Hoši, máte někdo tento ďábelský motor? Já to trochu risknul a koupil i když mám na sportovní medicíně naměřenou maximálku 586w.
Nesouhlasí mi výkony a dopomoc, ale jinak fakt paráda. Papírově je to nesmysl, ale v nižších výkonech to má smysl
S tímhle motorem jsem si užil svoje už před 6 lety.
Má v podstatě dva zásadní neduhy.
1)Je hodně těžký
2) V nízkých otáčkách místo aby jel topí.
Nerozumím tomu "nesouhlasí mi výkony". Kilowatu to má jen na akumulátor 48V.
Mám tam sinusovou jednotku a ten problém s výkonem v nízkých otáčkách je menší.
Rozdíl myslím v tom, že pokud jedu já svými 400watty , tak valím kopeček 20km/h. Motor při 500w to nedá ani omylem. Když přišlápnu tak už jo. Mám konfiguraci rozmezí 300-2000w
Ty že jako vydáš výkon 400W? Tak to kolobouk dolů:-) Jakou máš konkrétně řj.?
Motor chvíľu zvláda aj 3kW, pokiaľ ide o dlhodobú záťaž záleží na otáčkach. Množstvo tepla ktoré vznikne v motore je priamo úmerné fázovému prúdu motora, a ten závisí nielen na príkone, ale aj na otáčkach. Tiež sa dá predpokladať že pri vyššej rýchlosti sa motor trochu lepšie chladí.
Pokiaľ sa motoru pomôže príšľapom aby sa netrápil v nízkych otáčkach ide to super a neprehrieva sa. Mne sa dokonca zdá, že odkedy som zvýšil výkon z 1,5kW na 3kW tak sa motor väčšinou ani nehreje viac, vďaka vyššiemu výkonu sa totiž rýchlejšie dokáže dostať do otáčok a netrápi sa pomalou jazdou do kopca.
Asi pred týždňom som vymenil káble v motore a pridal ferofluid a teplotné čidlo a je to paráda, pomáha to neskutočne, teraz ho bežne jazdou v teréne prehriať ani nejde a lepšie ťahá (horúce vinutie má vyšší odpor a preto väčšie straty).
Jindro to už je chvíli jinak, hodně záleží na řídící jednotce. Mám tuhle a je to dělo http://www.elektrokola-dh.cz/ridici-jednotky...
Nic se nehřeje a i v nizkých otáčkách tahne jak čert. S přehledem dá výkon 1500W (měřeno cycleanylystem).
Že je těžky je pro mně výhodou:-)
Ok, já jezdil na té čínské drátovací skládačce, tu jsem taky dokázal uvařit :-)
Když jsem teď jel na Boschovi na plný kule proti kopci, furt jsem osahával motor, jestli nehřeje, ale prd, studenej furt...
MagicPie 2 mám od roku 2012 i originál ř.j. magic, najeto 30 tis.km a stále je OK.
Baterie LiFePO4 (od Jindra8526 pořád funkční)
Úpravy:
1) výměna drátů výpletu u ráfku 700C za - https://www.moto-ustinl.eu/katalog/zbozi/popis...
2) přidělal konektor na kabel mezi motor a řídící jednotku (od MagicPie 3 už tam je)
3) přilepit hliníkový kroužek k plastu u plynové páčky (důvod - plast je slabí a u toho šroubu to časem praskne)
Jsem rád, že ti slouží, anijsem se nedozvěděl, jrstli ti dorazila. .
Mám takový dotaz. Dnes jsem měnil destičky u brzd a dalsi věci. Pokaždé jsem to projel 200 metrů kopeček a dolů. Vzdy výkon 1-2-3 abych věděl jak se to chová pri razeni atd. Najednou jedu a stupeň 3 nedělá nic-prakticky stejný jako 2. Je tam nějaká pojistka pro kazdy okruh samostatně? Kontroloval jsem i kabelaz včetně otevření přepínače.
Pojistka tam není, mně se to stalo taky a byl to špatně připájený jeden drátek na tom přepínači.
Pokud to není na přepínači tak se zaměř na konektor i tam se to může utřepat.
Projedu ješte ty konektory a nabíjím , protože jsem byl na 46v což by nemělo vadit. Ty kabely od přepínače maji něco pod takovou gumickou cca 5cm. Doufám, že je řídící jednotka ok.
Pokud jede jednička a dvojka pak bych se o řj. nebál. Je třeba projet důklaně kabeláž.
Měl jsi pravdu. Vzal jsem pájku a na třetím konektoru to odpadlo . Už to jede. Jen nechápu ještě tu rekuperaci. Dal jsem si jen manuální odpojovač na ebs konektor a nic motorem nebrzdí, ale v té době byl utrepaný ten třetí konektor. Na rovině to neklade odpor
Ja používám jejich páčku s odpojovačem a rekuperuje mně to spolehlivě.
Ještě jsem tady četl něco o překábelování. To klubíčko drátů v tašce není moc silné a nějak se do toho nechci pouštět sám. Kdo to tady dělá?
Zásah do kabeláže, krácení kabelů zřejmě povede ke ztrátě záruky.
Ale k výraznému snížení ztrát, oni to mají zadrátovaný v hlíně, dát tam pořádné šlahouny z mědi se jistě vyplatí, co protopíš v odporu v drátech nedostane motor
Jindro oproti tomu co jsi měl dříve už je situace jiná, nic se nehřeje a táhne to jak čert i do prudkých kopců a v malých otáčkách. Ono záleží i jakou tam máš řj. Ja jsem si samozřejmě po domluvě s prodejcem kabeláž zkrátil, je to ale drbačka nakrimpovat znova všechny konektory.
To jo, ale stejně nevěřím, že to mají v mědi.
Já, kdybych to měl teď, bych to celé nechal předrátovat až do motoru, škoda každého watu.
Tak vinutí na motoru je v mědi, ovšem chtělo by to větší průřez drátu:-) To by ale ten motor vážil o nějaké to kilo víc než nyní. Ja jsem s výkonem 1500W spokojen a navíc nikde nic netopí ani dráty. Pro mé potřeby tažení inv. vozíku super. Na druhou stranu bych si ho na kolo nikdy nedal, dnes už jedině středový.
No jasné že je motor spokojný keď je v tak malom kolese :-) Kamarát ho mal v 29" na 2,5kW a teplomer občas atakoval 300°C na vinutí...
Pre aktívneho cyklistu bez nadváhy je MP dobrý motor do 26" kolesa, mám to vyskúšané na ceste aj v horách, odjazdené 17.500 km :-)
Jazdí so mnou aj kamarát so stredovým motorom, a nemá lepšiu spotrebu, navrch mal len skutočne pár krát v rozbitom strmom teréne kedy mu ten prevod pomohol...
A dole kopcom derie brzdy na počkanie, nestíha meniť špalky, a ja si pekne brzdím motorom a trochu aj dobíjam... Pri zjazde 500 alebo 1000m výškových to už nie je vôbec tak zanedbateľné ;-)
Výmenou fázových vodičov motor na váhe prakticky nepriberie, ale watty šetrí permanentne. Pre väčšie výkony treba zlepšiť chladenie a tým sa znížia straty (horúce vinutie má vyšší odpor)
Ja měl na mysli vinutí motoru že zvýší váhu, jen výměna fázových kabelů ne. Ano ve 20" je to ok.
Pokud bych volil středový tak jedině cyclona 1680W.
Jazdím aj na Mxus 3K Turbo 4T a ten je zhruba o 2kg ťažší... Širšie magnety a viac medi (a tiež tenšie lamely statora). A je to neskutočne cítiť, s tou istou baterkou a RJ to má omnoho silnejší záťah, straty sú omnoho menšie a tak viac ostáva na výstupný výkon. Navyše má v 26" oproti Magicu (40-45km/h) vyššiu maximálku (50-55km/h) na 14s LiPo.
Dnes som odvážil úplne nový Magic Pie vypletený v 26" ráfiku (čisto len motor v ráfiku + podložky, matice, kábel - tak ako prišiel z obchodu). Je to presne 9kg... Motor dosť pribral oproti MP2, najviac urobí asi to ložisko ako z traktora čo je na strane káblov... Až budem prezúvať odvážim svoj MP2 v rovnakej konfigurácii.
Odvážil som aj nový Mxus 3K Turbo pre porovnanie, tá istá konfigurácia, nový s káblami a vypletený v 26" ráfiku - 10,58kg. Takže ak nejde o peniaze a to kilo a pol nevadí radšej ísť do tohto... Účinnosť lepšia, záťah značne väčší, maximálka +10 km/h (4T verzia)... A je dodávaný s parádne širokým dvojitým Al ráfikom (má aj plochy pre V-brake) s vnútornou šírkou 36mm. 2,4" gumy na tom vyzerajú a sedia fantasticky :-)
Hm, takže váha dost podstatně určuje celkovou účinnost, takže koupit jen motor co má větší poloměr, prostě dál pracovní prostor od osy a víc než dostatečně výkonné magnety. Takže taková malá úvaha, podle točáku jsem vlastně schopný určit spotřebu (režii) motoru, jako takovou.
Spotreba a účinnosť sú dané aj kvalitou materiálov a ich spracovaním. MP má síce nadštandardný priemer 273 mm oproti bežným 205mm, má však úzky stator a dosť hrubé lamely. Kvalita dielenského opracovania je nízka. Ďalší hendicap je že zadný MP sa od verzie 3 predáva len v prevedení s internou RJ - ktorá je síce neosadená, ale vďaka úpravám motor pribral zbytočných cca 1,5kg... Je to stále najviac muziky za najmenej peňazí, ale na trhu sú lepšie motory. Ako priameho konkurenta by som videl motory 9C a Mxus 30H.
A kazety to prosím Tě zvládá jaké? Navíc jsem místní prodejce nenašel.
MP je na skrutkovacie viackoliesko, 6r sa zmestí do 135mm, pre 7r treba trošku roztiahnuť zadnú stavbu. 9C aj Mxus sa robia aj vo verzii pre kazetu, v ČR/SR predajca asi nie je, ale Mxus 30H majú v nexun.pl a v rámci EU by sa asi nejakí ďalší predajcovia našli.
https://nexun.pl/shop/19-silniki-elektryczne
A to 7x9, 10x6, 12x5 znamená prosím Tě co?
Prvé číslo je počet drôtov v zväzku (nezaujíma nás), druhé počet závitov na jednom zube statora. Počet závitov určuje, koľko otáčok za minútu bude mať motor pri nejakom napätí. Od toho závisí aj maximálna rýchlosť, výkon a fázový prúd motora. To ovplyvňuje účinnosť, nároky na RJ a krútiaci moment. Tieto motory sú nasimulované na ebikes.ca v motor simulator, odporúčam si to poskúšať...
Originál fázové vodiče sú medené, ale iba 1,5mm2. Majú tenkú teflónovú izoláciu. Na starom type (MP2) viedli káble drážkou v oske popod ložisko. Terajšie MP motory majú z dôvodu priestoru pre internú RJ (ktorá tam nie je osadená) obrovské ložisko a káble idú popri oske, je tam dosť miesta aj na 10mm2 bez veľkého trápenia. Osobne by som odporúčal 4mm2, to je taký zdravý kompromis. A samozrejme minimálna nutná dĺžka. Ak by som už motor otváral, stojí za to vnútro načierniť (zlepší prenos tepla o 10-15%), ďalšie možné vylepšenia sú nainštalovať teplotné čidlo na vinutie a prípadne dať aj ferofluid). To sa potom z motora stáva skutočný dravec :-)
Prikladám pár foto z úpravy môjho MP2
Vodiče sú odblankované 6mm2 lanká obalené kaptonovou páskou - vznikne veľmi tenká a veľmi odolná izolácia. Motor som načiernil matnou čierno-šedou farbou na komínové rúry a mierne vypálil teplovzduškou. Hall sondy som vyhodil, a pridal teplotný senzor na vinutie.
A jak to funguje bez těch halovek a s jakou řídící jednotkou?
Mám tam starú dobrú Magic RJ s vymenenými mosfetmi nastavenú na 3kW. Okrem pohnutia to ide úplne ako s hall až kým znovu nezastanem. Je to iba vec zvyku jemne brnknúť na plyn keď sa pohýňam aby motor chytil synchronizáciu a potom to už ide normálne. A povedal by som že trochu tichšie. Hall sondy nikdy nie sú celkom presne osadené a tak spätný signál z fázového vodiča motora dáva lepšiu informáciu o polohe ak to vie RJ využiť. A čo tam nie je to sa nepokazí :-)
Já jsem právě tu starou vyměnil za sinwave, ta stará v nízkých otáčkach do kopců netáhla.
Tak že nevím jestli by ta moje zvládla nemít hall sondy.
Lubo, pokud je tam průřez 1,5mm tak jestli dobře počítám tak by to při 48V a délce přívodu 0,8m mělo zvládnout 2000W. Teklo by tam zhruba 42A.
To je ovšem hodnota kterou má řj. už nedá a tak by možná stačilo vyměnit za silnější řj.
Nebo máš nějaký výpočet jaké je maximum na stávající kabeláž které bych tam mohl bezpečně pustit?
Je to trochu zložitejšie, fázový prúd je vždy vyšší než prúd ktorý ide z batérie, a podľa motoru a situácie môže byť až niekoľkonásobný... Reálne by som pri MP odhadoval maximum niečo málo cez 100A. To je relevantné pre výpočet strát na prívodnom kábli. Čo sa týka záťaže jednotlivých vodičov, nie sú tam dva, ale tri, takže prúd sa strieda a nie sú všetky tri naraz zaťažené. To im dáva trochu rezervu. Toľko teória.
Prax: Po úprave RJ na 3kW som spočítal že na pôvodnej kabeláži by som mal stratu okolo 250W, to sa mi zdalo príliš, tak som vymenil káble od RJ k motoru za 6mm2 - nadpojil som ich tesne pri motore, aby hrubá meď odvádzala teplo z tých tenkých čo idú cez osku. Takto som jazdil dosť dlho a vydržalo to.
Po skrate v motore (výrobný nedostatok - dva prívodné fázové vodiče s teflonovou izoláciou sa krížili pod sťahovacím lankom na vinutí motora, teplotou a časom sa izolácia pretlačila a vznikol skrat) som robil kompletnú renováciu a tuning motora. Teflonová izolácia bola na vodičoch popraskaná, ale v oske boli káble relatívne ešte v poriadku. Takže vyplýva z toho že 3kW to vydrží dosť dlho, ale asi nie večne. Keby som tam ale nemal tie skrížené vodiče, asi by to bolo slúžilo bez poruchy dlhšie. Druhý MP motor čo som rozoberal takéto slabé miesto nemal, vodiče sa nekrížili. Takže je to otázka ako to číňan zbastlí.
Minimálne odporúčam vymeniť kábel tesne k motoru, oplatí sa aj pridať teplotné čidlo na vinutie (CA má naň vstup) - v káblovom zväzku je nevyužitý biely vodič takže nie je nutné meniť káble v oske.
Ultimátne riešenie je ešte načierniť (zlepší 10-15% chladenie), dať ferrofluid (zlepší 50-100% chladenie) a vymeniť káble v oske za min. 4mm2 (mne tam vošlo až 6mm2). Potom by to malo byť takmer nezničiteľné, a pokiaľ by predsa teplota vystúpila moc vysoko, je tam teplotné čidlo a máš o tom informáciu (v CA sa dokonca dá nastaviť aj znižovanie výkonu pokiaľ teplota prekročí nastavenú hranicu a tak spálenie nemôže nastať).
Na změnu průměru kabelu nemám ani podmínky ani zdraví. Proto jsem se ptal zda by ten motor tak jak je snesl změnu řj. na 2000W/48V/50A(70A šp.).
Navíc tam halovky mít musím. Vyhoda te sin-wave jednotky je že motor celkem dobře táhne i při relativně nízkých otáčkách. Na další sezonu dokoupím další dvě baterie (lion 15,4A/48V) a budu je provozovat paralelně propojené.
Řj. bych umístil přímo nad motor a tak bych byl schopen kabel k motoru zkrátit na nějakých45cm.
Ten výkon by mně postačoval i na vyjetí delších kopců kolem 8% a ty kratší do 12%-15% bych dal s řádným rozjezdem.
Je na kábli od motora rozpájací konektor?
Pre ilustráciu a pobavenie, takto ťahá ten prerobený MP do kopca, v poslednej tretine videa sú brutálne stúpania okolo 30% a celkovo je to riadny záber...
https://www.youtube.com/watch?v=JsPZUA-Kzmw
Jen tak ze zvědavosti jsem si to prohlídl a docela mně to překvapilo. To prerobení MP do kopca spočívalo prosím Tě v čem? Jen výměna přívodního kabelu na 6mm2 nebo rovnou převinutí statoru?
Podstatná je výmena mosfetov v RJ Magic a nastavenie bat. prúdu na 60A. Svoje urobí aj LiPo 20C 14s batéria. Následne som vymenil káble od RJ k motoru za 6mm2 a dosť dlho som tak jazdil. Po skrate na tých pôvodných vodičoch v motore som ho kompletne vytunil - dostal tiež 6mm2 vodiče až k vinutiu (to je pôvodné, nie je čo upravovať), teplotné čidlo, načiernil som čo sa dalo (vyšší odvod tepla sálaním) a ešte som dal aj ferrofluid. Teraz je to výkonné aj spoľahlivé, motor hodne znesie a potom zase rýchlo vychladne. Keďže som ľahký a vládzem prišliapnuť keď treba, ide to dosť brutálne aj do kopca.
Mám opět dotaz k této sestavě. Po dojetí se mi baterie nechtela chvíli dobíjet, nekdy az dvě hodiny. Bliká střídavě zelená a červená, dle pozorování to vypadalo na tepelnou pojistku. Teď nabíjím už 12 hodin, bliká to a šlo to ze 44V(ustálených) na 47.3V. Baterie je e-pohony Šikula 15,4/48V Samsung. Chci pořídit druhou k paralelnímu zapojení , aby tam byl menší vybíjecí proud na baterii.
Je to normální chování nebo vada?
Ještě mně napadá nabíječka, ale bohužel neznám nikoho z okolí Frýdku-Místku s nabíječku podobného typu.
Normálne to nebude, problém môže byť aj v BMS v batérii.
Na ten MP by to ozaj chcelo 2 paralelne, inak si moc nepožije...
Problém je vyřešen. Byla to vadná nabíječka. Vyměnil jsem ji s doplatkem za 5A , protože od příštího týdne jedu na 2x15,4 Ah, takze nádherných 120km v extrému s převýšením 3000m a ušetřených 70 tisíc proti Yamaze. A to jsem netušil, ze mi ve špitále dají jeste druhý elektromotor/kardiostimulátor/a to zdarma. Já to říkal, nejezděte na Lysou pod 45 minut, skodi to
Stejně by mně zajímalo, proč nedávají vinutí do statoru, když otáčky určuje střídač řídící jednotky. Kvůli točáku?
Vinutie je vždy v statore (BLDC motor). Pri HUB motore je stator vnútri a magnety sa točia okolo, stredové motory mávajú stator po obvode a magnety sa točia vnútri...
Nevedel by nekdo jaky ma otacky na 48V?Chtel bych spocitat jak rychle to pojede s 20" kolem.
40-45km/h ve 20" ráfku při celkové zátěži 170kg.
Pozor, to platí len pri použití tej RJ ktorú máš Ty, bežná RJ ako napr. Magic s 48V batériou v 20" kolese bude mať maximálku 30-35km/h.
Kurna tos me nepotesil chtel jsem upravit tu magic jednotku podle tveho navodu.40km/h mi staci.Cim jsou ovlivneny ty otacky motoru?Nejde nejak trochu pridat aby to jelo 40 i s magic jednotkou?Taky se bojim ty velikosti sin-wave jednotky,kupoval bych tu 2000W a je velka jak krava
Momentálně mám tuto
http://www.elektrokola-dh.cz/ridici-jednotky...
Silnější chci kvůlivýjezdům do kopců a taky proto že nešlapu ani se neodrážím :-) pro zdravého jedince by to mohlo stačit. S magic (nepředěláný, nijak upravovaný) vyjel v pohodě Dlouhé Stráně, motor v koloběžce.
Mam to na kolobezku a do terenu takze odrazet se nehodlam.Je skoda nejed na plno.Cim vetsi vykon tim i vyssi kroutak.
Do kopce bez odrážení asi nevyjedeš, viz https://youtu.be/-KBoHRlH-5o?t=182
Jo ma mam stejnej motor v tom litem lole co chci pouzit.Neni ale poznat co tam ma za ridici jednotku.Jestli zaklad tak ma 1000W.Ja pouziju jednotku 2000W.
Nerad bych kazil nadšení pro věc, ale budeš potřebovat obrovskou baterii, takže to bude těžké monstrum. Lehčí baterii zas obrovským příkonem rychle zničíš. Přitom spousta energie se promarní - promění v teplo. Na kole díky pořádně zpřevodovanému motoru vyjedu prudší kopec, se zlomkem spotřeby a při pohodovém šlapání.
Baterku mam LiPo 16Ah takze s prikonem ani s vahou problem nebude.To spis s kapacitou
Odběr 2kW znamená při 48V proud přes 41A. Podle mě pod touto zátěží baterka moc dlouho nevydrží.
Pro lipolku žádný problém, tak že tuto zátěž zvladne levou zadní bez ujmy na na zdraví :-)
Ahoj. Je to tak. :) Záleží na chemii baterky. Modelářské lipol jsou na ty větší proudy dělané v pohodě! Naopak li-on většinou by měly zvláště při menší kapacitě problém.Taky LiFePo4 dávaly dost velké proudy. Neměl jsem problém při kapacitě pouhých 10Ah brát 40A.
Ještě edit: LiFePo4 ne všechny, ale Headway byly super.
Ahoj, jsem rád že jsi se sem zase vrátil :-)
Otáčky sú dané napätím (a motorom). Maximum pre RJ Magic je 14s LiPo (LiPo má vyššie napätie a menší pokles pod záťažou). Potom už iba iný motor alebo RJ ktorá má "flux weakening" (tam je tá rýchlosť na úkor účinnosti).
Flux weakening má zmysel len vtedy, ak je používané pre občasné dosiahnutie vyššej rýchlosti (napr. predbiehanie). Dlhodobá jazda naplno je nevýhodná nakoľko je účinnosť nižšia a spotreba vyššia v porovnaní s pohonom, ktorý by tú rýchlosť dosahoval bez tejto funkcie.