Ahoj vsem! Muze dat nekdo typ na kvalitni nosic na zahradku? Vim ze thule je skvelej, ale je to na me moc. Ty za 200,- mi zase prijdou nekvalitni. Diky za tipy.
Podívej se na www.neumannr.cz, snad tě uspokojí ...
No moc asi nepomuzu,ale kvalitni nosic s rychlou a jednoduchou montazi za levny peniz asi moc nesezenes,muj nazor je ten,ze po tom co jsem 2krat videl spadnout kolo ze strechy a jen tak tak ze to nezavinilo nehodu ci smrtak,ze by to vletelo protijedoucimu autu pres celni sklo do kabiny,jsem usoudil,ze nema cenu setrit na tehto vecech,je to nafurt a za to bezpeci bez vecneho kontrolovani zdali mam kola porad na strese,ci se bat normalne projet zatacku to stoji.Taky nema cenu si koupit nosic a potom jeste svazovat kola pavoukem a vsim moznym co mas po ruce,to je dost blbe.Ale chapu kazdy z nas ma financni limity,nic mene nekde se setrit opravdu nevyplaci,ja sam jsem ten stastnejsi s thulakama a ikdyz jsou mastne cca3k za kus opravdu stoji za ten klid.
Urcite mas pravdu. Chci to ale na obcasny pouziti. Dam tak 1000,-. Na tom Neumaxu si asi vyberu. Diky
Já po zkušenosti se širokou rámovou trubkou, která pořádně nejde do většiny nosičů upnout. Kolo mi spadlo na dálnici. Vozím kolo na střeše upoutané vzhůrunohama za řidítka a sedlo. Stačí gumicuky, nebo popruh. Takhle se na zahrádku v pohodě vejdou tři kola. Další poctivý řešení je upnutí za přední vydlici, ale tyto nosiče jsou dost drahé.
Projdi si na netu obchody s kolama,někde jsem viděl i dost slušný,nějaká italie,hliníkové,kolo se upínalo bez P kola,cena lehce nad 1000 za kus.Já měl taky HAKR,ale teď jsem dával THULE a už bych neměnil.Bral jsem starší na inzerát-100% stav a mám za tu cenu dva.............
přes 10 let jsme používali ty nejobyčejnější nosiče na kolo. No před 10 lety ani jiné nebyly. Původně jsme měly dva , ale jak začínaly jezdit i kluci , nosiče přibývaly . Každý stál něco okolo 270,- Kč. Nikdy jsme neměly problém. fakt je, že jsme kola cestou kontrolovali a všechny šrouby byly vyměněné. Přesto jsme letos koupily nosiče THULE v akci 4 za cenu 3 . Ta sranda stála asi 8600 , ale zato naprostá spokojenost. Nemusím nikde lézt a dotahovat šrouby až u rámu kola, řešit nějaké řemínky na připoutání předního a zadního kola. No prostě ta investice stála za to. Taky se mi to zdálo nejdřív dost peněz, ale pak jsem si řekla, že nám ty nosiče zase pár vydrží a když už jsme vrazili tolik peněz do kol, je tohle vlastně jen prkotina.
Jedidný problém se starýma nosičema - mírně promáčklý rám na silničce FORT.
Začal jsem taky s "obyč" nosičema v cenové relaci do 200,-. Poté, co známému z takového nosiče kolo taky ulítlo jsem tyhle nosiče upravil:
1) Sundal jsem nohy, které držely za rám kola
2) Koupil jsem na každý rám 2 profily "L", které jsem přivrtal a přišrouboval na patku nosiče.
3) Koupil jsem šroub s rychloupínákem
4) Přední kolo do kufru a kolo na střechu za vidle
Cena: nosič cca do 200,- Kč, 2 x "L" cca 50,- Kč, rychloupínák cca 50,- Kč, nějaké šroubky, 1/2 hodiny práce ...
Jestli chceš, dej sem e-mail a pošlu ti fotku.
Petr F (Sunny)
Nemáte někdo zkušenost s nosičema MERCURY ? Jsou tak za 600-800 a vypadaj podobně jako Thule 530 (1400,-), taky trubkový, žádný plechový korýtko.
No něco takovýhleho mám přes rok a zatím spokojenost - kupoval jsem to v Tescu v akci - cena okolo 500Kč
http://www.hobbycar.cz/engine.php?idin=(id=1398...
Ono by se take mozna melo rici, ze ty nosice za 200 jsou homologovany na rychlost 90 km/h. Ty o trochu lepsi pak na 110 km/h. Nekdy mam pocit, ze by si ti co s nima jezdi 150 mohli alespon precist navod. Mam ty nejlevnejsi nosice ctyri a kdyz ty ctyri kola opravdu na strese mam, tak ta moje trinactistovka o moc vic nez 100 nejede a jeste mi nikdy zadne kolo nespadlo. Je to otazka volby, pokud nespechate ( a ono se s těmi koly na strese ani moc pospichat neda) nemusi byt i levny nosic spatna volba. Mimochodem, muze mi nekdo z majitelu tech lepsich nosicu rici, na kolik je stanovena maximalni rychlost u nich? Michal
Maximální rachlost . No říct nemůžu. Ale se starými jsme jazdili max. 110 . To bylo na dálnici při cestě do Chorvatska. U těch thulek jsme si dopřáli luxus v rychlejším a lepším upevňování kola. Myslím si, že stejně rychleji jezdit s kolama na střeše nebudeme . Ono to fakt moc nejde.
JJ, s rychlejsimm upevnenim rozhodne souhlasim, to je pohoda. Ja nez tu matici vzdycky vytocim..... Vsechna nase kola maji oversize trubky. M
No ja kdyz jsem je kupoval tak mi rikali ze je garantujou do 130 rovina a samozrejme respektovat prujezd zatackama vzhledem k odstredive sile,jinak bacha na prujezdnou vysku s kolama na strese,je to nezvyk,ale slysel jsem ze kamos videl kola na strese urazit pri vjezdu do podzemnich garazi supermarketu,no nevim jak dopadla strecha toho auta.ja na to taky malem zapomel,ze je mam na strese nastesti jsem si ale vzpomel rychle a byl jsem trochu husty na brzdy pri prujezdu pod nizkyma vetvema
No znamej co ma thulaky s tim jezdi stopado...
No tech 130 je to co garantuji,ja uz mam vyzkousene i jine rychlosti,bezne tak 140-160 na dalnici a pohoda,ale zatacky a rychlost v obcich respektuju,thulaky jsou fakt super,ale jsou mastne no.
nevim nakolik je stanovena rychlost pro lepší nosiče, ale mám Thule ty lepší, stál 2,7 jeden ale nelituju. 150 zvládaj myslím uplně v pohodě a mám vyzkoušeno a na vlastní oči z druhýho auta ykontrolováno, že ani při 180 se ani jedno kolo ze čtyř nehne. Těch 150 ale myslím zvládnou bez nejmenších problémů a víc už stejně nejezdím.
150 s plnýma nosičema?!? Člověče, kolik ti pak to auto žere?!? Já se snžím kvůli spotřebě nekroutit víc jak 110-120, ale i tak bych si nejradši přelepila ručičku od nádrže, abych neviděla, jak se rychle kloní k nule :o)))
No bude to asi divný, ale spotřeba je vyšší tak pouze o maximálně litr. Mám diesla 2,2 a spotřebu ukazuje na displeji takže fakt nijaký veliký nárůst. Průměrnou osmilitrovou ani při 15O se čtyřmi koly nepřelezu.
Ano, to je dost klíčový element, zatímco benzínové motory jsou stavěné spíše do Kw, diesely jsou podstatně víc o Nm.
Dokud jsem měl Hondu Civica 1.5i, tak rozdíl ve spotřebě při 130 kmh u prázdného auta a auta naloženého lidmi, bagáží a se skiboxem dělal klidně přes 4 litry na sto. Teď mám Fabii 1.4 TDi a přestože je to děsný lenoch, tak v tom samém případě je rozdíl max. 1 litr nafty na 100km.
Ad nosiče -> ty nejlepší Thule na střechu (neplést si s nosičy na tažné zařízení nebo páté dveře, tam jsou úplně jiné parametry) co jsem viděl, byly stejně homologovány do 110kmh. Samozřejmě, při plynulé jízdě po dálnici věřím že snesou i přes 180, ale je to děsný risk. Není to tak dávno co jsem viděl dost drsnou situaci na D1, nějaký týpek to rval s BMW 535 nějakých stopade s dvěma koly na střeše. Vypadalo to dost v pohodě, kola se ani v nejmenším nehnuly. Jenže pak mu tam někdo vjel dost neohleduplně se starou škodovkou do levého pruhu a on šel prudce na brzdy a strhnul to doprava aby se mu vyhnul. Kola sice nespadly, ale lehnuly a jedno z nich dost povážlivě vlálo na nějaké tyči. Takže chlapík místo na víkend na kolech jel asi zpátky do servisu zaplatit hodně mastnou opravu na autě a koupit nové nosiče. A hádám že ty nosiče také nebyly z nejlevnějších.
Takže abych to uzavřel, nelze jen respektovat kola na střeše při průjezdu zatáčkami, ale je třeba jet konstantě s ohledem na okolní podmínky a možná rizika, která mohou způsobit vznik právě nechtěného zatáčení.
A investice do kvalitních nosičů vám kromě rychlosti a komfortu upínání přinese i lepší rezervu v tom, co si s autem můžete dovolit, ale i tak je třeba v tomto případě nebrat stanovený limit jako doporučený, ale skutečně jako nejzazší mez.
Vím , že to sem moc nepatří, ale jedná se taky o nosiče.
V lednu si to jedem z lyžování po A1 v Rakousku. Z dálky jsme viděli, jak něco leží u krajnice. Až při průjezdu kolem jsme si uvědonili, že je to střešní nosič i lyžema .
Z toho vyplývá, že ta rychlost se nemá přehánět u žádného střešního nosiče.
No, někdy stačí nosič řádně připevnit na střechu :o)))
Jo, jo . To je pravda . Ten dotyčný to taky příště asi udělá. Zkombinuje asi oboje - rychlost i upevnění. Když jsem viděla jak nás všichni předjíždějí. To jezdíme s naloženou fabií a rakví na střeše tak 130.
Jj, ta rychlost je vyzkoušená na 180 ale po rovině dálnice. Rozhodně netvrdim, že s nima lítám 180 všude. Normálně jezdím kolem těch 130 max. Nechci dělat sponzora policajtum :-)
Do konce května, vím že je to skoro už, je u Thule akce 3 za 4, jak už tu někdo psal. Je tam taky model 530 a v té akci to vyjde na cca 1300,- jeden; což je myslím dobrá cena. Je to nový model s rychloupínákem.
530 za 1300,- . My koupili 591 . Normálně by stály 4ks asi 11000 , ale v akci fakt za 8600,- To upínání rámu je fakt bezva. Vždycky jsem lezla po autě jak opice, abych si pomalu vzala stoličku (nevýhoda malých lidí).
Teda, tak teď se vážně omlouvám, ale do téhle debaty se vážně musím vložit.
Je super tady číst všechny ty příspěvky o domácích udělávkách a levných nosičích z TESCA. Jenže málokdo si uvědomuje, že to že má třináctistovku, která zrovna netrhá asfalt a jezdí max. kilčo ještě neznamená, že není třeba kvalitního nosiče.
Ano, ono to drží, dokonce i v mezích ostřejší jízdy takového automobilu, ale kromě "zatáček" musí člověk počítat i s krizovými situacemi. Potom, co jsem Felicii s koly na střeše, jak jí v centru Berouna nedal mopedista přednost a řidič Feliny to zahamntnul navtrdo, přičemž jedno z kol sletělo z nosiče a srazilo kolemjdoucího chodce, tak by se ve mě krve nedořezal. Poté co odjela sanitka mi došlo, že jestli si někdy budu pořizovat nosič na kola, a nebudu si moci pořídit závěs na tažné zařízení či 5-té dveře, tak i na tom střešním rozhodně šetřit nebudu.
Takže jsem o rok později skutečně investoval do Thule ProRide a naneštěstí se mi to brzy vyplatilo. Nebudu popisovat detaily oné situace, ale mít nosič za 150 Kč z Lídla (byť homologovaný), tak mě dnes mohla budit noční můra faktu, že mám na svědomí lidský život, byť ne vlastní vinou, ale jen přílišným šetřením.
Já tedy mám přes 10 let držáky za 200 Kč a nestěžuji si. A to jsem párkrát i "dost na krev" brzdil, bez problémů. Dost dobře nechápu, jak může kolo ulétnout, když je ještě připáskované za kola (já ty řemínky ještě zdvojuji). Ještě tak pochopím, že se na střeše "zhroutí", ale to je tak všechno. Uznávám však, že kola vozím tak max. 10x do roka a kdybych je vozil častěji, tak jdu též do dražššího (je to otázka priorit). K těm rychlostem - jezdit s kolama na střeše 150 km/h je "prasárna" a při té rychlosti může ulétnout kdeco.
Mám zkušenost s půjčenými nosiči 3xThule530, 1x Kauflandový. Při jízdě do 90kty a solidním připevněním kol musí vydržet prudký brždění i ten levný. Ani s Thulákama bych neriskoval víc než 110, oni to nosiče vydržet můžou, ale třeba povolí něco jiného - příčníky, patky...
To už je nápor vzduchu, stačí vystrčit ruku z okénka.
Taky mam o svem nosici pochybnosti, ale vzheldem k cetnosti pouziti zustavam u hypermaketaka. Pokud to lze snazim se kolo vecpat do auta (punto). V pripade pouziti nosice pouzivam jako pojistku ocelový lanovy zamek - uz se vyplatilo .... Jel jsem cca. 90 - 100 km/h a kolo schodil prudky poryv vetru. Nastesti kolo viselo za zamek. Reminky uz jsem nevidel.
Z vlastní zkušenosti, i když preferuji (viz. mé posty výše) kvalitní nosiče v relace Thule Pro Ride, tak už jsem byl párkrát donucen okolnostmi jet s těmi levnými. Řešil jsem to tak, že jsem nakoupil balík takových těch umělohmotných stahovacích pásků, údajná nosnost jednoho je 50kg, mám zkušenost že udrží i více. A těmi jsem vždy před delší jízdou s koly na střeše upevnil jak nosiče, tak i kola k příčníkům zahrádky, řídítka obou kol k sobě, a kde to šlo i k vzpěrné tyči u rámové trubky.
Nemohu než doporučit, je to taková pojistka jako píše MHD, jen místo toho aby kolo zůstalo viset někde na boku auta, tak zůstane na střeše, jen jemně skácené. Bohužel pokud jsou nekvalitní i příčníky, tak pak může místo jednoho kola sletět prostě celá zahrádka.
Na konci cesty se prostě pásky přestřihnou a hotovo. Je to neekologické, plýtvat plasty a navíc i relativně drahé při častém použítí, ale bezpečnost především.
Baik plastovych stahovacich pasku jsem koupil okamzite po "nehode" v OBI v budejicich kdyz jsem tam dojel asi padesatkou. Pouzivam je dodnes. Akorat jedno pripoutaní mne stoji 40 Kč ,- :-))
Tak tak ;o) Jenže když by pak člověk vyrážel přes letní sezónu 3 víkendy v měsíci, tak se mu za 2 sezóny vrátí rozdíl mezi hypermarketovým šmejdem a třeba tím od Thule. To už stojí za zamyšlení ;o)
aho včem, nevíte někdo o nosiči na auto? Mám na mysti abych si na kolo přibalill na nosič záložní auto, kdybych už dál nemohl šlapat.l
Copak si neviděl Blázny ze stadionu?!? Tam máš jednoduché řešení :o)))
Postřehy z Německa. Tam upouštějí od střešních nosičů kde mohou a většina, co má tažné zařízení si pořizuje nosič na něj. Já jsem si kvůli kolaření nechal namontovat zařízení také, dokonce odmontovatelné a byl jsem překvapen nízkými náklady (Oktavie) Samozřejmě využiju teď hák i na přívěsný vozík k jiným účelům. Nyní hladám vhodný nosič v Německu a ty se - odklápěcí - pohybují od ca. 100 do 360€. Pevné jsou dokonce od 80€.
Byl jsem svědkem jak můj přítel vjel s novým terénním vozem a 2 koly na střeše pod přístřešek a demoloval nejen kola nýbrž i auto. Navíc vidím ty kymácející se kola na dálnicích, takže to pro mně nepřichází v úvahu.
Zatim jsem používal na tři kola nosič na páté dveře a čtvrté 20" kolo do kufru. Na dovolenou jsem si půjčoval 4 střešní, ale jednou jsem málem vjel do podzemních garáží - to by byl šrumec, tak taky uvažuju o tom na kouli. Až na 4 čtyři kola jsou pěkné tady:www.nosic-kol.cz/ , jen se zase děsim toho vyložení, co to udělá na našich silnicích při průjezdu dírou.
Nemáte někdo s takovým zkušenost?
A jak kolegové v Německu vyřešili přemístění SPZ a světel tak, aby nebyly zakrývány?
To už jsem tady taky někde psal. Nosiče na 5-té dveře nebo na tažné zařízení jsou všeobecně mnohem lepší než na střechu.
Jenže jak bych měl zaměstnavateli vysvětlit, že tažné zařízení potřebuji na firemní auto ??? A abych to každé 3 roky kupoval ze svého na nového firemáka, tak to mě ani nehne.