Tak mám další dotaz. Prošel jsem asi celé fórum ale nejde do žádného staršího tomat vkládat příspěvek, tak zakládám nový.
Na svem starším Ecu mám původní pevnou vidlici ale chtěl bych ji vyměnit za odpruženou nicméně co jsem pohlédl na internetu tak je pro 20" kola pouze Rst Capa 20" a Suntour (nevím označení) oboje pružinové. Můj dotaz zní. Existuje ještě nějaká jiná možnost? Je tam 1" sloupek se závitem. Ještě mě napadlo dát tam větší vidlici (24") ale vůbec nemám tušení co to pak s kolem udělá a jak se bude chovat.
A ještě jeden dotaz pokud bych použil vidlici od RST nebo od Suntour dá se nějak upravit aby unesla i mě (120kg) a nesedla si na dorazy jen se na ni podívám. Vymena pružiny je reálná protože jsem koukal že náhradní jsou k dostání na e shopech. Případně jak dát pružinou i do druhé nohy. U jedné diskuze někdo psal že si ji upravil, ale moc jsem tomu nerozuměl jak to udělá. Tak pokud má někdo návod nebo je ochoten mi i přes soukromou zprávu vysvětlit jak to udělat tak budu velice rád.
Dekuju za všechny tipy a rady
Pružiny do obou nohou jsem jednou dýval já...nechával jsem si je navinout, ale cena o dost přesáhla cenu původní vidlice :-)bylo to u nějaké pružinovky, kde v jedné noze byla slabá pružina a druhá myslím byla úplně prázdná, nejspíš na nějaké dětské kolo...jinak jsem i přelisovával sloupek vidlice ze závitové na a-head...
No já jsem koukal že existuje vidlice spiner 20" která je vzduchová což by se mi nejvíc líbilo ale problém je v tom že je Ahedova. Tam mi nepůjde nasadit horní řízení. Jediné si ho nechat někde udělat ale to si myslím že by stálo snad ještě víc než si nechat navinout nove pruziny
ještě pořád mám doma "redukce" z 1" na 8/6", chce to jen dost dlouhej sloupek vidlice; 28,6 mm sloupek se do 30 mm hlavovýho vejde! a redukce opačně existujou i oficálně...
Úplně nevím kam míříš. Nicméně původní vidlice je 1' a u toho spineru je krk vidlice 1-1/8' do té trubky by šlo dát hlavové složení 1-1/8 ale je problém v tom že na ten krk nenacpu tu objímku s řídítka pro horní řízení. Oni jsou v rámu takové redukce díky kterým se tam dá dát pohodlné hlavové složení pro vidlici 1" se závitem. Takže pokud bych ty kroužky v klepal tak se tam vejde větší hlavové složení. Jen je problém s těmi řídítky.
měl sem na mysli, že není problém redukce zpátky na 1"... kdysi sem tam vrazil a vyvložkoval 1" představec s kuželkou (je tam vidět i redukce hlávka)
https://mbp.rajce.idnes.cz/predstavec_spodniho...
bylo by zajímavý jakej je průměr výsuvný části
https://www.bike-eshop.cz/bpart/redukce...
Jestli si pamatuju správně, jak vypadají ECO řídítka, mělo by to myslím být řešitelné. Potřebuješ něco, co půjde v krátké části zvenku na sloupek vidle 28,6 a pak z toho bude vyčuhovat krátký šťagel 25,4 a na ten se nasadí původní řídítka. Pokud ten násuvný kousek bude přitahovaný středovým šroubem k ježku ve vidlici, Ahead složení bude spokojené a funkční. Něco takového by bylo celkem snadné vysoustružit.
Dvacitkovou odpruzenou vidli,ktera vydrzi jizdu terenem s "prescetem" nevyrabej.zkousel jsem s tim laborovat a pak jsem se vratil k pevny.s dvacitkovym kolem a dospelou vahou se stejne v terenu neda jezdit
Já nechci jezdit v terénu ale spíš to chci když jedu na těch našich rozbitých silnicích si užít cestu a ne užívat si masáž dle RSD. Aspoň ty menší díry v kompenzovat menším propruzenim. Bohužel jezdím po silnicích které jsou jedna záplata vedle druhé a to drncani mě občas štve.
A mas na ecu puvodni big aply?
No ještě jo ale jsou ve stavu že by se za nemusel stydět kde jaký závodník formule 1. Vzorek jen po stranách. Teď před dovolenou je hodlám vyměnit. V sobotu jsem tam provizorně dal nějakou maxis ale ta je na nějaké bmx nebo na co protože ta je tvrdá jak blázen. Proč se ptáš na jablíčka?
Ta výměna byla umocněná tím že jsme chytil hodně hlubokou díru a z předního kola jsme udělal osmičku a ještě elipsu. Tak jsem u našich vytáhl jedno kompletně nastrojené kolo s touto pneumatikou, problém je že je na kotoučovou brzdu a ráfek je lakovaný takže ty špalky vůbec nebrzdí. To byl jeden z menších důvodů výměny vidlice, že bych využil zapletený ráfek a ještě si tam dal kotoučovou brzdu (protože to mi ze předchozí stavby doma zbylo) a co jsme koukal tak i ty 20" vidlice mají úchyty na třmen.
Takže dvě mouchy jednou ranou..
Ale není to nic proti ničemu pokud nevymyslím žádné rozumné řešení sáhnu do rezerv a nechám si vyplést kolo ráfek mám :-) Ale to jsem trochu odbočil...
mám doma genetickej odpad kterej vzniknul při vývoji eca,mám to na 2x20.koupil jsem na to Big aple balon pláště jsou ještě o trochu větší než klasický big aply ale pruží to suprově.Jezdim občas i natěžko takže kolo veze okolo 140 kg
Dlouho mi trvalo rozšifrovat cizí slovo, než mi to došlo - asi "přescent" :-)
Tahle by vydržela, jsem Azubu moc vděčný, že ji sehnali.
https://www.mrpbike.com/rustler/
Nemám zdaleka plný tlak a i když jsem mockrát vlítnul někam, kam jsem ani nechtěl, tak má pořád rezervu, k dorazu už dlouho nezajela.
Výdrž zatím nejlepší a ani škrábanec.
Mno po zralé úvaze a získávání informací od lidí kteří se zabývají úpravami vidlic na kolo jsem došel k závěru že taková to vidlice je prostě k ničemu a na trhu není nic použitelného.
Jak tady kolega ale narážel na ty pneumatiky přečetl jsem si nějaké testy a zvažuji výměnu těch ojetých za nové. Ale ted řeším jedno dilema. Big apple(race guard) nebo big apple plus (green guard)? Rozdíl je skoro čtvrt kila na gumu, vyplatí se ta ochrana proti propíchnutí bude to tak citelně znát že je tam o nějakých 300g víc při rozjezdu?
Psal jsi do Azubu?
Otázka je, proč dávat na Eco odpruženou vidlici, když zadek zůstane neodpružený?