Tato funkce je u pohonů Bosch a Yamaha, kdy jednotka vyhodnocuje styl jízdy za posledních několik km a podle toho vypočítá předpokládaný dojezd elektrokola v km. Viděli jste tuhle funkci i u levnějších pohonů, typu Bafang, EVbike?
asi to nebude podle jen podle posledních km ale současný příkon atd., pod kopcem ukazoval dojezd 9 km a po kilometru dokopce "1 km" a pak yamaha PW vydechla - to vše po 43 km s průměrem 19 km/h a při jediné překročené tisicovce (-: ...
https://mapy.cz/s/2QN9R
Jasně, bere to ohled na "styl jízdy" za posledních 2,5km. Takže pokud jsi jel poslední 2,5km po rovině s minimálním odběrem, tak dojezd tomu charekteru cesty odpovídal. Prakticky stejně to funguje u auta, ačkoli tam se průměr počítá za delší projetý úsek, třeba 50km.
U Bafangu maxdrive barevný displej 850c je to podobné ukazuje ti to dojezd jaký budeš mít když pojedeš tím stylem jakým zrovna jedeš ted hned aktuálně to přepočítává ne po několika km ted hned jak v autě okamžitá spotřeba.Příklad jedeš do kopce na nejvyšší přípomoc bereš cca 500watt dojedeš dejme tomu 5km a ty přepneš na menší přípomoc bereš 250watt a hned ti to dopočítá že dojedeš 10km asi tak.
U auta se kilometrový dojezd na zbývající palivo v nádrži počítá právě z průměru za určitý počet ujetých km. Okamžitá spotřeba je jiný, ne úplně podstatný údaj. Ten Bosch/Yamaha to má navržené smysluplně, když dojezd odvozuje od průměrné spotřeby v posledních několika kilometrech, ale jak píšu jinde jsem to neviděl. Ani v popisu displeje Bafang 850C neuvádějí možnost zobrazit dojezd.
https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/3-1-Sety...
Ani v popisu displeje Bafang 850C neuvádějí možnost zobrazit dojezd----Ahoj kolego věř že zobrazuje dojezd tak jak jsem to popsal najdeš to v podrobném návodu v pdf pro ten displej.
No není nad vlastní zkušenost už dokažu odhadnout co ujedu s přípomocí motoru tak se nestresuju.
Mám toho Bosch a najeto asi 3000 mm s tím, že dojezd byl pro mě mimořádně důležitý.
Ten odhad dojezdu je k prdu, nefunguje to.
Tedy, funguje to jinak, než bys chtěl.
Nějaké číslo to ukazuje, a to se furt mění, protože ho vyhodnocuje podle velmi nedávné spotřeby.
Takźe pod kopcem ti ukazuje 40, na vrcholku kopce pak 20, o když si ujel jen 5 km.
Pak na rovině se to srovná na 35, z kopce ti dá 50 a pak po dalším kopečku jen 15.
Celkem zbytečná informace.
Tohle chování je ale asi v rámci možností. Holt prostě pokud se výrazně změní styl jízdy nebo profil trasy, tak úměrně tomu to přepočítá dojezd. Určitě přínosnější než jen ukazatel kapacity baterie ve formě čárek na displeji a osobně bych to bral, kdyby Bosch byl za cenu Bafangu;) Horší by bylo, kdyby by se údaj o dojezdu měl takové výkyvy i při neměnném charakteru jízdy.
Navzdory ukazateli, je dojezd víceméně stabilní, v normálním terénu.
Na "Turbo", baterie 500W, plně naložené kolo 60km.
V hodně náročném terénu pak kolem 40.
Při úsporném chování, to neznamená, jen na Eco, ale prostě šetřit, ujede 100.
(jo terenem rozumim kopcovatost, ne teren přes pařezy jak na cyklokrosu)
Mě mnohem vic vyhovoval Cycloanalyst, ktery mě informoval o skutečně spotřebované energii. TO pak umožní rozumně hospodařit.
Snažil jsem se jezdit celkem úsporně, a tak na třetí baterku došli jen jednou, a to je škoda, když už se s ní vleču.
Kdybych měl lepší informace, mohl jsem si víc hovět, dopřát si silnější přípomoc.
"Mám toho Bosch a najeto asi 3000 mm s tím, že dojezd byl pro mě mimořádně důležitý."
No a jak - dojel jsi?
Ja som si funkciu zobrazovania dojazdu naprogramoval do vlastných ebike computerov. Aby zobrazený dojazd mal výpovednú hodnotu, je potrebné vedieť ako je počítaný. Ja napríklad mám dva výpočty, jeden počíta z okamžitej spotreby a stavu batérie, tam sa samozrejme výsledok stále mení, a druhý počíta z priemernej spotreby za celý výlet. Po zohľadnení okolností viem určiť ako na tom som. Ale bez "spracovania" v hlave to nejde, mikročip s integrovanou krištáľovou guľou zatiaľ nevyrobili, a tak computer nevie ako budem pokračovať v jazde a či to bude do kopca, z kopca alebo po rovine..
Tak to jsi borec! Ale stejně podle mě má největší vypovídací hodnotu pro výpočet dojezdu asi zohlednit průměr z několika posledních km jízdy - prostě zlatá střední cesta:)
Absolutně nemá.
Jedeš 1000 km po rovině kolem Rýna a pak kanálů, a na konec máš přejezd Vogéz.
Pokud se budeš držet průměru, ať už za celou cestu nebo jen za poslední úsek, zůstaneš v kopci bez proudu.
Ty výkyvy spotřeby jsou značné.
Tedy, musíš se řídit zkušeností a dojezd odhadovat. Proto užitečnější inforkace je, kolik mám ještě v baterce, pokud možno co nejpřesněji, než nějaké hausnumero.
Ale asi by šlo udělat prográmek, který by tvůj dojezd, pokud bys mu zadal trasu, ktetou pojedeš, spočítal poměrně přesně. Ještě lepší by bylo mít to on line a mít i aktuální data o meteo situaci, nejdůležitější je asi vítr.
Tedy kombinace on-line navigace s měřákem spotřeby a nęjakým prográmkem co bere do úvahy sklony, protivítr a tvoje schopnosti.
Mohl by být i inteligentní a tvoje schopnosti měřit a podle nich zpřesňovat výpočet dojezdu.
Technicky problém asi není.
Ono čím viac informácií a skúseností, tým presnejšie ide odhadnúť správnu mieru spotreby aby šťava predčasne nedošla. Na mojom displeji vidím stav batérie v % (s 2-mi desatinnými miestami, to potom pekne vidno ako to ubúda :-) ), príkon do motora, rýchlosť, okamžitú a priemernú spotrebu vo Wh/km a odhadovaný dojazd ako som písal vyššie (dá sa prepínať medzi tými dvomi variantami). Viackrát sa mi podarilo doraziť do cieľa na presne, batéria cca na 0% (je tam ale vždy ešte aj nejaká rezerva, šlo by to ešte trochu ďalej), a zatiaľ sa mi nestalo že by som nedošiel.
„Stačí“ znát zbývající kapacitu baterky Wh a ze zkušenosti vědět kolik Wh spotřebuji na 10km po rovině a kolik Wh spotřebuji na převýšení 100m. Hlavně vědět jaké převýšení / přenížení mám před sebou.
Vycházím z testu dojezdu e-auta zde: https://mirekmatyas.blog.idnes.cz/blog.aspx?c...
Přesně, jenže tuhle informaci ti displej (ani ten nejdražší) Bosche nedá.
Dá ti ten odhad dojezdu, a pak 5 čárek, abys jako trochu věděl, jak na tom jsi.
Cycleanalyst ti taky nebyl schopen změřit, jakou kapacitu baterie ještě má, ale informoval o tom, kolik si spotřeboval.
A pak jsi odečtem byl schopen odhadnout, kolik ještě máš.
Navíc ta informace o okamžité spotřebě ti umožňovala jezdit hodně úsporně a vyhýbat se chování a stylu, co baterku vycucál.
To mám Boschům zazlé. Mají barevný displej s navigací, měřením všeho možnýho, snad i srdečního tepu, ale číslo, kolik si spotřeboval doteť a kolik ti tam právě teče, tak to se nedozvíš.
Stačí do obvodu zařadit obyčejný wattmetr:https://www.postavrobota.cz/Wattmetr-Ah-metr... a vím přesně, kolik Ah jsem aktuálně projel a po odečtení z celkové kapacity baterie snadno spočítám, kolik mě v ní ještě zbývá :-)
Jak zjistíš skutečnou celkovou kapacitu baterie?
Jednak by to na ní mělo být uvedeno, a pokud není, nebo už je baterie starší, tak prostě vyjedu se zapojeným wattmetrem a plně nabitou baterií a sleduji napětí baterie, kterou mě měřák ukazuje a jedu dokud se nedostanu na minimální napětí (u 48V baterie je to 41V). Samozřejmě to hlídám průběžně, aby mě nedošla šťáva daleko od domova. Při dosažení minimálního napětí zjistím, kolik mě měřák ukazuje spotřebovaných Ah a pro příště vím, kolik Ah se do baterky vejde skutečně a mohu podle spotřebovaných Ah na cestě snadno spočítat, kolik mě jich v baterii zbývá (odečtením spotřebovaných Ah od již změřené skutečné kapacity baterie).
Jako u každé baterie, olíznu ty dva konektory současně :-)
Pamatuješ, jak jsme jako kluci lízali plochou baterii jestli je ještě nabitá?
Ano, tuto funkci má také "levnější" Bafang Max Drive, který mám na kole Leaderfox Lucas. Vypočítává to předpokládaný dojezd pro každý stupeň přípomoci, dle posledního zatížení. Pro rychlou orientaci dojezdu mi to dostačuje.
Dneska jsem viděl v trávě u cesty se povalovat jednoho elektrocyklistu. Měl docela slušného Haibika, ale tohle zařízení buď neměl nebo ho ignoroval :-))
Jedu kolem a vidím kolo nějak divně odhozené částečně v cestě a vedle v trávě se válí mladší chlap. Spíš ze slušnosti se zeptám jestli má problém a on že ne, jen únava. Tak jsem mu nabídl cukr a on koukal jako bych chtěl kdo víc co :-)) Pak byl rád a sežral dva. Zmátořil se a dověděl jsem se, že ujel asi tak 20 km a došly mu baterky a na vrcholu 50 m stoupání mu došly už všechny síly.
Asi by v tu chvíli dal za nabíjecí stojan určitě víc než dvacku :-) K nejbližší zásuvce to měl nejmíň 3 km a pořád do kopce a ve štěrku.
Hmmm tak to se mi na starý plečce stát nemůže. Netahám sebou zbytečnou zátěž jako motor a vybitý baterky :)
Zřejmě si chudák nepřečetl návod a neví že před jízdou se baterie nabíjejí:-)
Na to jak byl vyřízený a co říkal, tak si spíš myslím, že cestu do kopců mimo silnici rval především jen na elektriku a to mu asi dalo na nějakých 15 km a těch 5 na hřeben ho zničilo.
Jediné v co mohl doufat, že v útulně horské služby o 3 km dál někdo bude, budou mít zásuvku. Ani jsem se nezeptal jestli má sebou co do ní strčit :-) Jinak mu cestu zpátky vůbec nezávidím.