Mají nominální výkon 250W ale u Yamahy jsem někde četl, za max zvládne přes 500w. Nemáte nějaké přesnější informace kolik se z toho dá vytriskat?
Dale na YouTube jsem viděl video, kde otevřít výkon u těchto systémů je možné přidělením neodymioveho magnetu na senzor tachometru u zadního kola. Tím se to zblbne. V pripade nehody by to pak šlo zase lehce sundat a kolo bude v továrním stavu.
Já když jezdil s magic PIe 20km do prace tak průměrný příkon jsem měl cca 380W. Co mi ale vadilo, že motor notně zvadl po vybití cca 30% kapacity baterky.
Pak je ještě možnost koupi za 40k sadu Bionx s motorem v ráfku a k tomu 26" kole, jenže tam už asi neoblbnu tak snadno limit 25kmh, musel bych udělat jakysik hack čímž ztratím záruku a nezamaskuju stopy v případě nehody. Leda by tam šlo nějak v jednotce nastavit notne malý průměr kola a tím to osulit, ale takove info se nedá nikde najít dokud si to člověk nekoupi... Aspoň tak 35kmh limit to chce.
Co je bolest těchto kol tak baterka max 500wh. Když chce člověk větší, tak už buďto na zadni nosič, kde je to naprosto na hovno, a nebo koupit speciální rám s boxem na baterku a to už zase vyžaduje bastlit neb se to neprodává jako už sestavene.
Neviděl bych to jako omezení.
Můžeš mít baterek víc a vozit si je sebou, to je snad lepší než něco bastlit. Váží 2,75kg, ta na MagicPie vážila 6,5 kila a měla jen 10Ah.
Jinak tuning se provádí SpeedBoxem, mají je pro různé motory, asi kolem 4tisíc ta hračka stojí, takhle:
https://www.derestricted-ebike.com/cz/instalace...
Ja by som rehabilitoval ten Magic Pie... Motor zvládne špičku aj 3kW a cez 1000W trvalo, akurát treba mať solídnu batériu a vhodne nastavenú RJ.
Magic Pie a cokoliv z čínky nikdy víc. Navíc, jestli ten Magic Pie 1000 zvládno 3kW, tak to potěš koště, to tam potřebuješ mít baterku správně 3kWh, to se připrav na takových 20kg :D takovou baterku jsem ani neviděl. Minimálně bys musel určitě koupit tu 2kWh, měli ji na epohon.
A když budeš mít takovéhle kolo, těžké jako prase, tak to už nemůže být obyč kolo, potřebuješ celoodpružené a všechno mít naddimenzované. Bude tě to stát hodné peněz a ty pak do toho drahého kola vrazíš čínu Magic Pie :D
Ono těch 250W je opravdu dobrý střed pro to, že je to ještě kolo, a ne těžká mrcha. Taky ty středové motory dají 500W, to ti stačí na rovince na nějakých 40-50kmh. A je to pěkně takové všechno kompaktní, promyšlené, zabudované, když si to koupíš. Nic nebastlíš.
S takovým kolem klidně vyrazíš s minimálním příšlapem někam do hor můžeš dát klidně i offroad. Ale s typickým bastlem s Magic Pie ti garantuju, že budeš mít respekt i před obrubíkem někde ve městě, všechno ti tam bude na kole třískat jen vjedeš do malé ďoury :D jo, viděl jsem šikovného důchodce, který to měl udělané pěkně, ale to fakt musíš být šikula a musíš si to vypiplat a věnovat tomu hodně času a pak s tím opatrně jezdit.
Jura17, zrejme si toho ešte veľa nevidel... Ja to navrhujem, skladám a potom na tom aj jazdím, a tak viem o čom hovorím. Môj prvý bajk (s MP motorom) jazdí 4 roky, z toho 2r na 3kW, celý čas s jednou batériou 14s/10Ah 20C LiPo Turnigy. Je len niečo ťažšia než bežné batérie do rámu, ale v papieroch má 200A trvalý prúd čo znamená pri 50V 10kW. S tými 3kW teda problém vôbec nemá. Mám to na starom horskom bajku, neodpruženom, celé to váži cca 29kg a nemám problém s tým v teréne dosť divoko jazdiť.
Kúpené ebajky sú pekné len kým sa to nezačne srať, alebo nevznikne potreba niečo upraviť... Potom začínajú problémy, nemožnosťou niečo nastaviť a zmeniť začínajúc a problémami so servisom a neštandardnými cyklodielami končiac... Ebajk z obchodu má minimálne toľko nevýhod koľko má výhod. Vždy je to niečo za niečo.
To máš jak s autama, když se vyznáš a umíš si to opravit, vyjde tě levněji si opravit něco jetého a nekupovat nové.
Když ne, je lepší koupit nové se zárukou, a když bse záruka blíží ke konci, vyměnit ho za další nové.
Jinak je všechno strašně drahé.
No tak asi o tom víš víc a nebo máš trochu jinačí práh bolesti než já a nebo obojí :-D Já když jsem si dal do svého krásného kola za 18k magic pie edge a na zadní stojan baterku, tak jsem myslel, že mě klepne jaká to byla hrůza. A ani to nebylo levné, s nabíječkou, zadním ešusostojanem a 0.9kWh baterkou to stálo rovných 30000,- . Zbytek viz jak jsem popsal, problémy s konstrukcí a materiálem. Jak mi např. vysvětlíš že koupíš za 10k motor a mu se pokřiví osa? Beztak nebyla ani zakalená.
Nicméně ok, řekněme že by se to nějak dalo, koneckonců, hlavní problém jsem měl s baterkou, která byla na zadním stojanu katastrofální.
Ale mě by zajímalo, protože už delší dobu pořemýšlím o koupi pořádného elektrokola, nějaký Haibike za +-80000,-, co by mě na tom teda mělo odrazovat? Např. tady toto:
https://www.bikeradar.com/mtb/gear/category...
Ty myslíš, že s tím budou problémy? Moc mě nenapadá, co kromě unlock výkonu bych tam na tom měl potřebu mít jinak. Záruka je, Yamaha motor snad bude kvalitní.
Jdi do Bosche :-)
Ale Juro, ruku na srdce, přiznejme si, že jsou lidi šikovnější a poradí di.
Přesně můj první pocit, kurva dal jsem za to skoro dvacet litrů a mám přední kolo s motorem, co se nevejde do vidlic, jen za použitï brutální síly, baterie se zámkem, conepasuje na nosič, a řj, se změtí kabelů, tenké, tlusté, co nevíš kam schovat, protože do podsedlové brašničky, co jsem si nalákán reklamou koupil se to fakt nevejde.
A postupem času zjištuješ, že ty tlusté dráty topí, a uvaří ty tenké, co mají na starosti Hally, a tisícovky lítaj, ty sedíš na prdeli a sníš o elektrokole.
Pak, když potřetï se ti bezdůvodně kousne motor v předních vidlích a hodíš tlamu už fakt dost na hovno, stěhuješ motor dozadu, ale řj naopak dopředu, protože musí být chlazená a ne zavřená v brašně.
A tak ten krám z tebe tahá prachy, pochopíš, že tahat ty ampéry hlínou je k prdu, předrátuješ do mědi a vyjedeš.
Kaźdý den se něco vysere, ale víš, že vlastně je to jednoduché, dostat proud do toho motoru, co je fakt držák, jak píše kolega.
Za mě nikoliv.
Nikdy více, ale i to hodně naučilo.
Pokud je někdo zdatnej v drátkách a umí si to vyladit a postavit, jezdí levněji.
Ale pro všechny ostatní, méně zdatné, je levnější si koupit hotové kolo.
Ne hotové, přestavěné pomocï nějaké sady.
Ale kolo, co je od základu postavené jako e-kolo.
Nejsme tak bohatí, abychom kupovali levné věci.
No ta kto si umím představit a asi jsi s tím měl ještě víc problémů než já, najel jsem na tom tak 1500km.
Každopádně já preferuju asi tu Yamahu, Bosch bude asi taky dobrý, ale já k němu mám trochu despekt, protože jeho díly montuje BMW do motorek a všeobecně se o nich ví, že jsou Made in China. Kdežto Japonci dělají ty věci v Japonsku, alespoň ty lepší. Takže pokud už taky "neoptimalizovali" výrobu, snad je ta Yamaha motor rovněž vyrobený v Japonsku.
BMW přemísťovali před lety výrobu svých drahých strojů do Číny a měli obrovské problémy s kvalitou, na enduru za 300000,- , o kterém si všichni mysleli, že je to německá kvalita, jim ve velkém odcházely klikovky, a majitelé si to museli po záruce řešit sami novým motorem. Tak samo další díly, elektro právě často Bosch, ložiska různě. V boxerovi který stojí 450000,- měli velké problémy s elektro díly a ložiska jim odcházely taky. Kdežto japonci to mají kvalitní, ložiska dávají japonské (nejkvalitnější na světě, a taky asi i nejdražší), motory montují u sebe doma (u rozpočtovek ne).
Všechno, tedy trochu přeháním, je vyrobeno a mnohdy montováno v Číně.
Ať jde o Bosch nebo Yamahu.
Jde o to, jak si to ten dovozce kontroluje, jaké má standardy kvality. Škodovka, vyráběná na stejném místě jako za Husáka, a stále méně, ale stejnými lidmi jako tehdy, trhá rekordy prodejnosti., tedy muj laický pohled.
Zkus Yamaha, proč ne, na Haibike, nebo na čem?
Jak tp skutečně funguje si řeknem tady.
Jako před léty,
a smíříme se s tím, že tu co ba e kole v životě neseděli budou chytřï jak televize :-)
To že zvadl není vina motoru ale baterie.
Pořiď tvrdší zdroj a motor pofičí velice dobře:-)
Bobe, ty bys už mohl stavbu kol vyučovat.
Ať ti to jezdí
No, kazdopadne kdyz jsem jezdil do prace 20km s magic pie po cyklostezce, tak muj prumerny prikon byl nejakychj 360W. To jsem prosim nejel co to da, jezdil jsem tak 32kmh po cyklostezce max. Pravda, pred barakem jsem tomu dal cocku a 5% kopec jsem na tech 30kmh i vyjel, pocitam ze to mohlo mit prikon pres 1000W.
Kazdopadne prumernou rychlost jsem mel nejakych 28kmh. Baterii jsem mel 1kwh.
Z toho mi plyne, ze s tou baterkou 500kwh mam dost utrum. Ani se nemusim snazit nejak davat pryc to omezeni 25kmh, protoze bych proste stejne nedojel domu. jenom bych si chtel odbocit do obchodu pro rohliky a uz je to v loji. A to ani nepocitam s tim, o kolik mi klesne za 2 roky kapacita te baterie. Razem z toho bude uz jen 400wh. To je proste malo.
Trochu z jineho uhlu pohledu, ja slapu s vykonem 160W, 400Wh baterka (az ji klesne kapacita), efektivita bude 80%, to mi da uz jen 320Wh vyuzitelneho vykonu. Tedkom kdyz jedu na svem kole, tak mam cyklokrosove kolo na super plastich Continental Grandprix 4000 II a mam aerodynamictejsi posed s berany. To elektrokolo by bylo MTB na nejakych spuntech. Navic to elektrokolo bude o takovych 14kg tezsi. Ja pocitam stoupani 1% jako takovy koeficient odporu pri jizde ve meste, kdy se porad musi nekde brzdit, plus kopce. Tzn. v kalkulacce mi vyslo, ze cca 60W se spali u elektrokola (pri rychlosti 25kmh) na vyssi hmostnosti, horsi aerodynamice a odporu kol. Z toho mi vyjde, ze za 2 roky realne vycucnu z baterky jen 200Wh oproti memu soucasnemu kolu a to je dobre tak pro duchodcovske tempo, ja chci jet i trochu rychlejc B)
Tzn. uz s tim magic pie jsem mel pocit ze jedu jak snek, ale ono to vsechno drcalo na cyklostezce a musky v zubech jsou taky sfina. A prikon byl 360W. Takze ja proste musim vzit 750Wh baterku. Vyber elektrokol se mi tim ale dost zuzi.
Tady tenhle haibike, do ktereho jsem se mimochodem asi zamiloval:
HAIBIKE SDURO HardLife 6.0
http://www.mojekolo.cz/haibike-sduro-hardlife-6-0/
Ma 500wh baterii v ramu a je mozne poridit extender na dalsich 500wh:
https://www.e-bikeshop.co.uk/Haibike-sDuro...
Haha!
Mimochodem, ten Bosch CX zvladne tocivy moment 75N.m, coz ze vzorecku jde prepocist na vykon:
P = 2*Pi*kadence*tocivy_moment / 60
Prelozeno, 75 N.m je hodne jako prase, ja kdyz jedu 160W a kadenci mam 60rpm tak tocivy moment davam jen ubohych 25N.m. Ani do kopce na stojaka nedavam vetsi tocivy moment nez 75 N.m
Bohuzel ty pridavne baterky potrebuji mit baterii v ramu, a tu vidim vsude jen pro Bosch nikoliv pro Yamahu. Ale to je detail.
Ten motor mám, oni v tom nejnovějším modelu mají stejnej, udělali jen to, že tu baterii schovali do rámu. Náhradní baterie šoupnu na nosič do brašen, nemusí být on line napojené, tu chvilku abych zastavil a přehodil baterii si najdu.
Spíš asi bude problém, když nemáš nosič.
Zjistil jsem, že když koupíš baterii v Německu (přes net) ušetříš nějaký 4 tisíce.
Možná ušetříš víc, když koupíš celé nové kolo, zdá se, že si naši dovozci z nás dělají prdýlky.