Zdravím, a zvláště majitele SRAM DualDrive. Mám DD už několik let na AZUBu Apus - je tam grip-shift, půlená rukojeť, a na druhé ruce podobně vypadající pevná nepůlená rukojeť. No a po těch letech se začíná ta guma rozpadat - tak různě lepí, když to chci třeba omýt vodou, tak na hadře mně zůstává část toho gumového materiálu, atd.
Jde to nějak opravit, naimpregnovat nebo co, anebo je fakt třeba koupit nový gripshift a k tomu ty pevné části obou rukojetí?
Přijde mi, že nejvíc se rozpadá guma na tom grip-shiftu samotném, ty pevné části jsou ještě relativně v pohodě.
Mechanicky to drží pohromadě, ale je to takové nepříjemné jak to lepí a je od toho všechno černé.
Díky za jakékoli rady.
Já myslím, že to je taková nepěkná vlastnost gripů obecně, nejenom asi těch gripshiftů. Po nějaký době se zašpiní, začne to lepit a je to k neumytí. Teda krom toho, že se to začne ošoupávat. Čistou vodou to umýt moc nejde a jak se na to sáhne nějakým saponátem, je to snad ještě horší.
Takže asi výměna. I když u těch Gr.shiftů je to o to blbější, že je to vlastně i se řadícím mechanismem, že nestačí prostě stáhnout grip ze řídítek. U normálních gripů ta výměna finančně tak nebolí.
mám za to, že tu gumu naleptává pot. proto někdo problém má a někdo ne.
taky by se mi hodily nové gumy na st2203, ale mám asi smůlu, je to nesehnatelné. přitom na vyšší řady se dělají.
ještě tak rok to lepení vydržím a pak je budu muset vyměnit komplet
Lide maji ruzne agresivni pot (jeden kolega musel odejit z kovovyroby, protoze na co sahnul, tam zbyly rezavy otisky prstu). Navic mastnota z kuze i ze svaciny. A navrch UV zareni. A uz tak zmekcovadlama narusene plasty jdou do kytek.
To, že se guma časem rozpadá, je její obecná vlastnost. neuděláš s tím nic....
Mě se takhle na pohřbu kamaráda rozhodla rozpadnout gumová podrážka polobotek, která ještě ráno byla naprosto OK... Z pohřnu jsem šel sice v krásnejch perkách, ale po fuseklích
Ona ta gumová podrážka byla nejspíš polyuretanová.
Náhle, bez výstrahy, se rozpadne.
To je vlastnost těch podrážek. Náhle v horku úplně zdegradují a domů jdeš bos. Manželka takhle bosa absolvovala synovu promoci.
Taky se mi ta guma rozleptala a rozpadla, přitom ostatní pevné gumové části byly v pohodě. Ošoupané používáním, ale ne rozleptané. Nezbylo než vyměnit, tenkrát se to ještě vyrábělo. Pak jsem se toho kompletně zbavil, když to bylo ještě použitelné.
U Rohloffa jsem otočnou část měnil taky, když už tam skoro žádná guma nezbyla. U nového dílu se zas konečně vrátili k členitějšímu povrchu, takže není potřeba taková síla a už se tolik neodírá.
Nepomohlo by potření/potírání glycerinem?
U Spartaků i u embéček se to doporučovalo pro prodloužení životnosti pryžových těsnění.
http://www.bezvakolo.cz/169375-dualdrive-gripy...
Akorát ten jeden otočný, co je potřeba měnit, tam chybí.
To jsou ty dva pevné.
Sice už hůř, ale ještě se našel:
http://www.supshop.cz/otocne-razeni-sram-dual...
No super. Radku, díky!
https://www.cycology.cz/nahradni-dily-k-razeni...
Náhradní grip se mi koupit nepodařilo, a guma na gripu degraduje dál. Nicméně jsem našel řešení:
Původně jsem chtěl tu gumu odstranit a místo ní vysochat, vytisknout nebo odlít něco náhradního. Pak mě ale napadlo, že vlastně řeším jen povrch, a že by možná šlo tu původní gumu nechat a jen ji něčím obalit. Něčím co by bylo příjemné na ruce, a nepřidalo by moc na tloušťce.
Našel jsem doma kus staré omotávky na squashovou raketu. Na rozdíl od cykloomotávek je to fakt tenké, takže pro tento účel se to hodilo. Omotal jsem jen tu otočnou část - na začátku to drží jen samo na sobě, poslední závit jsem proti rozmotání pojistil chemoprénem (opět na tu omotávku, ne na původní grip).
Po několika jízdách můžu říct, že to docela funguje. V ruce to neklouže a guma se dál nerozpadá.
Snad to někomu pomůže.