Pokud nejedes nejakym veterankem, nebo po okreskach, tak nez dojedes na nakladky, nez tenalozi a slozi - tak jses po autobahnu v Rime, Nice nebo Parizi. Evropa je malicka. Co je dalnice na Drazdany, nevyuzivaji to ani kamiony. Na vychod snad neco jezdilo, ale zadnou extra popularitu to nemelo.
Bral bych to jako zpestření aspoň jedné cesty někam směr Pyreneje, po trase, kterou už jsem z větší části párkrát projížděl a jako odpočinek od řízení. Autobahn je sice fajn, ale je to trochu ubíjející, člověk akorát sedí hodiny v autě, občas nalejvá benzín a platí mýto. Evropa zase tak maličká není.( předloni jsem najel 5500km během dovolený a už se mi z toho volantu chtělo zvracet.
On ten vlak treba do Spanel by nebyla zadna lace. Na pul roku za praci by se to asi vyplatilo, ale na tyden uz bude zajimavejsi letadlo nebo luzkovy vlak a na miste nejaky Seat z pujcovny.
Tak o autovlaku uvažuju jen jako o odlehčení části cesty hlavně na dlouhých a nezáživných úsecích, které už znám, s tím, že chci jinak cestovat svým kombíkem, ve kterým se i ve dvou celkem pohodlně vyspíme a nic mě nesvazuje. Neřeším alternativy cesty, jako letadlo, když budu chtít letadlem, patrně by to bylo jinam a na nějaké válení v Egyptě např. Samozřejmě pokud by cena autovlaku nějak neúnosně převyšovala cenu za benzín a mýto, tak se do toho pouštět nebudu. Proto se ptám na zkušenosti, jestli vůbec má smysl o tom uvažovat. Taky si myslím, že naložení auta nemůže být složitější a zdlouhavější jak třeba najetí na trajekt.
ojoj, takhle na miru to bude vubec potiz. Co vim, tak u nas bylo snad jen jedno jediny nadrazi, kde se nakladala osobni auta. A ve svete to nebude o moc jine. Navic vlak, nebo minimalne nekolik vagonu se musi nalozit ve stejny termin do stejne cilove stanice. To vidim cerne.
Co vim, tak neco jezdilo z Prahy do Tater a nebo do Chorvatska. Tam vsichni tahnou na jedno misto ve stejnem terminu, tak se kapacita naplni.
Z toho mála co jsem vyhrabal na netu, tak v Německu, Rakousku nebo Francii( jeden jezdil do Narbonne na jihu) to snad nějak funguje, ve Švýcarsku se snad dokonce lokální autovlaky používají k překonání třeba 20km tunelu. Přiznávám, že je to prostě jen takovej můj nápad jak se motivovat k opakování stejného modelu dovolené, který jsem podstoupil tři roky po sobě a např v těch Pyrenejích bych se chtěl na nějaký místa ještě podívat, ale ta představa x-hodin za volantem mě trochu odrazuje. Nejšílenější je vždy ten dojezd domů, ten boj na posledních pár kilometrech, když už si se sirkama v očích myslím, že tu Prahu už prostě nepřejedu a budu muset přespat někde ve Stodůlkách.
Koleduješ si, "se sirkama v očích", o pořádný malér.
Myslíš ,že by to mohlo mít vliv na funkci?
Na funkci rostlináře?
Spíš vliv přímo na toho rostlináře, když zaspíš a trefíš ho.
V tom Svycarsku to bude neco podobneho, jako tunel do Anglie. Proste pod masivem hor maji z drivejska jen zeleznicni tunel, silnice vedla vrchem. Silnicni se nevyplati pro tech par aut kopat, tak jezdi vlakem.
V Nemecku a Francii to leda vycuchat a dovolenou hrube prizpusobit tem vlakum.
A co zkusit vymyslet nejakou vetsi silenost. Treba autovlakem do Chorvatska, misto plazi supem dolu do Recka a jestli existuje, tak nejakou lodi pres louzi do Italie. Pripadne nahoru na Terst a do Italie i bez lode. A tak nejak dal.
Chtěl jsem tím hlavně říci, že naložení aut na vlak asi nemůže být nic logisticky složitýho a asi ani nákladnýho, když se tím řeší i krátký průjezdy skrz kopec. Varianta s Chorvatskem asi nepřipadá v úvahu, chci si to ulehčit, ne ještě víc protáhnout a zkomplikovat.
no, "vagonování" jsem zažil jen přez eurotunel
kde to šlo ráz na ráz
(řekněme ztráta času 0,5 hod proti trajektu)
nicméně u klasické železnice... hodina nebo spíš dvě. Třebas bude Tvé auto 49. z 50.
Problém je v tom že tam musíš stát v řadě už ve chvíli když navádí na vlak první auto.
Do klasického vlaku ty auta jedou jedno po druhém (nejdřiv horní patro, potom spodní)
No a vlak odjíždí až když jsou řidiči v osobních vagonech. Časovou ztrátu fakt tipuji min na 2 hodiny.
U Tauertunelu se jezdí v půlhodinovém taktu a nakládka trvá fakt pár minut.
http://www.alpy.net/ankogel/prepravaaut.php
Pochybuji, že by to bylo jinde jinak.
Jakou rychlostí se suna tahle drezína po ideálně rovné, čisté a chráněné trati v tunelu na štrece 8 km ? Kurtují se ta auta vůbec ? Navíc se nenajíždí do patra. Je to tím pádem srovnatelné ?
V tom Švýcarsku jsem vlakem jel, naložení bylo taky za pár minut, mnohem rychlejší než trajekt. Ale tam se na těch 20km nevylejzá, sedí se v autě. A neni to patrový. Jen v tunelu je to dost klaustrofobický a fofr to fakt je :o)
Když sedíš v autě, tak auto je nějak zakurtovaný, nebo je to jen na tobě a brzdách?
Co si pamatuju (2005), jenom ruční brzda ...
Myslim že před odjezdem vagóny prošel ajznboňák a na zabrždění upozornil.
Co to Narbonne, nevíte někdo, jezdí to tam ještě? A případně odkud.
Dík, DB autozug už jsem zkoušel ale nějak se nezadařilo, zkusím se ještě někam proklikat.
https://www.bahnreiseladen.de/urlaub/autozug
https://www.cd.cz/assets/dalsi-sluzby/autovlak...
doporučuji 1.2.8 máš tam být 90/120 min před odjezdem.
Doufám a přeju Ti , aby to v tom Španělsku bylo jiné a hlavně rychlejší.