Zdravim, zkousel jsem se naucit serizeni prehazovacky, ale stale mi to nejde:) Nenasel by se nekdo z Prahy /idealne Prosek/ kdo by mi treba o vikendu s tim pomohl a ukazal jak na to, aby to bylo sto pro. Stojan mam. Klasicky se mi dari to, ze proste pri stelovani si to vzdy rozsteluji pri zmene taliru. DIky David
Tam toho moc ke stelovani neni.
Musis mit spravne napnute, ale ne presponovane lanko.
Podivat se, jestli nemas krivou patku, na ktere je prisroubovana samotna prehazovacka. Voditko musi byt rovnobezne s pastorky (ozubenymi kolecky) kazety.
Zkontrolovat, jestli horni kolecko voditka "neskobrta" o kazetu. (steluje se samostatnym sroubem)
Nastavis dorazy (dva srouby vedle sebe), aby retez nesel za spodni, ani za horni pastorek.
A pak uz jen napinacim sroubem u razeni na riditkach jemne doladis polohy pro prerazeni nahoru i dolu. Vysroubovavanim lanko sponujes, voditko posouvas k vetsimu pastorku, povolovanim naopak. Souvislosti snadno vypozorujes.
Nastavit to jde obvykle hned a snadno. Problemy obvykle vznikaji pri zkriveni uchytu prehazovacky pri nejakem padu kola. Pak byva prehazka budto priklonena ke kolu,nebo zkroucena do vrtule. Vetsinou staci od oka srovnat rukou a doladit. V servisech na to maji presna udelatka.
Jestli má staré, vydřené bovdeny, tak to seřídit nikdy pořádně nepůjde.
V podstatě kluci už všechno napsali.
1) Problémy s přehazkou jsou VELMI často v bovdenu a lanku, může trochu pomoct prostříkat WDčkem, koupit nový bovden + lanko pomůže určitě víc.
2) Pokud kolo někdy spadlo na bok, může být přehazka nakřivo = ohnutá patka rámu, bez srovnání to dobře řadit nebude.
3) Na přehazce jsou 2 šroubky pro doraz v krajních polohách a pak už jen stačí doladit napnutí lanka - nahrubo štelovátkem na bovdeu u přehazky, jemně to většinou jde ještě za jízdy štelovátkem na řidítkách.
4) Možná ještě zkontroluj, že to nekazí přemykač, ten by se v klidu neměl řetězu dotýkat.
Píše, že se mu nastavení "rozštelovává" při/po změně převodníku.