Promiňte, že obtěžuji, ale potřeboval bych poradit ohledně výběru vhodného rozměru pláště na kolo. Jsem v cyklistice jako koníčku poměrně začátečník a ještě stále mám poměrně značné mezery v kde čem. Momentálně si vybírám na novou sezónu pláště a mám jistý problém s výběrem vhodného číslování.
Měl bych zájem o nákup dvou plášťů MITAS 700 x 35C, V69 HOOK černý, které v detailu mají udaný alternativní metrický rozměr 37-622. Já sám užívám krosovo/trekové kolo a pláště, které na něm jsou, mají označení: "35-622 (28x1,35 - 700x35C) HS369." Dle francouzského číslování jsou rozměry odpovídající, nicméně metrické rozměry se nepatrně lidí.
A tak se chci zeptat, jestli pláště označené velikostí 37-622 (700x35C) mohu použít na kolo, na kterém jsou nasazeny pláště s rozměry 35-622 (700x35C). Zdá se mi to jako zanedbatelný rozdíl, ale jsem úplný laik a nepodařilo se mi najít, co konkrétního ony míry vyjadřují. Našel jsem sice, že těch ta 35 a 37 označují šířku nafouknutého pláště, ale nevím, jestli to není třeba v ráfku a aby se mi tam nový plášť vešel.
Zároveň se omlouvám, je-li můj dotaz pitomý.
Děkuji za vaši odpověď a ještě jednou se omlouvám, je-li dotaz hloupý.
Sedne to tam spravne. "Rozdil", pokud teda vubec nejaky bude, tak jen v siri te nafouknute casti. Spis bych rekl, ze maji chybu v oznaceni. Ale je to zrovna jeden ze vzacnych pripadu, kdy na nejakem tom milimetru nezalezi. Kdyz das vedle sebe stejne oznacene plaste ruznych vyrobcu, nebo i ruzne modely jednoho vyrobce, tak budou jejich skutecne sirky trochu rozdilne. To podle konstrukce, dezenu, ochrane atd...
Označení je podle různých norem.
Na krosové kolo můžeš použít pláště o šířce cca 25 až 50 mm, možná i víc, pokud se vejdou do rámu.
Takže jestli dáš 35 nebo 37mm je úplně jedno.
Ještě bych ale zvážil výber zrovna plášťů Rubena (dnes Mitas).
Děkuji za ujištění.
Myslel jsem si to, ale jak se říká - líná huba ..
A mohu vědět, co je špatného zrovna s plášti značky Mitas (dříve Rubena) a jakou alternativu byste mi doporučovali?
Jakýkoliv jiný, snad kromě značky Debica (s těmi mám ještě horší zkusenosti). :-(
Zkušenosti různých uživatelů můžeš pohledat tady na diskuzi.
Těžké, nejedou, životnost nic moc. Hlavně proměnlivá kvalita, jak se jim která várka
povedla.
Mám je na favoriťáckejch ráfcích a opravy defektů jsou docela horor. Jsou děsně těsný, bez použití třetí montpáky je nenasadím. Než jsem se to trochu naučil, lepil jsem duši pro jeden defekt i třikrát. Kvůli skřípnutí.
Tak to díky za tip, chlapi.
Já jsem samozřejmě nechtěl kupovat MITAS gumy v té nejlevnější cenové hladině (měl jsem vyhlídnutou úroveň vyšší s pryžovým nárazníkem mezi běhounem proti průrazu), ale jestli je to tak, prolezu fórum, podívám se na recenze různých značek a vyberu jinde.
Ještě jednou díky moc za rady.
Schwalbe Marathon v beznem provedeni maji velmi dobre jizdni vlastnosti a dobrou odolnost vuci defektum. Jestli potrebujes zvlast velkou odolnost (natezko v rizikovem terenu), tak Marathon Plus. Je o dost tezsi, ale hodne odolny. Osvedcene plaste na treka u mnoha lidi.
Děkuji za tip. Vezmu v potaz.
Já ještě koukal na pláště Maxxis Overdrive.
Nejsem moc zběhlý cyklista. Jezdím jak jednodenní výjezdy 50-100 km, několikrát ročně vícedenní pomalejší výlety s nákladem. Nejsem žádný profík, hodně jezdím cyklostezky, běžné silnice nižších tříd, lesní cesty, štěrky .. na druhou stranu někdy sjíždím z trasy za různýma zastávkama.
Každopádně díky.
Overdrivy můžu taky doporučit, vydrží dost.
Jinak to metrické značení (32-622) je jednoduché: číslo před pomlčkou je šířka nafouknuté pneumatiky, číslo za pomlčkou vnitřní průměr měřený na patce (vše v mm). Průměr musí být stejný jako na ráfku, kde se to značí v opačném pořadí, např. 622x19 (číslo za x je vnitřní šířka ráfku), na rozdílu šířek za běžných okolností prakticky nezáleží.
Současné pláště mám Schwalbe CX Comp. Co se týče jízdních vlastností, byl jsem nadšen. Na silnici měly malý valivý odpor a díky hranatým blokům po krajích zvládaly i pohodlnější jízdu terénem (jak jsem řekl, občas sjedu z cesty za keškama). Uvažoval jsem, že bych je koupil zase, ale u některých uživatelských recenzí jsem se dočetl, že prý mají dost krátkou životnost a taky nosnost jenom 60kg (já sám mám metrák + zátěž).
Koukal jsem se posléze na Schwalbe Marathon Green Guard, a ačkoli mě hodně zaujaly zejména svou ochranou proti defektům, opět se v recenzích objevuje, že v terénu se dost smykají (což jsem se bál už dle prvního pohledu na vzorek). Jiné varianty Marathonů (zejména Plus) jsou zajímavé, ale také dražší a já nemám volných 2x800,- Kč, které teď mohu před dovolenou dát jenom na obutí. Na mém kole je potřeba poladit ještě další věci.
No, tak se v tom teď trochu plácám a jsem vděčný za každou radu.
P.S. Na ráfku mám 622x21
Jestli v tom terénu nepotřebuješ jezdit rychle, tak pořiď spíš něco silničního, ať se na asfaltu zbytečně nedřeš. Na kořenech prostě pojedeš opatrněji.
Marathony obecně jsou z tvrdší gumy optimalizované na životnost, takže v mokru a blátě kloužou. Ale na asfaltu jedou dobře a hodně vydrží. Plus je dražší a zaručeně kvalitní (mám už dlouho), Original hodně levný, ale údajně ošizený (pořídil jsem nedávno, závěry udělám až za pár let).
10% stoupani po kratce strizene mokre trave 37mm Marathony, fouknute na 6 atm zvladaly. Sice to chtelo peclive vyvazovat, plynulost a zadne prudke zabery, ale furt to jelo. V mazlavejsim blaticku samozrejme konci. Patri na silnici a pevne prasne cesty. Na vode ale drzi velmi dobre.
Mitasky jezdí i Jolanda Neff, tak to nemůžou bejt špatný pláště.
Může bejt, asi jsem, jak píše malej-jarda, chytil už podruhý špatnou várku. A pro Jolandu je mechanik určitě nekupuje v běžným obchodě nebo v ešopu.
...mám stejný zkušenosti s Rubenama(Mitas)- v krámu běžně k dostání, těsný(problém s nasazením/sundáním), slabá výdrž i odolnost vůči defektu atd., proto raděj připlatím za Schwalbe a je větší výběr jak v dezénu, provedení i odolnosti na defekt a v konečném výsledku vlastně ušetřím! ;-)
35C je rozměr textilního nosiče na který se vulkanizuje gumový vzorek, který v tomto případě je tloušťky 1mm do boku.
Dříve se dělaly např. MTB pláště které měly nosič 1,9" ale vzorek trčel do stran tak moc že uvedená šířka byla 2,1".
Každá firma to udává podle sebe mnoha způsoby, a mnohdy to generačně změní protože na širším ráfku je i 23mm guma rázem 25mm, a naopak.
Tebe musí zajímat hlavně ETRTO 622x37, což je rozměr ráfku, potažmo pláště u patky, a rozměr nafouknutého pláště, aby se ti vešel do vidlice.