Zdravim chci se zeptat, vlastnim kolo rokc machine blizard 50 29, a vidlici rock shox recon 120mm, a je možne vymenit např za 140mm? je mi jasne že se zmeni geometrie, ale spiš jestli to vydrži ram.diky za odpovedi :)
A můžeš nám prozradit důvod takhle velké a dost zásadní změny?
vzhledem k tomu že jezdim dost sjezdy, a obcas si skočim. jeěte jsem nešel ani jendou na doraz, mam rezervu tak 5mm, a taky abych to mohl trocu vice pustit ve sjezdu
V tom případě bych ale pořizoval jiný kolo, které je na tohle přímo stavěné. Rozdíl 20 mm na zdvihu vidle je už docela dost a může to hodně změnit působení sil.
U 29" kol je už zdvih 120 docela dost a hodně pobere. A když sám uvádíš, že si ještě nešel na doraz na 120 mm, tak nějak nevidím důvod to měnit. I kdyby si občas šel až na těch 120, ale ne na doraz, tak je to v pohodě, vidle je konstruovaná na plný doraz.
Pro změnu zdvihu na 140 bych se dotazoval výrobce co on na to nebo alespoň hodně dobrých mechaniků co mají zkušenosti s těmihle změnami a úpravami kol pro sjezdy a skoky.
oka dekuju za odpoved, když jsem na tom skočil cca 50cm v rychlosti 25km tak nešlo nic na doraz ani tlumič ani vidle, je pravda taky že proto to mam trošku přifoukli. ale co si budem při skoku je nejduležitejši technika!
Koukám na parametry kola. Přední brzda 180 bude pro běžné ježdění dobrá, ale pro ostré sjezdy a zvlášť ty technické by to chtělo spíš 203. Přece jenom je to už dost velký průměr kola a jestli k tomu vážíš tolik co běžní downhiláci, tak bych řešil brzdy, občas jsou přece jenom i dost potřeba :-))
ty jsou v planu jako prvni, kotouč je jak bahno! :D
Ono taky celé brzdy 425 jsou na spodní hranici únosnosti, chtělo by to vyšší třídu a pro ostřejší sjezdy není špatné pořídit 4 pístové a pro dlouhé sjezdy i s chladičem.
vim o tom přesne po nečem takovem koukam
To je dobře, tomu kolu to bude taky mnohem víc slušet :-)
ještě jedna vec vejde se tam vetši kotouč?
Bez problému, je to na ně dělaný, jen k tomu většímu kotouči musí být také adaptér na ten kotouč.
a co by jste mi tak asi doporučil ?
Přední kotouč dvoudílný, ocelový s hlinikovým unašečem, 203 mm, třeba nějaký takový
https://cyklisticke-prislusenstvi.heureka.cz...
Zadní 180 mm může být ten co tam je pokud je trochu kvalitní, jinak stačí celoocelový.
A brzdy, to se blbě doporučuje, je jich dost, ale klidně Shimana BR M8xxx řada, určitě bude vyhovující i M7xxx
4 pístové jsou pecka, i cenová, možná krapet nadbytečná. Pěkné a určitě dostačující budou dvoupístové - keramické s chladičem.
Nevím jaký si sjezdař a jak ostré a technické sjezdy chceš sjíždět. Sám mám brzdy o pár tříd nižší a chci je taky vyměnit, ale určitě ne výš než je 6 řada, pokud bych nenatrefil na hodně slevovou akci.
Tady máš jedny, když se budeš chtít trochu rozšoupnout. A to jsou po slevě...
http://www.axit.cz/D131820_Avid_brzdovy_trmen...
Nechci otevírat velkoobchod, mě stačí jedny brzdy, nemusím jich mít hned celý vagón :-)
To je za kus. Potřebuješ dva.
Myslím, že za cenu dvou kusů toho tolik nemají ani v celé prodejně :-))
Ale jinak tady máš třeba za bůro XT s chladičema. Trochu se pak asi prodraží provoz a nevím, jak pohodlné je vozit v báglu náhradní radiátory. Kdo se ale motá jen na svahu pod lanovkou, pro toho asi rozumná volba. Čtyřpísty od Sramu jsou za dvojnásobek.
http://www.axit.cz/D159073_Shimano_sada_brzd...
Už jsem na ně taky koukal, keramické písty a chladič a za tyhle peníze určitě hodně dobrý. Pro našince cokoliv výš je už dost zbytečný.