Dobrý den, prosím mohl by mi někdo poradit... Mám amulet 11400 a nemohu nějak dořešit posed. Potřebovala bych asi zvýšit řidítka - jde to nějak? Mám velký tlak na ramena a bolí mě pak šíleně za krkem a následně z toho hlava, jakoby vahou moc tlačím do řidítek. Když hýbu se sedlem (nahoru-dolů i dopředu-dozadu), tak nemám tolik váhy na řidítkách, ale mám zase neustále zatížená stehna - při nešlapání (podobně jako ve dřepu). Kolo miluju, ale začínám se tomu díky následným bolestem vyhýbat, což bych nerada. Děkuju moc za rady
....nemáš jen příliš sklopené sedlo? Možná sem hoď fotku kola, myslím boční pohled...
a i sebe na kole :-D
...obojí bude nejlepší- na tom druhém by nebyl vidět sklon sedla :-(
na bikeforu by hlasovali i pro fotku v plavkách :-D
každopádně aspoň bez její výšky a velikosti rámu bude všechno věštění z křišťálové koule
to jistě, to by pak chtělo základní posed - jednou no s klikami vodorovně, podruhé s vnější klikou dole..z toho by se dalo něco poradit..
a nebo klasika Bike fit calculator
A to nechtej vedet, co by prvni zaznelo na Motorkarich. To maji malem misto uvodniho pozdravu :-)
K veci - pripojuji se k tonu sklonenemu sedlu. Pripadne nesmyslne "dlouhemu" posezu (sedlo vzadu, dlouhy ram, dlouhy predstavec)
Dobré odpoledne
Polohu řidítek lze v omezeném rozsahu změnit výmenou představce. Problém nemusí být jen výška řidítek, ale taky vodorovná vzdálenost, což se řeší délkou představce.
Pravděpodobnost, že ale dostanete relevantní radu, by byla výrazně vyšší, když sem vložíte fotku sebe při jízdě na tom kole.
Některé detaily totiž nemusí z popisu vyplynout a přitom by byly na první pohled zřejmé (třeba nevhodná velikost rámu, špatná výška nebo sklon sedla)...
...při jízdě bez šlapání nemají být proč zatížené ani nohy ani ruce. Sedíš přece jak na stoličce v mírném předklonu, ruce se o řídítka jen opírají a nohy jsou na pedálech jen položené- teda při správném nastavení sedla a vel. rámu(jinak by se nedalo jezdit "frajersky" bez držení řídítek).
Se sedlem už jsem hýbala na všechny strany a nic nepomáhá :/
a teď sedni na kolo a nech se vyfotit ještě jednou z boku..
Jj, čekám až dorazí pan domácí :D.
No tak když na to koukám takhle, tak se mi to kolo zdá dost malý :D
Mně taky.
Co je to za velikost rámu?
Hmm...:-))
Připadá mi ten rám na tebe krátký. Máš s tím problém od začátku, co na něm jezdíš nebo se to projevilo až později?
No od začátku byl problém s nohama, to jsem nějak poštelovala, ale 15+km už nejde s tou krční páteří. Ale je možné, že se na to čím dál víc zaměřuju. Půjčila jsem si větší kolo na zkoušku a přišla mi ta jízda pohodlnější. Ale nemohla jsem otestovat na delší trase :/. Tak já jen jestli by pomohlo udělat něco s řidítkama, jinak pak už asi jen jiný rám
Zkus si s tím ještě zajet někam do servisu, kde tě pořádně změří a pokusí se ještě trochu počarovat s představcem.
Jinak ale příčina může být ve všem možném. Znám lidi, kterým od bolení v krční páteři pomohlo prosté oddělání štítku na helmě.
P.S. jen pro zasmání. Mě v poslední době bolívají ramena. Taky jsem dumala, zda to není od kola. Není. Prostě vnučka, kterou při hraní zvedám a vyhazuju, jaksi už trochu povyrostla a váží víc než zvládnu:-))
Od začátku? Jak dlouho to kolo máš?
Model je odhadem tak 7 let starý.
Tenhle model Amuleta měl celkem krátké rámy a k tomu dlouhé představce. Ve své době to zkrátka bylo sportovně-závodní kolo.
Takže dát kratší představec. A o řídítka se neopírá, ruce mají být na nich jen lehce položené. Tělo musí držet bříšní svaly.
Ne, ne, rám je dobrý. Naopak ještě zkrátit představec, tím se posez zvedne.
Ale to už začne konkurovat Billíčkově skládačce :-))
Sedlo mi pripada dost vepredu (koleno pred pedalem), ale jinak posez "starostovsky", vzprimeny, riditka blizko a nahore. Od toho by snad ramena a krk bolet nemeli.
Co sedlo ? Sedis do nej zaprena ? Neodlehcujes se z nej na ruce, pripadne jak pises na stehna ?
Sedlo uz víc dozadu nejde :/. Bez držení řidítek bych na tomhle kole jet nemohla, protože bych prostě spadl dopředu. Když si o něco opřu kolo a sednu si úplně rovně, držím váhu nohama, jinak bych opět šla dopředu. Je jedno, jestli nakloním víc sedlo nebo ne. Už z toho fakt šílím. Jede se mi líp, když se dotýkám řídítek jen nataženýma špičkama prstů
Jestli, jak pises vys, problemy pominuly pri zkuseni vetsiho kola, tak bych to asi fakt videl na ten ram. Na fotkach mi pripada, ze sedis dost vepredu nad stredem, slapes "za sebe", takze proto asi jdes vahou na riditka.
Vymenit budto celekolo, nebo prestrojit na vhodnejsi ram. To by nemuselo prijit ani nijak drasticky draho, prace na chvilku, zvlast u skoro noveho kola.
To jsem si myslela, tak ještě než se do toho pustím, tak jsem se chtěla poradit se zkušenými :), děkuju moc
Ber tu pomoca zkusenost s rezervou, zvlast jen podle par fotek. Ale odpovedela sis v podstate sama, tim ozkousenim vetsiho kola. Jeste si to vetsi kolo pujc a projed, at si to poradne ujasnis, nez zacnes prestrojovat.
Přesně, když jsem kupoval prvního horáka, půjčil mi stejně velkej kolega svýho Kinetika, projel jsem si ho ve fabrice a druhej den jsem měl stejnýho s devatenáctkou rámem doma. Tahle metoda se mi osvědčila, žádný bolesti při jízdě, ty někdy až po ní. :-)
....není mi jasné, proč bys měla padat. Při jízdě "bez držení" se pouze narovnáš, váha "sedí" na sedle a nohama jen šlapeš a váhu nedržíš- teda není třeba se ani opírat ani držet váhu na nohách....:-(
Takhle podle fotky se mi zdá, že máš docela dlouhý představec, to je alespoň 120 mm, to máš tak dlouhý ruce?
Ty bolesti jsou hned potom co sedneš na kolo nebo až po nějaký době jízdy?
Jako váhu v ramenou cítím hned, ale bolesti hlavy a krční páteře až po nějaké době. Každopádně teď už jsem nasr... co na to sednu :/
Neumím si představit, že budu mít ten představec ještě kratší...když je prudká zatáčka, mám koleno až u řidítek. (ne nezatáčím na rovince s kolenem nahoře na stejné straně :D, ale v lese, kde člověk zároveň musí přišlápnou, tak tam už se mi klidně koleno dotkne konce řidítek
Máš docela krátký a vzpřímený posez, a pokud kolena sem tam štrejchají o řídítka - na některých strojích - to je věc zvyku.
Ale na první pohled to není kritické.
Doporučil bych kratší představec o cca. 2cm, už proto abys tu možnost vyločila - je to asi nejjednodušší varianta která by tě neměla moc stát.
Já sám jsem vždy jezdil na horských kolech s řídítky co nejvíc vpředu a dole, trup jsem měl skoro vodorovně - představec jsem měl na poměrně malém rámu i 170mm dlouhý a rovný - to je taková americká škola ala cannodale konce 90.let, malá kola jsou obratnější, a ty máš zdá se delší trup.
Nicméně s postupem věku stále jezdím na tvrdém kole a začal jsem cítit hlavně na silničce jak se mi blokuje jedna krční plotýnka, takže stačilo otočit představec směrem nahoru o 1,5cm a problémy přestaly.
Ale v zásadě nechávám rukám odpočinek vždy kdy to jde, buďto jízdou bez držení, nebo dříve jsem u turisťáka, kde nešlo úplně pustit řízení, aplikoval jednu ruku svěšenou podél zad.
Také hodně pomáhá když přejíždíš nerovnosti nesedět v sedle a stoupnout si do vodorovných pedálů a nechat řidítka a sedlo pod sebou zavibrovat - to je už pak velmi blízko k jízdě bez držení, která může krční páteři také ulevit - ale zásadní pro to je sednout si vzpřímeně a dát skoro ruce za záda, to je totiž nejstabilnější...a když by k něčemu mělo dojít jdeš rychle na řidítka, ale nebudu tě učit co umíš ;)
Důležité aby tě nebolely ruce jsou dobré gumové měkké gripy (s hlubokým vzorkem), které se neprotáčejí a třeba i rukavice s gelovou vycpávkou - od těch se to celé odvíjí - a to nemluvím o tom pokud máš špatně narotovaná řídítka, můžou tě bolet dlaně pod malíčkem, nebo pod ukazovákem a z toho zápěstí a předloktí až nahoru - stačí jeden namožený vaz a přenáší se to dál.
Také koukám jak máš nastavené páky brzd, za mne dobrý, ale tobě to třeba nemusí vyhovovat a mohly by se o pár stupňů zvednout, případně zkrátit dráha páky.
Platí ale že cokoli uděláš pro svůj komfort se projeví v diskomfortu v ovladatelnoti kola - tohle jsou většinou spojené nádoby.
Pokud chceš mít předek maximálně ovladatelný, je dobré mít řídítka co nejníž, aby výjezdy do kopců a případné přišlápnutí ze sedla bylo stabilní, snižuje to celkové těžiště a síly do řízení, takže můžeš mít kratší řídítka.
Naopak s řídítky hodně nahoře se jízda bude jevit komfortní, ale když přijde na přejezd nerovností, nebo nadhazování předku, a to nemluvím o sjezdech, kolo se bude jevit hodně jankovitě a nestabilně.
Taková jsou kola Gazelle apod, hollandské kola na rovinky s vlaštovkama a košíkem, která jsou těžká a rozdíl mezi jízdou s řídítky a bez je mizivý, takže spousta lidí na tom jezdí s rukama v kapsách.
Je možné že by si snesla delší rám a kratší představec, jestli máš totiž ruce moc pod sebou, taky to není dobré, a nemáš možnost kolo řídít trupem, ale musíš klátit rukama jak v posilovně.
Řízení by mělo jít pocitově úplně lehce aby ses s ním neprala a nevynakládala žádné přehnané síly.
Pokud se někdy rýpneš rohem do kolene, popřemýšlej jestli neexistuje lepší model rohů, který nemá ostrý konec směrem ke kolenům, ale je zaoblený.
To jsou všechno malé věci, ale jedna po druhé a ježdění tě bude zase bavit ;)
Zkus zakoupit dlouhý stavitelný představec a nejakou polohu co ti vyhovuje si nastav.Kdykoliv můžeš pak přestavět jinak.
Máš dojem, že ten co tam má je málo dlouhý? :-)
A nějaké jeho zvýšení u tohodle kola moc nepomůže, nejspíš to chce jiné kolo s krapet větším rámem a třeba i jinou geometrií a výrazně kratší představec.
No, hlavně jde o to, aby to mělo kloub, ve kterým se dá změnit výška...
http://cz.author.eu/data/x_db_produkty/5444...
Ale to nic nepomůže když je o řiditka příliš zapřená rukama. Když kolenem naráží o řiditka, tak má kratší, menší rám než by měla mít. Navíc u horského sportovního kola je lepší mít pevný představec, který je i lehčí než stavitelný. Nemá žádný cesťák, ale slušného pelášivce.
Ty máš z těch fotek dojem, že štrejchá kolenama o řidítka? Ten představec je dlouhej.
Že to kolo vypadá malý je dáno tím, že to má malý kola, ty dnes už nejsou v módě, a hlavně je to focený trochu shora a dost zblízka, takže perspektiva ty kola ještě zmenšuje.
To je nesmysl.
Jak jak zvedne řídítka, nezvedne posez, ale nadzvedne ramena, která jí vyletí až k uším.
EE, tím nastavitelných představcem se to zvednutím i přiblíží. To mám a vím přesně, jakej pocit to navodí: dáš dolů (představec vodorovně) a kolo je dlouhý jak kráva, padáš dopředu do ruk, dáš t nahoru (řekněme úhel 45), kolo se zkrátí a hned zlehkne ruka.
Stavitelný představec je zbytečný, stačí vybrat správnou délku a rozumný menší úhel úhel řekněme 5 až 10 st. Navíc je stavitelný zbytečně těžký a hlavně o dost dražší. Podstatnější ale je vhodnější rozměr rámu.
Měl jsem podobný problém.Bolely mě záda a lokty než jsem namontoval představec a nastavil kam mě to vyhovovalo vč.sedačky.Ročně v letě cestuji evropou 1500 a bez problemu.
Tak tohle už je ale poněkud extrém.
Myslím, že takové nastavení stavitelného představce výrobci vůbec nezamýšleli :o)))
Hele, nemáš obavu, že se ti to zlomí?!? Do řídítek se přece jenom opíráš a pokud dáš představec takhle, tak tím docela narušíš pevnost.
Do tohohle bych teda nešla.
Tak na tomhle bych nejel ani za roh pro rohlíky. :-))
....aspoň je vidět, jak jsme "různí"-co se jednomu zdá extrém, druhému vyhovuje. Já bych na tomto kole nedojel ani kilometr na zahrádku, jsem zvyklý na sportovnější posez....
Jo, tohle znám, taky jsem to zažil: moc váhy na rukou. Na favoritu to obcházím přehmatáváním do jiných poloh (řidítka, rohy, "aerodynamický" poleh na loktech), na jiných kolech se vzpřímenějším posezem se mi to nestává.
Ze všeho nejdřív bych vyměnil představec za kratší a vyšší, k tomu případně ještě nějaká nahoru zakřivená řidítka. Tím, že se ruce posunou nahoru a dozadu, se zmenší předklon trupu a váha se přenese víc na sedlo. Zároveň to posunutí nahoru omezí nebo odstraní kolize řidítek s koleny při extrémních zatáčkách. A taky se zmenší záklon hlavy a tím namáhání krku a zad.
Druhá možnost: sedlo. Padne ti dobře? Neposouváš se na něm dopředu? Není třeba pánské (užší)?
Třetí možnost: sehnat jiný rám se šikmější sedlovou trubkou. Ale musíš to zkombinovat i s tím přisunutím a zvednutím řidítek, jinak to bude spíš ještě horší.
...podle fotek se mi posed zdá dost vzpřímený, spíš to bude opravdu "v sedle", když by při jízdě "bez držení" spadla, nebo má váhu na nohách....
Řešil jsem problém poněkud vzdálenější - místo krční páteře páteř bederní. Pomohlo mi prodloužení sloupku řízení, ale posaz je potom hodně vzpřímený, což nemusí vyhovovat každému.
....čím vzpřímenější posed, tím víc odnáší nerovnosti terénu plotýnky- nebo si to jen myslím?
naopak čím víc je hřbet kočičím prohnutím tím větší záhul plotýnky dostanou. naopak přirozeně lordozně kyfozní prohnutí páteře jsou plotýnky schopny absorbovat docela dost nerovností. nejlepší na záda obecně je jízda na koni .
Jenže kůň je celoodpruzeny. :-D
...nejsem odborník na koně(k tomu by se mohla vyjádřit "bara", ale podle mého laického názoru je jízda na koni už odpružená samotným koněm,sedlem a stylem jízdy(tzv. houpáním)- takže bude na plotýnky ohleduplnější než neodpružené kolo a rovný posed tomu nepřidá(a lehokolisti spíš leží, ne?);-)
To bych neřekla. Když si představím, jak jezdec nad sedlem "poskakuje", musí to být pro bederku jeden náraz za druhým. Sice drobný, ale když se to za celou jízdu nasčítá, bude to pro záda dost náročné.
Je to o pružnosti v bedrech. Ten pohyb musí udržovat zádové svaly, proto je to dobrý na správné držení těla, protože se tím posilují zádové svaly. Ovšem pokud jsou svaly zatuhlé či ochablé, neodpruží nic a akorát si omlátíš plotýnky...
U ženskejch navíc v důsledku jiné stavby pánve (oproti mužům) musí pracovat při plném sedu i břišní svaly, ty se zpravidla unaví ještě dřív jak ty zádové, což má za důsledek kritické prohnutí mezi kostí křížovou a bederními obratli a může dojít k poškození v této oblasti.
Takže ono je to odcancáď pocancáď. Jízda bez sedla v kroku je určitě dobrá, nutí to balancovat (pracovat zádama) a nedrncá to. Pak už je to jako každej jinej sport, dá se to dělat dobře a dá se to dělat blbě se všemi důsledky.
...jezdec "poskakuje" ne od nárazů, ale aby kompenzoval pohyb koně a ulehčil mu- vlastně se "nadzvedává" a nadlehčuje sám záměrně. Jako "pytel" se chovají nováčci....
To už asi píšeš o lehkém klusu, to se jezdec v rytmu pohybu nadzvedává. V podstatě s jednou přední nohou (a křížovou zadní) se synchronně zvedá. Já píšu o plném , t.zv. klasickém sedu, kdy ten pohyb musí jezdec propustit křížem a bedrama.
Reiner Klimke
https://www.youtube.com/watch?v=U264sa3aSQk
Nicole Uphoff
https://www.youtube.com/watch?v=BMGNO-aAO_Y
Oba jsou olympijští vítězové, ale když se pozorně podíváš, tak tam nesedí stejně, tento posed je pro mužskou pánev.
Jak mne po operaci bederní plotýnky informoval neurochirurg, pro plotýnku (i mou umělou kevlarovou) je nejhorší nerovnoměrné stlačení, zejména při předklonu. Proto je vzpřímený posaz "přívětivější". Jinak rázy páteři skutečně nesvědčí (proto jsem musel opustit koloběžku) a instaloval jsem odpružené sedlo (ocelové pružiny, ale častější jsou dnes elastomery). Na horském kole to sice vypadá všelijak, ale páteř si vynutí své.
Když jdsem si pořídil kolo,měl jem stejné potíže s bolestmi za krkem.Nejdříve jsem vyměnil krátký představec za dlouhý a bolesti nepřestali.Potom mě kamarád servisák namontovat stavitelný představec ZOOM 125mm v ceně cca.550Kč,nastavil ho na 35stuňů a na krk si ani nevzpomenu.Každý jsme jiný a myslím,že by to bylo i řešení pro tebe.