Není to až tak co křičeli... Na Wats appu máme uděláno pracovní skupinku kam si posíláme různé obrázky co právě pijeme nebo děláme či kde jsme na výletě. Takový trochu soukromý Fb bez tlačítka "to se mi líbí". Jsem jednou poslal fotku kdy jsem zkoušek tahat vozík včetně synka. Když jsem přijel do práce někteří kolegové na toto téma rozvinul debatu jak se na tom jezdí atd.. však to znáte tyhle dotazy dostal asi každý. Nicméně někteří vyslovili touhu se na lehu svézt. Tak říkám jednou se hecnu a dorazím. Už jsem byl v práci několikrát a dokonce dotyční tazatelé byli přítomni. Všichni leho obdivovali za uctivě zdalenosti (jak korunovační klenoty) ale nikdo se najednou neměl k tomu to zkoušet. Prý že by spadli, že by to nezvládli že to musí být těžké, že mi to nechtějí rozbít a tak... Prostě pokaždé mě někdo přemluvit abych dorazil že to chce zkusit ale pak když má přijít na lámání chleba tak všichni mají hubu plnou výmluvy proč to nejde nebo proč nechtějí. A nejvíc mě zničil kolega který říkal že by to klidně zkusil ale že nemůže protože má záda po operaci a nechce si sním nic udělat. Na to jsem mu odpověděl že pro takové případy je to zcela ideální kolo. On mi opáčil že má strach kdyby zabral že si něco se zády udělá a to riskovat nechce...
... se jim ani nedivím. Zkoušet jet a padat před kolegy, kdo by o to stál.
Oni by to ti dobráci dávali "k lepšímu" ještě za mnoho let.
Kdyby´s zájemce (po jedom kuse, beze svědků) pozval, co já vím, třeba do veltrusského parku, to by byla (asi) jiná ...
jj, právě Veltruský park, asi tak před třemi roky, mě po potkání dvou lehokolistů, kteří si tam dávali zrovna pauzu, nadobro utvrdil, že lehokolo chci a tak jsem si ho také pořídil :-) dokonce po jejich vzoru jsem si už i sám udělal carbon aramidový sedlo :-)
Na lehokole jsem učil jezdit jak svého otce, tak dva kolegy z práce a výsledek byl zhruba stejný - popadnout kolo za vršek sedačky, adepta na pilotáž roztlačit, ten asi po 30-40m po získání pocitu, že to má jakžtakž pod kontrolou dává nohy na pedály a začíná šlapat, já ho pouštím a on jede a jede a jede ... Kolegy jsem učil jezdit na takové slepé cestě, takže po cca 200m museli zastavit, otočit kolo a rozjet se bez pomoci zpátky. Zvládli to oba.
Sám jsem se to učil tak, že jsem se spustil samospádem z kopečka.
Dávno tomu:
(Aneb co na vás křičeli, když vás míjejí na vašem ležáku?)
https://www.youtube.com/watch?v=cQghfCOjtto
a všichni kolegové hned jak jsem ho měl nové, až na jednoho, který neposlouchal, co mu radím a byl "zaseklý", tak to zvládli všichni; akorát můj stále zavilý kamarád žiletkář si dělá srandičky, a já z něho :-)
Dneska ne křičeli... V Mělníku na novém místě si jedu s rodinkou a najednou troubí motorkář co jede proti a pak ještě mává ... Musím říct že to překvapilo i mě.
Dva borci na chodníku:
"Jseš zabiják!"
Tvářili se nadšeně, tak to asi byla pochvala :-).
Zamykal jsem kolo před obchodem a chlápek, co mě předtím viděl z auta, se ptal:
"Šlape se rukama líp?"
"To určitě ne", říkám.
On se zatvářil, jako že potvrzuju, co si myslel.
Bavil jsem se, ale to nešlo tak nechat, musel jsem mu dovysvětlit, že však taky rukama nešlapu.
To by mě zajímalo, z čeho tady tohle nepochopení pochází. Mě včera mocně zdravil a mával na mě nějaký pán co seděl vedle cesty na nějakém tom elektrickém invalidním vozíčku. Mou ženu která jela na zábradlí přede mnou nezdravil. Tak si možná myslel, že mám taky něco z nohama.
Protože mnohem víc a častěji potkávám handbajky než vyjimečně lehokola (mimo sraz), tak asi podobně to bude mít hodně dalších lidí a tak bych řek, že to "šlapání" rukama pochází odtud, protože posed a tvar stroje je dost podobný.
Tak handbiky potkávám ještě méně než lehokola (možná 2 krát za rok). Já bych spíš řekl, že v tom lidi hledají něco jako tříkolku pro invalidy, co jsem viděl před mnoha lety, tam jakési kolo s klikama taky dost trčelo dopředu...
Když se chlubím svým "exotickým" ECEM tak nikdo nehledá šlapání vepředu a už se mně i ptali kde mám elektromotor, když to jezdí samo :-D
Takhle mne jednou dohnali nějací cyklisti a tvrdili, že jak zezadu nebylo vidět šlapající nohy, tak to vypadalo, že to jede samo.
Občas jezdím s kamarádkou a ta to říká taky. Že ji štve, že zezadu vůbec není vidět, že šlapu a přitom jí ta zdánlivá kriplkára pořád ujíždí...
Přesně tohle mi vadilo na lehosrazech při jízdě ve skupině. Na klasice je vidět, jestli ten přede mnou šlape, takže když přestane, tak já taky přestanu, abych ho zezadu nenaboural. Jenže na lehokole to vidět není.
Copak lezaci, ale elektrikari. Cyklista jede z boku, at uz z vedlejsi nebo hlavni, rovinka nebo do mirneho kopecka - a kus pred krizenim prestane slapat. Driv se daly dobre odhadnout smer a rychlost pohybu. Dneska je to v hajzlu. Jeden se postaru hlemejzdi, druhej da forsaz. Jsou absolutne necitelni, neodhadnutelni.
Tys tam nechal kolo bez dozoru???
Dneska se lidi nějak o lehokolo zajímali. Když jsem někde zastavil, tak se mě jeden ptal, jak se na tom jezdí (prý "v terénu asi nic moc, že?", tak jsem mu vysvětlil, že do kopce blbý ale s kopce lepší než zábradlí) a pak jsem říkal, že lepší do něčeho čelně narazit trojtácem a tou velkou trubkou než hlavou, na což on odpověděl "tak hlavně ať nenarazíte do stromu". To jsem úplně nepochopil, převodníkem a nohama furt lepší než hlavou i do stromu, ne?
To já vždycky říkám, že do kopce si člověk zvykne, že se zapírá do sedačky jako když odtlačuje skříň od zdi, a to máš větší sílu, než jen vahou těla padat dolů na klasice, a šlapat pěkně do kruhu, v čemž mu pomáhají nášlapy, a to je nejdřív uklidní, pak v otázkách bezpečnosti jim řeknu, že nejdřív jede "pila", což je zase znejistí, a pak jim řeknu, že z ležáků padá člověk z menší výšky, ne že by na něm padal víc nebo míň než na klasice, což je zase uklidní ... a vice versa :-))) Vykládám o zdravotních výhodách, o ježdění v terénu, a o lowracerech, atd. atd., prostě trochu diplomacie do monologu, nedat jim moc možnost blbě reagovat, a oni jedou a jedou a poslouchají a poslouchají ... :-D
Offt.: Však koho to zajímá, si přečtěte, jak jsem si kdysi hezky psal v diskuzi na yt s nějakýma vzpřímeňákama, na ty kopečky pak už jsem neměl chuť reagovat, protože jsem zrovna pojezdil s kolegy z práce vršky Krkonoš asi 50km :-)
https://www.youtube.com/watch?v=uMdJJLCIlrE&...
Neusni na tom! (dva důchodci na lavičce u Labe v Káraném)
nejezdil si náhodou trasu Zápy - Svémyslice? Jezdil jsem tam dlouho a občas jsem tam leháče potkával ...od té doby, co mám také leháče tak ho tam už nepotkávám :-)
Jsem úplně odjinud, u toho Labe jsem byl jenom na výletu.
Už ses "přihlásil"?:
http://pokryti.wz.cz/
8-)
no tak to jdu zkusit :-) Ale zatím teda hledám, jak se tam kde člověk může přihlásit :-)
já myslím, že AV jen vyštrachal něco z dávného lehokolového pravěku. To už nejspíš nikdo dávno nepoužívá.
Z pokrytí lze vyčíst, odkud který lehomír je.
Nostachan může najít (bude-li chtít) spřízněnou duši.
nic víc za tím nehledej
Jen co vím já, tak to je dost neaktuální.
... na hranici (se mnou)!!!
Dej se k okamurovcum. Oni te tam poslou.
Oni ti dva, co přispívali přede mnou, k nim patří?
To bych byl (do nich) nikdy neřek´ ...
Teeeda u nás ani jedna tečka?! To je ostuda, doufám, že se počítají i lehotříkolky :-DDD
Také jsem jedno lehokolo potkal, zaregistoval jsem ho, ale nijak jsem mu nevěnoval pozornost. Dotyxčný lehokolista se snažil mi nějak zapozovat do fotky, ale očividně byl dost zklamaný, že jsem ho bral jako něco běžného a tuctového co se potkává každý den :-)
Co´s měl na sobě?
Nechtěl si on tebe prohlédnout?
Oblečený úplně normálně jako vždy a všude, ostatně nic jiného ani nemám :-)
Ale je fakt, že jsem tam kolem jezera na obyčejném 26 fullu působil poněkud nepatřičně, protože jsem neměl elektro full na 27,5+ nebo alespoň 29" kolech :-))
Když viděl, že se chystám fotit, tak si zřejmě myslel, že chci fotit jeho, protože změnil směr jízdy a začal najíždět do protisměru proti mě a dělat vlny, jenže předmětem zájmu bylo úplně něco jiného a byl dost zklamaný, že jsem nevěnoval ani pohled :-)
Takhle ho ponížit. Fuj :-( Tak se na to chystal...
To bylo docela nechtěný a vzešlé ze situace. Prostě jen běžné a nijak zajímavé lehokolo :-)
Asi netušil, že jich možná vidím za celý rok víc než on sám za pět let :-))
Mnohem zajímavější a "exotičtější" tam byli holanďané na jejich městských kolech bez převodu nebo nejvýš s 3 rychlostní nábou, ozdobenými košíky na kolech, vzpřímený posed, civilní oblečení, žádné přilby, vítr ve vlasech a obrovská radost když se jim kolo v nějakém klesání víc rozjelo :-)
Při jízdě do apartmánu ve Frymburku na náměstí jsem potkal paní na invalidním vozíku a okolo ní byla zřejmě rodina. A když mě viděli tak jeden z rodinych příslušníků vykřikl. "Podívej se mámo to ti koupíme a budeš moct sportovat a jezdit na výlety s námi."
A já si tak v duchu řekl.. Ona to není zase taková sranda jak to vypadá... Aspoň ne pro invalidu ...
Jel jsem s leháčem vlakem a nastupoval za mnou důchodce s elektrokolem řka: Jaké máte zdravotní potíže? :-)
To se mne taky jeden starý pán ptal, a také jesli by se mu to vyplatilo, když má špatná kolena. Moc jsem ho nepotěšil, když jsem mu řekl, že se na tom šlape stejně, jenom je to celé o 90° otočené.
Asi 3 letý chlapeček: "Mami, to je škajedý kojo"...takový recumbent hater v plenkách.
Asi by stálo za to se zamyslet nad tím co říkal :-)
zamyslel jsem se a dospěl jsem k závěru, že je to budoucí motorkář. ;-)
Kdybych tě alespoň trochu neznal, tak by mě napadlo, že zase někdo, kdo sedí na zábradlí obkročmo, provokuje. :-))
No nic, když ti ten posez vyhovuje, tak si ho užívej.:-))
Copak já, já jeho kolo nejspíš neznám, těžko můžu hodnotit míru škajedosti koja, ale je dost pravděpodobné, že třeba taková tříkolka by se mu nejspíš líbila o dost víc :-))
Včera večer som sa vracal domov a z dediny na mňa kričal: Ešte Ťa na tomto debilnom bicykli nikto nezrazil? Bolo asi 19.30, ale všetko som mal, svetlá v predu dve + vzadu štyri, reflex.vesta zozadu, bočná reflex.vlajka, stojatá vlajka 3 blikačky na prilbe. Asi mu to nie je sympatické alebo ja.
máma říkala:"Pro hlupáka , každý hloupý." Ber to tak, žes minul DEBILA :-)
Do ztichlé noční vsi, co je mírně do kopce, se ozvalo: To sem nikdy nepochopil, jak to dáváš???
Jeden z mála, většinou v tom mají jasno - je tam motor.
Ještě v pátek v Olomouci obvyklé "tyyy pyyyčo" - v tom ale nespatřuju snahu o oslovení, ne jak občas od těch řidičů :-)
To je s tvrdým?!?
Holt tvrdý kraj... :o)))
Prisiel som navstivit kamarata. Bol vcelku zvedavy na moj Heavy Metal :) Takze som mu ponukol nech si sadne nan. Vyskusal ale nedokazal na nom lezat ani s nohami polozenymi na zem. Potom sa ma pytal ci na nom dokazem vobec bezpecne jazdit (je policajt). Ja reku, nemam na tom taku stabilitu ako na klasike, ale nemam problem s rovnovahou, a az tak pomale to nie je. Tak sme skusili- on na svojom bicykli, ja na lehocykli. Na strku ma trochu zvrtalo(nemam rad, ked mi predne a zadne kolesa bocia o mnohe centimetre zo smeru jazdy tak som isiel radsej pomalsie a bez zacvaknutych speedov), no rovnovahu som udrzal. Na asfaltke som ho nechal za sebou. Vacsina cesty bola do stupania... Uznal mi, ze to nevypada byt nestabilne a ani pomale- ked jazdim na tom ja :)
Včera v Kostelci nad Labem, přicházela k silnici dáma, ale nebyl tam přechod, tak jsem zbystřil pozornost. Jak se ukázalo, nechtěla přecházet, jen mávla na pozdrav a s úsměvem pronesla:"hodně zdraví!" Stihl jsem odpovědět jen:"Vám také", a to, že jsem nemohl na trojkolce pro zbytky sněhu projet původně plánovanou trasu podél Labe do Brandýsa a vracel jsem se stejnou cestou po silnici, mně už vůbec nevadilo. Jsou i tací, kteří nám ležákům prostě fandí.
2 děti 8-10 s matkou: "On na tom leží ?!". Parta pubošů před vesnickým domkem:"Má záchvat, dívej jak třepe nohama!". Důchodkyně kráčejíc na stejném kopci:"Šťasnou cestu pane.".
A sem tam nějaký ten palec nahoru i nevěřícné kroutění helmou motorkářů :-D
Dnes: "Jéé! Holanďan! To je krása!"
Asi šli z hospody. Pivo je kreativní ...
Včera som prichádzal domov a taký nie "celkom OK" na horskom bicykli kričal. Už nevieš čo od dobroty?
V pátek na výletě cucám zmrzku, k zaparkovanému kolu mezitím přichází tatík s malým synkem a spouští zasvěcený komentář: "Ty brďo, podívej, to je závodní kolo pro invalidy!" Když začal vysvětlovat, jak se na tom leží a šlape, nevydržel jsem a uvedl jsem to na pravou míru. Ale příště zkusím dělat blbého náhodného kolemjdoucího a zeptat se, jak takový invalida dosáhne rukama na šlapky :-).
(nutno podotknout, že na lounsku jsou pelotony závodních handbiků k vidění dvakrát ročně (Počeradská patnáctka a European handbike circuit), zatímco druhé klasické lehokolo jsem tu ještě nepotkal)
Tys nikdy neslyšel lidi, co si musí kupovat oděvy s prodlouženými rukávy? Tak to co ty pokládáš za lehokolo, tak je speciál pro invalidy trpící chronickou dlouhorukostí.
:)
Ještě jednou bych si dovolil podotknoout: Buďme rádi, že nás v provozu alespoň polovina řidičů považuje za postižené. Jsou ohleduplnější ...
Někdy až moc, když třeba někdo dává přednost, kde ji nemám - jednak je to matoucí a obecně jako cyklista na to ani nejsem zvyklý.
Dokonce už se kdosi někde i omlouval, že měl vůbec v úmyslu zkřížit mi cestu :-)
Na druhé straně je skupina řidičů, jimž je aspoň v určitém stavu mysli zcela jedno, co se kde motá, prostě cyklista jako cyklista, hláška "že tě z toho kola sundám" budiž důkazem.
Jinak docela by mě zajímalo, co se honí hlavou těm, co když nás vidí, chytají se za nos. A že jich je, jak pěší, tak motoristi i cyklisti. Kdybych vozil kamerku, byl by z toho už pěkný sestřih.
Asi neví, co si myslet, tak asi aby se netvářili nějak blbě, tak tímhle gestem prozradí vše.
Naštěstí je překvapivě dost těch normálních, co bez nějakých předsudků v tom hned poznají super kolo a nejlíp - chtěli by ho taky. A to vždy potěší.
No jsem kus vod tebe vpravo :-) Tak snad někdy, až mě napadne zajet na divoký západ. Akorát na ty výlety zatím moc času neni. Jsem rád, že někdy jezdím do práce a pak s rodinou kdy to jde.
Tak o víkendu jsem vytáhl rodinku a vyrazili jsme z České Lípy po bývalé dráze na Varhany (Panská skála) potkame tatínka a dva malé chlapce.
Ten menší "tati to je kolo pro lidi bez páteře."
Vetsi kluk" kde pak to je pro lidi ji mají zlomenou."
A tatínek pouze "hm, asi jo, já nevim"
Zastávka na oběd k zaparkované u lehu přišel malý kluk tak 4-5 let a křičel "babí takovýhle kolo neexistuje"
Na první lehokolovy výlet celkem šťouchy, jsem zvědav co nám sezóna ještě přinese.
Ono totiž nějaké lehokolo je prý v animovaném večerníčku pro děti. A znáte dospělé... je to jenom pohádka.
Minulý rok v Bátorových Kosihách (SK) se na Romanovém tandemu chtěl svézt malý klučina, jehož maminka povídala, že je to kolo z jeho oblíbené pohádky.
V Kroměřížu na křižovatce se mně otázal pubescent : "ty pyˇo, co to máš za mašinu "?Zřejmě byl pod vlivem těkavé látky a neorientoval se v prostoru.
Beru jako svůj podstatný nedostatek (který už dohánět nebudu), že jsem neokusil všechny špatnosti světa.
Tím pádem nemohu posoudit, zda lze něco snadno překonat či ne, co je dobré, co zlé a ani nemohu určit diagnozu ...
jedině správná odpověď je Ty pyˇo, to je lehokolo °;-)
neviděl jsem, ale našel, že se lehokolo vyskytuje ve SpongeBobovi
https://giphy.com/gifs/spongebob-spongebob...
a co vím a už jsem viděl, tak lehokolo bylo i v Simpsnech
https://giphy.com/gifs/thesimpsons...
(jezdil na něm v jiném díle i Homer)
Jen mě tak napadlo, nevíte, zda existuje nějaký UNICODE znak pro lehokolo?
Případně to nějak znázornit kombinací existujících symbolů?
Před pár dny jsem zjistil, že registrace do OB závodů mě nechá do názvu "klubu" napsat nejen písmenka s diakritikou, ale i (některé) smajlíky, tak přemýšlím, jak toho nejlépe využít...
☺
Jéje, tohle už tu bylo několikrát. Ale asi se to bude dost těžko hledat.
Znám jenom lehosmajlíka
O°-^o
Nějaké postřehy z cesty po Slovensku.
Několikrát palec nahoru, i od řidiče z okýnka (a opravdu to byl palec), to jsem zde nepostřehnul, ani nepamatuju.
Pak jeden pán z nějaké skupinky, když si mě všimli, nahlas prohlásil, že "takí sa lepšie prechádzajú" - tak jsem to zaslechl, snad to není moc vytržené z kontextu nebo domyšlené.
No a jedno auto u mě zastavilo, když jsem zrovna u Nitry hledal na mobilu cestu. To měl štěstí, jinak jenom tak nezastavím.
Vyklubal se z toho lehokolista, zde se objevující jako palot a poznal mě. Neměl ani namířeno na sraz, takže úplná náhoda. Svět je někdy malý.
Som rád, že som Ťa stretol. Keď aj len nakrátko. Si namakaný, keď dávaš také diaľky. Máš aj kolo pekne porobené, elektrika a pod.
Taky jsem rád, díky.
Jenom aby si někdo nemyslel, že konečně jezdím na elektriku - ne, tu si cestou pořád jen vyrábím.
Jinak přes Nitru jsem se motal dost dlouho, plno lidí, nakonec se vymotal správným směrem. Zpátky jsem už jel jinudy.
Dneska krátká projížďka. Původně jsem chtěl vzít zábradlí (hodinu to zadek vydrží) ale když jsem ho viděl jak zastavené věcmi a leho bylo na kraji tak jsem řekl že leho je jasná volba. Pri návratu vidím partičku které z dálky mává a ukazuje se na mě a když jsem k nim dojel tak křičí "pro někoho mrzák, ale pro nás hrdina"
Mávám na pozdrav a v duchu si říkám "jo kluci kdyby jste věděli..."
Dnes: to je něco jako had
Ne, řadí rukama
Z toho musí hrozně bolet záda
Ty vole to je taková píčovina...
Takhle jsem byl na jaře se zájezdem v Německu, mimo jiné v dopravním muzeu v Drážďanech. Staří pánové při pohledu na dlouhorozvorové lehokolo začali vymýšlet teorie, jak je takové kolo úplně na h....
(jinak v tom muzeu měli pěkné věci, třeba kdybyste chěli vidět odstrojenou starou elektrickou lokomotivu s obrovským 36pólovým elektromotorem o výkonu 1600kW pohánějícím dvojkolí přímo ojnicemi bez převodovky ...)
"Tady se najíme, pak si půjčíme tohle ležací kolo a dál pojedeme vleže."
(na obědě v občerstvovně u cyklostezky)
Nejsem si úplně jistý, zda to bylo na mě, ale znělo to jako "Kurva, jeď pomalu" od řidiče protijedoucího auta na cyklostezce.
https://uloz.to/%21MEM2dnlgIXBw/20190626-073259...
Nevím, co měl motorista za problém? Že po cyklostezce pojedou cyklisti by průměrný řidič přecijen předvídat mohl... :-)
Tak to vypadá, že to určeno mně bylo, protože dnes jsem na toho řidiče narazil opět... přemýšlím, zda tu výměnu názoru nazvat rozhovorem? :-/
No zkrátka si pan motorista myslí, že když on jezdí autem prostředkem stezky, tak všichni cyklisti jsou tam povinni jezdit pomalu, nejlépe krokem, aby je on náhodou nesrazil...
A diskusi zakončil perlou, že on narozdíl ode mě (?) má tachometr, takže dobře ví, kolik jsme tam jeli... :-)
Tak ten musel být dobře mimo...
To nepochybně...
Nicméně úplně první myšlenku - tady je cyklostezka a auto tu vůbec nemá co dělat, jsem musel trochu korigovat, protože i když všichni ví, že to prostě je cyklostezka, tak ze silnice od Brandýsa na tuhle asfaltku není v Perné žádná značka, takže auta tam teorticky jezdit můžou a tenhle tam navíc nejspíš někde bydlí... zákaz motorových vozidel je až o pár set metrů dál... :-(
Přemýšlím, zda stojí za tu práci rozmazávat ve videu ksicht? Navíc se mi zvolna kupí záběry na téma lekl jsem se lehokola... :-)
Stezek pro cyklisty s povoleným provozem některých aut jsem viděl už dost. Bohužel to je důsledek pomatených dotací. Obec na stezku dotace dostane, na silnici ani omylem, takže se udělá stezka a na ni obec povolí jízdu motorovým vozidlům :-)
Hele, i u Uherského Ostrohu na cyklostezku může "dopravní obsluha" Když se do toho kolega pokoušel šťourat že je to z dotace atd bylo mo oficiálně sděleno že jinak by se místní na záhumenky nedostali.
Tak jestli se chce někdo pobavit originálem, půl hodiny jsem se tu patlal s rozmazáním ksichtu a SPZ, zdá se, že řešit to v Kdenlive přes rotoscopy není optimální cesta... :-(
https://uloz.to/%21yQYIk6zUFyIe/20190627-082431...
se lek potřeboval upustit páru. Jinak ten pohled řidiče na stezce cyklo je zajímavý. Prostě naše cyklostezky sou většinou projektované jen pro maminky s kočárky, na jejich rychlost a koncentraci. Cokoliv rychlejšího vytváří možnost kolize. Škoda, že se u nás nepoužívá zvonek nebo klakson k upozornění ale pouze jako výchovný nástroj, který má těm druhým ukázat, že jsou debilové.
No těch lekavých bylo včera docela hodně. To, že nedávají pozor a nekoukají, kam jdou/jedou, není přece důvod být sprostý?
https://uloz.to/live/%21i7kartt6Zuqd/20190627...
To není stezka, ale normální pozemní komunikace. Auta tam běžně nejezdí, ale bohužel se tam nějaké potkat dá.
Je fakt, že ty zatáčky jsou tam dost nepřehledné a už se mi taky stalo, že jsem tam potkal protijedoucí dva dost svižné cyklisty vedle sebe a byl už docela problém se tam srovnat.
Tak vjíždět do zatáčky, kam nevidím a být přitom za prostředkem, je samozřejmě špatně. Dokud je každý ve svém jízdním pruhu, neměl by problém nastat, tady je dokonce středová čára namalovaná (i v zatáčkách přerušovaně)...
Jezdit v tomhle úseku asfaltky (od křižovatky po značku) autům nepochybně nic nezakazuje. Je ovšem otázka, zda je legální vjet tam s autem, které se do vyznačeného jízdního pruhu nevejde?
Nemělo by se to řešit jako nadměrný náklad? Třeba doprovodnou osobou s praporkem? ;-)
Já chápu, že tam asi občas někdo autem projet potřebuje, ale když se mu to křoví v zatáčce nelíbí, může někde požádat o prořezání (možná je to dokonce na jeho pozemku) nebo v nejhorším instalaci značky, která rychlost všech omezí, ale být vulgární na všechny, které tam potká, mi připadá jako nejhloupější varianta... protože mě naštval a přemýšlím, kolika přestupků se dopustil, že by mu třeba nějaký úřad domluvil?
Jisté je třeba, že na videu nedodržel: "při zastavení musí zůstat volný alespoň jeden jízdní pruh široký nejméně 3 m pro oba směry jízdy"... :-)
To by byla paráda, kdyby všihni a za všech okolností jezdili jen v pravé polovině cesty, jenže to není a fůra lidí často jede vlevo, občas se taky přistihnu vlevo :-) ale v nepřehledných místech se snažím být vpravo.
Na takovýchle místních účelových cestách se na nějaké jízdní pruhy moc nehraje, zvlášť když nesplňuje podmínku šířky pro dvě vozidla a dvě auta musí hodně do boku a mimo cestu aby se vyhnula.
Když to nejde jinak než jak to je, tak je nutná ohleduplnost na obou stranách a ne setkání řešit vztekle a s nadáváním. Bohužel to někteří tupci a hlupci neumí.
Přitom podobné cesty jsou v horských oblastech v cizině dost běžné a provoz aut a dalších tam bývá mnohem větší než tady kolem Tiché Orlice.
Ano, nebudu tvrdit, že jsem svatý, ale přecijen se snažím stále myslet na variantu, že tam, kam nevidím, mohu někoho potkat... nejednou se ta opatrnost už vyplatila.
Právě proto se dost divím, že tam tu středovou čáru vůbec kreslili. Na úzkých cestách zpravidla žádná čára není, protože by ji žádné auto stejně nemohlo dodržet...
Původně jsem si říkal, že měly v zatáčce udělat tu čáru plnou a omezit předjíždění... jenže tím by defakto dvoustopým vozidlům zakázali vjezd... :-)
Tam ta dělící čára má pouze ten význam, že rozděluje stezku na dvě poloviny a je jedno jestli bude přerušovaná nebo plná, jenom by se spotřebovalo víc barvy :-)
Cyklista by se měl držet v pravo, protože se jezdí vpravo, jenže každý by měl počítat s tím, že na podobných cestách může potkat třeba traktor, nebo jinou velkou techniku, který bude přes celou šířku a pro vyhnutí bude nutné vyjet hodně mimo do trávy.
Kdyby tam ale byla plná čára (tady není), nesmělo by ji žádné auto ani nákladem přesahovat kromě odbočování mimo komunikaci a objíždění překážky. Jinak by se řidič dopouštěl přestupku, za který by měl být potrestán... :-)
To, že má někdo pro danou komunikaci příliš široké vozidlo, přece neznamená, že pro něj předpisy neplatí? Ten traktor a podobně mívá oranžový majáček a alespoň ke mně se choval celkem slušně, zatímco tenhle strýc tam jezdí, jakoby mu to tam patřilo... :-)
To si takhle jedu, myšlenakma jinde a najednou v levém uchu zahřmění, jako když zařve lev.
Než mohl přijít jakýkoliv šok, tak okamžitě zjišťuju příčinu - z auta, co mě právě minulo, má vystrčenou hlavu obrovský pes.
Přesto trvalo ještě dobrou půlminutu, než mě přestalo mrazit po celé hlavě. To je jak se říká, z něčeho zešedivět.
Až později mi došlo, můžu být možná rád, že jsem celý.
Přesně to nevím, ale z krátkosti textu který začínal:"ty" a z intenzity a tónu hlasu bylo jasné, že to není:"díky, že jsi nám usnadnil předjetí". Udělal jsem všechno, co šlo. Dva pruhy do kopce, jeden doleva, kam jsem potřeboval, druhý doprava, kam žádné ze třech aut za mnou nechtělo (neblikalo). Jel jsem teda levým kolem asi 10 cm v levém pruhu, abych měl právo se do něj vrátit a zbytek trojkolky byl v pravém. Dva šoféři mě v klidu předjeli, až ten třetí řval tak, že mu nebylo rozumět. Neudejchal jsem to. Má odpověď:" jdi do ...by se před dvaadvacátou hodinou večerní musela v televizi vypípat. Opět se potvrdilo, že člověk se nenaučí pořádně nadávat, dokud se nestane účastníkem silničního provozu.
Tak dneska ráno jsem to opět moc nepochopil. Po cyklostezce proti mě jel prostředkem cyklostezky nějaký děda na silničce, čekal jsem, že oba pojedem ve svém pruhu a normálně se s rezervou mineme.
No a on to místo toho namířil proti mě a až vyloženě v poslední chvíli udělal myšku zpět ke středu a ze sebou jsem zaslechl nějaká sprostá slova. Tak nevím, zda mé lehokolo do poslední chvíle neviděl a (opět) se tolik lekl?
Na videu to nakonec vypadá jako mžik a malá klička, ale když jsem si to zastavil, opravdu tam je moment, kdy mířil proti mně, to se mi nezdálo...
To je právě ta nevýhoda zábradlí. Sedí na něm obkročmo, svíjí se bolestí a aby je nebolelo za krkem, tak čumí metr před přední kolo na cestu. Určitě tě neviděl.
Moc se ho nezastávej. Z obrázku vyplývá, že vidí, je nasranej a úmyslně míří do protisměru.
to sou ti jezdci svěřepí. Tvrdé výrazy, kyselé ksichty, zaťaté zuby a výraz Musím musím musím. Nevím co z takové jízdy mají kromě otlačené prdele a bolavého hřbetu a zápěstí ale občas je potkávám taky. Asi to jsou plechovkáři co jedou na švih :-p
To vidím až na výjimky ráno na A2 podél Vltavy: mu-sím mu-sím, ry-chle ry-chle, uff uff uff uff, a já proti nim stejnou rychlostí s úsměvem: ahoj ahoj ahoj ... a oni nic :-D Mám takový pocit, že se to zase pomalu obrací ve všeobecnou nevědomost o lehokolech. Mladá generace je masírovaná ze všech stran - nové krásné rámy, karbon, rozsah kazet, devětadvacítky, že čovek nedá ani nohu na zem, no hrůza velebnosti :-)
Nevím, jestli úmyslně, teď minulý týden jsem jel po cyklostezce, proti mne dva cyklisti vedle sebe, a ten, co jel přímo proti mne čuměl do země. Už jsem chtěl začít zvonit, když si mne konečně všimnul.
Dnes cestou z práce mě předjížděla autoškola, vedle mě zpomalila, řidič mi přes okýnko spolujezdce začal něco vykládat a bylo toho hodně. Tvářil se vesele a nevypadalo to zrovna na žáka.
Musel jsem mu jenom oznámit, že nic neslyším.
"Tak pardon", to jsem porozuměl. A odjel.
Za chvilku jsem je ale potkal znova - zastavili, asi se střídali. Tak jsem pozdravil a že o co teda šlo:
Prý mě potkal už ráno a teď znova, jaká náhoda a že mám perfektní osvětlení vpředu i vzadu a prostě se mu to líbilo. Překvapilo ho, že jsem předtím nic neslyšel. Ujistil jsem ho, že v rychlosti kvůli větru fakt nic nerozumím, i když třeba někdo nadává.
A že proč by někdo nadával, to snad ne, když je to tak nádherně vidět a tak různě.
Ještě jsem mu předvedl brzdové světlo a rozloučili jsme se.
To zas jednou potěšilo - vidět to opravdu je a dost na to spoléhám.
Někdo je z toho asi fakt vedle - psal jsem zde, jak jednou chlápek na malé motorce se nenechal odbýt, že neslyším a nedal pokoj, dokud mi nesdělil jenom to, že jak mi to dobře svítí.
Taková reakce určitě potěší:-) Nemáš prosím nějaké fotky toho osvětlení? Zajímalo by mě, jak jsi tam udělal to brzdové světlo. Já zatím našla jen nějaké blinkry, které bych chtěla na lehotříkolku kvůli ježdění v noci, nebo za snížené viditelnosti.
blinkry na kolo... ano měl jsem je.
mají nepříjemnou vlastnost - řidič je u kola nečeká, tudíž mu neprojdou "provozními filtry".
Je možné že u tříkolky to bude jinak, ale asi je víc vhodné dobré zrcátko- aby jsi viděla zda ten za tebou o tobě ví.
Tyhle vidět jsou, jsou zhruba ve výšce hlavy řidiče osobního auta.
Dá se to udělat různě. Radkovi se po zmáčknutí brzdy zjasní zadní obrysové světlo, mně se rozsvítí samostatné. Spouštěcí spínač může být celkem kdekoli mezi pákou a brzdou, v mém případě je přímo na páce:
http://nightrider.xf.cz/tech/osvetleni8_13.jpg
(na fotce je pohled zespoda, šroubek s červenou hlavičkou drží čudlík na spínači, při zmáčknutí páky se čudlík uvolní a spínač sepne)
V obou případech se jedná o doma dělané světelné systémy, továrně se brzdová světla pro kola moc nevyrábějí. Jedna starší diskuse je tady:
https://www.nakole.cz/diskuse/2956-brzdove...
FWIW, já mám brzdový spínač udělaný pomocí malinkatého neodymového magnetu z harddisku (uštípnutý kousek cca 1x2x2 mm), nalepeného na pohyblivé části brzdové páky, a proti tomu je Hallův seznor v miniaturním SMD pouzdře (asi SOT-23) nalepený zevnitř pevné části té brzdové páky. Přívod je tenkým třížilovým kabelem z původně 40-žilového plochého kabelu k IDE diskům.
Chce to najít to správné místo kde to bude spínat, ale pak to sepne ještě dřív než se začne brzdit, a nezabírá to zvenku brzdové páky žádné místo, takže to nikde nevadí.
Ještě jsem udělal bezpečnostní opatření, že brzdové světlo nesvítí déle než 16 sekund, to pro případ že se kolem toho spínání něco pokazí. Využil jsem to jednou v době, než jsem to měl celé dobře mechanicky odladěné, ale tak radši jsem tam tuhle pojistku už nechal.
Když musím někde v provozu zastavit a za mnou ještě nikdo není, tak s oblibou držím páku aspoň tak dlouho, než přijede nějaké auto. Ti mají taky většinou nohu na brzdě celou dobu (teda pokud se nechce dát ruční).
Ale 16 sekund asi stačí, když tak by se zmáčklo znova.
Ještě mi chybí na Azubu dodělat druhé brzdové světlo nahoru na sedačku. Na Oceláči ta možnost není.
Překvapil´s mě.
Domníval jsem se, že co se týče osvětlení lehokola, neexistuje pro tebe slovo/a nejde či není možné
8-D
Tak jedině něco bezdrátového na helmu, to asi dnes není problém, ale na kolo nic dalšího nejde, protože zezadu všechno zakrývá brašna. Na ni se nic svítícího lepit nedá, akorát tak ty reflexní proužky.
Zkusil jsem vyfotit mobilem, jak to vypadá ve dne, ale je to totálně přeřvané. Líp by se fotila osvětlená cesta v noci.
Tady je potkávcí světlo z pohledu řidiče a pak dálkové.
Ještě zadní světlo. Je jasně červené - to foťák neumí. Přitom z fotek z různých srazů je vidět, že někdo to vyfotí docela realisticky. To jsou ty "drobné" rozdíly mezi aparáty.
Na druhé fotce je zastíněné čidlo, abych nasimuloval noční režim, což je asi třetina výkonu světla. Ani to moc nepomohlo.
Brzdové jsem ani nezkoušel (vypadalo by to stejně). Je ovládané magnetickým spínačem na zadní brzdě.
Vyrábí se dynamová světla, co mají rovnou i funkci brzdového. Jak zaznamenají snížení rychlosti, zadní světlo se trochu zesílí - ne moc, někdy k tomu i poblikává.
Má to nevýhodu - signalizuje to brždění při každém zpomalení. Třeba když seberychlejší cyklista najede z roviny na kopec, tak najednou "brzdí", i když se vůbec nepředpokládá, že by výrazně zpomalil, natožpak zastavil.
Tak tohle tam nemám.
To je přesně ten problém sériově vyráběných brzdových světel: jak udělat spínač, který by šel jednoduše namontovat na jakoukoli brzdu. Tak se místo toho používají snímače rychlosti nebo akcelerometry, které z principu nedokážou rozsvítit světlo natolik včas, aby mělo smysl (tj. ještě před projevením brzdného účinku).
Mechanický spínač brzdového světla, jaký jsem měl na "kejvačce"
http://www.motohobby.cz/brzdovy-spinac-jawa
- To bych chtěl vidět, jak to dá nahoru po těch kamenech.
- Je to na baterky.
(Od protijedoucí skupinky cestou z Koutů nad Desnou, kousek před Švýcárnou.)
A dal si po kamenech?
Dal. Měl jsem trochu obavy, co nás tam po dlouhé době čeká, nějaký horší úsek jsem měl v paměti.
Nikde žádné náhodné balvany, jestli tam někdy byly. Cesta je štěrková a hladká.
Až na ten kus dlážděný velkými šutry, spíš plochými. Hlavní bylo nezastavit, protože na ten "nejlehčí" převod bych se už nerozjel.
Úzké pláště Racer, nasazené před K24, držely - i když tam trochu tekl potůček. Dobré odpružení dělá divy.
Jel jsem s manželkou jedoucí na svém červeném kole a z hloučku 10-12 letých slečen se ozvalo "Ta má ale pěkné kolo, ale toto je teda hnusné!". A o pár metrů dále spoluobčan "Leží si a jede :-)" :-D
si ho taky natři načerveno. :-)
Včera odpoledne v Kralupech borec na zábradlí v opačném směru:
"Tyvole, to je, to je, to je..."
Dokončení už jsem neslyšel.
Anglický výkřik ve Francii: we love your bike. Odpověděl jsem: we too.
Nic. Vše se odehrálo mlčky. V mém mírném stoupání, u protijedoucího Audi, skoro tak rudého i "placatého" jako Ferari, sjelo dolu okénko a v nastalé mezeře se ukázala ruka se vstyčeným prstem. Mýlili by se ti, kdož by očekávali protředníček. Nad sevřenou pěstí mířil k nebi palec, a já mohl vesele zamávat v odpověď. Ne všichni nás cyklisty mají za něco, co jen na silnici překáží. Nebo že by za to mohly ty Vánoce?
Setkám se s tím občas, na Slovensku to bylo nevím proč víckrát.
Vysvětlení je jednodušší - ti, kdož ukazují palec nahoru, nás mají za hrdinně bojující invalidy.
Netvrdím, že všichni, ale na druhé straně - co by tím chtěli jinak naznačit? Jako že "Bravo, to máte ale pěkné a nepřehlédnutelné vozítko"?
Ale máš pravdu, Vánoce, nechme si ty iluze.
Mne takhle ukazoval vztyčený palec ridič kabrioletu i když jsem jel na favoritovi s berany. Možná to bylo tím, že to bylo kousek před vrcholkem stoupání na Grossglocknerstrasse :)
Zase nic, opět to proběhlo potichu. Možná to bylo tím, že jeden ze tří chlapíků u kiosku u silnice se zrovna chtěl napít z ranního "vyprošťováku" a tak zvolil jen ten palec nahoru. Kolegové ho následovali a tak byl důvod k "odvetnému" zamávání. Minule to nebylo Vánocemi. Nebylo to ani mnou. Jezdím v kukle, na hlavě přilbu zbytek obličeje kryjí brýle. Vidět je jen huba, a na té není nic zvláštního. Může za to skutečnost, že někdo je takový cvok, že je schopný vlézt na tak neobvyklý dopravní prostředek, a v sobotu ráno ho prohánět po okreskách. A některým z těch, okolo kterých projíždí se to zamlouvá, a tak nejsou líní, dát najevo sympatie.
Dnes cestou z práce, na kousku po vedlejší silnici, za mnou zpomalilo auto, pak mě pomalu předjíždělo s otevřeným okýnkem a řidič potřeboval nutně něco sdělit.
Tentokrát to byla zas jednou pochvala, jaké mám dokonalé zadní světlo. Vypadalo to upřímně. I spolujezdkyně se přidala.
Tak jsem poděkoval a až mě předjel, bliknul jsem na něj ještě předním.
I tak mi neodbytně zněla v hlavě ta písničková fráze "you ain't seen nothin' yet" :-)
Jedna z prvních testovacích cest na trike, sápu se do 12ky kopce, v zrcátku banda nabušenců v dresech ve stoje se dere do kopce, tak jsem přidal abych nedělal ostudu, přehoupnu kopec a valím z něj 65, pak mírný stoupák a valím rozjetý asi 45. Před chalupou jsem musel zpomalit, bo nohy hýn (prvních 20 km vleže). Začali mě dojíždět a jeden z bandy zahulákal "Ty vole, Ty valíš a ještě vleže!!!".
Dnes jsem se dozvěděl, že mám kolo pro lenochy. Vykládal to jeden procházející mrákota svému asi dvouletému prckovi na čtyřkolovém odrážedle. Chudák prcek.
To má asi ode mě - přesně takhle svoje kolo popisuji každému, kdo se zeptá, co to je :-).
Na dovolené jsem byl a slyšel otázky asi 4-letých kloučků
Tati to má motor?
Ne, to jen tak vypadá.
Dědo, co to je?
To je cyklogauč, on je cyklopovaleč :-D
Ten byl hóódně vzdělaný :-D
Už minulý týden to bylo. Jedu přes ves, kde se na kolech prohání malí kluci. Po hodině jedu tamtudy zpátky, byli tam pořád, jeden se zastavil a měl jasný dotaz:
"Za kolik mi to prodáte?"
Uznejte, to zní konečně jinak, než obvyklé "kolik to stojí".
To je ještě dobré, setkal jsem se i s dotazem "za kolik se to dá PRODAT?", radši jsem rychle zmizel, tazatel opravdu vypadal na to, že by to chtěl prodat, aniž by se obtěžoval s nákupem :-)
Dnešní diskuze s e-gaunerem před zavřeným přejezdem, když koukal na čem že to jedu...
X: "To je paráda."
J: "Hmmmm"
X: "Šlapete?"
J: "Šlapu."
X: "Nemáte motor?"
J: "Nemám motor."
X: "Jste rychlej, jsem vás nemohl dojet."
J: "Hmmmm a vy to máte odblokovaný, vám to jelo nějak rychle."
// Že za mnou jede 28 km/h bez šlapání nešlo v zrcátko přehlédnout...
X: "Néééé, vono to jede po rovině třicet a s kopce můžu plynem přidávat a jedu třeba pětačtyřicet... ale po rovině jen třicet!"
:-D
To máš ještě dobrý. Mě včera ve stoupání v Krčském lese předjel pán na elektrickém invalidním vozíčku: 5 km/h vs 4,5 - formule 1 pro nenáročné :-).
Ale to už jsem taky zažil. Nějak v létě, hnusný prudký kopec, sotva jedu a najednou je vedle to důchodcovské vozítko. Rychlost už nevím, možná 8 km/h...
Včera k večeru v Repechách, pěšky protijdoucí paní se ptala: Máte tam motor?
Ne, říkám.
- A jede se na tom líp než na normálním kole?
- Jo.
On to byl zrovna 10% kopec, proto jsme stihli takový rozhovor.
Neptala se přímo na jízdu do kopce, takže jsem nelhal, v průměru se na tom jede opravdu moc líp :-)
Poslední dobou na mne nikdo nekřičí. Naprostá většina těch, kteří na můj průjezd reagují, tak činí pozitivně, ale jen gesty. Jako naposled spolujezdec na předním sedadle vozu, který mě předjížděl-stáhl okénko a pozdravil dvěma vztyčenými prsty do V. Ne malík a ukazovák jako "Kornuto" ale ukazovák a prostředník Jako "Viktorku". Onehdá dokonce někdo zatleskal. Prostě bláznivý stařík na trojkolce vzbuzuje sympatie.
Nebylo to vlastně na mne, ale při mém průjezdu okolo lanových kratochvílí pro děti, nadšeně upozorňovalo (asi dědu) hodně malé děcko slovy: "Heje, šjape!" Tak počítám, že (odhadem tak za patnáct let), nám přibude další lehokolista. Do té doby se to "L" určitě naučí :-)
Ne, že by úplně křičel, spíš jen stál s mobilem a natáčel, ale reakce tu je. https://fb.watch/3EuprV7Pri/
Netušil jsem, že někdo v ČR má Mango.
Kopie jsou tu hlavně. A kvalitní.
Koupil jsem ho loni v létě, ale jelikož už je to starší kousek, tak mi docela trvalo, než jsem ho upravil do použitelného stavu. Dokončil jsem to až teď o Vánocích.
Cos na něm bastlil, není-li to tajný?
Kapotáž byla místy poškozená, takže laminování, broušení, lakování. Je to model z r.2002 se dvěma kladkami na tažné straně řetězu, navíc byly kladky jen silonové válečky - mělo to hroznou frikci, takže jsem to předělal jen na jednu kladku klasickou azubáckou. Vyměnil jsem sedadlo za pohodlnější, taktéž azubácké. Dělal jsem tam jiné osvětlení - původní 6V žárovky nepůsobily zrovna esteticky a byly sotva vidět, takže tam mám 12V ledky, stmívatelné přes mosfet podle potřeby, ovládané arduinem. Integroval jsem tam kameru CEL-TEC mk01 dual gps - můžu mít kamery venku a ovládání s displayem uvnitř, navíc je to napájené z centrální 12V baterky, takže netahám vícero baterií. Měnil jsem všechny tlumiče, přední kola - chtěl jsem 90mm brzdy, protože 70mm byly dost slabé. Dodělával jsem steering plates (omlouvám se za angličtinu, neznám přesný český ekvivalent) podle rozměrů aktuálního Manga - má stabilnější řízení ve vyšších rychlostech, měnil všechny klouby řízení, universal joint v řízení a samozřejmě jsem revidoval všechny ty věci, které se týkají každého kola... Docela složité bylo vymyslet, jak nacpat páčkové řazení a důležité ovládací prvky na řídítka, ale i to se nakonec podařilo.
Gratuluju! Můj Quest také čeká na nějakou podobnou generálku, ale já pořád ne a ne se k tomu dokopat :-) Sice jezdí, ale je takový rozhrkaný... (teda momentálně musím spravit aspoň utrženou sedačku). A Arduino na ovládání cykloelektriky už taky programuju :-)
Kolik je vlastně velomobilistů v ČR, má někdo představu? Zatím jsem nikoho nepotkal, ale potkal jsem cca před dvěma lety lidi, kteří tvrdili, že někoho viděli někde u Židlochovic (v něčem bílém, tipuju někoho z velomobil.cz)
Díky :-) Já vím o jednom žlutém Go-one 3 v Žamberku a potom jenom, co jsem kde viděl na webu. Příspěvek nějakého "inteligenta" píšícího o žlutém banánu, který v Brně ohrožuje chudáky motoristy, někdo další již před dlouhou dobou psal, že si dovezl použitý alleweder, těžko říct, jestli stále jezdí. A pak samozřejmě v Brně ve firmě Katanga má alespoň někdo velomobil - právě majitel má myslím bílý waw a jezdí s ním i dálkovky do západní Evropy. Mohl by to být ten z Židlochovic.
Ta kamera je pěkná, jestli někdy vyrobím vlastní velomobil, plánuju tam dát nějakou takovou. Kdy to bude nevím, základy podvozku mám nakreslené i s vlastním odpružením zadních kol a vlastním pohonem/řazením, ale ne a ne se k tomu dostat přes jiné věci.
90mm brzdy jsou potřeba, hlavně na tříkolce do může mít brzdy jen vpředu. Holanďani možná přežijí se 70mm brzdama, ale u nás je potřeba větší. Já plánuju 90mm bubny vpředu a 70mm bubny na zadních kolech. Jestli to teda někdy fakt postavím.
Zajímavé, jak mi hned youtube podstrčil něco k tématu - zábradlí versus velomobil (i když jinačí)... a dopadlo to podle očekávání. :-)
https://www.youtube.com/watch?v=xT_tpJlKkJs
A to jela ve velomobilu ženská :-)
Tak opačně by byl výsledek všem jasný předem...
I když já si celkem vzpomínám, jak mě před lety na K24 opakovaně předjížděly všechny velomobily. To, že jeden řídila ženská, nemělo na rychlost viditelný vliv. Tomu na rovině konkurovat nešlo.
Rekord v dosažené vzdálenosti za jeden den drží také žena. Nici Walde ujela za 24hodin 1088km průměrnou rychlostí přes 45km/h! A jela to na trojkolce :-) !(Nejlepší muž ujel "jen" 1041km). Ve sprintu na 200m (s letmým startem) drží titul muž 144km/h, (žena 126km/h). Se zvětšující se délkou trati se rozdíl zmenšuje. Pokud by Tě to zajímalo - detaily na IHPVA.
Spíš, že ta ženská měla de facto od samého počátku hendikep. Že je velomobil rychlejší, je snad všeobecně známo. Prostě to má menší odpor vzduchu a ten je při jízdě na kole ve vyšších rychlostech dominantním odporem.
Jsou sporty, kde spolu můžou obě pohaví rovnocenně soupeřit (namátkou motosport, jízda na koni, šachy), ale cyklistika mezi ně opravdu nepatří. Takže mě zaujalo, že postavili ženskou proti chlapovi.
Tak to je opravdu zvláštní, protože u cyklistiky a podobných sportů není běžné, aby v absolutním pořadí vyhrála žena. Nebylo to spíš tím, že tam neměla dostatečnou konkurenci?
Jasně, zažil jsem jeden nebo dva triatlony, kde to holka vyhrála, jenže zřejmě byla na startu jediný profík, tak to podle toho vypadalo... :-)
Zvláštní by to bylo snad jen pro toho, kdo by o věci nic nevěděl.
Hendikep se dává tam, kde je nějaká výhoda, aby se šance na vítězství srovnala a aby se zvýšila atraktivita závodu. Takže velomobil dostal jako hendikep do kokpitu ženskou (slabší motor). Co je na tom divného?
Počkej, v tom videu to je samozřejmě jasné, já reagoval na závod/rekord, o kterém píše Drak. Tam chápu-li to správně vyhrála žena, aniž by měla nějakou výhodu...
Nějak mě nenapadá, proč by žena ve velomobilu měla za 24h najezdit víc než muž ve velomobilu... kromě varianty, že tam nebyl žádný, který by to bral dostatečně vážně?
Myslím, že každý, kdo se rozhodne 24hodin dřít při snaze vytvořit světový (nebo i jen svůj), rekord to myslí vážně. Ale krom toho, co jsem psal výše, že u žen mně připadá, že mají v genech větší vytrvalost při dlouhodobém zatížení, záleží při těchto pokusech hodně na tom, při jakých podmínkách byly vytvořeny. Ona jela na testovacím středisku Opel Rodgau-Dudenhofen. Nebyl jsem tam, ale sám víš, jak hodně záleží i na "zrnitosti" asfaltu po kterém jedeš. Na testovacím okruhu se dá předpokládat hodně dobrý povrch. Kde dosáhl svůj výkon Greg Kolodziejzyk nevím, ale mohl mít horší podmínky. Nici Walde měří jen 151cm, a výrobci stroje pro ni jistě stálo za to, vyrobit rekordní vpzidlo přesně na míru. Ale to jsou jen mé dohady.
Greg Kolodziejzyk: 1041,25 km (17.7.2006)
Nici Walde: 1088,67 km (29.7.2018)
Zdroj: http://ihpva.org/hpvarech.htm
Greg závodil na závodní dráze Redwood Acres a velomobil (jednostopý) si stavěl taky přesně na míru. Tady je podrobná zpráva: http://adventuresofgreg.com/blog/2006/09/05...
Na otázku "proč by žena měla najezdit víc" je asi nejlepší odpověď "a proč by neměla?". Možná jí pomohl rozdíl 12 let technického pokroku, možná byla prostě lepší. Mě osobně na 24hodinovce v UO trhla i holčina na koloběžce, tak se nedivím.
Tak máš pravdu, že ten rekord stále drží, byť netuším, zda to vůbec někdo zkoušel překonat? Průměrná rychlost 45 km/h celý den je každopádně impozantní.
Nicméně na 12h má citelně lepší výsledek muž.
Proč by neměla? No měl jsem za to, že je i vědecky potvrzené, že z hlediska možného poměru svalů k hmotnosti těla jsou ženy poněkud v nevýhodě. Přemýšlím, jak to diplomaticky napsat, aby mě hned neukamenovaly, ale skoro ve všech disciplínách se hodnotí ženy a muži zvlášť, přičemž ty ženské výsledky bývají slabší...
To samozřejmě nevylučuje značné rozdíly v populaci, jsou holky, co mi v závodě prostě ujedou, ale není jich moc a předpokládám, že berou trénink mnohem víc vážně, takže je to zasloužený výsledek. :-)
Samozřejmě, že to tak je. A nejen u lidí, ale i u zvířat, u lidí je to dokonce výraznější. Ne nadarmo mají klisny v klasických dostizích váhovou úlevu oproti hřebcům. Což ale nevylučuje, aby třeba Kincsem nevyhrávala i hendikepy, ve kterých nesla nejvyšší váhu v poli.
Tak tohle je natolik obskurní disciplína, že se zkrátka do toho jen nedal dostatečně výkonný muž.
Někde jsem četl, že v cyklistice jsou elitní ženy výkonově na úrovni mužů kadetů.
Hlavní problém bude v tom, kdo si dá práci správně certifikovat rekord pod kterou rekordy zaznamenávající organizací. Pamatuju si Gregův popis jak náročné to bylo a nebýt toho, že se s někým certifikovaným pro měření znal osobně, nedělal by se s tím.
Pamatoval jsem si vyšší a nedávnější čísla, tak jsem krátce zagooglil: Christian von Ascheberg (budiž mu země lehká) zajel 1219km v roce 2010 na DEKRA oválu v Německu (zdroj: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_cycling... Pozoruhodné je i to, že velomobil, se kterým to zajel se dá koupit (za šílené peníze) a je to ten samý typ, ve kterém jezdí Manon na těch GCN videích - Milan SL.
V nějakém rozhovoru si stěžoval, že kdyby nevyplýtval 2 hodiny z 24 na pitstopy, zajel by i nad 1300. Tuším v reakci na to nějací Australani z Trisledu zkoušeli jeho rekord překonat s modifikovaným Overzealous velomobilem tak, že budou jezdci jídlo podávat za jízdy ze sprintujícího stanadrního velomobilu, který s ním na chvíli srovná rychlost. Nedaří se mi najít, jaké vzdálenosti dosáhli, ale mám pocit, že Ascheberga nepřekonali.
Tak on měl těhch hendikepů víc...
Co ten kanál dlouhodobě sleduju, tak slečna běžně taky dupe na vzpřímeňáku, takže kromě obecné fyzičky a schopnosti to udýchat bude dost nezkušený jezdec. Jiné svalové skupiny, nepříliš jasná představa jak tou zatáčkou s tím vícestopým strojem projet a tak. A pak hlavně nezapomeň, že to byl "závod" na jedno kolo - dost silně pochybuju, že by soudruh tohle tempo vydržel i druhý, nedejbože pátý okruh, velomobil naproti tomu....
Ale stejně je fajn že to srovnání udělali, byť teda uplně fér nebylo. Historicky už tam jedno podobný video bylo, jen srovnání s obyč kolem chybělo:
https://www.youtube.com/watch?v=MIsa0L5UNgs
Je to spíš divadlo, než vážně myšlené porovnání:-). Ten chlapík skoro celou dobu huláká, popdstatnou část dráhy drží řidítka nahoře, vstává i na rovině ze sedla. Dole chytí řidítka jen v konečné fázi. Pokud mohu při jízdě "povídat" určitě nejedu na maximum.
Jasně, z tohohle pohledu leda hodnoty, co zazní na konci, tedy že chlapík šlapal o cca 100W větším výkonem a stejně byl pomalejší... což není překvapivé... ale nějak to dramatické video vyrobit museli. :-)
Také ale tím "neukázněným" přístupem něco z těch 100W promrhal. Ale že to vlastně natočili správně, potvrzuje "vypropvokování" naší diskuse :-)
Ono když jsem na to video znovu koukal a přemýšlel o tom, který záběr byl odkud točený, je otázka, zda ty akční výkřiky vůbec byly součástí závodu, protože pravděpodobně některé záběry musely natočit zvlášť.
Třeba pár záběrů vypadá jako kamerkou přímo na kapotě, která ale v žádném záběru vidět není, něco bylo nejspíš z auta, někde kamera musela stát mimo plochu...
Zkrátka určitě bylo prioritou natočit poutavé video, nikoliv provádět vědecké srovnání... :-)
Každopádně myslím, že každé video o non-UCI vehiklu se počítá, protože mi bohužel připadá, že aspoň v okolí lehokol ubývá... :-/
Snažím se přiblížit pohodlí na lehokole. Při každém projeveném zájmu o můj stroj nabízím možnost svezení a informuju o výrobci,(AZUB), který dělá hezčí. Dost lidí si to zkusí, většina svezení pochválí. Ale přesto, že jsem loni najel okolo pěti tisíc km, kromě srazů, jsem žádné lehokolo nepotkal.
Tady u nás na Moravě občas nějaké lehokolo potkám i víckrát ročně. Včera v Ostrožské Nové Vsi jsem potkal lehotříkolku . A nejen lehokola, před měsícem v Uherském Ostrohu to byl závodní Velociped. Leháča mají min. 3 lidi u nás ve vsi a min. 4 lidi v okolí do 20 km. A někteří i nově, takže podle mého lehokol neubývá.
kdo sledoval TopGear, pravděpodobně rozezná jisté šablony :-) Asi jako když "testovali" jízdu do kopce s návěsem
https://www.youtube.com/watch?v=eM7B9VCGgAw
Když vezmu v potaz, že moje bežná pohotovostní hmotnost je ještě větší, než kde chlapec umřel vyčerpáním, mám výkon asi jako Dlouhé Stráně, nebo nevim :-D
Pokračování
https://www.youtube.com/watch?v=uMlcVCYXOvg
No nené?
Doufám, že slečna potrénuje a bude odveta... :-)
To vypadá na nějakou konspiraci. Nejspíš někdo vlivný rozhodl, že:
1) Nesmí vyhrát recumbent vehikl
2) Nemůže vyhrát holka
Bylo by zajímavé se v takovém vozítku svézt, ale ne, tolik místa doma fakt nemám a s tím by mě na tu žádný závod už tuplem nepustili... :-)
a vydali prequel! To začíná bejt jak hvězdný války...
https://www.youtube.com/watch?v=XLC3uGnPVs8
včera v Petřkovicích u Ostravy, po me rehabilitační jízdě kdy jsem vědomě porušil nařízení a projížděl jsem se po cyklostezkách dvěma okresy jsem na "vojensko-pojicejní celnici" vzbudil "údiv" policistů a slyšel nadšené sborové volání "Hop hop hop" ... celkem dobrý pocit :-)
Pěkný :-)
Z vládních nařízení plyne, že cesta domů je možná vždy a dokonce nepotřebuje bumážku od zaměstnavatele ani čestné prohlášení (jako jediná z těchto výjimek, bod II/10), jen doklad s tím bydlištěm - občanka s trvalým pobytem, nájemní smlouva, whatever. Takže pokud člověka kontrolují "za půlkou" výletu, nebo aspoň tam kde nejede jednoznačně směrem "od" domu, neměl by s tím být problém.
O tom, že tě domů pustit musí není sporu...
Otázkou je, zda tě orgán nemůže postihnout za to, že jsi neoprávněně svůj okres opustil, přestože tě chytí až při návratu?
tys nikdy nezabloudil?
Jako orientační běžec skoro pokaždé... :-D
Jen nevím, zda to policajti uznají jako důvod?
Ono i na tom orienťáku, když omylem vlezeš do zakázaného prostoru, tak tě mohou diskvalifikovat, přestože jsi držel mapu opačně... ;-)
Tak v čem je problém, výmluvu máš.. nesměj tě tam tedy chytit každej den.... blbej bet můžeš... a jedeš domů... hlavně nezapomeň, že si nejel sportovat, to můžeš jen v obci, ale na nákup a chtěl ses vyhnout provozu... a socce....
„Poslušně hlásím, pane nadporučíku, že rozumím. Není nic horšího, než když člověk lže. Jak se začne zaplítat, tak je ztracenej. V jedný vesnici za Pelhřimovem byl nějaký učitel Marek a ten chodil za dcerou hajnýho Špery, a ten mu dal vzkázat, že jestli se bude s holkou scházet v lese, že mu, když ho potká, pustí do zadnice z ručnice štětiny se solí. Učitel mu dal vzkázat, že to není pravda, ale jednou zas, když se s holkou měl sejít, tak ho ten hajný natrefil a už chtěl na něm udělat u voperaci, ale on se vymlouval, že prej sbírá květinky, potom zas, že šel chytat nějaký brouky, a zaplítal se čím dál tím víc, až nakonec vodpřísáhnul, jak byl celej ulekanej, že šel klást voka na zajíce. Tak ho milej hajnej zpakoval a vodved na četnickou stanici, vodtamtud to šlo k soudu a učitel by byl býval málem zavřenej. Kdyby byl řek holou pravdu, tak dostal pouze ty štětiny se solí. Já jsem toho mínění, že je vždy nejlepší se přiznat, být votevřenej, a když už něco provedu, přijít a říct: ,Poslušně hlásím, že jsem proved tohle a tohle.’ A co se týká tý poctivosti, je to vždy moc hezká věc, poněvadž s ní člověk vždycky nejdál dojde. Jako když jsou ty závody v chůzi. Jak začne fixlovat a běžet, už je distancovanej. To se stalo mýmu bratranci. Poctivej člověk je všude váženej, ctěnej, spokojenej sám se sebou a cítí se jako znovuzrozenej, když jde ležet a může říct: ,Dneska jsem byl zase poctivej.’„
No a zrovna toto bych nedoporučoval. To vládní nařízení nic o zabloudění neříká. Na dotaz odkud jedu bych ukázal za sebe, a na případné zopakování buďto neříkat nic, anebo třeba
"Strážmistře, vidím že na sobě máte uniformu, takže spolu nemluvíme jen jako dva slušní občané tohoto státu. Je snad možné, že po mě v této chvíli požadujete podání vysvětlení?"
A to už by orgánovi mělo být jasné že protistrana ví. Že podání vysvětlení má předcházet poučení, a že v tom poučení je i seznámení s možností odepřít výpověď.
Ano, ale může požadovat aby si to vysvětlení podal u něho na služebně třeba o 20 km jinde a tou svou opičárnou ztratíš třeba 4 hodiny. Stojí to za to? To musí zvážit každý sám jak moc chce být chytrý a snažit se nějak vyprudit policajta, který to do té doby bral třeba jen tak s úsměvem po sousedsku.
Tady nejde o to prudit, ostatně i policajti co jsem je viděl tady se spíš zajímali o auta se značkou z cizího kraje, která přejížděla "čáru", než by prudili chudáka cyklistu, který evidentně jede na výlet sice ne přímo v katastru své obce, ale poblíž. Oni i sami vidí, že ta opatření jsou absurdní.
No ale pokud by to už některý z nich hrotit chtěl, tak nějakým "já jsem zabloudil" spíš situaci zhoršíš než zlepšíš, protože pak dáš úřadu rovnou do ruky to, co má rozporovat. Zatímco jinak by bylo důkazní břemeno na nich.
A ano, lze tím ztratit čas.
Asi bych se držel scénáře nejdřív se snažit jakékoliv kontrole vyhnout i za cenu, že je někudy obejdu/objedu, když se nezadaří, nasadím připravenou vyjímku a v nejhorším, když by trvali na pokutě, tak asi zkusím správní řízení... :-)
Jo. U nás teda - hranice Brno-město/Brno-venkov - stojí na vjezdu do Brna u silnice, podél které vede i cyklo/pěší stezka cca 10 metrů dál rovnoběžně se silnicí. Silnice i ta stezka je bohužel už Brno-venkov, opačná strana silnice je ještě asi kilometr dál Brno-město. Kontrolují jen auta, a jen některá nejspíš podle RZ. Po této stránce aspoň trochu vládne zdravý rozum.
no nevim, pokud se nepletu tak SPZ už dávno nevypovídají nic o krajích příslušnosti - nemění se s každým novým majitelem dle jeho bydlištěte...
:-( správní řízení už NIKDY ... 4 roky zpět, coby čerstvý "invalida" po úrazu, vyřizující si průkaz ZTP jsem byl poprvé po 4 měsících vyvezen autem do města. Za předním sklem jsme měli cedulku vlastní výroby s tím ,že prukaz ZTP se vyřizuje, a zaparkovali na vyhrazeném místě pro ZTP, jelikož jsem byl opravdu vozičkář. Po pár minutách jsme měli od městské policie oznámení o přestupku. Tak jsem se dostavil na služebnu že pokutu zaplatím. Milá policistka, vidicí mě na inv.vozíku mi poradila a sama za mě napsala odvolání na správní řízení. S tím, že než na mne příjde řada budu mít v rukou opravdový, vyřízený průkaz ZTP. A ano, po 6ti měsících předvolání k sprvnímu řízení a místo pokuty na služebně cca 200kč mě čekala pokuta 5000kč !!!! S tím, že v te době jsem prukaz neměl a tudiž jsem parkoval nezákonně. Tečka, konec příběhu...
Vždy, když něco takového čtu, "může mně vzít čert".
Je to čtyři roky staré, ale možná to tenkrát nemusela být tečka. Při tak zjevné "nespravedlnosti" možná stálo za to zkusit "Černé ovce". Pokud by to proti policii vzaly, bylo by zajímavé, zda by dotyčná přiznala chybu, byť spáchanou v dobrém úmyslu. A ten, kdo rozhodl takto necitlivě, by těžko obhájil ten jejich nápis "Pomáhat a chránit".
jen pro dokončení... na dotaz k úředníku zda se můžu odvolat mi bylo zděleno, ať počítám s navýšením pokytu o cca 1500kč. v te době, kdy jsem neměl ještě vyřízený invalidní duchod mi byla každa koruna vzícnější než "bojovat" za spravedlnost...
Nemyslel jsem odvolání. Ještě existuje úřad ombudsmana a ten je snad zdarma. U naší policie mám pocit, že u ní není vše zcela v pořádku. Třeba ten případ, kdy z neoznačeného vozu vyšel na křižovatce policista, který nebyl v uniformě a s tasenou pistolí šel k vozu řidiče, o kterém si myslel, že potřebuje "srovnat". Nesledoval ,jsem to dostatečně dlouho, ale v prvních dvou šetřeních neshledala policie v jeho jednání nic natolik závadného, aby byl potrestán. Takový způsob "pomoci" či "ochrany"? Děkuji, nechci.
Správní řízení je výhodné v tom, že umožňuje - na rozdíl od blokové pokuty - se bránit. Nevýhoda je, že je fakt potřeba se bránit, pokud možno všemi dostupnými způsoby. Za pomoci právníka nebo někoho znalého. A poslat to aspoň k odvolacímu orgánu, pokud to nedopadne. Protože Správní orgán je z principu věci zaujatý - vybrané prachy jsou ziskem jeho zřizovatele. Nelze k tomu přistupovat tak, že v první instanci správního řízení čeká nějaká vysněná spravedlnost bez nutnosti investovat aspoň to svoje úsilí, ne-li si zaplatit/zajistit někoho dalšího. To ani náhodou.
Včera večer u Motola (rozhovor proběhl v klidu a pohodě, autobus vpravo ode mě zajížděl do zastávky, žádné jiné vozidlo v dohledu):
Autobusák: "Chtělo by to nějak líp označit, aby tě někdo nesundal."
Já: "Cože, ony mi nesvítí zadní světla?"
Autobusák: "Svítí, ale..." (výmluvná odmlka)
Tak nevím, jestli si mám na tříkolku přidělat ceduli "zákaz sundavání", nebo za mnou má běžet poslíček s praporkem :-).
Každopádně tě ten autobusák musel vidět, jinak by tě sundal. :-))
Tak první vozidlo tě vidí vždy, a pokud není náklaďák, tak i druhé. Problém je třetí, ale to můžeš jet i na velocipedu. No, a pokud tě nechcou vidět, tak tě prostě nevidí, i kdybys seděl na slonovi...
Omlouvám se, není to lehokolo, ale ten tučňák mě dostal a musím to hlásit ...
https://www.novinky.cz/koktejl/clanek/tucnaka...
Neotvírám už dlouho nic - dobře, ale zas kam jinam tohle napsat.
Dnes se ozvalo z okýnka dodávky, kterou jsem o pár vteřin zbrzdil, než mě mohla předjet:
"Kdo ti dal právo tady jezdit?"
Teda - nenapadlo mě napřed nic, ani nebyl čas a zrovna jsem valil do kopce.
Ale už to chce vážně kameru. Kdybych si všiml, co to bylo za firmu, mohl jsem jim odpovědět mailem, stručně a jasně, že kdo - přece zákon. A že doporučuju ho nastudovat, pak není nutné dělat ze sebe blbce takovými dotazy.
Jinak jezdím denně až 60 km, protože můžu - mám lejstro. Zatím nikdo nenařizuje (to by tak ještě scházelo), kterou trasu smíme použít z bodu A do B. Ale i to přijde, až plán šíření covidu nabude vyššího levelu.
To víš, lidi jsou různé, m.j. také hloupé a pitomé :-)
Dneska v Kralupech (dokonce kvůli tomu v tom dešti otevřel okýnko):
"No ty jsi fakt vykouřenej, ty vole."
Chápu, že je otrava dávat přednost divnému vozítku, které zrovna rychlostí okolní kolony vytáčí na kruháku levou odbočku. Ale to je jedno. Pointa je v tom, že za celý rok, co na téhle tříkolce jezdím, byla tohle jubilejní *první* negativní reakce. To je úspěch, o jakém si na jiných kolech můžu nechat jenom zdát.
To máš z toho, že jezdíš na tak konvenčním stroji :-)
https://www.srviral.com/content/2021/04/92-206.mp4
Dnes nekřičeli, ale stejně ...
Vjel jsem do takové vesnice na konci okresky a zastavil na návsi, sloužící jako otočka autobusu. Byla tam čekárna, kaplička, hospoda+obecní úřad 2in1, všechno pěkně upravené, dokonce i malou knihobudku tam měli. Vzbudil jsem pozornost člověka, který tam před domkem míchal maltu a klasicky se ptal, jak se na tom jezdí a jestli to je domácí stavba nebo jestli je to koupené "z té firmy někde na Moravě". A že zná člověka, jehož syn na podobném kole jezdil po světě, dokonce se svou přítelkyní jezdili po Islandu s ležatým tandemem, kde seděli zády k sobě. V hlavě mi to začalo šrotovat, protože mi to něco připomínalo, až jsem si vzpomněl - na lehosrazu 2013 Hanka Gottwaldová popisovala, jak cestovala na back to back tandemu po Islandu! Svět je malý...
Jel jsem si dnes pro něco do Zlína - chtěl jsem už v pátek po práci, ale počasí ukázalo, že i masochismus má své meze.
Dnes paráda. Zpátky jsem to chtěl vzít přes kopce podobně jak tam, jenom jinými cestami, až jedna mě svedla z nejvyššího místa zas zpátky dolů. Tak přišel čas zkusit cyklotrasu do Otrokovic a dál přes Kroměříž.
Bylo tam dost plno, elektrokola převažují, i celé elektifikované rodinky s dětmi jsem předjížděl.
Jeden kluk pronesl: Cože???
Přišlo mi až nefér, že já si můžu jet takhle rychle a oni ne. Že s Azubem působím dojmem nelegálního elektrokolisty, to je v poslední době asi jisté. Teda, že to ale jelo.
Dojížděl jsem i jednoho neelektro a to by patřilo spíš do "vytočilo". Jak se otáčel a uviděl, že už jsem blízko, začal smrkat do vzduchu na všechny strany. Za to jsem ho dořval fakt dost bez zábran - napřed zezadu, pak zboku a pak už jsem jen mizel - rychleji, než byl původní úmysl a když už za mnou nikdo nebyl, tak jsem se mohl uplivat.
Dnes na projížďce po práci (tedy ne na Azubu, ale Oceláči) jsem v Přerově přejížděl po cyklostezce na druhou stranu silnice a dával přednost klukovi na žiletce, co projížděl po silnici.
Stezka pak vedla souběžně, tak by byla sranda jet takhle vedle sebe, říkám si a začal jsem ho dohánět. Jenže on na ni najel taky, jen co začal lepší povrch.
A mně začal při téhle síle akorát střílet řetěz, co je "v záběhu" teprve od včera, když ten starý jsem trochu přetáhnul.
On se zas zaběhne, teď ale žádné divočení, tak jsem se jen držel v bezpečné vzdálenosti.
Vítr byl spíš proti, ale hlavně zboku, takže jet za ním blíž by nemělo moc smysl - ani bych ho nemohl kvůli tomu řetezu vystřídat.
Moc nenápadně to zrovna nešlo. Jenom uslyšel za sebou jedno cvaknutí a začal zrychlovat.
Při důrazu na plynulé šlapání jsem z toho vytáhl, co řetěz dovolil a za občasných pazvuků jsme jeli takhle skoro 7 km čtyřicítkou. Jinak nic zvláštního, nebýt toho větru.
Jak začal odbočovat tam, co jsem chtěl taky, navíc už přímo proti větru, tak jsem radši změnil plán a rozloučili jsme se. Jenom jsem zaslechl, jak vydechnul - "neuvěřitelný" :-)
Nic zváštního, 7 km rychlostí 40 je úplně běžné, takhle se přece projíždí úplně každý :-))
V 18:45 se chystám u baráku na vyjížďku a sousedi sjednoceni k fandění ve sklepě měli důkladnou přípravu. Najednou se ozve výkřik "Kde máš českou vlaječku sousede?" Tak odpovím "Není čas, odjíždím." Pak jeden z návštěvníků přijde s příslušným polovičním atributem v ruce. "To je pohodlné!" Chvíli ticho. Cvakání treter na dlažbě a soused se ohybá. "Kde máš ty nášlapy?" Ukazuju někam dopředu, zapínám své 2 světlomety s 5 zadními a odjíždím. V "půlící" vísce parta 16tiletých s metrem piv u nohou "Že z toho nespadneš vole!" Šlapu dál. Užívám si naprosto prázných okresek a na jedné kreslím sínusovku na a najednou troubí zoufalec v autě při určitě alespoň kilu, ladným stresovým manévrem trhaně uhybám. Ve 21:45 unavený druhou letošní jízdou šněruju do kopce Náměští dvojice klátících se "Nebojíš se?", "Já? Ne!", "Přeřaď!". Neřadím, mávnu a dojíždím k domovu. U baráku klátící se soused trhaně do telefonu uklidňuje manželku dopitím piva s odchodem domů (naražený sud) a míří ke mě. "Ty se nebojíš?" odpovídám "Pokud někdo nevidí ledničku na silnici, tak na ní nemá co dělat." A odcházeje už s prázdnou sklenicí za výkřikem "Čepujeme!" a kroutíc hlavou si komentuje pro sebe "Ty na tom fakt jezdíš??"
Takže na včerejší jízdě jsem asi vypadal vystrašeně. :-D
Jel jsem dnes obcí Pozďatín nebo kterou a najednou za živým plotem hlásek tak 10 letého kloučka "Tatí, tatí, pocém, on je tu zas!"
Asi budu za chvíli na vylepených plakátech po plotech a stožárech s vypsanou odměnou :-D
dneska při návratu z práce asi šestiletá holčička:" Mamí existuje takové kolo?"
A já byť nejsem její matka jsem na ni zavolal :"Ne."
A moje paní to doplnila:"Jenom v pohádkách."
A pak z toho nemají mít děti zmatek.
Dneska jsem zastavil na zmrzlinu, byla tam rodinka a jeden zvídavý klučina poznamenal:
To je kolo na dlouhé trasy,
může se na něm spát.
:-)
Během cesty na sraz jedno "bodré: "CHcípni vole!" z jedné dodávky, která s pár auty musela asi šedesát metrů jet za mnou, než mohla předjet. Ne všichni šoféři aut nás mají rádi. Jinak motorkáři, vícero zamávání a i jedna výrazná dlouho trvající "Viktorka", až jsem se bál, aby nehavaroval, když v té zatáčce ve stoupání tak dlouho řídil jen jednou rukou.
Ťeď jsem dostal dotaz, jaký jsem ještě nedostal - netrpíš na tom proleženinami?
A co ty na to? Pokud pravidelně polohuješ, tak to nehrozí :-)
Polohuju, nějak se mi pomalu mění tvar zad, takže v tom poslední cca 3 roky pořád sklouzávám dolů.
Tak to evidentně nemáš sedlo dostatečně naležato :-).
Sklouzávám teda taky, ale "dole" mám nějakou "stabilní" koncovou polohu. Je teda pravda, že jsem kdysi nchtěl vrtat s nastavením středové trubky a síc jsem tenkrát posunul dozadu a tím víc do "kolma".
"čůráku, myslíš, že ti patří silnice? Radši šlapej"; https://mapy.cz/s/cesotojone; černovláska ve starým bavoráku hned poté co spěchala/voprasila protijedoucího cyklistu na kostkách v Bílovicích n/Sv. a po 1/2 km zaparkovala...trochu to ale byla reakce nad mým údivem, že takhle řídí něžné pohlaví )-:
Dneska mě otázka, kterou volal u cesty stojící chodec, zarazila. Ptal se totiž:
"Padá se z toho dobře?"
Co odpovědět? Během dvou vteřin jsem zhodnotil, že odpověď je moc složitá, tak jsem odpověděl, že DOBŘE.
Pak jsem přemýšlel, jaká by byla nejsprávnější stručná odpověď, ale když to formuloval jako zjišťovací otázku a očekával odpověď ano/ne, tak záporná odpověď by znamenala, že se z toho padá špatně, což pravda není, pád z lehokola zpravidla nekončí hůř než z klasického bicyklu.
Každopádně se držím pravidla, že je lepší nepadat... :-)
Při návratu domů někdy v jedenáct večer jsem stál na chodníku před domem a než jsem odemknul, přiblížili se nějací místní obyvatelé, oba měli (paní víc) už dost problém jít rovně - a on se dal do řeči.
Prý proč nenosím vestu, že mě potkává autem a vůbec nejsem vidět atd.
Po pokusu o vysvětlení, že k čemu by mi zde vesta byla a co tam schválně všechno mám, tak to že je prý na nic a teda že jedině trojúhelník, určitě trojúhelník bych tam měl vozit.
Když jsem se za nějakého čtvrt milionu najetých kilometrů po silnici nesetkal s tím, že by mě neviděli (aspoň teda zezadu) - no prý mi to neřeknou, ale všichni si to myslí.
Zajímavé - s tím, co tam mám naplácáno aktivních i pasivních prvků, tak jsem se setkal naopak zatím jen s pochvalami, že už z dálky viditelnější kolo ještě nepotkali. I ve dne. Zvlášť od autoškoly to potěšilo.
Takže mou jistotu při pohybu na silnici nějaká rádoby výjimka neovlivní.
Do toho čtvrtmilionu počítám určitě i vzpřímenou klasiku - i tam jsem se vždycky snažil, jenom jeden taxikář kdysi remcal, že ho oslňuju, když zjevně nečekal brzdovku :-)
Lehocyklistický paradox. Zrovna včera jeden řidič dokonce zastavil, aby mi řekl "kámo, fakt vůbec nejseš vidět". Přitom se mi na té tříkolce za celý rok a kousek ani jednou nestalo, že by mě někdo přehlédl a došlo k nějaké nebezpečné situaci. Vždycky jenom slýchám, jak už z půl kilometru viděli, že jsem neviditelný :-). Na obyčejném kole, kde si na neviditelnost nikdo nestěžuje, mě přehlédli a ohrozili už tolikrát, že jsem to přestal počítat.
Hele to se máš. Já jsem onehdy stál asi dvě minuty na červený, abych se následně vydal (z kopce) přes křižovatku a v půlce se téměř srazil s autem z prtisměru, odbočujícího doleva.
Dodneška nechápu:
Oba jsme stáli na semaforu nezanedbatelnou dobu s luxusním výhledem na toho druhého, rozjezdem z kopce nepředpokládám, že bych se mohl křižovatkou "plácat" neúměrně dlouho, krásné letní ráno se sluncem z prava, takže viditelnost těžko mohla být lepší...přesto mě totálně zazdil
Nedávno, v době nejdelších dnů, jsem na sedmou, (už dost dlouho po východu slunce), jel do práce. Z vedlejší ulice se zprava blížilo auto. Bylo mně divné, že nezpomaluje, a když tak neučinilo ani těsně před hranou křižovatky, začal jsem prudce brzdit a ostře vybočil doleva. I šofér to zamázl a prohlásil, že mne vůbec neviděl. Odvětil jsem:"Vždyť blikám" (synek mně vybavil skutečně kvalitním předním světlem), a pokračoval jsem v jízdě. Když mě pak auto předjelo, a řidič viděl ve zpětném zrcátku, co přehlédl, zpomalil, a když jsem ho dojel, sjelo okénko a ozvalo se: "omlouvám se".
Ale ona přednost protijedoucích vozidel při odbočování doleva je všeobecně problém, zvlášť na semaforech - vidím zelenou->jedu. Takhle mi to tam jednou poslala řidička, která mne nejspíš ani neviděla, protože při rozjíždění dělala vlevo hleď.
Tohle znám ve dvou podobách: ví o tobě a má "to stihnu" zatmění mozku, nebo o tobě prostě vůbec neví, protože nejsi auto. A řidič co se nesoustředí na řízení vnímá pouze auta, vše ostatní je průhledné i kdyby to měl přímo před očima dvě minuty.
Kdysi jsem četl zprávu jednoho Američana v diskuzi o velomobilech. Questa mu zrušila borka v SUV. A to tak, že stál v levém odbočovacím pruhu na červenou, ona přijela za ním, zastavila za ním, ne na konci pruhu. Takže ho při příjezdu ke křižovatce viděla. Po chvíli padla zelená a ona se rozjela skrz něj jak kdyby tam nebyl. Odtlačilo ho to ocasem doprava, povalilo na pravý bok a zaraženého pod nárazníkem ho protalčila skrz křižovatkou a ještě kus než se rozhodla zkoumat co to je za zvuk. Zraněný nebyl, kastle Questu ho ochránila dostatečně. K rozčilení na celé věci je, že policajtům řekla "já ho neviděla", oni na to "nojo, je nízko" a nedali jí ani pokutu. Jeho námitkou proč ho teda nesrazila už při příjezdu do křižovatky, když ho neviděla, se odmítli zabývat.
On problém toho je, že když tě fakt nevidí, tak ti to nemůže říct, protože tě nevidí. Takže těch cca 10-20% aut co tě mine aniž by si tě uvědomili když jedeš na vzpřímeňáku ti nikdy nesdělí, že tě neviděli a hlavně budou dál žít v přesvědčení, že kdyby tam cyklista byl, přece by ho určitě viděli.
Dodnes ale nechápu lidi, kteří tě uvidí z takové dálky, že mají dost času nad tím přemýšlet a rozhodnout se zastavit, a pak ti tvrdí, že nejsi vidět. A dělají to jen když máš kolo, na které nejsou zvyklí. Zejména těm namyšlenějším na to říkám, že jestli se reálně bojí, že by mohli nevidět pohybující se barevný objekt velikosti šatní skříně předtím, než do něj vrazí, neměli by sedat za volant. Ale samozřejmě je to jen nasere, nezamyslí se.
Stalo se mi, že jeden z vedoucích pracovníků zaměstnavatele mi tvrdil, že nejsem na silnici vidět. Slušně jsem mu odpověděl, že by se měl zamyslet a minimálně navštívit očního lékaře, neb řidič, který na silnici přehlédne objekt velikosti ležící skříně, může snadno přejet dítě.
Neodpověděl, nereagoval. Vypadal jako by se opravdu zamyslel, ale co se mu v té chvíli honilo hlavou, netuším.
Jinak taky dobrá reakce je: Proč na mě mluvíte,když mě nevidíte?
Ale ono je možné, že tě nevidí - podvědomě hledají auto nebo prostě něco známého a neznámý objekt "nevidí". Když to není to, co hledám, informace o tom, že tam něco je, je zahozena dříve, než doputuje do patřičného centra v mozku.