koupil sem na Maxe suntour XCC a jízdní vlastnosti se o hodně zlepšily, ale když hodně zamakám při rozjezdu (mám SPD) tak se mi zdá že zvedám přední kolo :-) a dost se to rozhoupe...ale jen když prudce makám... Dělá vám to taky? Jen mě zajímá jestli je to levnou vidlí, nebo je to normální...Jinak sem naprosto spokojenej a doporucu. Vidle je za pakatel a obrubníky přestanou bát problém...
Nechce se mi říct "je to levnou vidlí", tak radši napíšu, že nějakou drahou vidlí by to asi šlo odstranit. :-)
Já mám 4ku s levnou vidlí ve které už po zimním ježdění nejspíš nemám elastomery a zbyly jen pružiny, poměrně měkké pružiny. Taky to rozkmitám při prudkém zrychlení. Dokonce se mi stala v pondělí na plné stezce taková hnusná věc, spojil jsem prudký rozjezd s kličkou doleva (chodci předemnou, bruslaři v protisměru, zpomalení za chodcema než bruslaři projedou...). S hrůzou jsem zíral, jak mi předek poskočil snad o deset čísel doleva když jsem v náklonu a zatáčce prudce šlápnul a vidle už rozhoupaná z prvních dvou šlápnutí se natáhla na doraz. Nicméně výsledkem byla ještě těsnější klička, tak jsem nasadil výraz "Drsňák 1" jako že to tak patří a valil dál. :-)
Každopádně na lehokole to rozhoupeš málokdy a kdysi se tu vedla debata o jízdě do kopce, v níž se nikomu znás nepovedlo dokázat ani vyvrátit hypotézu, že zoupání přední vidle na lehokole krade energii jinak užitečnou pro jízdu nebo naopak energii, kterou bys nevyužil. Zkrátka si s tím nelam hlavu, nauč se s tím jezdit a někdy se to nakonec může hodit (třeba když se to naučíš správně rozhoupat ve správný moment, vyjedeš i 20cm obrubník, já se čtyřkou asi tak 15cm umím).
Jak tak čtu, tak máme všichni stejný problémy :o)) Taky se mi to stává a mám pocit, že to při novým kole nebylo ani zdaleka takový, ale asi to nebudu nijak řešit a prostě si na to zvykám, jak radí Jirka
já si ani nepamatuju, jak to bylo při novým kole, to jsem byl celej vedle z toho, že je to odpružený:-) ale tolik to asi neskákalo... Mě ale nedělá ani tak problém šlapání jako spíš najíždění a sjíždění z větších nerovností, tam to často vystřelí tak, že jde kolo do vzduchu, někdy to poskočí i dvakrát. A to bude pravděpodobně fakt absence tlumičů, jak tvrdí Jirka patrně vymrzlých zimou.