Tak jsem si tuhle nastavil posez na lehu. Musím říct že takhle se mi to snad ještě nepovedlo prostě se mi vyloženě luxusně válelo. Ale musel jsem si ještě nastavit kliky, měl jsem je velice blízko sedadla. Tak jsem si je nastavil ale nevšiml jsem si že posunem středu jsem se dostal k horní hranici délky řetězu. Vyjel jsem říkal jsem si jak to pěkně jede jak se mi hezky válí ale potřeboval jsem v jednom okamžiku podradit ale nešlo to a slyšel jsem za sebou takové zvláštní cvakani. Tak jsem jsem zastavil koukám přehazovačka a vodící ramínko je skoro rovnoběžně s řetězem. Tudíž to na lehčí převody neřadí. Sice jsem měl nějaké zbytky řetězu co jsem měl na MTB ale nechtěl jsem to míchat. Řekl jsem si že když posunu sedačku a zůstane ve stejném úhlu tak si pak přitáhne střed a řetěz bude v pohodě stačit a mě se taky dobře pojede. Tak jsem to tak udělal. Sedačka zůstala ve stejném úhlu možná trochu níž, posunula se o cca dozadu ale když jsem nasedl tak se mi na tom nejelo moc dobře. Spíš naopak jelo sem i pocitově strašně divně. Přišlo mi jako by se to celé podemnou kroutilo a neměl jsem z toho dobrý pocit ale vzpomínám si že když jsem si leho prvně prove domu a prvně se svezl tak ty pocity byly shodné. Teď k dotazu je možné že posunem sedadla se člověk musí znovu přizpůsobit novému chování leha? Nebo by bylo lepší nastavit si to tak jak jsem to měl (kdy se mi na tom jelo nejlíp za celou dobu) a prodloužit řetěz? Řetěz se mi nechce moc prodlužovat protože nejsem schopen vyčíst co to je za značku, a míchat dve značky se mi úplně nechce. A dávat nový řetěz se mi taky úplně nechce protože se obávám že bych musel vyměnit i kazetu a možná i převodníky. Tak teď babo ráď.
preferuji pohodlný posez a řetěz bych prodloužil. Je to chvilka pokud nýtuješ. A ještě kratší operace pokud používáš ty spojky SRAM.
S jinou polohou sedačky se to může chovat jinak, třeba jenom proto, že se vůči ní změnila poloha řídítek.
Teď na Sixce se mi taky povedl maximálně vyhovující poleh, co jsem na Pětce neměl.
Základ byl, dát sedačku co nejníž a pak co nejvíc položit, co rám dovolí. Tomu se přizpůsobily všechny úchyty. Šlapací střed jsem posunul o kus dál, než jsem nainstaloval všechny kabely, že zasunout zpátky půjde vždycky. A najednou je to přesně ono.
Jenom to řízení je s větším sklonem vidlice už při malém zásahu docela živé, cuká to. Ale dá se zvyknout. Nechci zmenšovat rejd kola.
Na Oceláči je šlapání vůči sedačce o kus výš a i když jsem ho posunul stejně daleko (bylo blíž), je to lepší, ale pořád ne tak pohodlné pro kolena jak na tom Azubu. Nějakou dobu se musejí trochu rozhejbávat.
Co se týká řetězu, když je různě přehazuju a chybí pár článků, mám schované zbytky a když přidám malý kousek z nového, nic se nestane. Ale vždycky stejný typ, to radši jo.
Ujel jsem na nové nastaveném sedadle cca 10 km a moc mi to nejelo možná to byl jen pocit. Nicméně mi přišlo že se celé leho tak jako by vlní, a když jsem šlápl frekvence tak jsem měl strach ze sebou někde riznu. Tak jsem posunul sedlo zpět dopředu tak jak mi to vyhovovalo tudíž jsem měl řídítka blíž rozkroku. Ale pak když jsem šlápl tak mi přišlo že se celé kolo nevlni tak jako předtím. A i jistota z té jízdy se značně zlepšila aspoň Teda pocitově. Ale neměl jsem čas posunout slapak do předu aby to bylo pohodlné to jsem nastavil až teď a zároveň jsem tedy prodloužil i řetěz tak uvidím
Jak ti vychází hlava vzhledem ke středu zadního kola? Měla by být před ním, jinak máš čidlo rovnováhy v místě, které se okolo svislé osy točí opačně než zbytek kola.
http://wisil.recumbents.com/wisil/stickbike...
To je hodně zajímavé... Vůbec jsem nevěděl že to takhle může fungovat a tělo takhle reagovat. Nicméně toto nebyl můj případ. Prostě ten posed byl dal od předního kola a přišlo mi že bylo méně zatížené než prvně. To je stejný jako by sis na zábradlí za sedačku na nosič a začal šlapat. Také se to začne tak jako by snaž stavět na zadní a bude to hůř držet stopu když budeš šlapat. (samozřejmě toto je extrém) když jsem pak jel domu se správně nastavenými pedály tak se mi jelo úžasně a musím říct že i rychlost trochu stoupla. A celkově se to kolo chovalo při šlapání tak víc klidněji. Takže problém asi vyřešen.
Omlouvám se za zneužití tématu, ale moje je plné a zakládat nové mi připadá zbytečné.
Ukázalo se, že vagón typu Bdpee231 je pro lehokolo mnohem přátelštější než jsem čekal, dveře mají užitečnou šířku 70 cm (bez zábradlí by bylo 80 cm) a jelikož jsem byl jediným cyklistou, nebylo co řešit.
Takže rekonstruovaný Ibex už spinká doma, já se můžu opět počítat za lehokolistu a ano i posez budu asi trochu štelovat... :-)
Jsem rád, že to vyšlo, já se zatím všude dostal nejen s Ibexem, ale taky s Twinem, i když tam občas musím rám půlit...
Ta návratová linka řetězu je v kontaktu s řidítky nebo se mi to jenom zdá?
Nastavení posezu na lehokole - zní mi to, jako že vy sveřepí lehokolisté ve skutečnosti toužíte po prachsprostém sedacím zábradlí :-D
Sorry za offtopic, ale nedalo mi to ;-)