Ahoj,
prosím Vás o radu ohledně výběru nového kola. Doposud jsem jezdil na Author Classic model 2013
konkrétně :
https://jizdni-kola.heureka.cz/author-classic...
Rád bych přesedlal na něco jiného, mám za dva roky naježděno 6500 km a spíš bych se zaměřoval na nějaké horské. Prakticky na svém kole nemám již nic původního a kola jsou tam také širší. Přesné specifikace bohužel nevím.
Za kolo bych rád dal max do 20tis. Jezdím 6dní v týdnu celoročně. Povrch : silnice 80%, lesní cesty, občas náročnější terén v lese ( kameny, větve... ) 20%.
Měřím 185cm, vážím 105kg
koukal jsem na kola :
1)
https://www.bike-life.cz/horske-kolo-scott...
2)
https://www.bike-life.cz/horske-kolo-scott...
3)
https://www.bike-life.cz/horske-kolo-cube-aim...
4)
https://www.cykloadam.cz/solution-29-2018-cerna...
Za jakoukoli radu budu vděčný.
Z navrhovaných bych zvolil číslo 2.
V dotazu mne překvapilo:
za 2 roky najeto 6500 km (předpokládám tedy 3.750 km ročně?), přitom celoroční provoz 6 dní v týdnu??? a současně na původním kole skoro nic původního???
Přiznám se, že uvedené kombinaci nerozumím.
1. Nájezd 6500 km není důvod, aby se původní kolo rozpadlo, kór v provozu mimo terén. Co se tedy stalo? Tak zoufalé zacházení? Nebo dodatečná náročnost cyklisty a postupný upgrade? V tom případě ale doporučuji koukat po vyšší cenové kategorii už při koupi.
2. Každodenní provoz s relativně malým nájezdem km (například 5 km do práce a 5 km zpátky je ročně cca 2500 km, takže těch 3750 km je hodně blízko) vyžaduje trochu jiné kolo než horské (blatníky, nosiče...).
Děkuji za radu a názor. Původně bylo kolo zakoupeno jen na občasné ježdění takže jsem volil vcelku levný kus. O kolo jsem se staral, dával do servisu a spoléhal na jejich úsudek co je a není potřeba vyměnit. Každopádně nejsem tu proto abych se obhajoval ale pro radu ;-)
Když si zmínil servis a výměny dílů, tak bohužel hodně servisů mění díly mnohem dřív než by bylo opravdu potřeba a doporučuje udělat seřízení a také čištění, které by člověk měl zvládnout sám.
Je to dost podobné jako třeba u auta, kde když požádáš po roce o kontrolu a seřízení brzd, tak automaticky vymění kapalinu a destičky když jsou pod nějaké procento i když by to bezpečně ještě další rok vydrželo.
Ano, nějaký ten základ zvládnu, ale ne vše tak hold jdu do servisu a zaplatím za to za co zkušenější platit nemusí neboť to zvládne sám. Toto neřěším zda jsem vyhodil či nevyhodil peníze nijak mě to netrápí zpět už to stejně nevrátím.