Nazdárek, neviete náhodou aká značka vyrába crossové bicykle z ocele(ušľachtilej ocele)? Ide mi hlavne o kvalitný rám-to ostatné okolo ma nezaujíma. diki moc.
Pokud máš na mysli rám z oceli Cr-Mo, tak ty se snad už nedělají, ale nevím to jistě. :-(
Sériově se vyrábějí kola z Hi-Ten oceli, ale je to nízká cenová hladina, kterou vedou markety. Nakolik jsou ty rámy kvalitní, nevím, ale jsou těžké.
Kdyztak tady je semestralka z CVUT (materialove ing), kde je porovnani materialu na ram kola
http://www.sweb.cz/michal.rus/semestralka/
Dostal jsem za 1 a bylo to velice kladne hodnoceno (zkousejici jezdil na kole). Ale original s jeho ponzamkama jsem ztratil...bohuzel, byli docela zajimave
Nejen markety. Author i Kellys Hi-Ten nabízejí na svých nejlevnějších modelech. Ale jak se to chová, to netuším.
Taky by bylo možné si zjistit ze starých katalogů, kdy se ty kvalitnější ocelové rámy přestaly vyrábět a podívat se na vyhlídnuté značky po nějakých bazarech. Rozhodně tyhle starší ocelový kola ještě jezděj (a vypadaj krásně).
Tak už neoplakávejte ocel,vývoj jde dopředu a kdyby byl hliník tak špatný,tak se asi navyrábí,ne?Kdo chce,najde si svého výrobce ocel. rámu-ale upozorňuji,ať si připraví "ranec".Ono totiž aby to mělo smysl,byl nejen pevný,ale také lehký,to něco stojí.A kvalitní(myslím skutečně kvalitní) ALU rámy už netrpí bolístkami z pionýrských dob hliníku.Myslím,že my amatéři se nemusíme nějaké únavy materiálu obávat.U profi jezdců je to jinak.
Nech si ho postavit (kupodivu to není až tak finančně náročné). Některé firmy - tuším že Štěrba popř .Sfinx ocel upřednostňují ...
MTB dělá Marin a nepletu-li se Jamis. Na sériovej kros jsem nenarazil. Na zakázku Bareš v Brandýse nad Labem. Štěrba myslím rámy nedělá, Sfinx už neexistuje. Pokud chceš kvalitní ocel, tak můžeš počítat i 18 tisíc Kč. Ale jsou i levnější oceli. Taky jde o to na co to chceš. Třeba na expediční kolo by to asi to nejdražší bejt nemuselo. Zas třeba ocel určená na závody toho moc nevydrží.
FORT taky něco dělá,ale pokud někdo ještě někdo dneska dělá ocel-tak je to pecka dražší než většina "hliníků"-tedy vyjma hyper super,tam se z oceli kvality nevalné(tzv.plotové)vyrábí pořád.
Koukni na http://www.fortframes.cz/czech/index.html.
Mám od nich treka s CRMo trubek,ale na zakázku.
http://www.jamisbikes.com/usa/bike_intros/06... .. Takže Jamis se věnuje ocelovým rámům i v řadě Performance Street. Zda to ale splňuje tvé představy o krosovém rámu, to bys musel podle geometrie posoudit.
Osobně mám dobré zkušenostu s dvěma rámy od BAREŠe z Brandýsa nad Labem. I cena byla příznivá. cca 4000 za silniční rám CrMo
Koukám, že máme stejnej problém. Taky bych nejradši chrommolybdenový crossový rám, ale smůla, fakt je to problém. Vůbec nechápu proč všichni přešli na hliník nebo dural, když všichni cyklisti vědi, že to neni ono.
No proc - protoze dnesni trend je pouzit a vyhodit, proto:-((( Proc by nekdo vyrabel spolehlive bytelne ramy na zeleze, ktere ani s casem neztraceji na kvalite, imrvere ktere lze tak snadno opravit. To by prece pro vyrobce nebyl zadny kseft, no ne?
tu robia kone zo železa http://www.kenzel.sk/mtb.html
OT: Jaký he vůbec poločas rozpadu hliníkového (duralového) rámu?
niekde som čítal, že nekonečný, ale môže sa náhle bez príčiny zrútiť aj po 2 rokoch, no bolo to už dosť dávno a teraz sú už iné zmesy