Ahojte jsem tu nový, na kole jezdím hodně ale 90% času přes den za světla..
Ted s blížícím se podzimem mám v plánu jezdit i do práce ,takže ráno už bude tma... cca cesta do práce do pul hodky přes 60% trasy poulicní osvětlení
Ptám se jestli pořídit světlo nebo mi stačí přední blikačka ? Nebo pokud máte někdo rozumný tip jaký jste si pořídili rád si ho přečtu.... zadní blikačku neřeším tu mám... jde mi čistě o přední osvětlení.. nikde do lesa po tmě neplánuju takže by to nemusela být zase top... jediné co se mi zdá rozumné je určitě dobíjecí a ne na baterky. Za každý názor nebo vaši recenzi co používáte budu rád. děkuji
vyber si:
https://www.kronium.cz/led-svitilny-fenix...
Udělá stejnou službu jako předražený fenix:-)
https://www.cyklomania.cz/prodej/Svetlo_predni...
Mám taky zmoknul již několikrát a jede stále, asi jsi narazil na vadný kus:-)
....no ale ty nejsi přece Jindra, co porád něco zkouší i pod sprchou!!! ;-)
Pokud deklarují, že je to vodotěsné, okamžitě jak to přijde, narvu to pod vodu.
Abych jim to mohl okamžitě hodit na hlavu, když to vodotěsné nebude
Vím že narážíš na můj test mobilu
Tam mi nešlo už o vodotěsnost, tu jsem vyzkoušel dřív ale o to, že Xperii Z1 a nižší, si sice měl vodotěsnou, ale mokrýma rukama si nemęl šanci ji ovlâdat, přijmout hovor, a tak.
https://youtu.be/9yz78IOwA98
Od Xperie Z3+ je možné ovládat foun i mokrými prsty, ono se to zdá jako banalita, ale občas se možnost zvednout v dešti hovor dost hodí
pak má vodotěsnost founu konečně smysl, dá se používat za deště
https://youtu.be/vwIdyds5Sik
Naprosto nevhodné do silničního provozu.
To je trochu odvážné tvrzení. Ta vhodnost a nevhodnost má dvě stránky.
1. Podle českých právních předpisů je kolo vybavené předním bílým světlem TEČKA. Nikdo neřeší vlastnosti toho světla. Může klidně oslňovat. Ano pro okolní řidiče je to velice nepříjemné.
2. Po několika konfliktech s nedáním mi přednosti v jízdě na jasně hlavní silnici už ve sjezdu používám přední výkonné světlo jako blikačku. Je to hrozné, oslňuje to a ještě to bliká. Ale udrží to ta auta na vedlejší silnici, aby mi nevjela do cesty. Kontrastní žlutozelená bunda a jízda 50km/h středem pruhu je pro některé řidiče zcela nedostačná.
No co se týče našich předpisů, je tam ještě jedna podmínka - kužel světla musí protínat vozovku ve vzdálenosti max 20 metrů. Teprve pak tečka. :-)
Vzhledem k tomu, že nikde není definovaná šířka toho kuželu ani jiné vlastnosti, tak to v oslňování samozřejmě nebrání...
Oslňuje to.
Zatím všechny ty výkonný světla, co jsem potkala u nás v Udolí, oslňovaly jak sviňa. Přes den jsou vidět, ale toho maníka na kole vidím taky, tak mi přijde zbytečné aby svítila blikal na mě strobem,zas tak moc nesvítí, aby to bylo zajímavé v šedesátce... Ale těch je minimum.
Většinou mají cyklisti co potkávám za šera taková světýlka, která uvidím až dlouho poté, co vidím toho cyklistu... prostě takové ty blikačky na tužkový baterie, který nesvítí a od kterých jsem už dávno ustoupila. To v tom "lepším" případě, v tom horším případě nesvítí vůbec a je to tak fifty-fifty.
Vůbec je zajímavé, jak často se tady o světlech bavíme a v praxi vidím těch světel minimum :-)
Akorát Radek má hezký osvětlení, ale ten to má jako na autě, včetně obrysovejch, dálkovejch, krátkejch, brzdovejch, mlhovek a blinkrů :-) :-) Radek jezdí v noci.
Každopádně si myslím, že než ty bludičky, je lepší reflexní vesta, ta je vidět na dvěstěmetrů. Za šera malý světlo moc vidět není, ani když má výkon, chybí tomu dostatečně velká plocha.
Díky za chválu, ale něco mi na kole přece jenom chybí.
Zas mě v noci zlákalo střihnout to lesem, neplánovaně a bez přípravy, že tam přece trefím. Blbě jsem odbočil a ztratil se kdesi ve vojenském prostoru, všude stopy po těžbě dřeva a každá cesta byla slepá.
Abych si posvítil, jestli některým směrem třeba něco nepokračuje, musel jsem zvednout celé kolo do vzduchu a otáčet se s ním. Hodila by se navíc nějaká baterka do ruky.
Nový mobil jsem nechtěl vytahovat, protože trochu pršelo. Když už mě to přestávalo bavit, nakonec nic jiného nezbylo.
Teda ne že by svítil do dálky, ale zachránily mě mapy.
Spíš než baterku do ruky, bych doporučil čelovku, to je celkem univerzální servisní/sportovní nástroj a kdybys musel třeba něco spravovat, příjdou volné ruce vhod...
Ani nemusí být špatná podrobná mapa v mobilu... přecijen GPS lépe odpovídá na otázku, kde to sakra jsem... :-)
Jsem spokojený se světlem Gaciron V9D.
Je pravda, že nebyl zrovna levný (2000Kč) Na běžné ježdění stačí 200, příp 400 lm (mokrá silnice). Nejsilnější režim nepoužívám (1600 lm) - mám strach, že abych nezapálil les. :-)
Optiku má žebrovanou, neměl by proto oslňovat protijedoucí auta.
Za mě stačí slabší model 600 lm za 800,-, příp. 1000 lm za 1500,-.
Tady u těch všech kulatých kuželů je nutný ten podomácky vyrobený "kšilt" na oříznutí té vrchní haló oblasti světelného kuželu. Na PD32 už mám v pořadí alespoň 2, bo je furt ztrácím :-D
Záleží kudy jezdíš, ale pokud nejedeš celou trasu po souvisle osvětlené silnici, tak jen blikačka stačit nebude... a i kdyby, stejně to chce slušnén světlo, může se člověk někde zdržet nebo jet jinudy...
Od Fenixe mám čelovku, nebyla nejlevnější, ale mám ji hromadu let a spokojenost...
Mě se na dojíždění v rámci Prahy a Prahy východ a na silničku osvědčilo v poměru cena výkon velikost INFINI světlo Super Lava 4f 3W LED blk/titan 300lm.
Vím že to nedosahuje výkonu fénixe a jiných velkých světel , ale je to malé, vytrvalé, nabije se to z počítače a nosím to sebou i na tůry v kapsičce :)
A vidím s tím fakt daleko a mám ho několik roků :)
Já nyní používám světlo Smart
http://www.smartcyklo.cz/osvetleni/svetlo-smart...
a svítí to velmi pěkně.
Ona jedna věc je, aby tě viděli a druhá věc je, aby tě respektovali. Já stále řeším problém, že mne sice vidí, ale nečekají že třeba z kopce dolů jedu 50km/h, nebo po rovině 30km/h. Když mi nedají přednost, tak mám těžký problém. Dostatečně intenzivní blikačka jim problém přednosti pomáhá řešit.
Ty Fenixy maj výhodu, že svítěj stejně intenzivně jako automobilový/motocyklový reflektor a přitom neoslňujou jako obyč. světlo bez lomu paprsků.... Já tedy s předností problém nemívám, za světlem obvykle čekaj buď pikslu, co svítí jen napůl, nebo motorkáře :)
Doporučuji prolistovat, co se tu už psalo, protože se jinak budeme opakovat. Zkusím jen heslovitě.
Fénix
je to sportovní světlo a samozřejmě oslňuje. Je to vlastnost těchto světel, s normovaným kuželem by byla nepoužitelná v terénu.
Nabíjecí
Určitě něco s výměnnými články, tedy nic vestavěného a na výměnu drahého. Výkonově určitě něco +/- Fénix BC30. Články jsem vykuchal ze starých notebooků.
Zadní světlo
Pokud dobře svítí, je výkonné a má spotřebu. Buď je třeba měnit baterie / dobíjet akutumulátory včas nebo pořád sledovat odraz (výlohy, níže položená okna...), že ještě pořád svítíš. V zimě to i na 5 km trase dokáže lehnout.
Nábojový alternátor (dynamo)
Optimální řešení, ale na sportovní kolo asi mimo realitu, takže pak ten Fénix BC30 a jemu podobné.
K oslnovani fenixem - pokud se nebavime o normálních baterkach, tak u těch cyklosvitilen hodně záleží na tom, jak je natocis. Pokud někdo svítí na hvězdy, aby na ně lépe viděl, tak pak mu nepomůže ani speciálně oriznuty kužel. Takže ideálně za sucha v noci za město, zapnout naplno a zkoušet. Nejlíp i s asistentem, který kolo podrží nebo bude hlásit, jak moc to svítí do očí.
Zadní vozím obyc smartku a k ní blackburn Mars 3. Oboje na nabijecich baterkach. Blackburn dobijim preventivně po měsíci, smarta tak po dvou, ale ten má o dost nižší spotřebu. I kdyby po cestě jedna chcipla, měla by fungovat ještě ta druha..
I když to natočíš tak, že střed kužele ti míří těch 10m před tebe, abys viděl díry na silnici, tak stejně budeš oslňovat. Pusť si na tom stroboskop a uvidíš, jak každá značka ve výšce přes 2 metry na tebe bude blikat. Pokud ten kužel není shora oříznutý, tak to prostě oslňuje.
U potkávaček auta taky značky svítí a přitom jsou dělané na to, aby neoslňovaly. Jasně, směrem vpravo jde u nich kužel nahoru, aby byly značky a překážky na krajnici líp vidět. Ale i jinam svítí dost.
Úplně oříznutý kužel, jak mají lepší dynamová světla, pak způsobuje, že světlo není někdy zepředu skoro vidět. Pak tam musejí dovymýšlet denní svícení.
Kužel by měl mít shora jasně danou hranici, kam jde maximum světla a kam už jenom rozptyl, ale viditelný. Nevím, jestli je někde definovaný ten rozdíl v intenzitě - odhaduju, že 100:1 může vyhovovat.
Světlomety aut pracují s optikou, sportovní světla typu Fénix BC30 se tím neobtěžují. Je to o masívní kapacitě akumulátoru a super výkonu použité diody.
Naopak světlomety na nábojové dynamo trpí nouzí a výrobce tak s optikou musí pracovat, tedy nejen ořezává, ale hlavně důmyslně pracuje se zrcátkem včetně jeho tvarování. Netřeba ani svítit a stačí pouhým okem porovnat. Rozdíl je do očí bijící a výsledný světelný kužel tomu pochopitelně odpovídá.
Pravda taky je, že sportovní světla jsou do terénu, tedy počítá se s nenormovanou jízdou (nerovnosti, prudké zatáčky...). V nenormovaných podmínkách je normované světlo ke vzteku.
Mám obojí. Když jedu po silnici nebo slušné cyklostezce, je slavný Fénix BC30 za trest. Svítí sice jak před kolo, tak na značky 4m nad vozovkou, jenomže kužel je krátký. Jinými slovy plýtvá výkonem tam, kde výkon nepotřebuji a chybí tam, kde ho potřebuji.
Bush Müller nemá světelnou houkačku ani nežhaví silnici, ale zato svítí i do dálky a na bocích kuželu svítí max. do výše RZ auta. Je pravda, že BM ne vždy dobře svítí na dopravní značky, pokud jsou mimo osu kuželu.
Už jsem tu psal, že zajímavé je světlo Lucifer, které má jednu čočku víc do šířky a druhou víc do dálky. Při testu v temném lese tím BC30 rezsekal. BM měl ne tak intenzívní kužel, ale kupodivu svítil dál. Pochopitelně BM neobstojí oproti režimům s vyšším výkonem, pak to Lucifer užhaví, nicméně mne BM pozitivně překvapil.
Světlo můžeš lehce zkalibrovat, aby svítilo co nejdál a přitom neoslňovalo, doma podle zdi.
Když si tam uděláš značky podle výšky světla na různých kolech, nepotřebuješ asisenta.
Pak ještě označit polohu držáku na řídítkách - pro rychlou kontrolu, jestli je světlo správně, i bez zdi.
Ještě je rozdíl jestli máš vzpřímené kolo se světlem cojávím metr dvacet nad zemí, anebo lehokolo s 20" předním kolem, kde máš světlo když dobře tak v polovině této výšky. Pak pokud chceš u obou typů mít místo s největším osvětlením třeba X metrů před sebou, tak u lehokola musíš to světlo sklopit daleko míň, a tím ti zbude daleko silnější část kužele nad vodorovnou rovinou.
Já to řeším tak, že mám na tlačítko silnější a slabší režim, a když vidím protijedoucí auto, přepínám na slabší. Což je sice úplně něco jiného než dálková/potkávací světla u auta, ale tak aspoň protijedoucí řidič má pocit, že jsem s tím udělal aspoň něco.
U Oceláče s 20" vpředu je světlo 78 cm vysoko.
Nastavení je tam dost citlivé, ale jak se jednou nastaví přesně, je to akorát. Výhodou je zde chybějící odpružení.
Není tam až tak ostré oříznutí, jenom eliptický kužel a tak ho taky ztlumuju - ve dne, nebo když mám jet za jiným lehokolem.
Rozdíl mezi dálkovým, co je nastavené úplně rovně, je ale hodně velký. Testuju na značkách.
To na Azubu, tam je sice oříznutí ostřejší, ale hranice cestuje s každým zhoupnutím a taky podle nákladu v brašně. Ve dne je to jedno, mám tam denní svícení, ale jinak musím dofukovat tlumič, pokud mám jet víc naložený. A to vlastně nejenom kvůli tomu světlu (které se dá i sklopit).
Ted bezi prave velky vyprodej z Lidlu. Koupil jsem tam deckam sadu led svetel za par korun na USB dobijeni, asi tri jasy a naprosto dostacujici. Odzkouseno ve tme a provozu a decka jsou max. spokojena.
A pokud chces neco fajnovejsiho, sel bych do Blacburnu. S temi mam rovnez vynikajici zkusenost.
Blackburni jsou patláci nenažraný - viz ta jejich trapárna s "vyměnitelným" 18650, kdy místo standrdu nutěj svouji předraženou potvoru s extra konektorem... https://www.singletracks.com/blog/mtb-gear...
To už radši zkusit tohle: http://www.led-expert.cz/ledshop/eshop/19-1-LED...
Já mám na starých plečkách Fenix BC21R, až na držák je skvělá, ale na starých kolech ho nepoužívám (mám vlastní) tak jsem maximálně spokojenej.
Dny se krátí a už se mi někdy stane, že se s Růženkou vracím za šera. Na Růženku nechci dávat žádná velká světla, v zimě na ní nejezdím, takže jsem hledala něco malého.
Na baterie nic nechci, můj osvědčený akmulátor z vrtačky (12V) jsem strčila do brašnčky pod sedlo a natáhla jsem dráty k úžasným minisvětýlkům, které jsem pořídila v autodoplňkách:
https://www.autodoplnky.cz/picture/shop/galerie...
říkají tomu "orlí oko" (eagle eye) a líbí se mi to, je to takové minimaistické :-)
Držáky jsem udělala z kousku hliníkové trubky, vepředu je to uchycené na řidítka půlkou držáku na pumpičku a zajištěné gumičkou, vzadu gumičkou k rámu. Vypínač jsem zabudovala do víčka od petky nasazeného na autozástrčku, kterou jsem uchytila druhou půlkou držáku na pumpičku k rámu a zajistila gumičkou.
Výkon světel inzerují na 250 lumenů, no svítí to dost, kužel to však nemá nijak směrovaný. Pro účely "být viděn" je to naprosto dostačující, na tu baterii mi to svítilo 13 hodin, pak jsem to vypla, svítilo by to dýl. Na večerní dojezdy mi to vydrží na jedno nabití pomalu až do zimy :-)
Šikovná holka, to jo, ale ta světýlka... děs běs :-)
Šikovná určitě, světla cool.
Ale ne ten rám.
Já už viděl prasklý mufňák kvůli korozi, a tady ten vykazuje pěknou korozi vně, jak asi vypadá uvnitř.
Nejsem hnidopich, však je to váš krk...
Přeji mnoho dalších najetých km, a ať se růža pod váma rozloží v rychlosti chůze...
Zevnitř rámu je neporušenej lak, jsem to měla celý rozdělaný. Ty obouchaný fleky zvenku občas přetřu mastným hadrem a v mokru a v zimě s tím nejezdím. To je letní stroj. Já myslím, že mě ten rám přežije. Jsem přemýšlela, jestli to nechat opískovat a komaxitovat, když jsem to měla celý očesaný, ale pak jsem se rozhodla nechat původní lak ...
Podle mě zbytečný starosti, kdybys viděl jak rezavý bejvaj historický kola s sloužej naprosto spolehlivě.
jj, to si v Janove rikali taky :-)
....tam se pod někým poroučelo zrezlý kolo? :-O
Je zo dost podobný.
Koroze způsobí tzv. vrub, od toho se šíří iniciální trhlina, a ocel praská tzv. "křehkým lomem"
Když budeš potřebovat vědět víc, googluk "nízkocyklová únava oceli"
Na dojíždění do práce v rámci města používám Gacirona z ali https://www.aliexpress.com/item/GACIRON-Cycling...
Ve městě vyhovuje, zatím jsem ho nezkoušel na silnici mezi obcemi.
ahoj, já taky přers podzim a někdy i v zimě když přeje počasí tak jezdím do práce na kole. Jinak používám tyto https://www.crussis.cz/kategorie/osvetleni světla a zatím v pohodě. Na cestu vidím dobře a ani mě nikdo ještě nesrazil :D
Vozí ho i Jarda Jágr? :-)))
Ten dělá firmě Crussis taky reklamu.
Reklama na blikátko do tmy? No fuj!!
Furt lepší blikátko, než černý ninja ...
Píšeš, že Jinak používáš. To mě zajímá. Jak jinak používáš? To jakože to vozíš zhaslé? Nebo jak si to myslel?
Na pěkný obrázek jsem narazil, zaujme asi nejvíc Radka.
http://eland.org.uk/jpegs/s327/july2004...
http://eland.org.uk/jpegs/s327/july2004/masttop...
Proč je to světlo umístěné nahoře lepší než umístěné dole? Jsou lidé, kteří vozí intenzivní světlo na zábradlí na přilbě. To už je opravdu hodně nahoře.
Ze zkušenosti na autech bych tohle nechtěl. Čím je světlo výš, tím víc je kužel "zapíchnutý" do země před autem (kolem), má vepředu víc ohraničený osvětlený prostor. Když to má být k něčemu, musí to být hodně výkonné světlo s hodně širokým, stejnoměrně vyzařujícím kuželem (aby střed neoslňoval svojí intenzitou, přesvícením bodu) - ale takové zas hodně oslňuje protijedoucí. Viz světla na střeše kamionů.
Ideální je světlo na půl cestě mezi očima a zemí. Může svítit dostatečně daleko a přesto jde seřídit tak, aby nad určitou výšku neoslňovalo.
Co mám zkušenost z lehokola, tak svítit si čelovkou nebylo nic moc. Jednak jsem si nohama vrhal dopředu stín a hlavně v případě mlhy a hustého deště se mi spousta světla odrážela zpět do očí, svítil jsem si hlavně na nohy, silnice byla kdesi daleko vpředu a moc světla tam nedorazilo. Umístění na čumák lehokola mi přišlo nesrovnatelně lepší.
Netvrdím, že umístění nad hlavou je totéž jako čelovka, navíc tady má nohy níž než já na Ibexu, i tak bych ale tohle světlo bral spíše jako doplňkové pro zatáčky a manévry v nízké rychlosti, ale hlavní světlo bych se snažil dostat před nohy.
Čelovka na lehu měla prapůvodně osvětlit silnici v zatáčce, není-li tam nějaká překážka (co kužel hlavního světla neosvětlí).
Lepší by zřejmě byla světla, svítící do zatáčky, rozsvěcující se při pohybu řídítek (analogicky, jako to mají některá auta)
Jo, přesně. Světlo na čumáku lehokola je fajn, když jedu (zhruba) rovně vyšší rychlostí. V případě prudkých zatáček, terénu nebo obecně nižší rychlosti začne být čelovka přínosem, protože chci vidět i jinam než přímo před sebe.
O zatáčecím světle jsem u Ibexu uvažoval, přecijen na klasickém kole světlo taky zatáčí s řidítky. Vymyslet by to určitě šlo, prostě protáhnout táhlo řízení od předního kola až k pedálům a zatáčet tím i světlo. Případně připevnit světlo k vidlici ala zadní blatník, aby svítilo ve směru předního kola...
Nicméně pro trasy, kudy jezdím, mi to přišlo zbytečné, lenost zvítězilo a jako obvykle zůstalo jen u úvah... :-)
Existují lehokola, kde světlo přirozeně zatáčí s řidítky :-) Jen si člověk musí zvyknout, že i když jede rovně, řidítka se pořád trochu hýbou a světlo ten pohyb dost zvýrazní, takže se pořád drobně hýbe.
Tohle je normální na běžném zábradlí, když je světlo na řidítkách.
To mě může vždycky vzít čert, když se s bráchou hrabeme do prudšího kopce, on jede za mnou a cloume řidítkama pravá levá. Já z toho švenkování kužele jeho světla a mého stínu mám náběhy na "epilepsii" a z posledních sil poodjíždím :-))
Otec měl na svém zábradlí na ose předního kola držák dynamového světla a na něm nějakou bludičku. Hodně si to pochvaloval, že to svítí nízko zemí a stíny nerovností jsou lépe vidět. Nejezdil teda přes 15-20km/h.
Tomu docela věřím. Čelovka je pravý opak, sice krásně svítí všechny reflexní prvky, ale defakto nemůžeš vidět stín, které takhle osvětlené předměty vrhají. A stín může dost napovědět...
Jenže když je světlo pod úrovní očí, tak nevidíš jestli je ve stínu běžná nerovnost nebo 10 cm díra.
Toto sa mi zdá zaujímavé
http://reflectalite.com/LEDpage.html#anchor78877
Tak jsem si vzpomenul na Radka :-D Ale to by mně zajímalo, kde se dá koupit dynamo 6V 4W, tzn. přes 500mA?
24.2.2018 začal Sturmey Archer vyrábět "hub dynamo" 6 V*6,0 W (Радиолюбитель UA) ?
http://www.azovbike.com.ua/forum/viewtopic.php...
8-)
Může být 12W?
SunUp Eco MaxiDyn DC6V12W.
:D
Cena lehce pře 5k, to jde, jen nesmíš na svém cesťáku používat disky jako brzdy. Když jsem pročítal ten datašít, tak v mé běžné rychlosti 20km/h to dávalo 1250mA se 2A v 35km/h. Napětí tam nezmiňovali, ale to bude asi stardartně naprázdno těch 60V.
Ale by mě trefilo, kdyby to bylo jak plášťové dynamo a po 50km se to kouslo :-D
To už bych za jízdy dobíjel mobil s puštěnou navigací.
Ale probrouzdal jsem se i k tomuto ala Radek
https://www.cyclemonkey.com/usb-chargers...
Kdo tvrdí, že světlo umístěné nahoře je lepší?
Brahma? - temu nevěř, on si vymýšlí teorie, kterým (snad) i věří ...
... ale chodí se sem bavit a tak sem vnáší svůj specifický humor ...
8-D
Samozřejmě, že světlo nahoře, silné, svítící do stran i do dáli je lepší. Proč by se jinak na terénní auta dávaly světelné rampy na střechu a cyklisté co jezdí za tmy terén vozili silné světlo na přilbě?
A samozřejmě takové světlo bude oslňovat, takže v provozu to nemá co dělat, tam jde o to nalézt kompromis kdy co nejlépe uvidím a ještě nebudu oslňovat.
Zdravím, také bych se rád zeptal v rámci této diskuse na vaše doporučení čelního. Jezdím na crossovém kole převážně po cyklostezkách, asfaltu občas i lesních cestách, mimo cesty se nepouštím. V současnosti mám starší Blackburn na 3x AAA baterie - pěkný opruz při dobíjení, když nabíječky berou buď 2 nebo 4 baterky.
Mám proto jasné požadavky: Světlo pro jízdu po lesní cestě a do města (kolik lumenů netuším), vodovzdorné (intenzivní déšť 30 minut), nabíjení přes USB, indikátor stavu baterie, jednoduše odnímatelné bez nutnosti odnímat celou patku, alespoň 3 režimy svícení (silně, slabě, blikání). Jako plus: vyměnitelný akumulátor, více režimů svícení, viditelnost světla z boční strany, osazení na přilbu, dálkové ovládání,...
Cenu jsem si nestanovil, ale orientační strop může být 1500 Kč. Zatím mám tyto kandidáty:
https://www.led-expert.cz/ledshop/eshop/19-1...
https://www.blackburndesign.com/dayblazer-800...
https://www.kronium.cz/nabijeci-cyklosvitilna...
http://cz.author.eu/osvetleni/predni/author...!video-modelu
https://www.force.cz/svetlo-predni-force-cass...
https://www.led-expert.cz/ledshop/eshop/19-1...
Ten Fenix je asi nejlepší.. má mimojiné naprosto dokonalý držák. A kdybys pak chtěl dalšího, silnějšího, s výměnnými akumulátory (BC30) tak ten je s tím držákem kompatibilní :)
S těma nabíječkama už to dávno není pravda (taky mě to štvalo). Ale třeba tahle osvědčená a docela doporučovaná umí libovolně jeden až čtyři kousky. Ve spojení s Eneloopkama pohoda.
https://www.zbozi.cz/elektronika/baterie-a...
já mám tohlecto https://www.kronium.cz/nabijecka-fenix-are-c1...
nabíjí Li-Ion i NiMH/NiCd, a to jednu, nebo dvě.....
Chci si koupit a do 20" ráfku nechat zaplést dynamo Shutter Precision.
Je lepší zvolit
https://www.bike24.com/1.php?content=8;product...
nebo dynamo určené pro kolo26" resp. 29"?
https://www.bike24.com/1.php?content=8;product...
Nerad bych "pozdě bycha honil ..."
Děkuji, Pavel
Hele za ty peníze žádný zázrak. Koukni se po starém bočním dynamu KING, dá se rozebrat, rotor je uložen na ložiskách jde lehce a tiše... 3W/6V dá taky.. a seženeš už od 100 korun :)
To záleží, co od toho chceš.
Dynamo pro větší kolo bude dávat při stejných otáčkách vyšší napětí. Je také možné, že má více pólů.
S tím pro větší kolo ti bude světlo svítit naplno v menší rychlosti. Ale zase je těžší. Pokud z toho chceš svítit a třeba ještě nabíjet telefon, tak to bude lépe fungovat s tím pro větší kolo. Pokud jezdíš rychle a jde ti jen o svícení, bude stačit to pro menší kolo. Pokud jezdíš pomalu, bude lepší to pro větší kolo.
Kup si Fenixe, ale s bateriumi, ne vestavěným akumulátorem.
Nepřehlédnou tě, to za ty prachy stojí, třeba tohohle
https://www.kronium.cz/cyklosvitilna-fenix-bc30...
Klidně bych šel i do BC21R - o tisícovku levnější, jen na jednu 18650, která se dá i prehazovat. A jedna je v ceně :-)
Do BC30 by musel přikoupit ještě dva články, to je tak 700 navíc.
Ale svítí moc hezky (mám ji taky), byť dosvitem na starou BT20 nemá - měla větší a jinak tvarovaný reflektor.
Víc než o tisícovku.. prodává se totiž na rozdíl od BC30 i s baterii... zase má ovšem zcela idiotskej gumicukovej držák. Já ji tedy používám na starejch plečkách s vlastními přibastlenými držáky na krk řídítek (stará kola nemají řídítka rovná) v kombinaci s dynamem King a klasickými světly osazenými LED moduly (https://www.bel-shop.eu/cz-detail-1315-led... - daj se sehnat i 3W, ale ty teď nemá). Dynamo používám, když chci být viděn, Fenixe, když chci vidět:) Pokud se nejezdí na dlouhý štreky, nebál bych se ani BC25R, stojí 1400, má fantastický držák, velmi dobře svítí, a má tedy zabudovaný nesnadno vyněnitelný akumulátor.
Dobrý pevný držák světla je jeden ze základních požadavků na to světlo. Je houby platné mít úžasné světlo se skvělými vyzařovacími vlastnostmi, dlouhou výdrží a nepatrnou cenou, když se to na řídítkách kymácí a na každém hrbu se vyzařovací kužel posune někam jinam.
A tady jsem i ty funkční samorobo vyfotil
https://www.nakole.cz/diskuse/25120-fenix-bc21r...
Kurnik já mám doma toho s tím zabudovaným aku. A nějak se vysral, svítí jen občas, a prostě se sere.
Mimo záruku.
Koupil sem novej, na baterky, ten funguju, svítí stejně. Jestli umíš nějak ten aku oživit, nebo někdo, ten krám vám dám.
Než s tím někam jet, vypisovat lejstra, pak čekat, opraví nebo ne, to si radši koupím novej krám, ale když to někdo umí opravit, bude to jiná
Ten krám jde rozebrat (je to normálně sešroubovaný) a měl by v něm být standardní článek. Jinak ti to opraví v Kroniu.
Pokud si troufáš sám, tu máš návod.
https://www.ifixit.com/Answers/View/287313/How+can+we+replace+batteries+on+Fenix+BC30R
"https://www.ifixit.com/Answers/View/287313/How+can+we+replace+batteries+on+Fenix+BC30R"
to co je v uvozovkách je správně...
Top dám, teď musím sehnat ten šroubováček s hvězdičkou...:-)
Na to ti stačí takovýhle obyčejný bit za dvacku. Slušnější prodejna s vercajkem ho určitě bude mít.
https://www.zbozi.cz/vyrobek/hrot-torx-t-5x25...
potřebuješ 2, torxe 5 a 6, tuhle nějaké obrázky
https://yadi.sk/a/MW8SxTDQ3U94zE
Myslím, že to někde mám, musím počkat na Soňu, až mi to vydá. Ona občas po mě uklízí, a pak nenajdu vůbec nic :-)
Ono to možná bude něco jiného, dal jsem to po ránu do nabíječky, a zahřálo se to jako blázen, a svítí všechny čudlíky a nejde s tím nic dělat, furt svítí čudle, když to zapnu napíše Level 99.99 a rosvítí se aj zhasnou jde, ale jinak je furt v takovémhle stavu....
Napsal bych mejl do Kronia... Za to nic nedáš. Jsou ochotní, odpovídaj.
Jestli jsi to kupoval přes kronium, tak jim zkus napsat, jsou vcelku vstřícní :-)
To ano, už jsem jim volal, že mi bliká moje PD32, a borec hned věděl, že jde o vytočené kolečko s vypínačem v té krytce na baterie. Tak jsem to podle rady zašrouboval proti směru hodinových ručiček a zas to svítí :-D
ty "led- žárovky" jsou dobré!
tuším si pořídím do své prehistorické čelovky...
Jestli není trochu omezující ten vyzařovací úhel. Lampa s parabolou počítá s tím, že vlákno klasické žárovky svítí "za sebe" a tedy odrazem přes parabolu tam kam má. Tahle ledka sice docela doširoka, ale mimo parabolu, nevyužije její výhodu, jen se prostě rozplizne před sebe.
Vymyslel to Petzl do svých starých čelovek.. ale protože lidi kupovali moduly a ne nový čelovky, tak nehorázně zdražil .. tohle je China copy made
https://www.podzemi.net/news/petzl-led-modul-1w...
3W používám ve starých dynamo světlech (HAWE, PALABA, DAIMON), v některých musím použít clonku na odraz světla zpět na parabolu.. aby v prostřed nebyla málo osvětlená "díra". Ale i tak to svítí mnnohem víc jak žárovka.
Obrázek napoví.. na drcení singletreku to není, je to solidní osvětlení "chci být dobře vidět" nebo pokud jedu ve štrůdlu nikoliv první. Nouzově se dá i jen s tím, ale musí se koukat jak ostříž :) Ten Fenix co je na jednom obrázku vidět, to jistí, to je příruční denní světlo :)
http://www.doktormoto.cz/cs/zarovka-led-6v-...
Na tohle bys musel dát jinou patici, ale je to na 6V a dělané pro parabolu.
Tohle používaj veteránisti, aby mohli celej den svítit a nezruinovali si alternátor a akumulátor (starý motorky a auta prostě nezvládnou furt svítit a dobíjet...). Pro kolo nevhodné, dynamo to neutáhne ani náhodou.