Na manželky elektrokole jsem najezdil asi 300km a zjišťuji, že pro mé potřeby se jeví jako optimální možnost volit buďto klasickou přípomoc, nebo "ruční plyn" ... tedy se v podstatě nechat vézt. Poradí místní zkušení horské elektrokolo se středovým motorem, které disponuje možností přepínání těchto dvou režimů?
Podotýkám, že se pohybuji téměř výlučně mimo veřejné komunikace ...
Alespon na Bafang BBS01, 02, HD lze instalovat plyn.
Mozna i na dalsi stredovy pohony lze instalovat plyn.
Zadne prepinani neni nutne, bezna RJ ma 2 vstupy, jeden s PASu, druhy s plynu.
Jak v praxi funguje středový pohon + ruční plyn? Je u klik nějaká volnoběžka, aby kolo jelo čistě pomocí motoru bez šlapání?
Takže nechceš elektrokolo, ale elektromotorku.
To ti asi nejlíp poradí jinde, nejspíš bych hledal nějaké povídání o elektro endurech nebo kde je servisují.
no, chtěl bych mít možnost:
1. přípomoc - tedy tak, jak jsem to poznal na manželky elektrokole, tedy motor mi pomáhá se šalapáním ...
2. ruční plyn - tedy se nechám vézt ...
Na to jsem se právě ptal v původním dotazu, jestli je taková možnost, koupit si kolo s těmito dvěma režimy, a jestli je, tedy jaké ? ... jsem v tomto oboru laik, tedy se ptám zkušenějších a rád si nechám poradit ...
Kúpiť taký bicykel v bežnom obchode problém bude, mimo prapodivné čínske zázraky sa predávané bicykle snažia plniť vyhlášku a tak tam plyn byť nemôže. Taký elektrobicykel je potrebné si postaviť alebo nechať postaviť.
Měl jsem za to, že jakási norma připouští akcelerační páčku s limitem 6 km/h.
V české vyhlášce o plynové páčce asi nic nebude.
Nehodlám hledat přesná znění, ale nemožnost použít "ruční plyn" vyplývá ze základní formulace kde se praví, že motor může asistovat jen tehdy, pokud se šlape - tomu odpovídají i oba základní systémy řízení přípomoci.
Vyjímkou je asistence při tlačení - nehovoří se o páčce, prakticky je to funkce volitelná na displeji.
"Praxe" je přece jenom "strom zelený" (J.W.Goethe) a je více možností asistence při tlačení do 6 km/hod. Například kola Agogs mají většinou (s výjimkou Agogs Max) tlačítko boost, které tuto funkci spouští, ale musí se držet. Jinak umožňuje "přemostit" omezení na 25 km/h a při současném stisknutí a šlapání se kola se zadním motorem (s jinými delší zkušenost nemám) rozjedou ke 30 km/h.
Je třeba se nejprve rozhodnout pro typ pohonu kola. Pro "ruční plyn" je podle mě vhodnější kolo s motorem v zadním náboji a takové kolo dodatečně vybavit páčkou plynu, tip níže.
Jinak hotová kola s motorem Bafang/8FUN/BBS 250W se běžně prodávají.
U kola s motorem ve středu šlapání jsem možnost osazení "plynovou páčkou", tj. bez nutnosti šlapat, neviděl.
Akcelerační páčka pro 8FUN a ENA - levá
https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/3-1-Sety...
No vida, píšou to zhruba tak, jak jsem si myslel... :-)
"Montáž akcelerační páčky na kolo je v rozporu s evropskou legislativou (EN15194), týkající se provozu elektrokol na komunikacích, se všemi případnými důsledky pro provozovatele takového elektrokola. Legislativou je vyžadována pomoc motoru čistě ke šlapání (PAS).
V České republice je sice stále platná vyhláška č. 341/2014 Sb., příloha č. 12 část C., která tento požadavek nezná a páčku u přídavných pohonů umožňuje, ale protože je v přímém rozporu s legislativou evropskou, čeká se její novelizace. Je tedy třeba sledovat aktuální změny."
jasně, zodpovědnost je na provozovateli, ale pro zajímavost: i tohle 50kg monstrum lze údajně legálně provozovat jako běžné kolo na cyklostezkách atp.
https://vtm.zive.cz/clanky/do-prace-nebo-na...
Elektrokoloběžky žadný PAS nemají a jedou na páčku (plyn). U spalováku taky nikdy žádný PAS nebude tak že naše zákony se asi moc měnit nebudou. Jen s takovým strojem nebudeš moci jet mimo uzemí čr.
To byla spíš poznámka k tomu, že s 20kg elektrokolem s páčkou plynu by se na pozemní komunikaci jezdit nemělo, ale 50kg těžká elektrokoloběžka je zřejmě v pohodě.
To je divné, zrovna dnes jsem opět projel na kole kolem značky " Zona zákaz jízdy na segway " kterými moudrá matka měst pod vedením paní správcové z ANO již nějakou dobu brání " historické centrum města" už na hranicích starobylého Spořilova
https://mapy.cz/s/2RJTa
a našel jsem si v technických parametrech, že takový seqway váží 54,4 kg....
A co jako, Segway je půlmetrákové monstrum s 4kW motorem, to nemá ani leckterý moped. Jak mohlo někoho vůbec napadnout jezdce na tom považovat za chodce, když i na koloběžce je člověk cyklista.
Sorry jako, jako nic jako, je to jako ....
Segway byla prvním spouštěčem uzavření centra pro cyklisty, koloběžky ji pak jen nahradily s tím, že je chovají úplně stejně jako " osobní přepravník".
Navíc už více než dva roky člověk na segway není chodec, ale je osoba využívající "osobní přepravník", tolik jako....
Tak u setu pro středový pohon BBS02 Bafang/8FUN je poznámka: "Součástí je nový "jednotalíř" s volnoběžkou a nové kliky.". Z toho usuzuji, že jízdu s "plynovou páčkou" bez šlapání umožňuje i tento středový motor, tj. nejen motor v zadním náboji, jak jsem zmiňoval výše.
BBS HD s ručním plynem - 65km/h bez problému
Žjova, hm tak to všechna čest, už i v Praze na 4-proudovkách zbývá je málo míst, kde by se dalo jet legálně autem takhle rychle...
Co legálně, ale vůbec jet jinak než krokem. Zlaté kolo, které se přes ty zácpy prokličkuje.