Zdravím,
Měl sem zájem si někdy časem pořídit elektro kolo tohohle typu: https://www.stealthelectricbikes.com/
Jde mi hlavně o to že je to spíše taková "elektro motorka", cena jako taková je ale příšerně drahá, v přepočtu kolem 220,000kč. Nejde jen o tuhle značku ale všeobecně o tohle "elektro kolo", dá se to po dílech sestavit za cca 70,000kč což už je celkem fajn. Problém je že "komplety" se neposílají do Česka a díly jsou možná tak na eBeay. Otázka zní jestli je nějaký český prodejce či distributor kdo prodává nějaké takové díly na vlastní elektro kolo nebo přímo komplety takových mašin. Nemám absolutní zájem o obyčejný elektro kolo které se prodává na CZ cykloobchodech...
Na kolik myslis, ze by te to kolo prislo pri nakupu dilu u naseho dovozce ? Po zapocteni cla, DPH, vsech poplatku a marzi...
Jen odpovidajici full, ktery se nebude pri te vaze kroutit a v te rychlosti a namahani se nerozsype bude nejmin za 70. Plus elektrika, zabudovani.
...a navíc to bude pěkně hnusný :-D
No, hnusný... především to bude bastl plnej kompromisů. Ne nadarmo má ten Stealth v podstatě motorkovej kroskovej rám s fortelnou pružinou a tlumičem.
Kdekdo si myslí, že to stačí naroubovat na nějakého Olprana, že je to dostatečně podobný :-))
Dve také som už postavil a tretí sa bude, môžem poradiť ako na to...
Panečku, to je opravdová motorka. Jak to vychází těžké a jak dlouho to vydrží jezdit v motorkovém terénním tempu?
Tento je vďaka výkonnému motoru, určitým úpravám a nadštandardnej batérii niečo cez 50kg. Na motorke som nejazdil, neviem porovnať, ale batéria je 2400Wh tak som s tým v teréne prešiel celkom dosť aj keď som si výkon a rýchlosť podchvíľou užíval. Max. príkon som mal 11,3kW a po poľnej ceste sa dalo vytiahnuť tak 80-90km/h, po asfalte vytiahol max 105km/h... Záťah to malo šialený, mal som čo robiť sa na tom udržať :-)
To jen zkresluje fotka, nebo máš vzadu větší kotouč než vepředu ?
Obidva sú 203mm, predný náboj kolesa umožňuje osadiť kotúč z oboch strán
Rám je od slovinskej firmy Qulbix, motor QS205 V3, RJ Adaptto Max-E, batérie 10x 4s/16Ah Multistar, nabíjačka Eaton 1800W, ostatok prémiové cyklodiely... Drahá hračka.
Ale šlo by to urobiť aj ľahšie a lacnejšie. Podobné rámy robí aj Vector a číňania to už opajcovali a predávajú napodobeniny...
Nádhera Lubo990, přesně tohle jsem měl na mysli.
Na kolik tě to zhruba vyšlo peněz?
Úplne presne neviem, nestaval som to pre seba a diely som nekupoval ja, ale keď sme sa o tom bavili tak padla suma asi 6000€.
Za 70000kc dobre elektrokolo, ktere jede alespon 80km/h po rovince docela tezke postavit. Samotne kolo (tezke sjezdove nebo jiny, ktere vydrzi zatez) minimalne 50000, baterka na 3kWh minimalne 25000, motor 10000, kontroller 5000kc.
Pokud staci 60km/h po rovince, lze pouzit bezne trekove kolo za 30000, baterku na 1kWh za 10000kc, 2 motory po 3000kc, 2 kontrollery po 1000Kc. Ale provoz takoveho kola pravdepodobne bude stat nad 5kc/km.
jen děti blbněte, až nějaké takové pako způsobí nehodu, tak bude mít ze zbytku života peklo a vám to zatrhnou
A nám, poctivým samošlapům, napaří povinný ručení i technickou na ty nebezpečný velocipédy :o(
Snad jen emise nás minou :o)
Bude zalezet na strave. Vsezravci dopadnou jak diesel. Do centra nevjedou.
Zatím jim to neprošlo, ono těch dieselů mají v Rajchu moc.
Frantíci na to jdou jinak, některá města mají povolen vjezd jen s emisní známkou pro irčitou zónu (pro nás ke asi zajímavá Paříž a Strasbourg).
Tu lze objednat snad za 30e nebo tak.
http://ee.france.fr/cs/information/francouzska...
Spousta benzíňáků co si to u nás brázdí silnice by tam neprošla.
Letošní diesel addBlue s EUR 6 má emisní kategorii 2, benziňák pak 1.
Na zrakvení na kole ti stačí pár piv a nepotřebuješ ani motor.
https://www.novinky.cz/vase-zpravy/zlinsky-kraj...
mě stačí dvě a půl piva na to, abych měl problém trefit se do dveří z hospody. o nějaké jízdě na kole bych si pak mohl leda tak nechat zdát :-D
Ale kdež, experimentálně jsem odzkoušel, že dokud je vpořádku rovnováha, tak u zkušeného jezdce všechno funguje stále stejně. Všechny reflexy řízení a ovládání fungují beze změny. Jen reakční doba se prodlouží, úsudek zakalí a také jsi mnohem statečnější...
Vzhledem k tomu, že jsem měl problém rovně jít, bych si na kolo netroufnul.
Ale je fakt, že to bylo po delší vycházce na slunci a nalačno :-)
Jednou před lety jsem se po 10 kouscích snažil odejít po svých, a v tom parnu jsem nedokázal stát a jít rovně (přítomné jsem pobavil), nicméně pro kolo jsem si nějakým zázrakem došel až do 3.patra a dolů, a odjel jsem naprosto normálně, rovně, žádné zákmity, až domů.
Takže kupodivu rovnováha fungovala s kolem pod zadkem ještě v momentě kdy jít po svých už nešlo.
Nikomu to ale nedoporučuju, chlast je metla lidstva.
to jo, je to metla. ale když v malenovicích vaří tak dobrou polotmavou jedenáctku :-))
https://www.zlinskysvec.cz
Tak to schválně s tím kolem otestuj. Nejlépe tak se dvěma a až třemi různými koncentracemi alkoholu v krvi. Půjč si na to dechový alkohol tester a zjisti, kdy už to na kole začne vadit a také zkus chodit po rovné čáře a testuj své nohy a rovnováhu na nich.Na tom kole také zkus jezdit třeba po obrubníku. To, že dokážeš jet domů, neznamená, že se dokážeš udržet na úzkém obrubníku.
Pak o tom můžeš napsat minimálně diplomovou práci. Bude to originál a nikde to neopíšeš, jako někteří.
to víš že jo, já si rozbiju na kole na obrubníku hubu a ty se budeš dobře bavit. kdepak, uděláme to pěkně naopak :-D
No já to občas testuju, ale k takové vědě, jak jsem ti to navrhoval, jsem se zatím nedopracoval. Jednu dvanáctku snadno rozjedu a nic nepociťuji. Po dvou už mám těžké nohy a trvá to déle, než to povolí. Už je problém jet po cca 15 cm širokém obrubníku. Více piv jsem testoval asi jen jednou, když jsem se po večeři jel ještě v Týnu nad Vltavou vykoupat od rozhledny dolů k řece. Jelo to s kopečka náramně, skákal jsem přes obrubníky, ale prorazil jsem pneumatiku. Asi ta koordinace už nebyla na výši. Také se to blbě lepilo, ale dal jsem to.
Nevím jak to dělaj, u nás sedí na Kozlovně cyklisti pořád, a lijou si do hlavy to nefiltrované, a nikdy u jednoho neskončí.
Pak nasedají na ty kola a vrací se do Prahy.
Ve škarpě jsem zatím viděl jen jednoho, a ten byl zmatlanej tak, že sotva mluvil.
Pepíček dá 4 Plzně jako prd, a bere to Číhadlem (zkratkou polňačkou) domu na Petříkov a to to má docela do kopce, jestli vy nejste málo trénovaní.
Jen Jirka Mastroš havaroval, ale to měl svoji malou plzničku, sedmičku Chenetky a čtyři fernety citrus. Pak mu u rybníka někdo podtrh chodník a šel přes řídítka. Ale to je výjimka, protože nebyl v kondici a na duši měl smutek.
No na tu tvoji partu s trénovaností má asi málo kdo. My jsme jen obyčejní cyklisté co tolik netrénují. Také nemáme pivovar v uprostřed vesnice a tréningové centrum "Pod ledem" s tankovou Plzní. :D
Já si z mládí (už je to dávno, v minulém tisíciletí) pamatuju, že vlastní jízda na kole - a to i ve stavu totálně našrot nebyl skorem problém.. na rozdíl od rozjezdů a zastavení. To teda problém byl... a velikej :)
Rozjezd byl vždycky OK, ale brzdit telemarkem na kole bylo o hubu.
S přežili sme, bez chráničů a přileb.
Být notorikem je holt řehole :-)
Každý den, ať mráz či hic, v stanovený čaa na značkách.
Chce to pevnou vůli a chrabrou mysl.
Nějaká měkoučká generace.
Po deseti kouscích se Šíša šel poprvé vyčůrat.
Nepíšou, že měl naváto.
To by se mu nic nestalo, vožralej mívá kliku.
:-)
Ale píšou, "Z dosavadního šetření ale vyplývá, že cyklista mohl být při jízdě alkoholem ovlivněn." Kdo ho znal ví že byl, jel z blizké občerstvovny
https://mapy.cz/turisticka?x=18.1090176&y...
"mohl" ...
aby to nebyl ten typ "Kalousek" ten aby nafoukal jedno promile musí týden nepít :-)
No, hlavnę takové "kolo" nemůžeš postavit na rámu od jízdního kola.
Ak je to určené na jazdu po asfalte a max. poľných a lesných cestách dá sa postaviť na Cr-Mo ráme bicykel s maximálkou 50-60km/h za celkom rozumnú cenu. 14s LiPo + RJ Magic (prípadne upravená na vyšší výkon alebo podobná silnejšia RJ) + Mxus 3K Turbo 4T (50-55km/h v 26" kolese) alebo Mxus 3k Turbo 3T (60-65km/h v 26" kolese), ak je batéria dosť veľká (ideálne 32Ah) použije sa na nabíjanie nastavený Eaton 1800W. Celé by to podľa komponentov mohlo vyjsť na 1500-2000€. 6k na bike nemám, tak jazdím na takomto a som veľmi spokojný, nahradil mi auto v bežnom živote a umožnil výlety kam by som sa inak na bicykli nedostal (do 250km/deň)...
Nedělal bych to radši, nebo volil ocelový rám. U hliníkového rámu jsem utrh záves zadního kola i s kilowatovým motorem.
Ty rámy nejsou stavěné na to, aby za zadní vidle táhlo 3 kW.
Cr-Mo je preferovaný oceľový rám pre veľkú záťaž a zároveň je ľahký a húževnatý.
Ja som zohnal samotný rám 21" Author Kinetic za 20€ a komponenty doplnil podľa vlastných preferencií. Výsledok naplnil očakávania a stal sa vzorom pre ďalšie stavby mojich kamarátov.
Dnes jsem takové potkal.
Nestává se obvykle, že by mě někdo takhle neslyšně předjel. Jenom hukot terénnních plášťů.
Všechno v černém, bez světel, ani jsem si ho v zrcátku nevšiml. Motorkářskou helmu měl, taky černou.
Pak hodil pro zábavu pár myšek před autama.
Řetěz tam měl a nohama točil. Ale tak pomalu, že jestli měl přitom dávat i nějakou sílu, musel by mít převod tak 1 : 20.
Nejspíš jenom nohy protáčel, aby mu nezatuhly v jedné poloze.