Tak mám chvilku nové kolo a jelikož bych o něj nechtěl přijít, přemýšlím, zda starý lankový zámek nevyměnit za něco pevnějšího.
Na zamčení lehokola lankový zámek vždycky stačil, jenže tam by to měl zloděj s prodejem poměrně složité a každý by na něm neodjel, takže horské kolo je pro zloděje mnohem lákavější...
Rozhodně nepočítám, že bych nechával někde kolo bez dozoru stát hodiny (kromě firemní kolárny, kde by za to měl ručit zaměstnavatel), na to mám šrotokolo, u kterého snad zloděj pozná, že víc než stokoruny by za něj nedostal, ale občas to tak výjde, že je potřeba nechat kolo čtvrt hodiny před obchodem a podobně, tudíš otázka směřuje k tomu, zda má výběr zámku smysl nějak řešit?
Nebo je to spíš tak, že kolemjdoucího bez nářadí zastaví i obyčejného zámek s tenkým lankem a zloděje s nářadím nezastaví vůbec nic?
Třeba tohle vypadá hodně smutně https://www.youtube.com/watch?v=pywN558dJaU&... přičemž těžkou podkovu ani řetěz bych sebou určitě nevozil... :-(
Jsou zřejmě i zámky s alarmem, jenže pokud začne vřískat až po přestříhnutí, maximálně zloděj urychlí odjezd. Nebo máte zkušenost s něčím, co opravdu funguje?
Ten, který budeš mít nejblíž. :-))
http://www.zamky-hrady.cz/1/zamky.htm
Skoro bych řek, že sis odpověděl. Podle mě žádnej stopro zámek neexistuje, stačej slušný pákovky, případně pokropení tekutým dusíkem a můžeš událost celkem zbytečně hlásit policajtům. Drahý kolo bez dozoru nenechávat, , to je moje rada, jedna zkušenost mi stačila.
Nejlepší je kolo zamknut, ale nespouštět ho z očí. Pokud někde zaparkuješ a potřebuješ odejít, především musíš nasát místní atmosféru, důkladně se rozhlédni, spolehni se na instinkt, někdy je lepší skočit na kolo a jet jinam, i kdybys byl dvě hodiny bez žrádla.
Ale stalo se mi ráno, v jedné vesničce v Německu, že mi bylo trapné kolo zamykat, takže jsem vzal jen peněženku, zbytek cenností jsem nechal na kole a šel na nákup.
Zatím mi kolo nikdy neukradli, akorát nevím, jestli jsem měl správné instinkty, nebo z pekla štěstí.
V německé vesničce to tak zatím dělám normálně. Ale v německých městech už jsem mnohem opatrnější než jsem býval.
Jak správně říkáš, důležité je nasát místní atmosféru. Ale občas se člověk nechá ukolébat. Třeba rumburský Dymník se jako problematický nejeví a přesto minimálně jedna zdejší diskutující tam přišla o kolo a pán od nás ze sousedství před několika roky dokonce o zrak, když se nechtěl vzdát svého mobilu dobrovolně.
Místní atmosférou projíždějí i nemístní... takhle ukradli kolo známému v Zelenči před jeho domem, nějací šmejdi z Čelákovic ( náhodou je chytli)
Navíc zámek není všechno, zrovna včera jsem projížděl kolem dvou celopér připoutaných, od pohledu celkem masivním zámkem, k dřevěnému sloupku pod stromem na linku.
https://mapy.cz/s/2BvoL
Je to výchozí bod pro hraní diskgolfuběchovice:), který se vlní a člověk zajde za stromy.
No a stačí ukopnout tu ceduli a ta kola zvednout přes :(
Jenže na Rumburku jsem místo zámku spoléhala na kamaráda. Ten se ale nechal zlákat tím, že jsme stáli o 20 metrů vedle, ovšem za křovím a šel na pokec.
Od té doby vím, že kamarád je velmi nespolehlivý "zámek" a kolo může zmizet i když ho má člověk relativně "za zády".
Pákovkám odolá podkova nebo řetěz s tloušťkou materiálu cca od 13mm nahoru (záleží i na kvalitě materiálu). Akumulátorové úhlové brusce neodolá nic. Na kolo navíc nefungují ani zámky na principu blokace otáčení kola, protože kole je moc lehké a dá se vzít a hodit do dodávky.
Běžně s sebou vozím tohle pro případ, že budu potřebovat někde kolo nechat (záchod, koupit vodu)
http://max1.cz/MAX1/DOPLNK_1./Pages/ZAMKY.html#23
Pokud jedu někam cíleně s tím, že budu kolo parkovat, tak si beru tohle.
https://www.alza.cz/hobby/abus-granit-x-plus...
Hmmmm... :-/
Pro zajímavost, kolik to zhruba váží?
Max1 417 g, Abus 1460 g.
Sou dvě organizace co se zabývají certifikací cyklo zámků
Sold secure http://www.soldsecure.com/
ART https://www.stichtingart.nl/art-foundation
Pokud zvolím nějaký stupeň certifikace, tak podkovy vycházejí nejlehčí, ale jsou nejméně flexibilní. Stejně bezpečný a flexibilní je řetěz, ale váha pak vychází na nesmysl. Někde mezi vahou i flexibilitou jsou skládací zámky, ten musí být ale opravdu kvalitní, některé mají slabinu a dají se relativně snadno lousknout v kloubu. Lanka jakéhokoliv typu jsou zdaleka nejslabší.
ABUS používá nějaký super materiál, protože v rámci určitého stupně certifikace je nejtenčí a nejlehčí. A taky nejdražší. Konkrétně Abus 540 je jeden z nejlehčích s hodnocením Sold Secure Gold a ART 3 hvězdy. Srovnatelné nebo lehčí jsou jen zámky s výrazně menším okem.
Hodnocením zámků se velmi obšírně zabývá tento web http://thebestbikelock.com/
Jak už sem psal, aku úhlová bruska dá všechno v řádu desítek sekund a stojí míň než ten Abus.
To je pak jednoduší "rozlousknout" vložku zámku. Když jsou schopni to u kvalitního bytového zámku udělat za pár vteřin.
Napadlo mne, že nějaká sendvičová konstrukce, která by tu brusku zahltila nějakou vázkou lepící se taveninou by mohla i té brusce úspěšně vzdorovat. Senvičový pancíř je také odolnější než nejlepší monolitická ocel.
jj, trochu dehtu z lepenky a skelny vlakna nebo i konopna. Krasne se to zalepuje a namotava. Jen to pod tu buzirku sikovne naskladat. K tomu pripsane trochu tvrdeho dreva. To zas doda cmoudiky a nevyvetratelny smrad jak v udirne.
Dáme dohromady nějaký StartUp na cyklozámky a budeme v balíku. :)
Dobre. To je muj sen. Vybereme na to dopredu par milionu, naslibujeme hory doly, par let budeme vyrobu oddalovat - a pak prohlasime projekt za nerealizovatelny. Treba te posledni faze ani nebude treba, vysumi to do ztracena jako vetsina tehle "projektu" :-)
Ještě musíme sehnat pár kavek, které nám přispějí. Jako třeba Jindra s tím vývojníkem elektřiny z toho propan butanu. Jak to dopadlo?
Já se jen přidal ke Snilardovi a Hrabošovi, ve třech jsme měli nějakou slevu... :-)
Nevím co se děje, Snilard to sleduje jestli to dejchá nebo ne, ale ty dva litry mě nemrzí, sere mě ta tisícovka, kterou Filler prochlastal, nebo použil na vejplaty krachujícího AutoMatu.
To je přesný. Ve třech jste dostali slevu na nic :-) Kdysi se těmhle říkávalo "obchodníci s deštěm".
Nás na vejšce učili, že i neúspěšný experiment je výsledek. Když uvěříme tomu, že Jindra sponzoroval neúspěšný experiment (a někdo ho sponzorovat musí), tak je to pro naší psychiku mnohem lepší než si myslet, že někomu naletěl.
Nehledě na to, že v té době nebyli ti drážďanští výzkumníci jediní a co je neoddiskutovatelný fakt, že po takové věci touží mnozí. Viz vařič dřívkáč či hrnec co má zároveň článek na výrobu energie. O přehršli turistických solárních panelů ani nemluvě.
Když ty startupy a crowdfundingy budou od lidí mámit peníze na nějaký vývoj a výzkum, nic proti. Jenže jak jsem tak sledoval, startegie je taková, že se prodává na kusy něco, co ještě ani není požádně na papíře, natož aby to mělo za sebou nějaký vývoj. Když to budu umět dobře okecat, určitě seženu i nějaké peníze na mast na neviditelnost ve stogramových tubách. Hned jak dám do kupy dvě mega, začnu ji vymejšlet, fakt. Kdo pošle aspoň tisícovku, dostane dvě tuby z prvního kbelíku.
Já to moc nesleduju. Ale není to třeba tak, že se spíš dozvíš o těch průserech než o těch, kde se to povedlo?
(Prostě dneska je pátek, prodloužený víkend přede mnou, tak mám chuť se na svět dívat přes růžové brýle.)
No já nevím. I kdyby těch nepodarků bylo jen deset procent (nebo i míň), tak mi ten způsob prezentace připadá neseriózní. Sice je to 9:1, že vyhraješ, ale furt jen loterie, avšak prezentovaná jako svého druhu e-shop.
No když to zobecním, tak každý nákup je forma loterie, přičemž se liší jen pravděpodobnost, že to dopadne dobře.
Pokud si objednáváš něco, co ještě nikdo ani neviděl, holt to dopadnout nemusí.
Pokud si objednáš zdánlivě existující zboží z Číny a ono nic nepříjde nebo je to nepoužitelné, mnoho s tím nenaděláš.
Když budeš kupovat v ČR něco na inzerát nebo z pochybného e-shopu, pořád je tam riziko, že neuvidíš zboží ani peníze, byť existuje víc možností, jak se domáhat spravedlnosti.
No a nakonec i při osobním nákupu v kamenném obchodě můžeš naletět a druhý den už obchod existovat nemusí...
Samozřejmě by bylo super, kdyby člověk předem věděl, jak velké riziko daná investice představuje. :-)
To je krapet něco jiného. Pokud ti zboží nedorazí, je to obyčejný podvod, nebo reklamovatelná ztráta balíku cestou.
Jenže ve startupech se mnohdy prodává chiméra, ať už s poctivým nebo méně poctivým záměrem. Někdy mi to připadá spíš jak "líheň" těch pozdějších různých dotačních vývojových projektů, co už jedou ve vyšších cifrách a jen málokdy to dotáhnou k použitelnému cíli. Na něčem začít musí a nasbírat zkušenosti a odvahu k větším řachám.
No, popravdě moc jsem tomu nevěřil, protožepodobný pronekt zkrachoval asi rokpřed tím ve Státech.
Ani jsem vlastně už takové dobíjetko nepotřeboval, čas oponou trhnul a rychlonabíječky a powerbanky vyřešily většinu problémů.
Ale říkaljsem si, bylo by fajn něco takové mít, tak proč ten projekt nepodpořit, když hlad mám málokdy.
Jestli to měli jako byznysplán vybrat prachy a položit to, bylo by to hnusné, ale věřil jsem, že to není tenhle případ.
Efektivnější by bylo sekat zlodějům ruce
To by v Haagu neprošlo, humánnější je podle mě čtyřiačtyřicítka Magnum. Dirty Harry (https://www.csfd.cz/film/8378-drsny-harry... to je ten jedinej recept.
Jakože třeba podkovu, kde by ale v masivní tyči byly kanálky napuštěné nějakou kapalinou případně rovnou natlakované plynem? :-)
Tak, uvnitř té ohnuté týče by byla nějaká tavící se látka, která by zablokovala řezný nebo brusný kotouč.
jakože by se bruska kousla a bruskař hodil salto? :-D
To by nehodil, ale dobře ulepený a namazaný kotouč toho moc neuřízne, bude po řezaném materiálu klouzat.
Každopádně mi to připadá jako zajímavý nápad.
A proč to ještě nikdo nepoužívá? Nebo používá?
Při výrobě té zamykací tyče by přece stačilo vyfrézovat po obvodu podélné drážky, do kterých by se nasunulo/nalilo nějaký svinstvo, které by kotouč zalepilo.
Do určité míry by takovou funkci plnila i vrstva na povrchu, což bude možná důvod, proč v tom videu každý zámek zkouší nejdřív pákovkama a teprve potom rozbruškou - těma kleštěma odstraní gumu/plast na povrchu, aby řezal přímo do kovu.
V mém prvním zaměstnání byla firemní pokladna v přízemí, okna byla zamřížovaná mříží ze silných trubek a v každé té trubce se ještě zlehka otáčela ocelová tyč.
Klasická bankovní mříž :-)
Beranidlem do ní praštit - a už se zlehka otáčet nebude :-)
Ono to bylo ještě jednodušší. Užaslé pokladní jsem předvedl, že se prostě mezi těmi mřížemi protáhnu. Ach, kde že loňské sněhy jsou.
Dát mříž skrz kterou se dá prolézt, tak na to musí být fakt talent :-)
To byly mříže spíš jako umělecké dílo než skutečně funkční.
Mezi podélnými trubkami s tyčí musí být příčné pevné vzpěry dost blízko sebe, jednak právě proti tomu prohnutí a taky proti prolezení.
Jasně, oni mi to právě vysvětlovali, jak je to úžasné, že se to nedá kvůli té tyčí uvnitř přeříznout, tak jsem jim to předvedl, že to není nutné. Omluvou snad může být to, že paní pokladní i její šéf měli každý přes metrák, takže se jim mříže zdály být dost natěsno. Nicméně až do hořkého privatizačního konce firmy to zůstalo tak jak to bylo, šéf prohlásil, že takových hubeňourů jako já moc není. :)
Tak doba se asi mění... já slyšel, že jistá menšina běžně používá děti, protože se protáhnou úzkým okýnkem nebo dveřmi pro kočku, aby následně rodičům otevřeli hlavní dveře... a kdyby je chytli, nic jim nehrozí...
Takže bych nejen nedimenzoval mříže podle dospělých zlodějů, ale bál bych se i instalovat PIR čidla ignorující domácí zvířectvo, protože do 25 kg limitu se může vejít i zlodějské dítko... :-/
Tohle profláknul už Charles Dickens
Tak začínal přece Twist.
https://youtu.be/8RbKh-3hpFQ
To existuje, jmenuje se to Skunk lock. Podle názvu je jasné, co je v tom kanálku natlakované :-).
...co myslíš- jak uvažuje příp. nenechavec? Nač překonávat komplikovaně lano/profil/články/řetěz, když stačí akuvrtačkou odvrtat fabku! To jakoby kasař dumal nad složitým zámkem lepenkovýho sejfu...
To chápu, že bezpečnost je vždy o nejslabším článku, takže u masivního zámku začne být důležité, k čemu je kolo zamčené, protože třeba demontáž značky může být rychlejší...
Nicméně co jsem na youtube viděl nějaká videa, kde testovali zámky, tak pokaždý stříhali/řezali přímo lanko/tyčku a vlastním zámkem se nazabývali.
Nezkoušel jsem to, ale hádám, že odvrtat tu "fabku" lze, ale nebude to rychlejší.
A když pořídíš pořádný zámek, tak při zamykání dbej, aby vždycky plandal v luftu a ani náhodou neměl šanci dosáhnout nějakou částí k zemi. Jak zloděj pákovky zašlápne na zemi, má několikrát větší šanci zámek střihnout. A hlavně rychle. V luftu oběma rukama si hezky zacvičí a potrápí se.
....pokud jde o zloděje amatéra s metrovýma pákovkama, pak souhlas, ale "specialisti" používají většinou sprej s tek. dusíkem- je to nenápadný, účinný a hlavně rychlý. Proti běžným zlodějům "bez výbavy" stačí většinou silnější ocel. lankový zámek....
Ty uz jsi nekdy videl ten dusik v praxi ? Alespon na videu ?
V praci jsme se v tekutem dusiku rachali, delali s nim kokotiny. Cokoliv chces poradne podchladit, musis na nejakou dobu do dusiku ponorit. Jen pocvrndat nestaci. To se bleskove odpari. Zamek by se tak maximalne orosil,nic vic. Nevim,kde se vzala tahle legenda...
Na youtube najdes kdejake otvirani zamku, pofouknuti sprejem jsem tam zatim nenasel. Koupani v dusiku ano, pak rozbijeni zamku kilovym kladivem.
....to teda neviděl- ale viděl jsem před lety na jedné cykloakci názornou ukázku "otevření"zámku ve tvaru ocelové podkovy o průměru 15mm sprejem(co v něm bylo,nevím, ale byla to demonstrace profikrádeže), podle vlastníka běžně dostupném v Německu. Po sekundovém "střiku" z dvoucentim. vzdálenosti a následném klepnutí kladívkem byla podkova přerušená....:-(
Já viděl, fakt nekecám, jak ženská vlezla do bedny, a chlápek tu bednu ze všech stran prošpikoval meči, nezůstalo tam snad ani 10 cenťáků volnejch, kam by se ta baba mohla zkroutit.
Pak ty meče vytahal ven, hodil přes tu bednu plachtu, dvakrát nad tím zakroužil kouzelnickou hůlkou, sundal plachtu, otevřel bednu a ta baba z toho vylezla jako by nic.
A to se mě nesnažil prodat ani tu bednu, ani ten meč, narozdíl od těch "sprejerů" co ukazují, jak jen ten jejich skvělý řetěz odolá.
Já na youtube viděl video, kde byl tenhle a spousta podobných triků vysvětlený, je zajímavé, jak snadno člověk "kouzlu" uvěří a když pak vidíš vysvětlení, nic magického v tom není... a pak jsem náhodou narazil na (asi) skutečný záběr, kde se zasekla dvířka bedny a kouzelník své manželce uřízl hlavu řetězovou pilou... od té doby mě kouzelnická videa nezajímají...
Dvouvteřinovým pofouknutím rozlomil zámek. Potom by vyšplejchnutí půl kýble a ťuknutí kladiva stačilo na třiceticentimetrovou díru do vojenského tanku :-))
Před vašima očima tak maximálně docílil zkřehnutí bužírky, natažené přes předem přeříznutou podkovu.
Kdyby na tak razantní podchlazení materiálu mělo stačit pofouknutí sprejem, nemusel bych jezdit s konví do Linde a těžce utrácet za desítky litrů tekutého dusíku, který při podchlazování i malých dílů ponorem přímo mizel před očima.
Taky bych řekl, že to s tím dusíkem nebude tak snadné, protože železo je nejen dobrý vodič tepla, ale má i velkou tepelnou kapacitu, takže na ochlazení velké podkovy bude potřeba odsát toho tepla hodně, což bužírka na povrchu bude citelně brzdit.
Jasně, v práci máme nějaký freezeit sprej a teplotní čidlo to během pár vteřin na -50C zchladí, ale milimetrová součástka je fakt něco jiného než mrazit půl kila oceli... a tím, že je kov dobrým vodičem rozhodně nepůjde mrazit jen místo, do kterého se chce tlouct.
Bylo by zajímavé to spočítat nebo ještě lépe prakticky vyzkoušet, ale nemám ani tekutý dusík, ani zámek, na který by taková metoda byla potřeba... :-)
Jsi pozadu, oni na to teď berou speciální druh dusíku se zdvojnásobeným Van der Waalsovým poloměrem. Zkoušeli ho na izraelských Merkavách. Pancíře se sypaly jako krystalovej cukr.
Kolega v práci mi říkával : "Na mě musíš opatrně. Víš, že já ti hned všechno věřím." :-)
Cožpak o ježdění z konví do Linde, ale pokud by to bylo opravdu jen tak běžně k dostání, tak by s tím musela být známa spousta těžkých úrazů (o tom, že by v rukách cvoka by to byla podstatně nebezpečnější msta než polévání kyselinou, nemluvě).
Jestli zastavuješ náhodně, nepravidelně a krátkodobě, je hodně malá šance, že kolem zrovna náhodou půjde někdo s pákovkami nebo flexou. Myslím, že úplně postačí něco, co odolá kapesním štípačkám - řetěz, lehká podkova nebo skládací metr.
Hlubokou ti kníže nepustí, co zkusit tenhle?
Používám kombinaci skládacího metru a podkovy na kotoučovou brzdu https://www.aliexpress.com/item/Tonyon-lock... použití podle situace a místa, ovšem jde ale o minutové vzdálení od kola, nechat kolo někde bez dohledu na půl dne ani náhodou :(
V garáži penzionu, kam nikdo jiný neleze jsem třmen na kotouč dal taky, ale někde venku bych to neriskoval. Stačí maličká neopatrnost, zámek zafunguje jako páčidlo a tenoučkým kotoučem se už nikdy nevejdeš mezi desky. Něco jiného jsou silné kotouče motorek, ty jen tak nezkřivíš.
Koukal jsem, že to váží 430, předpokládám že gramů. Stejně je to skoro 1/2kg. To mi přijde jako hodně těžký kus železa na to, že to kolo vezmu na rameno a odnesu. Můj nejobyčejnější lankový zámek, kterým to alespoň připoutám ke klandru váží jen 180g. U motorky má zámek na kotouč smysl. Tu na rameni neodneseš a na ten náklaďák také tak snadno nenaložíš.
Taky mi není jasný smysl zámků na kotouč. Sice to může odradit zloděje s kleštěma, který by na kole chtěl odjet, na druhou stranu si to odnese i zloděj bez nářadí.
Pokud se majitel na kolo stále dívá, měl by (oproti nezamčenému stavu) šanci zloděje doběhnout, ale pokud se i na minutu z dohledu vzdálí, může zloděj s kolem odejít za první roh a naděje majitele budou poměrně malé.
Svižná chůze s kolem, kterému za sedlovku nadzvene zadní kolo, ani příliš podezřele vypadat nebude.
Samotný zámek u kola velký smysl nemá, ale při uskladnění se hodí to, že třeba ten můj má integrovaného pronikavého řvouna. No a když umístím kolo tak, aby se k zámku nedalo snadno dosáhnout, tak to případnému zloději minimálně trochu zkomplikuju. Zámek jsem zvlášť nekupoval, jen využil, co dům dal.
A co takhle zkusit ke klasickému zámku přidat ještě třeba tento zámek na kotoučové brzdy [url=https://www.nevix.cz/kryptonite-kryptolok-disc...]zámek na kotoučové brzdy[/url]? Mi třeba to třeba dodalo více důvěry, podle mě se k tomu zloděj nůžkami nedostane.
Vozit sebou kilo železa navíc? Dobrá magořina.
Tohle může být dobrý někde pro uložení kola když ho mám doma, nebo můžu vozit železo a těžké řetězy autem, ale určitě ne na cesty.
A co takhle zkusit ke klasickému zámku přidat ještě třeba tento zámek na kotoučové brzdy https://www.nevix.cz/kryptonite-kryptolok-disc...? Mi třeba to třeba dodalo více důvěry, podle mě se k tomu zloděj nůžkami nedostane.
Plha se hlásí !! ;-)
https://www.nakole.cz/diskuse/24897-jaky-zamek...
Jen pro zajímavost přidávám video recenzi skládacího zámku na kolo z lidlu. Hlavní nevýhoda je brutální váha. https://www.lidl-shop.cz/CRIVIT-Skladaci-zamek...
https://www.youtube.com/watch?v=WG4eSUi5ylA
Za 400 stovky 1,5 kg železa a závaží? Vskutku kvalitní lídlovský výrobek.
Od recenze jsem čekal přece jen něco víc než je zvážení zámku a ještě hodně hloupým způsobem.
A prohlášení, že takhle vyvrglané čepy je snad v pořádku, mě docela dostalo :-))
Oprava, na začátku má být samozřejmě za 4 stovky nebo jen 400, nějak jsem to překombinoval :-)
Hezká recenze, jen by se chtělo naučit i další slova než jen "brutální", v tom videu se to opakovalo mockrát... :-)
Předpokládám, že se zámek cvaká stejně jako originál, který kopírujou = pákovkama z boku na kloub (do mezery mezi segmenty) a nýt se utrhne, nicméně když je to z Lídlu, nezkoušel jsi, zda nepovolí už když v kloubu zapáčíš šroubovákem?
Ne, tohle na kole opravdu vozit nehodlám... :-)
Já takový zámek, ale originál Abus mám. Vozím ho zřídka. Většinou jen do Německa.
Myslím si, že když člověk nechává kolo někde ve skupině jiných, tak by měl mít zámek, který působí odolněji nebo alespoň stejně jako ty v okolí. Když jsem byl před léty na dovolené v Lipsku, tak jsem si všiml, že lipští i na kolech, která vypadají jako hrozné plečky mají masivní zámky, zatímco ten můj vypadal, že se dá přepižlat nůžkami na manikuru. Tak jsem přezbrojil.
A co o něm říká váha?
A ty čepy určitě nebudou takhle vyvrglaný, nebo jsou taky takhle blbě volný?
Tohle na mě působilo strašně legracne v Itálii - kola neskutecne plecky, ale zámky jim cenu zvedly tak desetkrát :-D
bylo zajímavé si všimnou zamykání kol v Holansku. Kola běžná městská, žádná sláva, ale na většině odstavených kol byl alespoň pětikilový řetěz, že lesní traktorista by ho bez mrknutí oka použil na stahování velikých klád a na něm hodně masivní těžký zámek. pár subtilnějších holanďanek mělo co dělat aby řetěz se zámkem naložilo na kolo :-)
Něco takového stále vláčet je fakt šílenost, ale zřejmě tamní nutnost.
Když vezu svůj asi 40 dekový zámek, tak si připadám jak blbec :-)
Něco takového vláčet je občas hezké. V tom výše zmiňovaném Lipsko často vozily slečny v šatičkách zámek tak, že ho měly šikmo přes rameno, takže jim zvýrazňoval prsa. ;)
Jako modní doplněk a zvlášť když zvýrazňuje krásu, proč ne, to se dá ještě docela i pochopit :-)
Od doby co mi ukradli leháča na náměstí pod kamerou města U.H. zamklého lankovým zámkem a mám teď druhého.Rozhodl jsem se, že bez pořádného zámku nejedu ven.
A tak teď nejen do práce, ale i na dlouhé trasy vozím sebou zámek Abus. Délka řetězu 1400mm. , materiál 8mm., oka čtvercového průřezu , váha 2500g. Viděl jsem na něj videorecenzi kde odolal 1,5m. dlouhým stavebním pákovým nůžkám které se poté už nedaly použít na nic.
Určitě by se dal použít na sebeobranu...
A ještě doufám, že si lapka při výběru kola vezme to jehož zámek lze snadno překonat.
Už jsem se stal svědkem, sedíce na zahrádce restaurace... k mému kolu přistoupil týpek a už vytahoval z kapsy nůžky, když si všiml co chce stříhat. Se slovy "a do prdele". Je strčil zpět a velmi rychle odešel.
Jak nepřijít o nové kolo? Auto nemám takže na kole jezdím všude a pořád, zatím se mi ale ještě nepodařilo abych o něj kdy přišel. Můj recept?
1) Kupovat obyčejné, nepříliš drahé, pro případného zloděje, který bude vybírat mezi mým a desítkou dalších u stojanu, nezajímavé kolo
2) Zamykat vžy líp než většina ostatních – ať jsem kde jsem, vždy kotvím dvěma řetězy (rám – zadní kolo, rám – přední kolo) a pokaždé alespoň jedním zámkem současně k něčemu co se nedá snadno odnést.
Řetězy na prvních 2 fotkách beru do města a na běžné denní popojíždění. Když jedu na víc dnů tak místo prvního ’pancéřového’ beru lehké dlouhé lanko na třetí fotce. První má 520g, druhý 380g a třetí 250g.
Ten 1. resp. 3. zámek s velkou smyčkou jsem měl. Poberta do smyčky vsadil trubku? tyč? a zámek zkrucoval. Lano nevydrželo.
Takže když poutáš, tak hodně na těsno, nenechat průvis.