chcem vas poprosit o radu mal by som si kupit nove plaste a moje potreby jazdy su asi taketo 70% asfalt alebo z toho 40 % lesny zostatok po cestach a tych zvysnych 30 % je 25% lahky teren a 5% tazsi teren poradte teda nejaku pneumatiku ktora by mi vyhovovala ale nie nejake tenke lebo to mam xc bike proste mam poziadavku mali odpor ale aby sa s nou co to dalo preist aj v lese okolo 500,- sk jedna a este sa vas spytam ze tie univerzalky ci ako to volate tie medzi vyzera ze maju dost nizky dezen nezodere sa rychlo? a este sa spytam ze ci je pre znizenie odporu lepsie tensia guma alebo menej vyrazny vzor - viem ze obydvoje ale ktore viac . dakujem za odpovede
Zkusim ti poradit aspon v necem, protoze plastu je opravdu hodne a kazdy prisaha na neco uplne jineho.
Na tvoje pozadavky se pravdepodobne hodi tzv. semi-slick, to je ten universalnejsi typ. Nebyvaji extra siroke, jdi do neceho s sirkou cca 1,95" az 2,1". Byvaji vetsinou skoro hladke uprostred, ale na bocich mivaji vzorek, co trochu podrzi v terenu a v zatackach. Ale je to kompromis, jasne.
Zivotnost- zalezi na tom kterem typu, v tehle cenove kategorii bohuzel zkusenosti nemam.
Valivy odpor- nejvetsi vliv na nej ma udajne slozeni plaste, takze tzv. dual(az triple) compound vedou, jinak ciste mechanicke principy: na silnici ma nejnizsi valivy odpor tenky plast bez vzorku nafouknuty na maximum, v terenu typu sterk, trava kupodivu siroky plast nafouknuty spis k nizsi hodnote, v blate projedes nejlip zase s uzsim plastem, variant je spousta.
...ja hodne pokukuju po plastich Schwalbe, az doslouzi dosavadni (...mimochodem velmi dobre a rychle plaste Author XC Ultra Speed...nebo tak nejak se jmenujou :o) ), nahradi je nejake ultraspeed od Schwalbe s nejakou tou lepsi ochranou proti defektu (nicmene ty na tech Authorech jsem jeste defekt nemel...zatim asi 2000 km)
Mam ted nove Schwalbe Hurricane a jedou dobre a potichu. Jezdim podobny teren jako Vy. Myslim, ze pro asfalt jsou lepsi vzory s plnym stredem. V te verzi co mam je ochrana proti propichnuti RaceGuard, ale jsou i levnejsi Hurricane. Take jsem videl nove duse Kenda s ochranou proti defektu, jsou tezsi nez normalni, ale to by se mozna dalo kompenzovat lehcim plastem.
Řešil jsem podobný problém, s tím rozdílem, že toho najezdím víc v terénu a silnice používm pro přejezdy. Vybral jsem si pláště od Authora Wing (křídla), jsou o něco užší 1,95 a valivý odpor na silnici je podstatně menší než jsem měl dříve. Po stranách mají přitom vzorek, kterej podrží v terénu. Budu je pořizovat i pro ženu.
Velmi dobře se můžeš orientovat v podrobném popisu možností, konstrukcí, druhů atd. u Schwalbe, když si stáhneš info v . pdf zde:
http://www.imexpo.cz/bohle-katalog-2006.pdf
Já jezdím MAXIX Overdrive ale přecházím na Schwalbe kvůli skvělému výběru, podrobních informacích a cenách, které jsou absolutně jedinečné, protože jejich pláště v Německu jsou tamčasto o polovinu dražší.
Navíc hledám pláště s reflexním páskem abych nemusel mít v cizině povinné odrazky v drátech a Schwalbe má skoro u každého druhu i reflexy.