce pro poutníka co spí na divoko. To co provozuje Jindra je něco jiného. Den co den, od rána do večera – jen šlapat, nezastavovat, hlavně pořád sledovat jestli není skluz oproti časogramu nebo jestli mě ta krásná přírodní stezka podél kanálu bez asfalu příliš nezpomaluje, o ztrátě jedné hodiny pauzy na opravu předem nenaplánovaného defektu nemůže být ani řeč. Ale má to tak rád a naplňuje ho to, i když kvůli tomu musí třeba celý den v koloně uřvaných smrdutých aut na hlavním tahu.
…Po včerejšku toho mám dost a dneska se to nezměnilo, těším se, jak se osprchuju, a natáhnu na postel, a to mě vyhovuje. Být zmordovaný jako pes a odškrtnout si další etapu…
Já většinou když kombinuju kolo vlak tak vlakem začínám a jediné co si pak musím hlídat je došlapat se do konce víkendu nebo dovolené zpět domů. A když náhodou vidím že nestíhám, není problém předem neplánovaně dojet k nejbližšímu vlaku (obvykle max. pár desítek km) a zbytek sjet po kolejích, aniž bych se musel někam štvát – pokud se tedy štvát sám dobrovolně nechci.
Jak jsem Jindra dával ty časy a rychlostní průměry, tak se neštve, spíš jede na pohodu, ale je to strašně dlouhý - na čas... Já bych neudržel pozornost, kor když to jede sám a nemá ani s kým pokecat. Telefon to nevytrhne.
Není problém jet třeba 10 hodin sám a udržet pozornost, jen je potřeba si najít něco čím se zaměstná mozek.
Teda já nevím, ale když něčím zaměstnám mozek, tak pozornost obvykle jde do háje...
To se nemusí vylučovat, může být třeba si odříkávat dopravní předpisy, co která značka znamená, její význam, které vozidlo má kde přednost. V terénu třeba co kde vidím a kterou stopou jet. Dá se sledovat okolí co kde je.
Třeba na 24 hodinovce mi hodně pomáhalo pamatovat si přesně kde je jaká díra, jaký výtluk, která zatáčka se dá jak rychle projet, v jakém stoupání jak řadit, kde jít ze sedla atd. a předem si to odříkat a jet přesně podle toho.
Já většinou na začátku cyklo 24h přemýšlím, jakou rychlostí jet, zda se snažit držet peletonu rychlých cyklistů nebo se trápit s protivětrem sám, sleduju pulsmetr, zvykám si na trasu, snažím se zapamatovat všechny díry a nebezpečná místa...
Někde v půlce se to přepne a začnu přemýšlet, proč vlastně takovou blbost dělám, jestli by mi na gauči u televize nebylo lépe a že tentokrát už je to definitivně naposled, co jsem se na takovou akci přihlásil...
No a poslední fáze (zpravidla po několika hodinách spánku) je snaha najezdit ve zbývajícím čase co nejvíc kilometrů, takže pak průběžně počítám, kolik času zbývá, na kolik okruhů to vychází a o kolik bych musel zrychlit, aby to bylo o jeden okruh víc nebo alespoň ten poslední okruh vyšel celý...
To kouzlo je právě v tom, že jedeš sám.
S tím souhlas- jezdím sám několik let od jednoho dne až po 20-30 a mám tak výhodu nejen v nezávislosti při plánování a jízdě, ale i v čase. Nemám potřebu nutně "někde" být v určenou dobu. Vše si vezu sebou a není problém se na noc "uklidit" bokem i ve "šňůře" obcí- velkým městům se v podvečer vyhýbám. Zatím teda s ukončením dne problém byl(za celý "cykloživot") jen jednou a to neobvyklou shodou náhod(z toho jsem se poučil a takové situace se pak vyvaroval). Z té časové volnosti pak nemusím nic rozumně plánovat a pak to dodržovat- plán cesty je orientační a mění se podle zajímavostí, náhodných okolností a setkání- není nad volnost ve všem....
Já se flákàm celej rok, tak se proženu adpoň o dovolené.
Ono něco si naplánovat a dodržet to, vůbec není pro psychilu špatný.
Pokud všechno vychází podle plánu, tak je někde chyba. :-))
Kdepak, velkej průser se teprvé chystá, a chtějí tě ukolíbat
Já mám dost slušné časové rezervy a umím už celkem slušně odhadnout kdy a kde budu.
I tak mám zabookováno bydlení s možností zrušit do 18 hodin toho dne. Mnohem větší stres by bylo něco hledat na poslední chvíli.
Něco jiného je když si vezeš bydlení s sebou a někde se plácneš, jiné je to, když si závislej na minimálně na tý elektrice.
A je tu ještě jeden důvod, proč se snažit dojet na stanovené místo. Cena ubytování.
Tím, že jsem furt pryč a velmi často bydlím v řetězci Accor, mám jeji platonovou kartu s řadou výhod, a nejen to. Za každé utracené euro se mi přičítají nějaké ty bodíky, za které zase mohu nakoupit to ubytování, takže teď pi costě bydlím často za pakatel, místo 100 éček vypláznu jen 10, třeba dneska.
Tak není od věci si etapy rozumně naplánovat.
....právě proto tento "systém" obdivuju, ale protože nic z toho se mne netýká, tak bych takto cestovat nemohl- na cestách mám rád klid, pohodu a nějaké to překvapení. Cestováním "o samotě" jsem se dostal do situací, do kterých se i samotář "spěchající" nikdy nedostane. Na cestách mi jde hlavně o styk s místními, poznání jejich života, a problémů- jejich mentalitu. Ostatní přír. krásy, zajmavosti, místní strava a památky jsou "třešnička na dortu". Jednoduše cílem je celá cesta....
To mým taky, ale ne "na pohodu" ale "hrábnout si do rezerv" .
Komunikuji už slušně a pořád.
Proto jsem každou volnou chvilku ve Francii, bez komunikace se nikdy jazyk pořádně nenaučíš a 14 dní intezivního kurzi nestačí.
Je to všude kolem tebe, nápisy, hlášení, debaty.
No, nevím jestli to je úplně to, na co se ptáte.
Používám Garmin Oregon a v zahraničí mapy typu open, na cyklistiku jsem si oblíbil openfiest, za originál mapy Garmin bych se nedoplatil. Česká turistická mapa byla součástí nákupu. Funguje to i na pěší výlety, může to zmoknout, snese hrubší zacházení, funguje na alkalické baterie, které lze koupit snad úplně všude (a nebo na univerzální aku), jde do toho strčit velká sd karta, garminovej formát map je poměrně široce podporovaný.
Má to ale zatraceně malý displej.
Zapínám ho většinou až v okamžiku kdy nevím kde jsem.
Jestli ovšem máte slušný zodolněný mobil a možnost se každý den dobít tak je otázka jestli má nákup extra navigace smysl. Mapy.cz offline a nebo nejlépe s datovým tarifem jsou dost dobrý.
Mám dotaz trochu mimo téma.
Používám mapy.cz v androidním mobilu, na moje jednodenní výlety ideál k orientaci a záznamu trasy. Ale už asi dva týdny se mi nedaří synchronizace (automatická, dělá to samo po zapnutí map, asi i jimdy) s počítačem. Takže poslední zaznamenané "stopy" mám jen v telefonu a nejsou v PC, ani nejdou exportovat a sdílet. Zkusil jsem se odhlásit a znovu přihlásit, na tlf i PC, nic.
Určitě by pomohla reinstalace aplikace v mobilu, ale to bych o ty poslední záznamy přišel. Sice by se prd stalo, ale kdyby mi někdo poradil, bylo by to lepší.
Na fóru nápovědy už to visí, je nás víc, ale řešení žádné :o(
Jedině export těch tras z mobilu a čekat na aktualizaci jejich serveru. Opačně Ti to funguje? Z PC na server a ze serveru na mobil?
Export - dám "sdílet", objeví se "získávám odkaz" a pak "nepodařilo se ...". Jiný export neumim :o(
Opačně, ze serveru Mapy.cz to nepoužívám, zkusim, ale asi to taky nepůjde. Komunikace se serverem z PC je bez problému. Jde jen o ten telefon.
To sem ještě nezkoušel, dneska to prubnu ten záznam trasy s tím exportem a dám vědět. Znovu zadat přihlašovací údaje si zkoušel?
A máš povolená data nebo wifi pro ty mapy.cz? To je schopné se zakázat třeba při aktualizaci telefénu. To se mi na jabku už stalo, dvakrát jsem to povoloval.
Mapy mají asi nějaký problém. Mě se trasy vytvořené na mapě v počitači synchronizují s mobilem, ale celý večer se snažím zjistit proč mi nejde vytvořená trasa exportovat ve formátu GPX do navigace. Aby to nebylo tak jednoduché, tak trasy v některé části Česka jsou exportovat a některé nejdou, třeba v oblasti Chrudimi a Hronova. Zrovna mi nejdou exportovat trasy co mám již nějaký čas uložený v souborech v mapách.cz.
Mapy mají dost velký probolém. vypadá to, že spravovali něco co se nerozbilo a ono se jim toho různě polorozpadlo víc.
Hned ráno jsem dostal od nich zprávu a vyrozumění, že že usilovně pracují na odstranění závad a problémů co spolu souvisí nebo se udělaly řetězově. M.j. mají problém právě s tím že trasy a prošlé stopy nejdou sdílet, zlobí je synchronizace a přenos dat a export GPX.
Asi to bude chtít pár dní vydržet a pak občas zkusit jestli už to jde.
Taky mi Opravář napsal, zkusil jsem tedy aktualizaci na poslední verzi a je to stejný - furt rozbitý ...
Prostě na věci, který fungujou, bych nešahal!
Teď jsem to vyzkoušel a dnešní trasa v mobilu se mi před minutou synchronizovala a také už šel přenos dat ve formátu GPX do navigace.
Vypadá to, že to buď zase nahodili, nebo jen zkouší, ale m,ě to funguje.
Export jde, sdílení už zase ne. Asi jim to ještě chvíli vydrží :-)