Co to mas za osu ? Normalni jsou dneska zapouzdrene, prumyslova kryta loziska s zivotnostni naplni vazeliny.
Jestli to mas nejakou hitorii s klasickym veneckem, tak bila (nebo obdobna) vazelina, stejne jako do konusovych naboju.
na vše na kuličkách pouzivam LV2-3.
predtim jsem měl AK-2, ale ta uz neni k sehnani.
LV2-3 je na muj vkus dost husta, klade vetsi odpor. Pro jizdni kola jsou vhodnejsi vazeliny.
Jo, používal jsem ještě Gipieme vazelínu, ale to bylo v období kdy kolo ještě bydlelo v pokoji.
Krabička tak 100cm3 stála pětikilo. Přešel jsem na LV... kolo již bydlí ve sklepě.
jak výše doporučuješ "bílou vazelínu" ta má jaké označení? googl mi najde jen lékárenskou, tu zřejmě nemyslíš :-)
Řečená "bílá vazelína". Může mít různou barvu (mám zelenou). Nevím proč, ale už od od sedmdesátek jsem vídal u oddílového mechanika, co se hrabal honoraci v Shimanu a Camagnolu bílou vazelínu, v tubě speciálně na kola. Co vím, tak se furt prodává, drží barvu, byť od různých výrobců, různě značená. Nějaká stavovská záležitost asi. Jde ale spíš o vlastnosti, konzistenci, lehkost chodu kuliček.
např. https://www.kupkolo.cz/vazelina-motorex-white...
Jakoukoliv na kuličková ložiska. To ložisko není nijak zvlášť namáhané, stačí tam občas tu vazelínou vyměnit.
Žlutou forcackou za pade :-)
Co máme v práci v barelech.
Taková žluto-hnědá. Cojávímcotovlastněje. :-D
Ale maže to dobře.
LV 2-3
Dal mi to pán v ložiskovým obchodě.
Průmyslová záležitost. Maže, ale klade zbytečný odpor. Třífázový elektromotor si s tím snadno poradí, nohy se zbytečně brodí tuhou vazelínou. Dá se tak ale samozřejmě 30 halířů na ložisku ušetřit.
A jak se díváš na naředění té vazelíny olejem? Je to hrozná prasárna, nebo jen prasárna?
Když necháš obyčejnou vazelínu dostatečně (hóódně dlouho) ležet, obvykle vystoupí sám.