Jak řešíte "řídké duše"?
I nové duše musím alespoň jednou za 14dnů dofukovat. Pro mně je to ale velmi obtížný úkon.
Jak to vyřešit aby to vydrželo nafoukané alespoň 3 měsíce? Funguje plnotučné mléko a nebo je lepší smetana?
Hm, já měla svého času problém s novejma dušama schwalbe. Potíž byla v galuskovejch ventilkách, prostě trochu ucházely, i když jsem je dotáhla. Kupodivu problém zmizel poté, co jsem to nafoukala snad na 8 atmosfér, málem to vylítlo z ráfku :-)
Od té doby to neuchází a drží to v pohodě i dva měsíce 6 atmosfér. Vysvětluju si to tím, že ten velkej tlak donutil ventilky pořádně dosednout. Ale fakt nevím co vlastně pomohlo...
Do duší asi nějak zaručeně nepomůže nic. Některé drží líp, jiné hůř. Dofukuješ pumpičkou, nebo nějakým kompresorkem ?
Pumpičkou malou, mam i tu nožní ale je mně k ničemu. Pokud to je ještě z polovic nafoukané tak dojedu i k benzince.
Mám i kompresorek ale ten je slabý, hned se přehřeje.
Co já vím, pokud to neutíká ventilkem, duše je jednoduše řídká, mělo by pomoci nějaké to mlíko proti defektům, v dostatečném množství, kdysi mi dokonce někdo radil do duše nalít mléko od kravičky.
Na kolik to bušíš ? Mám komresorek asi za dvě stovky na 12 voltů, foukal jsem s ním gumy na autech, kolách i vodárnu. Fajroval neskutečně, ale vydržel běžet i dvě hodiny v kuse (u té vodárny). Určitě by se dal koupit nějaký solidní kousek za rozumnou cenu. A měl bys po starosti.
např https://www.zbozi.cz/vyrobek/extol-premium-cc...
nebo něco lepšího
Bouchám to na 4,5Bar nové budou na 5Bar.
Ve sklepě není zásuvka, mám sice měnič na 12V ale dost to cucá baterky:-)
Tak rovnou ten kompresorek za dvě stovky na 12 V. Ten nadělá rámusu ! Kola tím nafoukáš v pohodě během chvilky. A na malou starou motobaterku běžel nekonečně dlouho.
Kompresor z lednice taky zvládne hodně, ale je dobré mít na výstupu odlučovač oleje.
Koupil jsem duši, která, jak jsem brzo zjistil, nepatrně uchází autoventilkem. Nevím co s tím, tak to nechávám bejt, akorát denně dofukuju. Zatím ještě můžu.
Co zkusit vyměnit vložku z ventilku ?
To je dobře míněná rada nebo ironie? :-) Mám ve sklepě čtyři duše ještě z dob horáka a nic.
Dobře míněná rada. Pár vložek ventilků už jsem musel během let vyhodit. Možná byly mizerné, nebo se jen na ně nalíplo nějaké smítko, které jsem neviděl. Prostě letěly. A s jinou vložkou už ventilek držel.
Nejdřív bych testla ventilky, jestli nejsou vadný. Pokud jsou OK, foukla bych do toho LIDL mlíko.
Polotučný stačí?
:-)
Ahoj.
Budeš se smát ale dávám pár lžic mléka s cukrem.
Zalepí vše i ventilek :-)
Jak to do té duše dostaneš?!?
Ventilky ok, asi tam šoupnu naředěného herkulese:-)
To bych spíše zkusil naředit nějaké lepidlo na gumu.
Škoda že nevím čím zředit "medvědí hovno" to těsní spolehlivě a nelepí:-)
Mělo by to jít lakovým benzínem, který se používá na čištění nezatuhlého tmele, možná by stačil i aceton.
novou duši dofukovat za 14 dnů? tak to je nejpíš šunt.
Já foukám kolo tak jednou za 2 měsíce,pravda je, že tam mám 2.6 balony ale stejně to většinou foukám na 3.5. a ani po měsíci to rukou nezmáčkneš.
Jogurt je nejlepší, ale musí být selský ;)
Za mně, s ucházením vždy větší problém s lightweight dušema, ty jsou taky dražší, a jak je guma řidší, udrží vysoké tlaky kratší dobu.
Když tohle dělá duše říká se tomu pomalý defekt, a je celkem jedno jestli to je ve ventilku, nebo je tam někde mikrodíra od malého trnu, či kamínku prolezlého pláštěm.
Vždycky to znamená revizi a výměnu duše, podlepení děr v plášti a hmatovou kontrolu vnitřku pláště a pásku na ráfku.
Jinak to může dělat pořád dokola.
A s tím mlíkem to funguje vždy do prvního slejváku, a 1. Kilometru s kalužema.
Pak jste v pr.jak baťa s dřevákama a ještě vám ze všeho stříká pod tlakem lepkavá disperse.
Za mně ani náhodou.
"...A s tím mlíkem to funguje vždy do prvního slejváku, a 1. Kilometru s kalužema..."
A to jako proč?!? Jaký vliv má tohle voda?!?
Mlíko do duší používám už pár let a projíždím i vodou a bez jakýchkoli problémů.
A neni lepsi mit v dusi slunce ?
Asi by nebylo od věci zeptat se tě jakou značku plášťů vozíš a jaké tlaky pumpuješ.
Spíš jakou značku používáš ty, že se ti to rozmočí ve vodě :o)))
Já jezdím na standardních Nanoraptorech a foukám je tak akorát, aby na pohmat byly tvrdé. Nemám ráda nahuštěné úplně na doraz - na tom se mi jezdí blbě.
Takže Tubeless ready plášť s odolným vzorkem a na tlacích tipuju do 2 barů.
Je možné že tam nemáš ani jednu díru, dřív jsem jezdil na horském kole pláště s vysokým vzorkem a jezdil jsem celou sezonu bez lepení.
Myslel jsem že se bavíme o klasických pláštích, které nejsou tubeless ready a mlíko se má dát do duší - tahle kombinace mi při 8 barech a bez guardu, který zastává funkci proti propíchnutí, nefungovalo, mlíko byl to Contík, už jsem to tu psal.
Po tom co jsem zažil když jsem duši vytáhnul bych už do toho nešel, takový lepkavý fujtajbl pod tlakem stříkající na všechny strany fakt nepotřebuju ;)
Guard z kevlaru a podobných tkanin funguje spolehlivě a do určité velikosti řezu může zabránit rozsekání pláště.
Mimochodem tubeless ready pláště mají většinou podobnou verzi takového guardu, tkaniny která má zamezit propíchnutí, ale je ještě víc nahusto tkaná, aby se v tom mlíko udrželo, aspoň tak to chápu...
Proboha, na co 8 barů? To ti musí rozervat plášť i ráfek. Vždyť sám píšeš, že se bavíme o horských kolech.
A pokud vím, jezdí Radka obyčejné duše.
Jestli vozí Radka v těchto pláštích duše, myslím že by šlo jednoduše poznat kolik tam má děr pokud by to rozdělala a podívala se kolik má na duši bodů s vyteklým mlékem, které jsou ve skvrnách přilepeny k plášti.
V opačném případě si myslím je bez děr a tkanina v pláštích "tubeless ready" funguje jako guard proti propíchnutí...
Ale samozřejmě to může být úplně jinak.
;)
Tubeless ready?!?
Proboha, co to je?!?
bezdušovka voe ;)
Tak ty teda fuckt nemám.
Nanoraptory jsou standardní pláště se vzorkem vhodným na asfalt i do terénu a musí v nich být dušička.
Do bezdušovek snad ta pěna ani nejde.
https://www.slevyprosport.cz/plast-WTB-26x2-1...
Já na podzim nahodil na nové kola nové duše i pláště Schwalbe(prodloužený normál. ventil kvůli dvojitým ráfkům), nahustil na 5,5bar a stále drží (bez dofukování a nějakých mlík dnes 5,3). Stejnou zkušenost jsem měl i s gal. ventilky(pláště 622x35,37mm)- od těch jsem upustil pro nutnost opatrnější manipulace a při zapomenutí pumpy možnost nafouknout kdekoliv půjčenou obyčejnou pumpou....
nevím zda ještě koupíš, ale jmenuje se to TUFO tmel. Prodejnu mívali někde v Otrokovicích.
Tufo tmel se vyrábí, našel jsem ho na jejich webu.
https://www.tufo.com/cz/prislusenstvi/detail...
používal jsem ho za mých mladých ,galuskových let a fungoval jako prevence dobře.
Jen je třeba dávat pozor na to aby si si nezalepil ventilek.
Jo a maji na webu i prodloužení galuskových ventilků, pohrab se a uvidíš (a nemusis kupovat duše...)
Neví někdo jak je dlouhý ventilek u těchto duší?
Jsou kvalitní? Na obalu je vyznačeno 24" 1,50 až 2,50 je to opravdu použitelné v tomto rozsahu?
https://www.kolapesek.cz/schwalbe-duse-24-av10...
Nebo raději vzít tuto?
https://www.kolapesek.cz/duse-kenda-24x1-75-2...
Ja kupujem duše, ktoré majú min. priemer čo najbližšie k tomu aký majú plášte - duša vyplní plášť bez toho aby sa nafukovaním moc rozťahovala. Zároveň kupujem duše z čo najhrubšej gumy (freeride alebo DH). Hrubá, málo roztiahnutá guma logicky prepúšťa najmenej. Tiež je odolnejšia voči defektom. Ak nejde o váhu, je to riešenie.
Přednedávnem se tu řešilo, že z některých duší jde celý ventilek odšroubovat a když je povolený, netěsní. To by mohla být kontrola č. 1. Ale osobně jsem takový ventilek nikdy neviděl.
Kontrola č. 2: vyšroubovat vložky ventilků, důkladně vyfoukat a vyčistit, vrátit a dotáhnout. Někde v nich můžou být zbytky klouzku.
Jestli jsou gumy nové a ucházejí všechny stejně, můžeme přeskočit kontrolu č. 3 (nenápadný defekt).
Kontrola č. 4: co rozměrová kompatibilita? Nemáš moc hubené duše v moc tlustých pláštích, kde se nafouknutím zbytečně šponují a ztenčují?
Ventilkem to neuchází (odzkoušeno pěnovým roztokem). Díra nikde není rovněž ověřeno. Ono to neucházi za jeden den ale zhruba 10-15dnů to trvá. Pokles není zas tak dramatický zhruba 1Bar.
Také mi jedna duše Schwalbe utíkala, pomalu, ale přece. Dlouho jsem nemohl přijít na to kudy. Nakonec po dlouhých vodních zkouškách jsem zjistil, že velmi zvolna utíká podle ventilku. Závit ventilku jsem omotal teflonovou páskou a byl klid.
Jednou jsem se setkal s ventilkem, který měl plastovou čepičku. Ta byla vevnitř špatně opracovaná, měla uprostřed malý trn, který po zašroubování zatlačil na ventilek. A pak už to byla otázka času, většinou dva až tři dny.