ahoj, už jsem se ptal jinde a nechce se mi to psát znova( http://forum.ibike.cz/viewtopic.php?t=192 ), ale co si myslíte o bezduších? díky , jsem amatér :)
To jako jezdit po ráfku??
Když jseš amatér tak o tom ani nemluv.Musíš mít spešl ráfky nebo rovnou celá kola.Pak je tu možnost kitu do obyč. ráfku,aby neunikal vzduch z pláštů právě přes ráfek a kolem niplů.A spešl pláště,vždy ty nejdražší právě pro to ,že jsou bezdušové.Nasazovat je není žádná sranda a jestli někdo tvrdí,že jo tak měl možná štěstí a nedělá to moc často.Někdy jsou to "dvouchlapovky" a ani tak není vždy vyhráno-holt musí těsnit.A pak ,když je dobojováno,zjistit,že někde uniká vzduch-to je na mrtvici-zlaté duše.Znám lidi,co v nich právě z těchto důvodů vozí duše.Pak ovšem nechápu,proč si ty bezdušovky pořizovali........
Je pravda, že po jejich montáži je běžnou pumpičkou nenafoukneš? Že se foukají kompresorem, nebo bombičkou kvůli rychlému nárůstu tlaku?
Upřímně řečeno-v práci mám kompresor,zavody kluci absolvují s "bombičkou"-ale pozor-u takové 2,1 ti jedna nestačí,musí dát dvě.Ale osobně nevidím důvod proč by to nemělo jít pumpou.
já teda vozím bezdušové pythony v kombinaci s XTR zapletenými koly a nemůžu si stěžovat, sundávat a nasazovat jdou rukama a to s minimální silou. jedinou nevíhodu bezdušáků vidím v tom. že když vozíte tmel proti defektům a chcete vyměnit gumu za jinou, třeba když je bláto, tak už pak musíte dát novej tmel.
Tak když už jsi provedl archeologický výzkum, tak taky něco přihodím :-)
Když už dnes jezdit bez duší, tak je určitě lepší varainta NoTubes než bezdušáky.
Bezdušáky mají oproti NoTubes + klasické pláště několik nevýhod:
- bezdušáky jsou výrazně těžší (a to dokonce těžší než klasika s lehkou duší), kromě těžšího pláště je i ráfek na UST nepatrně těžší
- menší výběr a dražší pláště
- potřeba UST ráfků
- když už je velký defekt (což je fuk jestli klasika + NoTubes nebo UST) a dává se v terénu duše, tak s NoTubes jsem pořád zpět na klasické variantě, u UST vezu už navíc neskutečně moc
- UST se obecně nasazují bez kompresoru hůře než NoTubes (u NoTubes tomu výrazně napomůže páska s ventilkem do ráfka, která slouží nejen k utěsnění děr pro dráty ale i k lepšímu sednutí patek bez kompresoru). Ovšem jak u UST se najde občas kombinace nafouknutelná nožní pumpou, tak u NoTubes občas kombinace nenafouknutelná menším komproserom (a je potřeba něco, co dá opravdu moc vzduchu za krátký čas)
- a pak tedy jedna nepatrná výhoda (i když je sporná). UST s tmelem jsou o malinký chloupek odolnější proti defektu než klasika s NoTubes (díky té vyšší váze a tlustšímu materiálu UST, pro malé defekty to je ale fuk, tam to zalepí v obou případech samo, pro velké ten rozdíl bude minimální).
Plášťovka:
http://www.tufo.com/index.php?lg=cz&co...
zůstaň u duší a máš klid
Nechapu odpovedi typu "jestli jsi amater, tak na to zapomen" a tak. Jasne, montaz je mnohem tezsi. Sam je nemam, ale v okoli se lidi s "tubeless" najdou. Plus je vetsi komfort, mnohem mensi riziko defektu, taky se muzou diky tomu vsemu foukat na mensi tlak. Navic je nizsi valivy odpor. A pri tom nafoukani rucni pumpickou myslel tazatel asi ten fakt, ze pri montazi je potreba nafouknout bezdusovku na max. tlak, kdy teprve bezpecne zapadnou patky do specialnich okraju bezdusovych rafku.
Mne osobne nejde az tak moc o tu cenu, ktera je u bezdusovek mnohem vyssi (+ samotna porizovaci cena rafku a jejich vymena, nebo celeho paru kol), ale opravdu o tu jednoduchost oprav a udrzby. To mi jejich o neco malo lepsi schopnosti pro muj ucel jezdeni nevyvazi.
Kámo,chci vidět tu jednoduchou údržbu až ho ťafneš 20km od baráku a nepůjde ani dolů.A to menší riziko defektu?Auto taky nepíchneš?Nechápu???Všichni co v mém okolí jezdí závodně vozí duše a všichni co se chtějí předvádět vozí TUBELLES..........
Drahy merido, asi jsi me jenom spatne pochopil, nebo ja se mozna spatne vyjadril. Ta jednoduchost oprav a udrzby byla myslena pochopitelne u dusi a taky proto preferuji a vozim gumy s dusemi. Mensi riziko defektu je u bezdusovek prokazany jev, jedna se o v terenu skoro nejbeznejsi pripad- tzv. hadak(zmijak) - oboustranne procvaknuti duse o rafek. Kde duse neni, neprocvakne se a prorazit plast da mnohem vetsi fusku. Zapomnel jsem jeste na jednu malinkou vyhodu bezdusovek- na malinko nizsi hmotnost.
Myslel jsem, ze pujde pochopit, co myslim, takze srozumitelneji a jeste jednou: bezdusovky maji nekolik zrejmych drobnych vyhod, ale vozit je nikdy nebudu, protoze maji prave tu jednu velkou nevyhodu- opravy. Hezky vecer.
opravu nemusíš řešit, stačí, když tam nastříkáš sprej a zalepí tí to díry do 3mm, což jsou z 90% všechny.
Ne, ne, s maximálním tlakem můj dotaz nemá co dělat. Šlo mi o to, jestli ta guma dostatečně těsní na ráfku i vypuštěná a jestli lze pumpičkou překonat případné ztráty netěsnostmi. Nic víc.
Kluci,tak jsme se nakonec domluvili-zlatý duše a ať se "propadnu do západního Německa",jestli to tak není.Já to blbě pochopil,tak se omlouvám.A i ta vypuštěná těsní až až,to mi věř.:-))))))))))
A neni lepsi misto bezduse pouzit plaste s kevlarovou vyztuhou (Schwalbe nebo neco podobneho)? Mam na nich (na treku) najeto cca 4k5 a zatim bez defektu (klep klep klep :)) - a to to obcas nejakou sotolinu a sutry vezmu (mam metrak zive vahy)
A které bikové pláště mají kevlarovou výztuhu běhounu? Já o žádných nevím. A pokud náhodou nějaké jsou, tak kolik váží?
Jediná přídavná ochrana u Schwalbe bikových plášťů je Snake skin a to je zesílení boků. To jen zvyšuje odolnost proti říznutí boku o šutr. Proti trnům (nejčastější defekt) jsem nikdy žádnou ochranu neviděl. Proti cvaknutí ti také žádná ochrana nepomůže.
A pokud myslíš kevlarovou patku, tak s defekty nemá naprosto nic společného.
A NoTubes řešení není pouze o defektech (i když ty jsou nejdůležitější. Váhově se dá dostat s NoTubes ještě o chlup níže než s klasikou (tohle s UST nejde) a pak to malinko lepší odvalování, možnost hustit menší tlak...
Jestli bikove nevim, psal jsem, ze mam treka
U schwalbe je to (podle me, nemam) technologie TravelGuard - http://www.schwalbe.com/gbl/en/bicycle/on_tour...
ja mam na kole Maxxis OverDrive
Nevim jak moc tohle může pomoct, ale v každém případě, co jsem se podíval na ty Schwalbe Marathon XR, které mají TravelGuard, tak to jsou asi dost specifický expediční pláště, které mají hlavně být odolné a za tu cenu jsou těžké jako prase.
Ve velikosti 26x2,25 mají 900g, to už je fakt šílený a přitom ještě téměř bez vzorku, který taky něco váží pak navíc.
Maxxis OverDrive už jsou na tom s váhou o malinko lépe, ale na to jak jsou to hubený pláště a také téměř bez vzorku stále nic moc.
To oproti tomu NoTubes právě ještě váhu ušetří.
Doba pokročila od té, kdy ses díval naposledy. Já mám Schwalbe Evolution Marathon XR:
http://www.schwalbe.com/ger/de/fahrrad/on_tour...
http://www.schwalbe.com/ger/de/fahrrad/on_tour...
Ty už jsem našel (ale pořád to nejsou žádné bikové) a píšu o nich o příspěvek výše.
Ono je to trochu jinak: já jsem reagoval na bezduše, dříve galusky, že už není nutný ani speciální ráfek, ani nářadí, atd.
Tufo má svůj vlastní patent, který umožňuje použití bezduší (jejich výraz plášťovka) dokonce ještě jednodušeji, než běžných plášťů a duší. Škoda ale, že je nedělají i pro běžnou cyklistiku: jsou zaměřeni na poloprofesionály a profesionály (triatlonista Vabroušek a pod.). Mít na kole a na cesty náhradní takovou plášťovku, nejlépe ještě odolnou proti propíchnutí, by bylo vynikající.
Další rekce byla na to, že proti trnům nic není. Teoreticky (a snad to ve skutečnosti i funguje — nezkoušel jsem) existují pláště několika výrobců; já mám ty, které jsem popsal.
Tak plášťovky jsou ale doménou silniček. Na bike tu ale už dlouho je NoTubes sada, která je tu několikrát popsaná a tam také není nutného nic speciálního (ráfek, nářadí, maximálně kompresor). A UST pláště výše zmiňované byly také podle mě myšleny na bike, kde kromě UST ráfku také není nic potřeba (a není to jako galuska, že by se lepily na ráfek).
A právě u těch ochran jsem dost skeptický, když ani sjezdové supertěžké a supervyztužené pláště s ještě speciální sjezdovou duší stejně trnu neodolají. U biku jsem ale hlavně žádné ani neviděl, proto jsem to psal. U crossových plášťů jich existuje tedy i více od různých výrobců, teď jen otázka, jestli je na něco dobré.
Horské kolo nemám a ani zkušenosti s ním. Bohužel je to tak, že leccos, co je dobré na horském kole (jako příklad stačí jen kvalitní vidlice s velkým zdvihem), se nedělá pro treka a opačně.
Tak já to chápu proč to pro bike nedělají. Kdyby tam přidali spoustu další systému proti defektům, tak ten plášť bude už šíleně těžký při těch širších pláštích a to by nikdo nechtěl. A když má plášť vzorek, tak tím je proti některým defektům už odolnější.
Když vemu snake skin proti říznutí boků u bikových Schwalbe plášťů, tak to není až tak speciální ochrana proti říznutí, ale spíš už tak odlehčovali boky pláště, které byly už hrozně tenké a dost náchylné na říznutí, že tam prostě zase vrátili trochu materiálů a teď to honosně nazývají snake skin ochrana.
Záleželo by na tom, co by sloužilo proti defektům, aby nebyl plášť nadměrně těžký. V ideálním případě by stačil hustý kord z jiného materiálu, případně na obvodu pod běhounem zesílený.
Pláště by i při vyšší váze prodejné byly, protože hodně lidí nevyužívá MTB pro sportování, ale k turistice a ti by takové pláště uvítali.
Měkké bočnice mají výhodu v tom, že umožňují lepší pružení pneumatiky a tím pohodlnější jízdu.
Tak máš pravdu, že někdo by si je koupil, to jo. Ale ti, co nejezdí pořádné terény, tak téměř nepíchají ani současné pláště, viz příspěvek níže - 7tis. km s 50% terénem a bez defektu. A ti co zase jezdí pořádný terén, tak chtějí, co nejlepší vlastnosti pláště, takže měkká směs pro perfektní přilnavost. A když vidím, jak jsou vyrobené třeba Nobby Nicy, kde mají jakou směs, tak už tam asi není moc prostor na nějakou ochranou vrstvu v běhounu, která by nenarušila současné vlastnosti pláště.
Ale kdo ví, třeba za pár let budou lehké, nepíchnutelné, rychlé pláště s perfektními vlastnostmi pro těžší terén :-)
Mrkni se na
http://www.tufo.com/index.php?lg=cz
Já bych to moc nekomlikoval.
Plášť+duše=jistota, že to zvládneš kdykoliv a kdekoliv.
Například WTB MOTO RAPTOR a duše od SCHWALBE mi vydržely 7000Km bez defektu a jezdím 50/50 silnice/terén.
Já sázím na to že budou stále lehčí a dokonalejší pláště/duše a potom nebude třeba řešit jestli UST nebo něco jiného.