Dobrý večer, nedávno jsem zjistil, že mám proříznutý zadní plášť. Mám na něm najeto jen asi tři tisíce km a bylo by mi líto ho vyhodit. Myslíte, že by se dal podlepit nějakou páskou a jezdit bez obav dál, nebo je lepší ho vyhodit a koupit nový? Je to už můj třetí proříznutý plášť, nevím, jak to dělám :-/ Díky.
Dyť je to sjetý veprostřed jako prase....
Co je to za značku?
Je to Vittoria Rubino Pro Endurance.
Tak to na aušus nevypadá, ale pokud jsi tím nevzal opravdu ostrou hranu obrubníku (spíš kachlík), tak bych to fakt tipnul na ta popraskaná vlákna. Některé staré pláště tohle umí.
Možná to mohl být nějaký střep, protože na kraji silnice byla rozflákaná flaška, které jsem se nemohl pořádně vyhnout kvůli autům za mnou.
To bych čekal trochu rovnější řez. Tohle je takový chlupatý, kopírující trochu výstupky vzorku. Dost mi to právě připomnělo stařičké polorozpadlé pláště, které jsem měl a viděl na dámském kole, jednom odloženém dvojkole a na mopedu (Stadion), než jsem ho očesal.
Tohle není proříznutý. To jsou přetržený vlákna v aušusovým plášti. Pak se takhle rozestoupí. Přestaň škudlit, kup si dražší, kvalitnější plášť - a ušetříš.
Dražší a kvalitnější pláště jsem měl na nově koupeném horském kole. Docela rychle se sjely, ale především mi na rovném asfaltu, v malé rychlosti a malé zátěži, praskl zadní plášť z boku.
Naprosto jsem nechápal, co se stalo. Kdybych nejel krokem, byl by to kotrmelec. Přehuštěný nebyl.
Pak jsem koupil ve výprodeji Tesco hromadu plášťů po cca. 50-ti korunách. Myslel jsem, že je budu každou chvíli měnit, ale není třeba. Normálně fungují a smysl drahých plášťů jsem doteď nepochopil.
S těmi levnými jsem jezdil i v extrémních podmínkách. Třeba po Negevské poušti v Izraeli, kde je spousta ostrých kamenů.
Z jedne spatne zkusenosti asi tezko delat univerzalni a kategoricke zavery pro celo tridu plastu. Priplaci se za ruzne vlastnosti.
Zrovna tak, jako jsi mel smulu u toho draheho, tak jsi mohl mit kliku u toho levneho na vhodnost pro tvoje uziti.
Jednou jsme s kamarádem koupili dohromady pláště na silničky ( dohromady kvůli poštovnému) s tím, že mají nejlepší poměr cena / TPI , no a ten rok na švihu jsme je v podstatě zničili během nějakých 400 km nájezdu... měly být speciálně odolné proti průrazu a v podstatě jsme byli rádi, že jsme měli ve skupině náhradní pláště sebou ....
A seš si jistý, že ten dražší plášť co sis koupil byl určený pro tvoji jízdu po suchém hrubším asfaltu?
Většina kvalitních (dražších) plášťů na horáky mají specifické vlastnosti a příliš se nepředpokládá jejich použití na hrubém asfaltu a sjede se proto, že jeho směs je měkká a určená třeba na mokré kameny a kořeny.
A prasklý plášť z boku je především důsledek jeho natrhnutí o obrubník, ostřejší vyšší kámen apod.
Nejsem si jistý ničím, klidně muzes mít pravdu.
Jen musím konstatovat, že nevidím žádný důvod kupovat dražší pláště. Za sebe jsem žádný rozdíl v jízdních vlastnostech nepozoroval a co do životnosti, v mém případě zvítězily ultralevne.
To klidne muze byt. Plaste na zavody muzou stat desetinasobek a pritom muzou vydrzet sotva ten jeden zavod. U formule padne i nekolik sad gum za jeden zavod. Srovnavas nesrovnatelne. Desne moc zalezi na vhodnem a spravnem uziti. Sportovni vykon na urovni na lacine gume nedas, turistovat na sportovni slupicce je taky nesmysl, defektu se nedopocitas.
Tohle bys vážně chtěl spravovat? :-)
To bez přemýšlení vyhoď a dej nový. Jednak už je slušně ošlapaný a pak tohle není ani tak proříznutý jako příčně prasklý včetně vláken.
OK, díky všem za odpovědi, zítra koupím nový. I když o moc dražší asi ne, tenhle stál přes dva tisíce (ve Švýcarsku :-) )
Ten plášť by měl vydržet o poznání víc a na to, že máš jen 3 tisíce má hrozně ošlapaný střed, to vypadá, že buď ho hodně přetěžuješ nebo spíš jezdíš na podhuštěném.
Střed se opotřebovává při časté jízdě na přehuštěném, ne na podhuštěném. Podhuštění se projevuje defekty proštípnutím ráfkem. Typické jsou dvě dírky příčně nad sebou. Kolik vlastně tam hustíš?
Já jezdím na Continental, vzadu Kenda. Doporučené huštění od výrobce do 102 Psi. Takže tam hustím do 7 barů, dofukuji když klesne pod 6,5 bar, což odpovídá tak 93 až 100 Psi. Mám hustilku s manometrem. Vzorek se mi sjíždí podobně uprostřed. Kolo jede lehce a perfektně.
Když jsem jezdil na levných Rubenách cca 150 Kč, lepíval jsem třikrát až čtyřikrát do roka. Když jsem přešel na vyšší kvalitu asi tak za 400 Kč za kus, nelepil jsem od té doby ani jednou. Lepení vozím víceméně pro servis jiným, rozbité sklenice zbytečně nepřejíždím. Pláště dojíždím do té doby, až se objeví textilní vlákna, pak hned měním.
Mám stejnou zkušenost s Rubenou – obyčejné za cca 130Kč, odjezdil jsem na jich desítky tisíc kilometrů, životnost a kvalita spokojenost, ale žádná ochrana proti defektům, lepil jsem každou chvíli.
Teď vozím jedny z nejlevnějších Schwalbe za 250-300Kč, ochrana proti průrazu stupeň 3 ze 7, ale bohatě to stačí. Naposledy jsem píchnul nějaký rok a půl zpátky, ale to byl 2cm dlouhý hřebík. Těch 150Kč navíc za plášť oproti Rubeně se rozhodně vyplatí. Dříve jsem vozíval 2 náhradní duše, dnes už jenom jednu.
Docela mne překvapuje ta cena za aušus a dokonce ve Švýcarsku. Kdyby tohle udělal plášť za třista CZK, ale plášť za dva tisíce? Takové kategorii by se to stávat nemělo. Není dobré všechno co je drahé. Nevypadá na proříznutí, vypadá na vadu materiálu.
2 tisíce ve Švýrarech, u nás je podstatně levnější, ale taky nic levného.
Tomu nějak nemůžu uvěřit :)
Nemůžu uvěřit, že by nějaký Švýcar zaplatil cca 90 franků za plášť, měřeno kurzem, oni jsou dost spořínci:)
To by musel být frank někde za 33 kaček aby to vycházelo ke 2000 a to nebyl snad nikdy od roku 1993 ? :)
A starší snad ten plášť není ? :)
Jinak proboha, tohle spravovat jen v případě, že jsi uprostřed nikdykde / tisíc kilometrů od civilizace a nemáš jinou možnost. Vyhodit! :)
Já byl rád, že jsem sehnal vůbec nějaké pláště. Hned první den zájezdu jsem přehlídl obrubník a protrhl na bocích oba pláště. Takže jsem pak valil do Interkalenu pátrat po cykloprodejně a na silničku měli údajně poslední dva. Švýcar by to možná nezaplatil, já ale musel :-D
Tak mám nový plášť, tenhle poškozený jsem sundal, koukl na vnitřní stranu a hle...! Vůbec nic. Zvenku to vypadalo, že už koukám na duši, ale je tam výztuha, která je absolutně neporušená :-)
V tom případě ho vrať na kolo jezdí dále. Je třeba experimentálně zjistit, jestli ten plášť byl KO nebo ne :D
Někdo v tom vidí smrt, někdo tomu ještě dává šance. Já letos cestou na Gardu objevil v půlce stoupání z Innsbrucku na Brenner tohleto ... duše se vyvalovala z té díry ven. Plášť jsem zevnitř provizorně vylepil kusem gumy pomocí lepidla na záplaty na duše. Duši jsem omotal v dotčeném místě obvazem, abych omezil její maximální roztažení a netrhala mi plášť. Celé jsem to složil a na pumpě dofoukal - naložený horák, pláště mají limit 4.5bar, narval jsem tam 5, ať to sviští.
Na Gardu jsem dojel, teď na tom ještě jezdím taky, protože jsem línej a stejně jezdím jenom "kolem komína".
A jaký byl důvod, že si před cestou nedal nový plášť a jel na téhle téměř mrtvole?
https://www.youtube.com/watch?v=PMUBwsBiMmE
V sobotu večer telefon, že v neděli ráno se jede - pokud platí, že chci jet. Projížděli jsme několik velkých měst a v plánu bylo koupit nový cestou a večer ho vyměnit. Nakonec jsem koupil až v Trentu v Itálii po nouzové opravě, jenže večer už jsme seděli na pláži a domu se jelo autem. Defekt nepřišel ani jeden, až tehle roztržený plášť - celkem štěstí.
Poslední dobou velká časová vytíženost, takže kolikrát i kolo nahrazuji motorkou a servis řeším spíš "až se to posere" - viz. fotka předních brzdových destiček (po 9.000km), které jsem teda měnil už na srazu při čekání na zbytek výpravy.
Teď mám týden volna, takže odpoledne jde nová kazeta, řetěz, plášť a možná i bowdeny vč. lanek.
Když máš na nákup pláště v Trentu, tak není problém mít rozumnou zásobu spotřebáku průběžně doma. Navíc se dá vyhlídat nákp ve slevách nebo akcích a při náhlém odjezdu nebo problmu je kam sáhnout, nemusí se lítat po obchodech a brát co je, za jakoukoliv cenu.
Těžko říct jaká to bude kvalita, ale extra drahý mi nepřišel - 16€. V Praze taky nemají dražší pláště než u nás na maloměstě a zrovna úsek od Brixenu po Rovereto se cyklistama na cyklostezkách jen hemžil, takže servis na každým rohu. Jezdím na měkkých Michelinech, které drží pěkně i za mokra, bohužel se rychle sjíždí a plášť kupuju kolem 340,- s výdrží 3-4tis. km
Zásobu plášťů a řetězu jsem zatím nikdy neřešil, protože jsem zatím vždy kupoval s předstihem, letos poprvé s křížkem po funuse. Navíc se do domácího servisu kola pouštím pozvolna, do nedávna jsem vše kromě plášťů a baterek ve světlech řešil servisem na začátku sezony. Předloni jsem si koupil nýtovačku na řetězy a přestal se bát hydraulických brzd a výměny destiček. Postupně to začíná s tím, jak víc a víc jezdím a je potřeba vyměnit další a další komponenty.
zrakvit se dá i kolem komína a tahat osud za fusekli jen kvůli lenosti ? No držím ti palce aby se ti to nevymstilo, jedna je věc oprava na nouzový dojezd a druhá věc je ohrožování sebe sama a ostatních okolo....
Okolo komína je po městských cyklostezkách, kde nejezdím dostatečně rychle (téměř nemusím brzdit) na to aby mě unik vzduchu překvapil. A kilometr domu dojdu i pěšky. Město jsem za těch 14 dní s tímhle neopustil.
Zajímavé vnímání, překvapit to může jenom tebe, myslíš si, že téměř vůbec nebrzdíš a protože kolem tebe nikdy nikdo není tak nikdy nikoho neohrozíš až to cvakneš nebo svlíkneš z ráfku a nečekaně zastavíš.
No nic to je zase jednou názorný příklad sebejistoty sebestřednosti , že v provozu ve ve veřejném prostoru "přece člověk zásadně ohrožuje jen sebe a nikoho okolo " a tak na okolí nemusí brát zřetel....
Je to těžký, protože "mladej a blbej". Nedávno jako čtrnáctiletý jsme jezdili za vesnicí po polňačce na fichtlech a každou chvíli měli rozebranej motor. S papírama jsme se vydali i na "expedici" 100km od baráku a neměli s sebou pomalu ani nářadí.
Teď už bych to nářadí bral určitě.
Na tom kole je to podobný, ohoblovaný pláště od smykování až na textil a jezdilo se. Teď už jsou rovnoměrně sjetý. Časem příjde i rozum na včasné výměny ;)
bacha na to, ono se říká, že moudrost přichází s léty ale někdy to stáří přijde samo.
Já to znám tak, že u některých mladická nerozvážnost přechází plynule ve stařeckou senilitu :)
2x jsem viděla bouchnout duši při jízdě díky sjetému plášti - žádná sranda ani při pomalé jízdě po cyklostezce.
Na takhle sjetém plášti je hazard a neohrožuješ jen sebe.
Zase to tolik nehroť. :-)
Ono hodně záleží i na stáří pláště. Na půl sjetý plášt starý 10 let je mnohem nebezpěčnější než dvouletý sjetý.
Na fotce je plášť, který ještě něco dá, ale už bych pomalu vyhlížel nový. :-)
Na taketo pripady nosim so sebou kusok plechu z plechovky od piva. Je sice tenka, ale da sa jednoducho vytvarovat do potrebneho tvaru. Tu plechovku podlozim este k dusi nejakym kuskom gumy (vacsinou z roztrhnutej duse), aby sa na hrane plechovky neposkodila dusa. Toto provizrne riesenie drzi par kilometrov (myslim, ze az stovky). Ńehodi sa vtedy ak je diera na dotyku s vozovkou, vtedy sa aj plech prederie. Lepsie je vozit so sebou este jedden nahradny kevlarovy plast.
Raději bych vzal celou plechovku i s pivem.
Má univerzálnější využití. :-)