Dobrý den,
sháním kvalitní trekové kolo s odpruženou přední vidlicí. Na kole jezdím jenom v sezóně, během které najedu cca 500 - 1000 km. S moderními koly nemám žádnou zkušenost, jezdím na osmnáct let starém Authorovi. Jezdím hlavně v kopcích po silnicích 2. třídy, popř. po neudržované cyklostezce. Měřím 185 cm a vážím cca 78 kg.
Zaujaly mě tyto modely:
PELLS CRONO COMP 2017
https://eshop.intersport.cz/pells-crono-comp...
GT Transeo Elite 2018 Satin Silver
https://www.koloshop.cz/jizdni-kola-trekova...
Cannondale Quick 7 2018
https://www.kursport.cz/cannondale-quick-7-2018...
Leader Fox Sumava 2017
https://jizdni-kola.heureka.cz/leader-fox...
Byl bych rád, kdybyste mi poradili jaké kolo je z nich nejlepší, popř. mi doporučili jiné a poradili správnou velikost.
Předem děkuji za rady.
Přídávám ještě srovnání na heuréce
https://jizdni-kola.heureka.cz/srovnani...
Vypadá to, že trojpřevodník už je poněkud překonaný koncept.
tip:
https://www.decathlon.cz/trekove-kolo-riverside...
V cem je jako prekonany ? V tom, ze ma sirsi skalu prevodu a oproti tebou navrhovane jednoplacce mu nechybeji krajni prevody ? A v pripade dvouplacky a stejnem rozsahu se u trojplacky nemusi tolik premejslet nad razenim ? Za to fakt u patnactikiloveho vyletniho kola tech pet usetrenych dekagramu stoji :-))
Ale ja vim, jezdi na tom gramarici sampioni pri zavodech, tak to prece musi bejt to uplne nejlepsi i pro nejsirsi vejletujici verejnost. A firmy tolik napumpovaly do reklamy, aby lidi obmenili material ze "zastaralych" trojplacek na "moderni" dvou a jednoplacky.
A az obmeni i ti nejzatvrzelejsi zpatecnici, objevi firmy kouzlo retra a vyrazime vsichni houfne k trojplackam. Ksefty se musi hejbat.
Já trojpřevodník mám, ale u nového kola už bych ho nechtěl, prostě praktičtější pro mě i pro mnohé další je mít větší rozsah vzadu. Samozřejmě důležité je zachovat celý rozsah převodů (nejpomalejší a nejrychlejší převod), ale kombinovat 27 rychlostí je nesmysl.
Vzadu bys musel mit kazetu od cca 8,5 zubu do 48 zubu, aby ti to pokrylo rozsah klasicke kazety 11-34 s trekovou trojplackou.
A nevyuzivas vsech 27 prevodu. Nektere krajni (spanela) vubec, jine se ti prekryvaji. Ale nemusis resit, jestli tam mas zrovna tu spravnou placku dvojprevodniku, nebo nespravnou trojprevodniku. Pak to nejak srovnas.
Samo, ze v nejakem rovinatem terenu je to suma fuk, tam staci i trojkolecko. Kdo ale jede na vylet do nejake vic zvlnene krajiny, sirsi skalu prevodu a ruzne kombinace oceni.
Jsou kazety i s 50ti zuby. Mě vadí právě ta nejednoznačnost a přemýšlení, jestli pro změnu převodu ještě změnit na kolečku vzadu nebo už na talíři vepředu. Praktické poznatky a zkušenosti na toto téma...
https://youtu.be/zQKqa2oLNkg
https://youtu.be/ei0kk5W8m9o
Ale pod jedenact zubu dole se normalne nedostanes - a padesatku urcite najdes bezne na kole za trinact tisic :-)))
S tema plackama je to spis obracene. U dvouplacky musis dat vic majzla na zarazeni spravneho prevodniku, kdyz lezez dolu nebo nahoru. Kdyz mas trojprevodnik, tak v ten snese ve stredni skale zarazeni v podstate kterekoliv placky a u tezsich prevodu stred a velky, u lehkych stred a maly. Narychlo to bez komplikaci nakopes jakkoliv, nasledne doladis.
Navic nekdy, i kdyz se prevody prekryvaji, nejsou uplne stejne, nejaky desetinkovy rozdil tam je - a tak je treba skoro stejny prevod vyhodnejsi jet na prostredni placku, nez na velkou. Mlokdo z nas, hobbiku a vejletniku ma v nohach tak velky kroutak, aby mu bylo jedno, co zrova toci. Optimalni otacky jsou jen ve velmi malem rozsahu a jemne skalovani je velmi vyhodne.
Paradoxne jdou tyhle cyklotrendy proti zkusenostem. Napriklad u aut a motorek zvlast se slabsimi motory se prevody drti k sesti az osmi kvaltum od drivejsich hrubych tri az ctyr. Ta analogie s optimalnimi otackami a prubehem vykonu tam je jasna. Radi se v podstate stejne.
A vsimni si taky, ze na silnicnim kole maji profici i na rovinate trase vzadu treba 11 prevodu odstupnovanych po jedinem zoubku a vepredu porad dvouplacku. Dobre vedi proc.
Jednoplacku snadno pochopim u trajlikare, co se vyveze lanovkou na kopec a pak si uziva klickovani dolu, obcas prislapne. Ale na turisticke kolo ?
Nutnost řadit na převodníku je otravná, ale Eagle má stále o dost menší rozsah (500%) a horší odstupňování než běžný 3x10 trekový nebo mtb pohon (cca 650%). A těch 13 tis. by utratil jenom za pohon a na kolo by už nezbylo nic, s tímhle rozpočtem se bude pohybovat někde úrovni Altus - Acera, takže 3x9 to jistí.
V prvnim videu ledabyle mavnul rukou nad absenci nejlehciho prevodu, ktery on osobne "nema rad" :-))
No a potom takhle jedu do kopce a uhybaji se mi ti, co jdou s trendem, pesky a tlaci...
Rozdíl v převodu byl 0,1 (0,61 vs. 0,71), takže nad tím skutečně mohl "mávnout rukou", zejm. s přihlédnutím k ostatním výhodám daným řazením všech převodů jedinou páčkou.
V kopcich a v terenu moc nejezdis, vid. Bagatelizovat rozdil mezi 32z a 36z... :-))
Já mám nejpomalejší převod 1:1 a to mám trojpřevodník :)
Mávat může nejspíš on a ještě ten kdo na to fyzicky má, kdo ne, tak sice mávnout může taky když se chce projíždět někde v polabí nebo po proudu podél řeky :-) V kopcích je mnoho lidí každý zub navíc hodně potřeba
To je pravda, 30 je lepší! ;-)
.... Leader Fox .....
Souhlas, asi nejvhodnější.