Jestliže zvolím přípomoc 0, jak je potom zatíženo šlapání? Dává motor určitý odpor při šlapání nebo je šlapání bez jakékoli zátěže? Může mi někdo odpovědět?
Na 0 není při šlapání citelný odpor. Já jsem bez protivětru na rovině schopen jet 40 km/h a dlouhodobě více než 30 km/h.
.....díky. FS
Ahoj tak taky tady něco napíšu k motoru bafang maxdrive mám najeto cca 2000km zatím velká spokojenost.Při vypnuté připomoci 0 mi to klade znatelný odpor při šlapání projel sem se s boschem a yamahou je to jiné lehčí menší odpor ale jezdím pořád se zapnutou připomocí minimálně na stupen číslo 3 z 5 možných stupnu ale nejvíc na ten 5 stupen největší přípomoc.Po rovině to jde na těch 35km/h v pohodě jede to i víc ale to už se musí pořádně zabrat proto každý pojede jinak rychle.A dojezd větší přípomoc větší dopředná rychlost rychleji ujedu dál menší přípomoc pomaleji pojedu a dojedu o kousek dál a když pojedu bez připomoci uplně tak dojedu nejdál ale to pak sem si nemusel kupovat elektrokolo.U mně je dojezd na 500Wh cca 65 až 70km.
Tak informace ohledně motoru bafang maxdrive podařilo se mi ho už několikrát uhřát to bych řekl že mi zatím nejvíc vadí s elektrokolem haibike motor yamaha sem tomu dával maximální zátěž co to šlo a nepřehřál se.U bafangu displej zahlásí chybu zobrazí se červeně symbol motoru a nejede až vychládne tak se roztočí a pak zase jede.Zátěž motoru byla větší kopce a vedro ale pořád o dost menší než sem dával zabrat yamaze.Po rovinkách s největší přípomocí sem to ale nikdy neuhřál vždy jen v kopcích tak je to dobrý.
Ten problém jsem neměl v prudkých kopcích v horku, nemá hodně najeto bez mazání nebo tak podobně?
Bohužel, na nulu to brzdí, málo, ale přece, s vybitou baterkou a i s vypnutým displejem jsem to zkoušel.
Opravdu to brzdí? Jak jste k tomu dospěl? Je potřeba brát při jízdě v ůvahu hmotnost kola která je oproti normálnímu kolu o dost vyšší, to může vyvolat pocit že motor klade odpor. Jezdil jsem yamahu a řekl bych že v tomhle ohledu jsou ty motory stejné.
Ahoj tak jsem to zkusil i se závažím na druhém normálním kole bez el.pohonu po rovině po stejné cestě a ve stejný den a to elektrokolo se mi pořád zdá že klade odpor tak jízda i s malou přípomocí je snad horší jak jízda s vypnutím motorem ale pořád je to jen pocit.
http://www.elektromobilne.cz/
Pěkný počin zajímavé čtení jen tak dál.
Mám Bafang MaxDrive na Leaderfox Lucas 2017, když dám přípomoc na 0 je cítit odpor, který na normálním kole není. Proto asi při vypnutí přípomoci nad 25 km/h zůstává spotřeba na 20W, aby kryla ztráty v převodech motoru.
Zdravím všechny kdo jezdí na elektrokolech s motorem Befang MaxDrive. Mám asi dva měsíce nový model Leader Fox Bend a musím říct, že motor Befang mě nezklamal svým výkonem ale tím, že po ujetí zhruba 15 km se na 5 asistenční stupeň v mírném kopci na těžší převod začne ozývat dost znatelné cvakání v motoru při došlapu pedálu. Motor jsem dal vyměnit ale bohužel i po opravě se tato vada na kráse opět vyskytla. Je zde někdo s podobnými zkušenostmi či radami ohledně tohoto motoru?
I středové motory potřebují docela rychlou kadenci šlapání pro dosažení optimální účinnosti, př. motory Yamaha PW pracují optimálně při kadenci 100ot./min. Pro Bafang jsem bohužel podobnou tabulku nenašel, ale zřejmě to bude podobné. Nepoužíváte příliš těžký převod, resp. nešlapete příliš pomalu, aby se motor nepřetěžoval?
https://www.velofiala.cz/files/elektrokola/mix...
Nevim jak to je s nejvhodnější kadencí u elektrokol, jak jsem si všiml, tak drtivá většina elektrokolařů šlape hodně pomalu a používá těžší převody. Ektropohon hodně svádí se moc nenamáhat, od namáhání tam je přece ten motor :-)
Máš pravdu jsou i takoví, ti ale moc daleko nedojedou. Rozumný elektrokolař který má ještě trochu sil se chová zcela jinak a pak má i delší dojezdy. Asi jiné to bude u lidí s nemocí pohybového aparátu.
Co vídám, tak zpravidla jezdí rychlostí 18 až tak do 23 a přitom točí jako by měli převod 50/11 :-)
Určitě to bude mít vliv na životnost motoru, ale to nejspíš moc lidí asi ani netuší a vesměs se to neřeší a vliv na dojezd na těch jejich 25 km určitě taky nemusí řešit.
Jeden z důvodů, proč s ekolem stále váhám, je dosud primitivní a neefektivní způsob pohonu (středový i nábojový). Přitom zvlášť u elektrokol s omezeným zdrojem energie, by pohon měl být maximálně sofistikovaný - automatická převodovka udržující motor v optimálních otáčkách a nikoli manuální řazení "odhadem" a nikoli dosavadní přímé ovlivnění účinnosti motoru rychlostí šlapání atp.
Tak po rovině ty otáčky držet nemusíš, tam výkon moc nepotřebuješ. Kopečky to je jiná, tam musíš hodně šmrdlat nožkama:-) Na ten motor to má velký vliv jen v těch kopcích.
Jinak jsou i tací co na jedno nabití neujedou ani těch 25km. Osobně bych kvůli 25km kolo ani nevytahoval, tedy pokud jedu na výlet a né na nákup či do hospody.
V datasheetu (k motoru yamaha pw) je jasně uvedeno, že optimální výkon motoru je při kadenci 100ot./min. Motoru je jedno, jestli jedeš do kopce nebo po rovině, chce hlavně svoje otáčky, jinak místo mechanické práce spíš žere a topí.
Tak kolega si ho před týdnem pořídil (testujem ho) a neni to tak docela pravda. Tahne to do kopce jak divé i při menší kadenci než 100 a po rovivě šlape tak ztěží 40-50 a spotřeby jso nicotné. Nic netopí ani po výjezdu 6km kopce 6% stoupání.
Rád bych viděl kdo a jak dlouho by i po rovině šmrdlal nožkama kadeci 100 otáček.
Nevěř všemu co kdo napíše na netu a raději si to vyzkoušej v praxi.
Je pravda, že jsem se nechal údajem z tabulky nadmíru ovlivnit, hledal jsem teď podobný údaj v originálu od výrobce a nenašel. Tak je možné, že tabulku vyrobil některý český prodejce a nyní se šíří i s tím, že mohlo dojít ke špatné interpretaci údajů a při kadenci 100ot./min se ve skutečnosti nejedná o optimální účinnost. V testu níže uvádějí kadenci kolem 110-120 jako maximum (ale čeho?)
https://www.electricbikesales.co.uk/blog...
Bobbob:
Samozřejmě, do kopce tě nežene výkon, ale točivý moment. Elektromotory mají vesměs plochou křivku točivého momentu v širokém rozsahu otáček.
To jenom teoretici, kteří na e-kole nikdy neseděli si myslí, že se musí ušmrdlat k smrti kadencí 100/min.
Jasně, měl jsem samozřejmě na mysli točák ale obecně jsem to uvedl jako výkon:-)Jinak kolega je s té Yamahy úplně nadšen. Tluče si do hlavy že to nepořídil už před rokem.
O.K.
Věřím, že se mu líbí.
Letos jsem přešel na střeďák řízený torzním snímačem, také si ho nemohu vynachválit a jen si říkám, jak jsem mohl ta léta jezdit bez něho?! :-)))
Zdravím.
Otáčky, pri ktorých motor dosahuje maximálnu účinnosť sa menia s príkonom motora. Čím vyšší príkon, tým vyššie otáčky treba aby motor šiel na max. účinnosť. Prípadná tabuľková hodnota bude pravdepodobne vztiahnutá na max. príkon motora. Po rovinke pri jazde na malý príkon bude stačiť nižšia kadencia šliapania na dosiahnutie ideálnej účinnosti.
Velmi rád uvítám grafy účinnosti a výkonu v souvislosti s otáčkami (kadencí šlapání). Překvapivě málo testů se tomu věnuje a od výrobce se lze dočíst např. nic neříkající "Při nesprávném řazení (používání „těžkých“ převodů při výjezdech) může docházet v extrémních podmínkách k přehřívání řídící jednotky."
To "nic neříkající" má svou logiku - jedeš-li v autě se spalovacím motorem do kopce, tak klesnou-li otáčky pod otáčky Mkmax (také se říká vlevo od Mkmax) a nepodřadíš, tak motor přestává táhnout, kucká a trhá až do zastavení. Důvod je logický - spalovací motor nedává při nulových otáčkách žádný kroutící moment.
Na rozdíl od něho elektromotor ale ano, ten má dost vysoký kroutící moment i při nulových otáčkách, proto se rozjíždíme bez spojky! To některé jedince svádí k tomu, že neřadí mechanické převody, motor týrají v nízkých otáčkách a ten se nestíhá uchladit. Někteří ho pomocí ručního plynu ho ještě přebudí a výsledek je pak jasný. V dřevních dobách by ses tady dočetl o řadě takto odpálených motorů a ř.j.!
Nějaký graf účinnosti je v takovém okamžiku zcela na nic, pokud z něho nevyčteš jak motor roztočit a znovu se dostat na křivce momentu vpravo od Mkmax - teprve tam můžeš dosáhnout rovnovážného stavu a pokračovat v jízdě - viz. "pilové diagramy řazení".
Na Yamaze displej může ukazovat také otáčky motoru, možná že ta údajně optimální stovka budou otáčky motoru, zkuste vyzkoušet, já v nejbližší době nemohu.
Osobně si myslím, že jde o "strojový překlad" a jde nikoliv o kadenci šlapání hodnou Sagana při spurtu, ale o otáčky motoru.
Doufám, že tvoji výzvu čtou majitelé Yamahy a ozvou se. :-)))
Kolega se díval na svou novou yamahu a tento údaj tam není.
Díky! :-)))
Tak opravuji, je tam opravdu měření kadence klik. Rozhodně se ani do kopce nemusí šmrdlat "sagi" :-)
Tahne to i při 60-80otáčkách jak divé.
To věřím, že táhne dobře, ale diskuze byla o účinnosti toho pohonu vzhledem ke kadenci šlapání. V té tabulce uvádějí právě pro tento parametr ideální kadenci 100-110ot./min.
Nemám důvod Ti nevěřit.
Nicméně se mi to stejně nezdá - tak vysoká kadence. Já jezdím pro radost a ne abych na e-kole vypustil duši. Lépe navržený převodový poměr a při "lidské" kadenci dosáhnu také maximální účinnost, nebo ne?
Jaký má ta Yamaha snímač?
Zde je to popsáno
jsou tam 3 snímače
https://www.akumo.cz/yamaha-2
To o čem mluvíš, platí pro motory řízené snímačem otáčení - po dosažení žádané rychlosti můžeš snížit kadenci šlapání a ř.j. to díky hysterezi systému nevnímá jako signál pro snížení dodávaného příkonu, ale žene tě dále jako bys intenzivně šlapal. Pokud bys snížil kadenci výrazně, tak by to ř.j. vyhodnotila správně a snížila příkon. Tu mez si každý musí vyzkoušet a pak se vozí jako na motorce. :-)))
Zdravím, tak jsem konečně vyzkoušel ty otáčky na Yamaze...Na displeji je možno navolit údaj rpm (snad otáčky motoru za minutu?). Otáčky kolísají při jízdě od 300 až 800 rpm. Při klidné jízdě se pohybuji kolem 500. Frekvence šlapání 100/min odpovídá cca 725 rpm. Touto frekcencí ale nevydržím šlapat dlouho...Mám tři roky staré kolo Haibike, nyní je už asi novější verze motoru.
Cvakání v motoru se projevuje nepravidelně vždy po ujetí delší vzdálenosti a kolikrát i na rovině kde logicky použiju těžší převod a vzhledem k celkem malé středové rozetě mi přijde kadence šlapání dost rychlá jedu-li 25-30km/h
Při 25km/h se motor standardně automaticky vypíná (pokud není upraven na vyšší rychlost), tak jestli ke cvakání dochází pravidelně kolem této rychlosti, bude to nejspíš souviset. Zkuste jezdit s přípomocí do 23km/h.
Mám Lucas Leader Fox s Bafang Max Drive a má nabehané 7650 km. Vážim 120 kg a mám 72 rokov. Pri navolení pomoci O , necítim a nikdy so nezaregistroval žiadne brzdenie motorom. Rovnako ako aj pri úplnom vypnutí motoru , t.j.odstavení od napájania.
U motorů MaxDrive jsem se už 2x setkal se závadou, že se kliky při šlapání protáčejí do prázdna, místo toho aby otáčely převodníkem. Příčinou jsou vylámané západky na tomto rohatkovém kole https://www.greenbikekit.com/max-drive-mm-g330...
Jenže obvykle je vydřený i "ozubený věnec", do kterého zapadají ty rohatky, ve víku motoru, který jsem ale nikde jako náhradní díl nesehnal, pouze celé víko https://bike4u.cz/produkt/blok-motoru-bafang...
To mi ale přijde neúměrně drahé. Nevíte někdo kde by se daly sehnat tyto díly samostatně?
Zdravím,
hodně laický dotaz:
mám repas baterky bafang. Problém je, že displej ukazuje po cca 40km , že už je hotovo, dál se nejede na baterku, ale baterka má pořád ještě kapacitu. Nikdo mi zatím nikde neporadil jak spárovat správně displej a repasovanou baterku, aby displej poznal, že má ještě kapacitu v baterce na jízdu.
Prosím poradíte?
Nespoléhejte se na nepřesný a nespolehlivý displej a instalujte si jednoduchý voltmetr. Budete mít daleko přesnější a spolehlivý přehled o tom kolik má baterka šťávy.
Náklady cca 40 - 150 Kč, podle toho kde a jaký koupíte.
https://www.postavrobota.cz/Digitalni-voltmetr...
http://www.hezkyden.cz/shop/panelovy-digitalni...
https://www.gme.cz/digitalni-voltmetr-0-99-9v-dc
Když voltmetr na kolo tak LCD displej, na něj je vidět i na přímém slunci.
https://www.droking.com/digital-car-volt-tester...
Měl jsem ho na kole asi půl roku. Je fakt krásně čitelný na přímém slunci i v šeru či tmě (je lehce podsvětlený). Bohužel dlouho mi fungovat nevydržel, tak jsem musel instalovat zpátky původní ledkový.