Pořídiv si staronové skládací kolo Eska, chtěl jsem také nové obutí od tuzemského výrobce. Nostalgie, patriotismus, averze na mloky, a tak. Takže jsem volil pláště i duše Rubena / Mitas (podle těch jejich stránek se zdá, že tyhle dvě značky jsou jaksi smotané dohromady). Pláště byly skladem za nějakých cca 160 kaček, duše s cykloventilky jsem musel dokonce objednávat.
Radost z jízdy netrvala dlouho. Na 170. kilometru jsem na vysočanské cyklostezce píchl. Duši na místě zalepil a pokračoval v cestě. Na 250. kilometru (80 km od defektu) jsem si poprvé uvědomil, že jaksi háže zadní kolo. Důvod jsem blíže nezkoumal. Na 300. kilometru (130 km od defektu) už zadní kolo házelo tolik, že se jízda stávala nebezpečnou, nehledě na značný diskomfort. Bližší prohlídka kola mě šokovala - ráfek je v pořádku, neskutečně háže zadní plášť. Má patky dobře a rovnoměrně usazené, přesto však vykazuje v jednom místě výraznou rozměrovou úchylku do strany.
Četl jsem zdejší starou diskusi 3391-hazeni-plastu-do-stran. Prý přeřízlá vlákna, a kdesi cosi - pro mě prostě plášť aušus po 300 km...
Nový plášť. Po ujetí asi 100 km háže také. Zda byl defekt, už si nepamatuji, vždyť ty klumpry lepím pořád. Ráfek v pořádku. Plášť háže méně, než ten předchozí, ale háže.
A teď duše. Za rok 1997 na skládačce Eska 900 km v Praze a okolí, z toho 6x defekt duše. Naposledy lepeno před zimou s následujícím výsledkem. Nahuštěné kolo stojí v zimě doma, stojí, stojí, měsíc, dva, najednou přes noc uteče. Nahuštěno, drží tři dni, pak přes noc uteče. Vymontovaná duše (pravda, v sezóně lepená na dvou místech) ponořená do umyvadla řádně natlakovaná, bublinky nikde žádné. Zpět montáž, drží 2 hodiny, pak uteče.
A tím s Mitasem končím a už na ty Rubeny kašlu! Neosvědčilo se, bohužel.
Na ja, ale podle čeho vybírat? Za mého mládí (tedy před 40 lety) byl v krámě 1 výrobek, když byl, nic nebylo potřeba vybírat. A zde jsem také duševně ustrnul. Nevyznám se v různých rádoby parametrech soudobých plášťů...
Jaké pláště a duše 20x1,75 na skládací kolo Eska? Jsem nadcentový rekreační jezdec, cyklostezky, silnice, louky. Pochopil jsem již, že cenová hladina 170 Kč nevedla k úspěchu; rozuměl bych ceně do 300, v žádném případě nehodlám akceptovat cenu přes 500 Kč. Očekávám životnost min. 2 000 km. Chci plášť s pevnou patkou. Díky za popis Vašich zkušeností.
A ještě rok 1997 v zakládacím příspěvku změníme na rok 2017 :-)
Nedokážu sem dát přímý odkaz, ale podívej se na stránky bikeway.cz (to je cyklouš tady u mě v Uhříněvsi). Taky chci, abych neprojezdil majlant, takže jsem šel po mitaskách. A Radek (= majitel cyklokrámu) mi rovnou řekl, abych je nebral, právě z tohodle důvodu. Naopak - vynikající zkušenosti mám s těmahle plášti (i plášti na krosse + horáka) značky force, popř. XLC. Cena těch 20" ve všech případech pod 200,-, ale neboj se toho, mám to fakt vyzkoušený, to bys musel mít jó smůlu, abys kápnul na zmetka. Takže doporučuji z vlastní zkušenosti.
Jo - a kdyby mě tady někdo nařknul, že tomu "mýmu" uhříněvskýmu cyklouši dělám reklamu, tak teda ano, dělám, vždycky ho můžu jen a jen doporučit :-)
Dodatek: teď sice vážím mnohem méně, ale s těmi plášti mám výborné zkušenosti i z doby, co jsem měl přes 110 kilo (samozřejmě byly to jiný kila, ne ty normální, ale cyklistický, ty maj jinou váhu :-))) )
Díky za reakci i za odkaz, podívám se.
Ale... V létě 2016 jsem si koupil zadní světlomet na blatník silničního kola, s kablíkem k alternátorku a se žárovkou. Jakýsi Force za 140 korun. Nevím, co mě to popadlo, proč jsem to kupoval a proč jsem si raději nesundal nějaké zadní světlo z některého jiného sbírkového Favorita. Doma jsem to rozbalil - zděšení a trpké zklamání. Šunt. Na blatníku přichycené jedním šroubem, není druhý šroub, ani čep, takže se světlomet na blatníku může otáčet. Pidikablíček o průřezu 0,00 nic mm2. Přívodní kablík je volně vložený do plastové objímky žárovky - zašroubování žárovky přes kablík prosím tvoří vodivé spojení kablíku se žárovkou! Červený kryt světlometu je příliš slabý (tenký), takže světlo svítí spíše červeno-bíle, než červeně!! A kryt světla je přichycený křižákovým pidipidišroubečkem - takový chirurgický nástroj s sebou určitě nevozím, takže žárovka na trase je nevyměnitelná.
Od té doby mi cokoli Force nesmí do baráku!
Se mnou je to také těžké, že - nad dobře míněnou radou ohrnuji nos ;-)
Všechno od Force není šunt. Oni snad ani nic nevyrábí. Nakupují leckde lecos, nalepí svou značku a prodávají dál. Takže kvalita nevyrovnaná.
Holt si pracně procházíš poznáním, že za funkční díly se vyplatí krapet připlatit a kupovat osvědčené značky a i od nich díly alespoň středních řad. I tak ty díly nebudou příliš drahé (obvykle o dost levnější v porovnání k platu, než tehdá) a kvalita bude standardní nebo vyšší, životnost víc než slušná. Výjimky se můžou pochopitelně vyskytnout, ale už to bývají opravdu jen výjimky. Tak jako bývají výjimkami kvalitní díly ve velmi nízkých cenách.
Souhlasím. Já konkrétně od forců mám zkušenost s následujícím: představce, řídítka, gripy, rohy, brzdové páky, brzdové čelisti (silniční + véčkové), kliky (krossové + silniční, středová osa), náboje, blatníky, stojánky, lanka řadící + brzdová, různé rámové + podsedlové brašničky, různá světla (i akumulátorové) + blikačky, duše (i když mají jenom s krátkým galuskovým ventilkem), pláště, pedály... vše na kola, která jsem stavěl, ať už pro sebe nebo pro sousedy (obvykle chtějí za co nejméně peněz, na jízdy po obci), teď mám i krossový rám force, rukavice, trika, kalhoty - vše naprosto bez problémů.
Vpodstatě soused mi obvykle dodá nějakého starého favorita/esku/libertu/..., většinou ve špatném stavu, a chce z toho udělat kolo. Od shimana tam dávám smyk, přehazovačku, řazení SIS + řetěz, od remerxe ráfky, jinak vše od force. Reklamace nikdy žádná.
Měl jsem podobné problémy před několika lety když jsem si pořídil horské kolo. Po ujetí několika desítek km defekt, oprava několika km další, a další až jsem neměl lepení a museli pro mě dojet. Nic jsem v plášti nenašel a pokaždé jsem měl defekt na jiném místě dokonce i na straně u ráfku. Takže jsem vyměnil tu pásku co kryje niple, duši a plast jsem nechal však byl nový... Výlet a zase defekty na dvaceti km asi šest. Bez řádný jsem plast vyhodil prostě to takhle nešlo dal abych víc opravoval než jezdil... Dokonce jsem začal zvažovat že mě to kolo nemá rádo a já si ho neměl kupovat. Projížděl jsem diskuze a našel někde tady na fóru že se hojně používají schwalbe tak jsem hledal další informace. A řekl jsem si že ty maratony o kterých se tu hodně psavalo nejsou asi špatný. Tak jsem koukal na cenu. Když jsem jí viděl tak jsem se posadil na zadek ale řekl jsem si že tohle nemám zapotřebí. Ještě jsem pro jistotu zainvestoval a koupil maraton plus nebo tour (už nevím). Tam ta cena byla ještě vyšší něco kolem 1000,- za plášť. A musím říct že od té doby jsem neměl jediný defekt. Nejezdím žádnou divočiny pouze silnice, polní cesty občas když se spletl tak i nějaké turistické pesinky a nikdy jsem neměl jediný problém. Najeto skoro 4 tisíce km a ty pneumatiky vypadaji jako nové. Teď když jsem pořídil leho tak jsem šel zase do schwalbe ale to jsem pořídil big Apple 20" x 2,15 a zatím najeto nějakých padesát km (protože nebyl čas jezdit) a úplná spokojenost pokud budou aspoň z poloviny tak dobře jako ty maratony tak budu spokojený. Zesílená verze proti propichnuti jsem pořídíl někde na internetu za nějakých 450,- za kus možná méně ale to bych kecal. Za mě se opravdu tohle vyplatí.
Já na esce mám ve předu Schwalbe road cruiser a na zadním kole marathon racer, duše Schwalbe. Najeto pár tisíc a dva nebo tři defekty. Původní kola jsem ovšem vyhodil, a nahradil novými s ráfky Remerx.
Jestli neřešíš love, tak Schwalbe. Jestli řešíš love, tak Kenda. Na svou vrakEsku, koupenou v ekodvoře za kilo, poté co mi (zase) ukradli kolo, jsem dal tohle:
https://www.velohanak.cz/cyklo/kenda-k-935-khan...
Zatím bez defektu (cca 500 - 600 km najeto).
Kdyby ti tam vlezl 1,9 tak vřele doporučuji schwalbe Black Jack. Nechá se nabouchat na pořádný tlak a má ochranu proti pichnuti která funguje poměrně dobře. A dá se koupit do dvouset
Díky všem za rady a názory, prostudoval jsem je. Objednal jsem Schwalbe Road Cruiser 20x1,75 plášť reflex za 303 Kč. Doprava nic, je to skladem v blízkém obchodě.
Vrátiv se dnes ráno z jakési noční akce, provedl jsem rychlý výběr. Zajásal, že dnes (sobota!) je do 21 hodin otevřeno v jakémsi Decathlonu (dosud neznám) v mojí docházkové vzdálenosti a mají BTWIN Protect za 409 Kč "skladem na prodejně". Šel spokojeně spát.
Odpoledne chci objednat / zamluvit na prodejně. Zrada! Ono je to skladem v BRNĚNSKÉ prodejně. Doprčic! Znovu procházím internet, tentokrát podrobně a zdhlouhavě, a hledám něco skladem v Praze. Našel ten Road Cruiser za 303 Kč, který je skladem v prodejně také v mojí docházkové vzdálenosti. Ovšem až v pondělí od 9 hodin.
A to ta druhá prodejna měla dnes do 15 hodin. Kdybych se tomu výběru pořádně věnoval hned ráno, mohl jsem už plášť mít a už se dnes večer projet. Mám trochu vztek a sám si za to mohu ;-)
No vidíš že jsi vybral. Doufám že rady mohli a že budeš spokojený že svého výběru.
Já na schwalbe jako znacku nedám dopustit. Samozřejmě jsou dražší a určitě se najde mnoho lidí kteří by šli do něčeho zcela jiného. Ale za mne maximální spokojenost. Mě to za ty peníze opravdu stojí. Mnoho najetých km bez defektu preji
Schwalbe má pěknou věc, že u plášťů uvádí mimo jiné index odolnosti proti průpichu. Road Cruiser má 3 ze 7, snad ti to bude stačit. Pro srovnání Marathon plus má 7 ze 7.
Něco keců kolem ochran u Schwalbe
https://www.schwalbe.com/en/newsreader/schwalbe...
Chceš plášť za 200, co vydrží 2000? To je 10 km/Kč. Marathony Plus mě stály někdy před čtyřmi roky kolem 600 Kč/ks, teď mají natočeno přesně 8710 km bez jediného píchnutí (14,5 km/Kč) a podle stavu vzorku (zatím žádný viditelný úbytek) tipuju, že vydrží ještě minimálně dvakrát tolik. Levné věci kupují jen boháči :-).
S dušemi od Rubeny (dříve Barum, teď Mitas) jsem nikdy problémy neměl. Ale už je to hodně dlouho, co jsem od nich naposledy něco kupoval (buď nebyl důvod, nebo zrovna nebyla kombinace rozměru a ventilku, kterou jsem hledal), tak nemám přehled o současné produkci.
K tomu házení: co ráfky? Nemyslím kruhovitost, ale tvar osazení, na kterém sedí patka pláště. Jestli se nepletu, mají tyhle staré hliníkáče z Esky a Favorita jenom asi milimetrový rantl, ze kterého patka snadno sjede až na dno - viz obr. nalevo. Současné ráfky (napravo) mají osazení pořádné, takže plášť celým obvodem drží, kde má.
A k tomu světlu: přesně tohle jsem si nedávno pořídil na leháče. Naprostý souhlas, z výroby šunt. Ale po aplikaci několika LED a většího množství lepidla funguje jak má :-). Dále se mi of Force neosvědčil jeden stavitelný představec (viklal se) a hliníkové BMX šlapky (výdrž ložisek sotva tři roky). Všechno ostatní (brzdy, kotouče, řidítka, páčky, bowdeny, středová složení) v pohodě.
Ráfek jsem koupil a nechal zaplést nový v souvislosti s koupí nábojové převodovky. Čili byl nový plášť na novém ráfku. Do ráfku jsem se teď díval a to osazení se mi zdá výrazné.
Tragický stav pláště po ujetí cca 980 km, stáří pláště 1,5 roku.
Při psaní zakládacího příspěvku o házení pláště tam ještě tahle porucha nebyla, ta se musela udát při poslední nedělní malé projížďce 12 km.
V rámci objektivity nutno plášti přiznat, že těch 115 kg prostě mám a na nosiči je vždy minimálně 5 kg.
Ahoj, po shora uvedené diskusi jsem přede dvěma lety koupil plášť Schwalbe 20´´, spokojenost. Na skládací Esce perfektně sedí a slouží [obr. 1].
Nyní jsem potřeboval oživit dětské kolo Author Cosmic z roku 2002. To po starším synovi oběhlo kolečko po známých, aby se nyní stalo narozeninovým dárkem mladšímu synovi. Takže jsem včera koupil pláště (a kazetu a řetěz a pedály a záslepky řídítek) a dnes si dal budíka na čtvrtou, že pláště přehodím, než se malý oslavenec vzbudí [obr. 2]...
No, a pláště mi nešly správně usadit. Plášť seděl nerovnoměrně [obr. 3].
Ráfek má výrazné vnitřní osazení, jak uvádí kolega NightRider výše.
Vyndal jsem tu ochrannou pásku z ráfku a po stranách ji zastřihl (zúžil), aby nemohla ani náhodou vadit plášti. Kolo nafukoval málo, středně, hodně, s kolem skákal po podlaze, plášť tahal, tlačil, mačkal... Pořád to nesedí.
Sundal plášť a nasadil druhý nový. Nesedí stejně.
Sundal plášť a nasadil původní pravěký, 18 let starý, zpuchřelý. Sedí krásně.
Tak já už nevím. Po několika desítkách let na kole neumím nasadit plášť?!
Mám kupovat mazlavé mýdlo?
Nebo jsou oba značkové pláště vadné?
Nebo co už s tím do prkýnka?
no, mooc špatná karma.
ale jen takový dotaz- neseděly opravdu pláště nebo to byla je šišatě natisklá ta světloodrazivá linka
?
Pokud je to opravdu vadný plášť, (malinko menší průměr) bych ho vrátil prodejci, případně i s tím že mu ukážeš tyto fotky a řekneš něco o pokažených narozeninách.
S tím nestejnoměrným potiskem by mě to nenapadlo, to je zajímavý směr uvažování. Koukal jsem na to nyní jen se školním trojúhelníkem, pláště nejsou namontované. Zdá se mi nepravidelnost linky asi 1 mm. Málo na takovou výraznou ošklivost na namontovaném plášti. Ale při žárovce prd vidím, pořádně se podívám zítra.
Zase ten plášť na ráfku jsem ráno zkoušel na ose náboje roztočit a zdálo se mi, že hází. Bylo to jen tak v ruce, bez upnutí do vidle a bez nějaké značky.
Asi ráno zkusím nasadit pláště do ráfku a před nafouknutím skutečně nakydám mezi plášť a vnitřní bok ráfku tekuté mýdlo. A znovu budu zkoušet srovnat.
Když to nepůjde, objednám montáž pláště u prodejce, naštěstí tam mají i servis. Tím by se vidělo, kde je zakopaná psovitá šelma.
Zkažené narozky bych až tak nehrotil. Malý cyklista nafasoval Cosmica se starými plášti. Nic nekomentoval - nebo měl alespoň tolik taktu, že si to nechal pro sebe ;-) Víc to prudí mě, že to není dokonalé. A že s tím musím ztrácet čas.
Ta linka mne napadla, protože tu na obrázku vidím :-)
Pokud plášť po roztočení házel, byl křivě namontovaný / křivý nebo kratší.
Plášť mívá takovou "rysku" na gumě, podle té se zarovnává na ráfku.
Mám aj ja túto skúsenosť na Eske vzadu, nereklamoval som. Ráfik starý, mazal som tekut.mydlom a nič.Jazdim hop hop, hop hop. Tiež Schwalbe ( Cruiser).
Druhý na lehu, na Remerx ráfku a tam je na jednom mieste zase zúžený, ale netrasie. Myslel som, že je duša stiahnutá od záplat. Nejako som ho pri autokompresore dosadil.
Těžko zevšeobecňovat. Moje zkušenosti se Schwalbe vs. Remerx, vše ročníky 2013 a novější:
Big Apple 50-406 + Dragon 406x19 = OK
Marathon 47-406 + Dragon 406x19 = OK
Big Apple 50-406 + Jumbo 406x23 = OK
Marathon 47-406 + Jumbo 406x23 = OK
Marathon Plus 47-406 + Dragon 406x19 = OK
Marathon Plus 47-406 + Grand Hill 406x19 = OK
Na 26" a 28" mi taky všechno (Marathon, Delta Cruiser, BA) sedělo.
Vypadá to, že se ti sešla horní tolerance průměru ráfku s dolní tolerancí průměru pláště, a že v roce 2004 bývalo toleranční pásmo širší než dneska.
Mám podobné problémy s plášti Kenda a Continental. Kenda strašně tvrdá a nejde ani nandat ani sundat. Častokrát se mi stalo, že praskl v patce. Continental zase strašně měkké boky, jakmile trošku ujde duše, tak kolo i plášt se v zatáčkách strašně vlní a plášt´se pomalu zouvá, kříží a dokonce se mi stalo, že se prosekl bok při tomto. Pořád to musí být nafoukáno na max. ale stejně hází.
S Rubenami ( Mitasem) já mám zkušenost že dlouhodobě drží, mně dříve zpuchří, než se sjede, ale hází skoro všechny pláště. Defekty žádné ani u těch obyčehých ani u těch s odolností proti průrazu.
Schwalbe mám stabilně dobré zkušenosti i když starší pláště byt´ještě ve velmi dobré kondici, minimálně sjeté, začnou v patce či na boku klidně "pouštět" nitě, proště pelichat...
Takže, jak to probíhalo a jak to dopadlo. Jde o pláště Schwalbe Road Cruiser 20x1,75 s reflexními pruhy. Ráfky 20´´ jsou z kola Author Cosmic, které jsem kupoval v roce tuším 2002 a prošlo rukama několika dětí. Nynější zcela ojeté pláště jsou Innova s nápisem 2004 (asi rok výroby).
Ty pokusy s tekutým mýdlem jsem nekonal. Na to je škoda času. Využil jsem náhodné skutečnosti, že prodejce má vlastní servis (nebylo to kritérium výběru), a že je pro mě dosažitelný MHD.
Volal jsem tam včera odpoledne. Popsal problém a požádal o čas v servisu. Domluveno na první dobrou na dnes ráno (první plusový bod pro prodejce).
Přišel jsem, popsal jsem, pan servisák převzal pláště a ráfky a zmizel v dílně. Výsledek: pláště ani jemu správně nasadit nešly. Ani jeden z těch dvou. Můj ráfek v relativním pořádku, ze strany prodejce nebyly ani náznakem činěny pokusy svádět to na ráfek.
Udělal ale pokus nasadit pláště na jejich nový ráfek. V pořádku!
Poslední pokus na ráfek můj - nejde to!
V tu chvíli prodejce sám od sebe řekl, že je ochotný pláště si vzít zpět.
Ještě mi nabídli jiné pláště, také od Schwalbe. Pokus na můj ráfek - opět křivota!
Pláště jsem tedy vrátil prodejci. Na ráfky mi nasadili původní zcela sjeté jakési Innovy z roku 2004. Vrátili mi peníze. Práci neúčtovali. Na můj výslovný dotaz, kolik mám zaplatit za práci, řekli, že nic, někdy se prostě nezadaří. Po celou dobu jednání vystupovali vstřícně a konstruktivně, ačkoli je mi jasné, že jsem pro ně musel být čistým prodělkem.
DÍLČÍ ZÁVĚR 1:
==============
Perfektní jednání prodejce. Reklama: je to Svět koloběžek z Prahy 4, https://www.svetkolobezek.cz/ .
Cestou domů jsem se zastavil u dalšího prodejce se servisem pro lanovody na řazení (které v koloběžkárně celkem logicky neměli). Prodejce viděl v tašce ráfky a pláště, ptal se, bavili jsme se. Tak podle něj "tohle Schwalbe prostě dělají" a on maže ráfky jarem a crcá se s tím, dokud pláště neusadí. Jsem konsternován! Rok 2020, a já budu matlat ráfek mýdlem a jarem a trávit s tím čas a vztekat se. Nová doba! Tomu by Voldřich s Podsedníčkem prostě nevěřili.
K tomu teda nejsem ochoten.
Když tady čtu, že podobné zkušenosti má i palot a Martis, tak vidím, že jsem vlastně vyhrál v loterii, když mi před rokem a půl ten Schwalbe na skládačku sedl...
DÍLČÍ ZÁVĚR 2:
==============
Nakašlat na Schwalbe. Je to jako za socíku. Prostě fungující věc neseženeš!
Na ja, ale co já teď obuji malému cyklistovi na toho Cosmica?!?
Co to máš za sračky? Já švalbiny používám na krosce (drátová patka), na silničce (kevlary), typ neřeším, řeknu rozměr.. nikdy žádnej problém (28" kola) nasazuju sundavám prstama, montpáky používám jen když spěchám na cestě po defektu a jsem nasranej. Rubeny mám falcáky, dával jsem je asi na 20 ráfků a nikdy žádnej problém. Duše kupuju po zkušenostech jen švalbiny, jiný mi přijde časem ztrácej pružnost. Pokud duše záhadně utíkala, mohl za to vždy ventilek.
Já sem tohle tedy s plášti dělat nemusel, ale co sem tak četl na bike-foru, tak natřít patky mýdlem není až tak výjimečný postup, zejména tedy při použití bez duší.
Jaký tlak si do toho nacpal? Já taky pro leší sednutí nacpu maximální povolený tlak nebo i lehce přes aby sedly patky a pak upouštím na provozní tlak.
Mám aj 28" Schwalbe Marathon Plus na zadnom (leho) a tiež žiadny problém. Len tie malé 20-ky. Na skladačke nesadla na miesto.
Na Remerxe 2-stenny dobre. Tam mam problem skôr asi s fľakmi, preto ja na jednom mieste zúžený plašť. Na výšku nehádže.