Prosim, mam prosbicku...sehnal jsem starsi ram z karbonu a titanu, ale spoje u hlavoveho spojeni jsou uvolnene (popraskany lak)....jde to nejak slepit(spojit), nebo to muze byt jen povrchove "zraneni" ?
starší? můžu vědět co je to za značku (vyrábí je jen pár firem). Svého času tuto kombinaci zkoušel Pells, obrať se na ně, zda ti pomůžou
Je to nejaka japonska firma LATIDO.
Uz to neni zadny krasavec, ale je to KARBON....:) proste ten pocit, ze to mam pod sebou...Jo, zkusim, diky!
Pokud s tím kolem neplánuješ jezdit jen o dva baráky do samošky, tak bych ti dal jedinou radu: Vyhodit to. Nebo si koleduješ o malér. Případné dotazy bych rozhodně neadresoval sem, ale jen k výrobci toho rámu. Myslím, že ti jinou radu než já nedá.
Nedávno jsem četl, že prasklý lak nemusí vždy u karbonového rámu znamenat oslabenou pevnost. Je třeba popraskané místo namáhat na tah a dívat se, jestli se mění šířka škvíry v laku. Pokud nejde námahou rozšířit prasklinu v laku, pak jeho podklad vůbec nepruží a strukturální integrita rámu je nenarušena. Viz Bentrideronline, test karbonového kola Velokraft VK2.
Zkušenost uhlíkových rámařů je taková, napraskne-li se uhlíkový laminát, zpravidla praskne úplně, durch, zcela a to ihned. Naprasknout může jen tehdy, je-li uvnitř alespoň jedna vrstva skelné nebo kevlarové tkaniny. A to průmysloví výrobci nedělají. Takže v tvém případě je to patrně jen v laku. Ovšem nikdy nevíš, co si tato technologie zamane.
Jinak přebrousit a lepit epoxidy (a to takovými, co jsou na laminování přímo).
Spíše se ale přikláním ku Zdeňkově radě!
Tak jsem dal ram do zkusebny na promereni a tam mi rekli ze je to titanovy ram a pouze trubky jsou "omotane" karbonem.Takze je to opravdu jen praskly lak...diky moc za rady! ;-) Mam dokonce i rentgenove snimky! Moooooc pekne! Dal bych je na net abyste se mohli take pokochat, ale nevim jak...