Zdravím všechny.
Občas se na kole stane, že přijde nečekaná změna počasí, a velice by pomohlo, kdybych se mohl s jizdním kolem posunout kousek autobusem. Podotýkám, žádné mezinárodní spoje, ani autobus na dálnici..Všechno jsou to silnice druhé třetí třídy. Místní linky, kde se vozí 5-15 lidi. S…
A co by sis jako představoval? Že autobusák vědomě poruší pracovní předpisy a když se na to přijde, nechá si za to na 3 měsíce zkrátit mzdu o 20%? Kvůli Tobě?? Ale no tak...
Pláčeš na špatném hrobě. Řidič za to nemůže. Obrať se na vedení přepravní společnosti, tam bojuj za změnu. Když jim navíc pohrozíš, že nebudeš autobusy pouštět z vedlejší, určitě se zaleknou a ještě budou prosit, aby směli Tvoje kolo naložit!
Mimochodem, to vědomé nepouštění autobusů na truc, to je čin hodný duševního velikána.
Mě také vadí, že kolo nelze vzít do autobusu, do tramvaje, a že ve vlaku se za něj platí nesmyslný peníz. Vyřešil jsem to skládačkou. A vlak, vlak já pustím vždycky, i kdybych byl na vedlejší ;-)
Vlak je lepší pustit vždycky...
Někdy ale šofér vyměkne:))
https://miral.rajce.idnes.cz/Dovolena_Sumava...
No skvělý, zřejmě každý dobrý skutek musí být skutečně potrestán.. chudák řidič, jestli si to prohlídne jeho šéf. Fakt placené udavače již netřeba, lidi na sebe vypráskaj vše dobrovolně, sami a online.
No, taky názor.
Jen tak pro upřesnění: za prvé je to pět let zpátky, takže promlčeno:p, za druhé je to linka s podobnou vytížeností jako v tom úvodním textu a za třetí: já na to nádraží ve Vimperku tenkrát přijel, zeptal se řidiče, jestli by mě s kolem vzal (vím, že to není samozřejmost), on to odmít. Jakáž pomoc. Tak jsem se zvolna začal přioblíkat (horko zrovna tenkrát po ránu nebylo) a chystat, že vyrazím po svých. Vtom na mě řidič zatroubil, otevřel zadní dveře a mávnul, že mám jít dovnitř, že mě vezme. No tak jsem šel.
Trochu mi to připomělo příhodu, kdy prý do stanice přijel totálně přecpaný motoráček, další lidé už se dovnitř nemohli vejít, tak aby je nemuseli nechat ve stanici (těžko říct, zda to nebyl poslední vlak), vzal strojvedoucí pár lidí i k sobě do kabiny...
Cestující byli vděční tolik, že se příběh dostal i do zpráv, bohužel včetně záběrů z kabiny strojvedoucího natočené nějakým mobilem... těžko říct, zda strojvedoucí u Českých drah ještě pracuje, ale vsadil bych se, že dobréhu skutku dlouho litoval... :-/
Mozna se pletu, ale neridis ty autobus?
Ne, momentálně řídím především Leistera :-) Autobus jsem si zkusil řídit jen v autoškole při rozšíření C na D po dvou letech praxe na Liazu. Byla to nějaká oturbená Karosa (rok 1994), prázdné to jelo skvěle. Ale pan instruktor po jízdě povídal, že s tímhle stylem jízdy se mi všichni pasažéři "poblijou"...
Jinak jsem si zkusil, hlavně v prvních letech po vojně coby profík u stavebního podniku, řídit ledaco. Od polského Malucha přes kontejnerovou 815 až po blahé paměti sto-čtyřicet-osmičku s vlekem. A proč se ptáš?
.,tak, podle reakce na ten blog, ze te to tak naprdlo. :-)... me to tak napadlo.
Mel jsem kolem sebe sveho casu hodne ridicu z povolani a to vcetne autobusu a jeden z nich nas s mou nastavajici vzal do autobusu plneho mladych fotbalistu, co jeli na soustredeni, i s nasim nalozenym tandemem do zadni ulicky a usnadnil nam tak start nasi predsvatebni cesty do Ceskeho raje. Psal se rok 2003, paraky jako blazen a kluci fotbalisticky si to vsichni chteli na tom kole vyzkouset. Nikde se nebouralo, nikomu se nic nestalo. My jsme na tandemu pak objeli stredni a kus severnich Cech, vyzkouseli schopnost spolecne to tahnout resp. slapnout delsi dobu a za dva mesice se vzali.:-)
Pokud dopravce umožňuje přepravu kola, tak proč by nevzal, když může. Pokud ale to povolené nemá, tak je to jen na odpovědnosti řidiče a pro něho to je hodně veliké riziko a možný dost velký postih. nemusí se ani nic stát, stačí nějaká stížnost na krajský úřad a je vymalováno.
Na druhou stranu, po silnicích II a III třídy se spíš autobusy loudají.
Riziko nehody je mizivé.
Neuvěřitelné postřehy :)
Dnes neprší, zato je az necykliticke vedro. Chtěla bych se zchladit v klimatizovanem kině. Myslíte, ze mi tam dovolí vzít kolo? Vždyť riziko dopravní nehody je nulové:-)
Kolo do kina? Nevidím v tom problém, viz:
http://www.kalendarakci.atlasceska.cz...
Kolo kina !
Tak takový cyklitický* požadavek tu snad ještě nebyl :) Kolo sauna už ano, kolo karavan taky...
Navíc když tě s kolem do kina nepustí, tak jim můžeš stát ve vobraze !
Nebo udělejme koloautobus a lidi s autem dovnitř nepustíme a pustíme si k tomu Ředitele autobusu!
https://www.youtube.com/watch?v=8qacVvm-8ao
* cyklitismus pojem zavedený Lannou 23/7/2018 v 16:49
Vcelku chapu tvou rozvahu, misty i tve rozhorceni. Ale pokud mne je znamo, tak autobus bez cyklobusoveho vleku na kouli vzadu ma jeste dole pod podlahou velmi velky a dobre pristupny zavazadlovy prostor. A ten byl u Karos opravdu sakra velky. Jsem presvedcen, za kolo na lezato by se tam nejak veslo, aniz by pri nehode jakkoli mohlo ohrozit pasazery nad nim. Jinak bych to asi taky resil skladackou prave do kufru autobusu jako spoluzavazadlo.
Má to jeden drobný háček - kolo tam nemáš připevněné, takže sebou bude cestou trošku házet. A pokud se z něj náhodou něco odlomí či se něco poškodí, je tu nemalé riziko, že si cyklista bude stěžovat a žádat odškodnění.
Jo, za dobrotu na žebrotu...
Tak bud chci prepravit kolo autobusem nebo si stezovat. To da rozum, ze si kolo obalim z jedne strany nejakymi upocenymi tricky na vidli, riditkach, klice ci pedalu...to je snad muj boj, ne? A co se uchyceni tyce, kazdy, kdo cestuje na tezko ma obvykle na nosici gumicuk. Jsou tam prepazky a kolo se da uchytit za ne. Jezis, lidi, nedelejte z takove prepravy zase vedu, ja to takto videl nekolikrat....staci si kolo chranit na kritickych mistech a kolo musi bez ujmy ten kousek nekam prezit...vzdyt autobus ma velky rozvor i rozchod kol i naprav, kvalitni odpruzeni kvuli preprave osob a malokdy reze zatacky, aby kolo nekde litalo v kufru.:-((()))
Příspěvek "trochu" mimo mísu.
Podívej se (někdy) do rozpisu, který si řidič s sebou vozí. Ono naložení kola do podpodlažního zavazadelníku trvá 10 - 15 minut a po projetí cca 4. či 5. zastávek (nebo o jakou vzdálenost ti jde) opět kolo cca 10 minut vyndavat ...
Blbost! To bych musel bejt tak levej, ze i to kolo by mi tocilo furt doleva. Soupnout kolo dolu nemuze prumerne zrucnemu cyklistovi trvat ne dele nez dve minuty a tak pul minuty uchyceni gumicukem. To by tam leda muselo sedet jeste aspon pul tuctu ilegalnich pristehovalcu. Aspon by mel to kolo kdo pridrzet.;-)))))
Vycházíš z (mylného) předpokladu, že ten podpodlažní prostor je prázdný, že je čistý a čeká na kolo, které se v něm bude převážet.
A ... nikde jsem nevyčetl/nenašel, že opěšalý cyklista je "průměrně zručný". Proto počítám s nejhorší eventualitou.
No, když k tomu přičteš to, že řidič musí nejdřív vystoupit, zavazadlový prostor otevřít a pak zase zpátky... ono se to nasčítá. Na dálkovém spoji se to dožene, ale u běžné linky, kde jsou intervaly mezi zastávkami okolo tří, max. pěti minut by nasbíral docela slušné zpoždění.
Myslím, že ta věc je celkem prostá.
Pokud příslušná linka umožňuje přepravu objemnějších zavazadel v zavazadlovém prostoru s tím, že řidič musí ten prostor otevřít, pohlídat nakládku a vykládku a opět zavřít, tak je věc vyřízená a lze tam přepravovat kolo nebo skříň až do naplnění onoho prostoru.
Pokud toto příslušná linka neumožňuje, nelze toto po nikom žádat. Respektive, lze o to požádat, ale nelze se divit, když to bude odmítnuto.
Jistě, je to jednoduché a není z toho nutné dělat vědu.
Ty ale asi moc nepřicházíš do styku s lidským potenciálem, že?!? Nevěřil bys, z jakého prdu dokáží mnozí udělat problém a na co jsou schopni si ztěžovat, byť jednali ze své vlastní vůle.
Ja prichazim s desitkami lidi do styku denne. Ale stezovat si na nekoho, kdo mi pomohl nebo chtel pomoci, to jsem zazil jen jednou v zivote. Ale ruznycj zmetu clovek potkal spousty, ovsem tem to vetsinou koukalo hned z oci, takze tam bych vcelku chapal, ze by to zadny sofer neriskoval. Ale porad verim resp.chci verit, ze tech slusnejsich je stale mnohem a mnohem vic a musime si preci pomahat, no ne? Jinak by to na tom svete byl za chvili asi pekny humus...
Hele rozhlédni se někdy v autobusu kolem sebe :)
V jednom každém sedí minimálně jeden člověk, který doslova tlačí očima lidi dovnitř a ven aby se "nezdržovalo" nebo takový ten typ " nedej bóže, aby někdo měl nějaký výhody".
Dřív tě u nás v koloně řidič pustil z autobusu 150-200 metrů před zastávkou, nyní jen nahlas vysvětlí, že když to udělal posledně, tak s jeho číslem autobusu a časem přišlo hned několik udání a on nemá právo, krom nouzové situace nechat lidi nastupovat nebo vystupovat mimo zastávky....
I když je slušnejch pořád většina, tak ta menšina, najmě s dnešní technikou dokáže udělat prakticky online pakárnu....
Přesně, stačí jeden debil a dobrý skutek je "po zásluze" potrestán...
20 let pracuji se stížnostmi klientů a je až neuvěřitelné, na co si někteří dokáží stěžovat. Vždycky si říkám, že už mě nemůže nic překvapit, ale vždycky překvapí...
Takze jsme u jadra pudla? Profesionalni deformace????:-)))) Ne, ne, slusnej je slusnej a debil je debil! Ale tak uz to na svete chodi i mezi blbosti a zdravym rozumem musi panovat rovnovaha, jinak by se mohla planetka prevazit resp. vychylit ze zemske rovnovahy. Takze beru zpet, ze tech slusnejsich je vic. Musi jich byt stejne obou skupin, aby rovnovaha zustala zachovana. Proste spojene nadoby. Kde Panbu prida musi jinde zase ubrat, aby jing a jang pasovalo/ fungovalo. Jinymi slovy: "Kdyby hloupost nadnasela mnoho lidi by se tu vznaselo jako holubicky!" Blbcu je pry spousta, jak rikate, ale litat jsem zadnyho ....safra....nevidel....:-))))
Muj nejlepsi zazitek v tomhle smeru byl dobihajici manik na trolejbus. Videl jsem ho z dalky, tak jsem na nej pockal. Dobehnul, naskocil a misto podekovani mi sdelil, ze mam dve minuty zpozdeni a ze nestihne vlak. V trolejbuse sklidil docela aplaus. Ale evidentne to myslel vazne. Docela by bylo na nejakou studii, jakym zpusobem pri tehle myslenkovych pochodech bubla ta seda mozkova (je-li vubec pritomna)
Asi bych se ptal, zda nestihnout trolejbus by bylo lepsi, treba by vysvetlenim prekvapil podruhe...
Jinak ja to slysel jako vtip tak, ze bezi typek za rozjizdecicim se autobusem a krici "pockejte, ja musim do prace!", cestujici premluvi ridice, aby zastavil a po nastupu chlapek ohlasi "Revize jizdenek!".
Tak tohle prubnu asi brzo naživo :-D
Rozhodně bych nechtěl sedět v autobuse a mít někde za sebou nějaké kolo když by autobus už jen musel prudce zabrzdit, natož aby do něčeho narazil. Ona stačí i jen taková rychlost 40 a už by byl uvnitř slušný mazec.
viděl jsem pána proletět celým autobusem při brždění a brzdil zády o takový roh... no a rovnou se volala sanita.... a to jsem si ani neťukli a byli jsme cca 50 metrů od výjezdu ze zastávky a vjela nám tam paní s autem z vedlejší ulice ... já měl kliku už jsem seděl, jen jsem si dal hlavou o plexislo u dveří...
Proč nechceš rovnou busy jen pro kola?!?
Cestující klidně můžou chodit pěšky - mají přece chodníky, tak ať je využívají.
A co samostatné ulice jen pro kola?!? To bys nechtěl?!?
A na co respektovat nějaké předpisy, když jsou tak nesmyslné.
Nač se uskromňovat a brát ohled na druhé, jsi přece cyklista a co je víc!!!
Tak jsem si to chtěl konečně přečíst, a už je tam jen "no jo, máte recht".
Jinak v okolí Kroměříže se dalo s kolem vždycky v pohodě jet, stačilo se zeptat řidiče.
Ve Zlíně MHD teď bez problémů bere (pokud je misto), ale vzal mě v bouřce i kdyz to ještě povolené nebylo. Poděkování na dispečink jsem radši nepsal, leda řidič přes celý trolejbus prohlásil, že doufá, že ho za to nějaký hňup nenapraska :-D